Oud 28-01-2008, 11:59
The_Ataris
The_Ataris is offline
Stel dat je op kot zit, en je zit beiden via (veronderstel ik) een rooter op het i-net. Je wilt een spel tegen elkaar online spelen. Het probleem is namelijk dat we door de rooter niet kunnen hosten (dat denken we althans).
Hoe kunnen we dit oplossen, en zonder enige seriele kabel of dergelijke te moeten aankopen?
Oud 29-01-2008, 03:43
TopDrop
TopDrop is offline
Je kunt wel een spel online hosten. Je moet dan alleen de ports opzoeken die het spel gebruikt. Dit kun je het makkelijkst vinden door in het boekje van het spel te kijken, of bij de faq ofzo over de multiplayermode van het spel. Anders kun je googlen op termen als '<naam spel> multiplayer ports' of '<naam spel> port forward' oid. Zodra je die gevonden hebt, moet je die ports forwarden in je router naar een van die twee pc's. Hoe dit moet voor jullie eigen router kun je vinden op www.portforward.com.

Vervolgens kun je met het spel een online server starten. De tweede pc joint dan via het lokale netwerk. Dus als je bij het multiplayerscherm in het spel kijkt moet je bij 'local servers' kijken. Als die er niet bij staat, kun je joinen door bijvoorbeeld in de console van het spel het interne ipadres van de andere pc in te typen.

Oh, en check je firewalls!!!
Oud 29-01-2008, 03:44
TopDrop
TopDrop is offline
Of je joint gewoon allebei een al bestaande server
Oud 29-01-2008, 08:18
freyk
freyk is offline
Als je problemen hebt met het instellen van de poorten, kan je ook gebruik maken van hamachi
(vergeet niet tijdens de installatie voor de free versie te kiezen)

"Hamachi is een programma wat op een super simpele manier (drie keer klikken) een beveiligd virtueel netwerk maakt (VPN: Virtual Private Network). Op die manier lijkt het net alsof je bij elkaar op een LAN zit, terwijl je eigenlijk mijlenver uitelkaar zit."
Bron: got.tweakers.net
Oud 29-01-2008, 11:52
The_Ataris
The_Ataris is offline
Ja hallo, tis colin mcrae 2.0. Ik vindt niets ivm poorten openen hoor. Kan iemand misschien helpen? We zitten dus op i-net via zelfde verbinding (router dus). En we willen multiplayer spelen.

Grtz
Oud 29-01-2008, 11:56
Verwijderd
Wellicht dat je hier iets aan hebt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 12:03
The_Ataris
The_Ataris is offline
Bwaja doen we ongeveer zo, maar als we dan search session doen en zijn session name pakken komt er niets tevoorschijn, raar.

Wat moeten wij nu nemen? We nemen het eerste, maar tgaot moar nie. We hebben al eens geprobeert door beiden zelde pooort open te zetten via da programma'tje maar dan zelfs lukt het niet.

TCP/IP Network Game
Supports: 2-8 players
Requires: 1 game CD minimum and 2 or more computers connected to an active TCP/IP compatible network.

MODEM Network Game
Supports: 2 players
Requires: 1 game CD minimum and 2 computers each using 56kbps or faster modem.
Oud 29-01-2008, 12:25
Verwijderd
In ieder geval de TCP/IP Network game, dus dat gaat al goed en dan moet je de poorten open zetten die het spel gebruikt.
Het probleem is alleen dat Codemasters dat nergens heeft gedocumenteerd. Misschien dat iemand anders daar zo ff een snelle workaround voor weet?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 12:27
The_Ataris
The_Ataris is offline
indeed. Thx voor de snelle hulp . Nu hopen dat het ons eens zal lukken.
Oud 29-01-2008, 12:31
freyk
freyk is offline
Citaat:
Het probleem is alleen dat Codemasters dat nergens heeft gedocumenteerd.
Na even wat zoeken op google kwam ik een interessante post tegen op het forum van codemasters.
Oud 29-01-2008, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Na even wat zoeken op google kwam ik een interessante post tegen op het forum van codemasters.
Die had ik al gepost
Als je die doorleest zul je zien dat er geen poorten worden genoemd.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 13:57
Chimera
Chimera is offline
Ik ken die game niet, maar volgens die site kun je gewoon 1 persoon laten hosten en de andere laten zoeken. Als je via een lokaal netwerk speelt heb je uberhaupt geen internetverbinding nodig lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 14:02
The_Ataris
The_Ataris is offline
Ja idd, is eigenlijk wel woar. Mmmmmm maar met zijn vista versie ben ik niet gewend te werken. Ik kan bijvoorbeeld gemakkelijk mijn bestanden delen, maar bij zijn pc is dat niet echt voor de hand liggend. Het is natuurlijk niet mijn pc, en dus heb ik niet echt lang ernaar gekeken om dingen te delen, maarja dit terzijde.

En TPX wat stelt dat eigenlijk voor?
Oud 29-01-2008, 14:03
The_Ataris
The_Ataris is offline
ik bedoel IPX Network Game
Oud 29-01-2008, 14:12
Chimera
Chimera is offline
IPX is een netwerkprotocol, net zoals TCP/IP, alleen nogal verouderd. Op de meeste moderne machines staat het gewoon niet aan. Je kunt het wel toevoegen maar dat heeft weinig nut.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 14:22
The_Ataris
The_Ataris is offline
UPDATE 1:

We hebben nu eens beiden ip gechecked via whatismyip en hebben dus beiden hetzelfde IP.

