![]() |
|
![]() |
Benjamin Barker (Johnny Depp) wordt ten onrechte door rechter Turpin (Alan Rickman) veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf, maar weet te ontsnappen en zint op wraak. Hij neemt de identiteit van Sweeney Todd aan en keert terug naar zijn oude kapperszaak in Londen boven de broodjeszaak van Mrs. Lovett (Helena Bonham Carter). Wanneer een andere kapper, de flamboyante Italiaan Pirelli (Sacha Baron Cohen), dreigt Sweeney's ware identiteit te onthullen, snijdt Todd hem zijn keel door. Ze weten niet wat ze met het lijk moeten doen, maar dan bedenkt Mrs. Lovett dat dit 'probleempje' weleens haar slechtlopende zaak zou kunnen redden...
http://www.sweeneytoddmovie.com/ Het lijkt mij een heel toffe film, ga er zo snel mogelijk heen. Willen jullie hem zien? Wat verwachten jullie ervan? Of voor wie al heeft gekeken: hoe was het?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens wil ik m ook wel zien, want Burton en Depp. Dat het een musical is, neem ik voor lief ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Shadow Waltz (Golddiggers of 1933) My Forgotten Men (Golddiggers of 1933) Girl Hunt Ballet (The Band Wagon) Ik vraag me af hoeveel musicals al die mensen die er zo'n enorme hekel aan hebben gezien hebben. Buitenom Grease en The Sound of Music.
Laatst gewijzigd op 31-01-2008 om 08:04. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hij lijkt mij al geniaal puur om het feit dat zo'n zoetsappig genre gebruikt wordt voor een verhaal over een seriemoordenaar
![]() Heb al kritieken gelezen die niet heel positief waren, maar la. Ik denk dat ik me enorm ga vermaken. |
![]() |
|
Ik heb hem tijdje geleden al gezien, ik hoopte dat het gezing en dergelijke wel mee zou vallen en dat het alsnog een spannend verhaal zou worden.
Maar nee, het gezing kwam me echt de keel uit, zeker ook omdat liederen continue soortvan herhaald worden. De (weinig spannende) blood & gore maakte dat ook niet goed. |
![]() |
||
Citaat:
De sfeer maakte wel wat goed, maar ik had veel meer van de film verwacht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En dat is het hele punt van een musical i.p.v. een film-met-muziek ![]() |
![]() |
|
Ik ga hem zeker kijken, ben erg benieuwd. De trailer gaf me een beetje een Moulin Rouge gevoel. Qua sfeer en uiteraard (musical)genre dan, uiteraard niet qua verhaal. Johnny Depp is sowieso een prachtig acteur, dus ook dat lijkt me goed zitten.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
idd dat het misschien geen standaard lovestorty met jen en ben is wil niet zeggen dat het geen 'gewone' hollywoodfilm is. is net zoiets als beweren dat the road to guantanamo bay een hollywoodfilm is.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik gebruikte niet zo zeer de term om aan te geven of het nou een commerciële film was of niet. Ik bedoelde meer dat overamerikaans, dat standaard gebeuren. |
![]() |
||
Citaat:
Heel aardige film verder. Ik ben niet zo heel onder de indruk meer van Burton's stijl en de muziek was over het algemeen ook niet fantastisch, maar tegen het einde wordt het toch aardig spannend.
Spoiler
|
Verwijderd
|
Ik vond het niet zo'n geslaagde film. Het was allemaal erg traag en de muziek wist me nergens te raken. Ik heb die typetjes van Depp en Bonham Carter nu wel gezien - ook al kunnen ze het goed, ik wil ze liever weer eens in een serieuze rol zien. De sfeer en cinematografie waren mooi en typisch Burton, maar ik vind wel dat hij eigenlijk telkens dezelfde film maakt. Het einde kon ik wel goed waarderen, maar al met al toch een tegenvaller.
Laatst gewijzigd op 09-02-2008 om 11:24. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oke, ik vind nu eigenlijk wel dat de beginpost één asociaal grote spoiler is...Gelukkig had ik hem niet gelezen of was ik het al vergeten, maar voor mensen die de film nog niet hebben gezien kan dit een hoop verpesten.
En dan hier mijn mening: Ik vond de liedjes weinig aan; het was me teveel gezang, en dan nog niet eens echt mooi. Het eerste deel van de film kabbelde langzaam voort, en zorgde voor enkele inkakmomenten. Het tweede deel van de film kwam de film echter spontaan op gang en werd het naar het einde toe steeds grimmiger. Erg gaaf. Ook het einde was mooi. De rollen vond ik goed gespeeld, maar zoals eerder gezegd, een beetje een herhaling van eerdere rollen (typecasting de gekste ![]() De sfeer was goed, en zoals altijd weer Burtonesque, maar inmiddels ben ik daar ook niet meer zo heel erg van onder de indruk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond het een aparte, bizarre film. Ik vond 'm zeker wel zo leuk als ik had gedacht. De liedjes waren dan misschien niet zo "catchy", maar het klopte allemaal, en saai vond ik 'm zeker niet. Er zaten leuke details in, ook wel verrassende stukjes en het bleef boeiend om te kijken. En goed geacteerd, leuke mensen, mooie Burton-sfeer.
![]() Johnny Depp vond ik enger dan ooit. Maar ik vond 'm nou niet bepaald lijken op Edward Scissorhands hier. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Levend besaaid worden #1590 fizzle-fluffy | 500 | 30-07-2011 11:12 | |
Films, TV & Radio |
Hedde gij nog fillems gezien of wa? (filmtopic) Verwijderd | 500 | 07-09-2009 09:06 | |
De Kantine |
Saaiderups # 463 Verwijderd | 500 | 16-12-2008 19:08 | |
Films, TV & Radio |
Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me. Dinalfos | 500 | 24-04-2008 18:02 | |
Films, TV & Radio |
80th Academy Awards Nominations King Ralph | 37 | 26-02-2008 15:03 | |
Lifestyle |
Amusant Uice | 498 | 23-12-2007 10:27 |