Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Mijn grootste probleem hier is dat alle mystieke dingen worden verworpen met wetenschappelijke theorieren terwijl dat als het echt mystiek is, NIET kan. ook erger ik me er ontzettend aan dat uit een grote lap tekst 1 regel wordt gehaald en dan daar op een "keiharde comeback" op wordt gemaakt. Denk es na dan, het gaat natuurlijk niet om de betekenis van die ene zin maar om de gehele context en die zin daarin
Ik zou graag willen zien dat in de echte mystieke gevallen iets geestruimender wordt gedacht en word nagedacht over wat er is gezegd dan meteen te zeggen: '2 mogelijkheden, het is dit of het is dat' (ff serieus rerisen, denk je dat alle fenomenen in dit universum met 2 mogelijkheden zijn te verklaren) Hou gewoon altijd in je hoofd dat de wetenschap niet heilig is. Er zjn andere mogelijkheden. |
![]() |
||
Citaat:
Als er mensen niet naar andere mogelijkheden kijken dan zijn het veel mystiek forummers wel. Niemand overweegt gewoon ook maar dat ze ernaast zouden kunnen zitten. (en elke keer dat ik dat doe kom ik uit op een uiterst kleine kans)
|
Tsja, je hebt wel gelijk, het is hier niet meer zoals het in het begin was. (toen topics over glaasje draaien nog nieuw waren)
Het is ook zo dat veel mensen sceptisch zijn over topics, maar dat is ook wel nodig, aangezien hier zo veel onzin topics worden geplaatst door mensen die gewoon aandacht willen. (zoals die topic over mossels) Maar jij zou je als forum bazin misschien ietsjes actiever op kunnen stellen, door wat meer aanwezig te zijn. Ik zie je de laatste tijd eigenlijk nooit meer ergens op antwoorden, tenzij je een topic sluit.
|
Verwijderd
|
ik denk dat het ook ligt aan hoe er gereageerd wordt. heel veel van de 'wetenschappelijke' forummers schrijven ellenlange verhalen met bewijzen en argumenten en als ik dat zie denk ik: daar gaan we weer...
ik kan dat niet: van die grote lappen tekst verwerken, misschien is dat ook de reden dat sommigen zich genegeerd voelen. ook één van mijn grootste ergernissen is de discussie tussen... ik ben de namen kwijt, ik geloof dat het ki-fighter en just johan waren, die zette zich namelijk gewoon in ELK topic voort. excuses voor als ik nu de verkeerde mensen bekritiseer. |
![]() |
||
Citaat:
En het zijn Ki Fighter, ik, Just Johan, Legatus en nog een aantal standaard "mystici"
|
![]() |
Ik vind ook dat je elkaar moet respecteren.
Zelfs al vind je het zelf de grootste onzin. Er is natuurlijk niks mis met wetenschappelijke bewijzen, alleen moeten de mensen die deze geven er niet van uit gaan dat het altijd waar is, en niks anders waar kan zijn. Ik denk dus ook dat de meeste mensen hier er van uit moeten gaan dat er misschien niet 1 waarheid is maar meerdere. En dus niet meteen een ander voor gek verklaren omdat het misschien niet wetenschappelijk valt aan te tonen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik hou van lezen, discussieren, dingen onderzoeken en ontdekken, maar sommige teksten zien er zo droog uit. geen emoticons, geen alinea's, enkel uitleg uitleg uitleg. om dan de verleiding te weerstaan inderdaad die ene regel eruit te pikken en die te gaan bekritiseren lees ik het meestal maar helemaal niet. ik heb niet altijd zo veel tijd achter de computer (ik heb er zelf geen een).. daarom pleit ik voor wat kortere bondigere reply's |
![]() |
|
Ik denk dat het inderdaad belangrijk is dat de beide "partijen" zeg maar meer openstaan voor elkaars argumenten. maar wat het lastige is.....mystieke ervaringen kun je niet goed onderbouwen met feiten. Het zijn vaak gevoelskwesties. En aangezien de huidige wetenschap ons nog geen gereedschappen heeft gegeven om het in woorden/termen te vangen is dat gewoon een probleem. **dit is geen kritiek hoor gewoon een constatering** Maar omdat je het niet goed in woorden kunt vangen (wat dus niet wil zeggen dat het onzin is) hebben de wetenschappelijke forummers vaak geen aanvangspunt.
Het tweede zijn inderdaad die hele onzin-topics. Vaak verpesten die het voor anderen. Want er zijn bijv mensen die voor de "lol" onzin topics plaasten over bijv geesten zien **buiten beschouwing of je erin gelooft of niet** . Maar als er iemand komt die echt zoiest heeft gezien...denk iedereen van "ohw yeah whatever weer zo'n freaky person" en wordt de topic afgekraakt terwijl het die ene keer serieus was. En zo zijn er natuurlijk nog tal van onderwerpen te verzinnen waar hetzelfde mee gebeurt. Blessings
||
Citaat:
De meeste mensen kunnen er niks aan doen, hun neurologische systeem neemt aan dat er een mystieke reden is... en heel misschien is die er ook wel. Zo goed verstopt dat we het nooit zeker zullen weten.
||
![]() |
Citaat:
ik vind ook dat de forumbaas meer moet opletten en weer es wat meer present moet zijn, kijk je kunt nu wel zo een mooie topic plaatsen, maar ligt dat ook niet een beetje aan de forumbaas ![]() meningen moeten gerespecteerd worden vind ik, zowel die in het paranormale geloven en die er niet in geloven. als je er niet in gelooft, dan kun je wel reageren, maar dan moet je die persoon niet voor gek uitmaken ofzo ![]()
|
ff duidelijkheid:
We hebben hier 2 groepen zoals gezegd, de mystici en de wetenschappelijke aanhang. Voor de wetenschappelijke aanhang het volgende: Als iets niet volgens de wetenschappelijke normen kan worden verklaard is het niet meteen fout of onzin. Als er geen wetenschappelijk bewijs voor is, is het niet meteen fout of onzin. Voor de mystici het volgende: Het wetenschappelijke heeft gelijk in een heleboel punten. Soms kan het simpelweg verklaard worden met wetenschappelijke middelen. En zit er niks mystieks achter. Als iets echts mystieks is, moet daar over gepraat kunnen worden zonder meteen de flamewar van beide kanten. Uiteindelijk gaat het hier om mystiek en is dit niet "populaire wetenschappen" |
![]() |
||
Citaat:
ja, nou wordt ie mooi zeg. ik ben de laatste tijd meer aanwezig, en nu werk ik aan het forum en ik heb mijn excuses aangeboden en ik heb al toegegeven dat ik het idd niet goed heb gedaan de laatste tijd, en dan open ik een topic om dit forum bespreekbaar te maken en dan is et niet goed? I'm sorry for trying maar deed leek mij een goed idee, ik ben er nu toch????? en het ligt idd aan de forumbaas aan mij, en ik heb liever dat je me wicce of jorinde noemt dan alleen "de forumbaas" want ik ben ook nog een persoon.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Goed zo jorinde!! Het is iig wel bespreekbaar geworden maarja, mensen die hun werk doen krijgen altijd kritiek.. ![]() ![]() ![]() Outdated Spirit
||
Citaat:
Blessings
||
Citaat:
Dat hoeft niet een kilo zand te zijn die iemand optilt maar toch iets. Het probleem is dat al die dingen geen tastbare sporen achterlaten wat een feitelijke beschrijving onmogelijk maakt (sorry dit te zeggen maar laatste alinea is samen te vatten in 1 woord: "fake") Maar maak nu niet de fout te zeggen dat er geen aanwijzigingen nodig zijn ![]()
|
ik snap ut probleem van al diej "vijandigheid" niet helemaal....ik bedoel, ut lijkt zo net of wetenschap en mystiek un soort van tegenpolen zijn, maar is dat wel zo ? met natuurkunde (wat ik tog egt onder wetenschap ziej) hebben we veel geleerd, en ik heb gelezen dat als we deze manier van leren door gaan we kunnen uitvinden hoe en waarom telekinese bestaat. Tijdje terug heeft iemand hier gepost over dat stuk van OBE ofzo, dat we hadden gevonden welk deel van duh hersenen dit stimuleerde en hoe men dit kon opwekken...is dat niet wetenschap ? en tog zit dur mystiek bij ? dus ut gaat best samen.....in fact, we leren meer van beide bij elkaar, dan door blind in een van duh twee te geloven en duh ander te nergeren....
||
![]() |
Citaat:
als je hierin een argument hebt gezien voor het bestaan van echte OBE's dan heb je het niet goed gelezen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
hm leuke topic
![]() maar ik heb eigenljk maar de helft gelezen, en ik ben blij dat deze geoepend is, ik vind ook dat wicce het goed doet, ik denk niet dat er veel zijn die het beter (zouden willen) doen. en kvind ook dat het forum langzaam doodbloedt. Het is altijd hetzelfde, er zit naar mijn gevoel geen vooruitgang in, maar dat kan dus ook aan mij liggen. Die discussies tussen de meer wetenschappelijk gerichte mensen en 'mystieke' mensen zijn denk ik alleen maar goed, want dat vult elkaar een beetje aan. kdnek ook dat minder 'labiele' mensen meer drang hebben naar het mystieke dan naar heel stabiele mensen. En ik denk eigenlijk dat dat het enige is. maar dat heeft er misschien niet veel mee te maken.. khoop trouwens dat er wat meer nieuwe oudere forummers komen op mystiek en posten, misschien zijn ze er en posten gewoon weinig dat kan ook.. nou bij deze come back ![]() ikzelf post ook haast niets meer omdat k t nut er niet meer van inzag, maar t mag wel ff een beetje wakker geschud worden.. ..??
||
![]() |
Citaat:
![]() ik vond je voordat je forumbaas werd al heel goed wat betreft je argumenten en je kennis, toen je forumbaas werd vond ik dit een hele goede keus, want je doet je werk goed. ik bekritiseer je ook niet, ik vond alleen dat je een hele tijd niet aanwezig was en daar zul je vast je redenen voor hebben, ik neem je ook niets kwalijk hoor. en ik heb je geen jorinde genoemd, ja ik weet het eigenlijk niet ik denk omdat ik je niet in het echt zeg maar ken. dan voel ik me meteen zo brutaal, maar ik vind het wel oke dat je nu meer aanwezig bent hoor, alleen maar beter kun je je kennis met andere delen ![]()
||
Citaat:
Dit zijn gewoon regeltjes die iedereen waaraan iedereen op mystiek zich moet houden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
het wordt idd wel steeds meer een heksenforum, maar dat komt omdat de meeste amdere topics of heel lame zijn of juist over weteschappelijke aspecten van mystieke zaken gaan de heksen hier zijn de enigen die nog een beetje intelligente topics openen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar volgens mij ga ik nou ontopic.... En het word idd erg heksig, ik heb meestal geen zin me daar tegenaan te bemoeien want het draait dan toch op onzinnige discussies uit... Vandaar dat ik de laatste tijd hier nauwelijks nog zit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: je kan de god en godin op verschillende manieren opvatten, maar daar zijn al genoeg topics over geweest ik vind het jammer dat er zo weinig intelligente topics worden gestart |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
van mij mag het mystiekforum sluiten hoor.. het spijt me heel erg maar tis gewoon dood, en ik denk dat dat ook wel zo zal blijven. Of mystiek met wat extraas, lifestyle ofzo.. ik bedoel niet het lifestyle forum maar mystiek wat breder maken. Dit is gewoon te saai voor woorden!!
||
Citaat:
ik wil wel graag dat dit forum actief blijft omdat et toch altijd mensen zijn die er graag over praten f vragen hebben, maar het kan idd een extra boost gebruiken met wat extra's. hebben jullie ideeen?
||
![]() |
Citaat:
het probleem is inderdaad een beetje het 'been there, done that' gevoel wat hier hangt. Na de 10000e topic over tarot kun je gewoon niet meer enthousiast reageren met welk deck je hebt etc. eigenlijk moeten we op zoek gaan naar de veel minder bekende dingen binnen het thema 'mystiek' en daar eens wat over posten. Mystiek is natuurlijk vrij breed en omvat meer dan heksen, tarot en ki... |
![]() |
|
forums zijn doorgaans discussieforums.
ik denk dat alle forums afhankelijk zijn van discussies enzo (behalve onzin). En er valt niet te discussieren om 2 redenen. 1) over de bekende materie VALT niet te discussieren 2) er is weinig materie. eerste is niks aan te doen (heb erg negatief beeld van mensen hiero ![]() tweede is dus uitbreiding. Maar dit is ook lastig... probeer eens iets waar zich weer enkele 'kampen' zullen vormen maar niet die er nu zijn en ook zodanig dat bijvoorbeeld Ki Fighter en Hardcore het zelfs niet met elkaar eens zijn. (dan heb je ECHT discussievoer). Dus een beetje onderwerpen zoeken denk ik.
|
![]() |
Verzet van beide kanten toont eigenlijk vooral de onzekerheid over het geloof aan eigen kant aan. De gelovers hebben de niet gelovers nodig om gelovers genoemd te worden.
Aan de andere kant sluit de wetenschap 'het hogere' niet per definitie uit, veel wetenschappers worden geleid door angst, of barsten in lachen uit door de ongenuanceerde redeneringen. Hier zit wat in. De wetenschap is ook typisch een tak van de ratio, de mystiek is meer iets van de intuïtie. Nu was de 20e eeuw er een van de ratio, de kennis, de 21 eeuw zal er een worden van de ervaring. Let the Age of Aquarius begin. (duidelijk offtopic geloof ik)
||||
Citaat:
De wetenschap is gevormd door de uiteindelijke resultaten van mystieke zaken. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zonder verzet, word je niet geprikkeld om verder te denken want je mening zou meteen worden geaccepteerd. Dit is gewoon een 'truuk' zodat wij onze gedachtes verder ontwikkelen om zo altijd de ander te kunnen overtuigen. Tuurlijk hebben de gelovers de niet gelovers nodig om gelovers te zijn. Net zoals er goed nodig is zodat er slecht kan zijn. Idd oftopic, dat is gewoon een analyse ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik zou t combineren met filosofie maarja das mijn mening
er zullen daar wel veel discussies van komen in dat forum maar misschien leidt dat juist wel tot een interessanter forum om t e bezoeken of maak er een gothicforum van, kweet zeker dat je daardoor veel bezoekers krijgt ![]()
||
Citaat:
Kijk maar waar alchemisten uiteindelijk mee kwamen terwijl ze zochten naar een formule die waardeloze objecten in goud zou doen veranderen.
||
![]() |
Citaat:
![]() het is echt niet zo dat de wetenschap mystiekers nodig heeft om dingen te verzinnen waar ze anders niet op zouden komen; als je denkt dat je mystieke ideeën ongeveer op het niveau van de wetenschap liggen dan onderschat je de wetenschap toch behoorlijk. |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Aanvraag: PERMANENTE BAN: Deadlock JustTalk | 15 | 29-05-2014 12:29 | |
Lifestyle |
evaluatie-topic Verwijderd | 500 | 18-03-2005 16:54 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Vrije tijd |
Sfeer ranglijst voetbal in NL EmilioFCG | 108 | 20-02-2003 19:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Idee voor DoP - Reageert allen voor uw eigen bestwil. berteltje | 64 | 17-09-2002 16:25 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad... | 0 | 22-03-2001 19:57 |