Daarentegen heb ik nu dit gevonden:

dit
Oud 29-01-2008, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Ja idd, is eigenlijk wel woar. Mmmmmm maar met zijn vista versie ben ik niet gewend te werken. Ik kan bijvoorbeeld gemakkelijk mijn bestanden delen, maar bij zijn pc is dat niet echt voor de hand liggend. Het is natuurlijk niet mijn pc, en dus heb ik niet echt lang ernaar gekeken om dingen te delen, maarja dit terzijde.

En TPX wat stelt dat eigenlijk voor?
Heeft hij de game wel op de toegestane lijst van applicaties staan in de Vista Firewall?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 14:29
The_Ataris
The_Ataris is offline
index codemaster CRM 2 forum
Oud 29-01-2008, 14:31
The_Ataris
The_Ataris is offline
We hbn zijn firewall tijdelijk afgelegd. Maar de patch waar er sprake van is op dat forum hebben we nog niet gedownload, we gaan dit straks eens doen.

edit:

En hoe leg je bijvoorbeeld IPX aan in windows vista. We kunnen het eventueel eens daarlangs proberen.

Laatst gewijzigd op 29-01-2008 om 14:36.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 17:21
TopDrop
TopDrop is offline
Mij is nog steeds niet duidelijk of jullie nu alleen tegen elkaar willen spelen, of ook met mensen op internet. Als je tegen elkaar wilt spelen kan dat gewoon via jullie LAN. Als jullie tegen andere mensen willen spelen kunnen jullie toch ook een al bestaande server joinen?
Oud 30-01-2008, 04:17
The_Ataris
The_Ataris is offline
gewoon tegen elkaar ja. Via LAN dus, hoe doen we dit dan. Toch gewoon in multiplayer menu en dan zouden we elkaar auto moeten vinden, maar dat lukt niet.
Oud 30-01-2008, 07:50
freyk
freyk is offline
ff wat informatie uit de post die dittrich en ik posten:
Citaat:
creating a session
To begin a multiplayer game of Colin McRae Rally 2.0, someone must ‘host’ a session. First choose NETWORK from the main menu, then load or create a player profile. Choose a service provider from the available list and on the next screen, choose to CREATE NEW game. The host may then declare a password to secure the session, although this is not a requirement. Next set up the session options, such as game mode, maximum number of player, KICK OUT TIME (see Kick Out) and LOAD LEADERBOARD (see Leaderboard). Depending on the game mode, the host can alter several mode setup options before proceeding to the WAITING ROOM.

joining a session.
First choose NETWORK from the Main Menu. Load or create a player profile then choose a service provider from the list. On the next screen highlight a session and JOIN it. If a session password is required you will be prompted for it. All players will then proceed to the WAITING ROOM.
Oud 31-01-2008, 01:16
TopDrop
TopDrop is offline
Als je gewoon via LAN wilt spelen heb je in ieder geval geen gekloot met ports in je router. Is er geen optie om te joinen door direct het interne ip van de host computer in te typen in het spel? En weet je zeker dat het niet aan de firewalls ligt?
Oud 31-01-2008, 05:15
The_Ataris
The_Ataris is offline
Tja op dit moment weet ik niets zkr , want hij heeft windows vista en die achterpoortjes/problemen ken ik nognie.
We hbn wel beiden de firewall afgelegd of dat denken we toch . Maar wij doen exact wat er staat hoor, maar we vinden elkaar daar gewoon niet op terug. En als je kijkt naar die link dat ik hiervoor gaf heeft het spel sinds XP ofzo problemen met netwerken. Dat denk ik toch .
Oud 31-01-2008, 09:38
Chimera
Chimera is offline
Heb je die stappen die Freyk postte nu al gevolgd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2008, 14:54
The_Ataris
The_Ataris is offline
Tuurlijk, werkt niet hoor.
daarvoor moest ik die handleiding niet eens hbn hoor , dat spreekt voor zich.
Oud 01-02-2008, 06:30
freyk
freyk is offline
Dan gewoon niet zo moeilijk doen met firewall poorten enzo, gebruik aub hamachi.
Laat dan iemand het spel hosten en zorg dan dat je het hamachi-ipadres hebt van degene die het host, om deze in de connectiemenu in te typen (neem ik aan)
Oud 01-02-2008, 13:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tuurlijk, werkt niet hoor.
ZEG dat dan. Met zo'n ik heb een probleem en jullie zoeken het maar uit instelling hebben mensen vrij snel geen zin meer te helpen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2008, 16:55
The_Ataris
The_Ataris is offline
Citaat:
ZEG dat dan. Met zo'n ik heb een probleem en jullie zoeken het maar uit instelling hebben mensen vrij snel geen zin meer te helpen.
Owkey, mijn verontschuldiging .

Ik vind het megasjiek dat jullie zo attent zijn om mij te helpen hoor.

Maarja we hbn het lam gelegd met proberen.
Oud 02-02-2008, 16:56
The_Ataris
The_Ataris is offline
Citaat:
Dan gewoon niet zo moeilijk doen met firewall poorten enzo, gebruik aub hamachi.
Laat dan iemand het spel hosten en zorg dan dat je het hamachi-ipadres hebt van degene die het host, om deze in de connectiemenu in te typen (neem ik aan)
Hebben we ook geprobeert . Het ligt er denk ik gewoon aan dat het een redelijk oud spel is en dat Xp en VISTA toen nog niet bestonden. + feit dat wij ook geen Experts zijn in netwerken ecc. Het zal mogelijk zijn om het op te lossen, maar nu zit ik thuis voor een week en zal wel een ander spel downloaden ;-).
Oud 02-02-2008, 16:57
The_Ataris
The_Ataris is offline
Alles allen bedankt voor jullie hulp .
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten