Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Die Hard 4 / Live Free or Die Hard (2007)
Veel onnozele cgi-actie aangestuurd door een bordkartonnen bad guy en een Aziatische kungfu-chick. Gaafste eigenschap van de chick: je kan d'r aanrijden, en als ze dan nog voorop de motorkap hangt, kan je door muren en ramen rijden en haar pletten in een liftschacht, maar dan nog blijft ze in staat tot de meest fantastische martial arts. Heerlijk. Gelukkig is de plot ook niet al te best en is het verband met eerdere DH-films lekker kunstmatig. Aan de andere kant, mocht Kiefer Sutherland in de gevangenis moeten blijven, dan kan Bruce Willis zijn rol in 24 zo overnemen! 5/10 |
![]() |
||
Citaat:
|
You Got Served
Op school. Fucking kinderen/leraren. Citizen Kane zou veel leuker zijn geweest. Bitches. Wat een teringfilm zeg. ![]()
Spoiler
0/10.
|
Verwijderd
|
Zomerhitte
Ik was het boek al een hele tijd weer vergeten, en deze film zal me ook niet lang bijblijven. Waldemar Torenstra is nog lang niet ervaren (of getalenteerd) genoeg om deze rol goed neer te zetten. Sophie Hilbrand weet heel soms te overtuigen, maar is af en toe net het personage van v.d. Ven in Turks Fruit. Slappe film, voorspelbaar. |
![]() |
|
Titanic.
Tsja. Eigenlijk is het helemaal geen goede film. Voorspelbaar (los van het feit dat iedereen weet dat die boot gaat zinken, dat is gewoon dramatische ironie) en Kate Winslet acteert niet al te best. Het hele verhaal is zó ontzettend typisch enzo. Nee, doe maar niet.
||
Citaat:
- ![]() Ik heb deze film nu voor de derde keer bekeken en nog steeds is het een overdonderend meesterwerk, op alle fronten. De soundtrack van Mogwai & het Kronos Quartet is van een etherische schoonheid en past perfect bij het ritme van de montage. Elk shot wordt op de meest majestueuze wijze belicht en de composities zijn weergaloos - ik snap niet waarom in veel films zo weinig gebruik wordt gemaakt van 'top down shots', want ze geven een prachtig cachet en een bijna mathematische abstractie aan het geheel. Ook leuk: de kleine hommage aan Ikiru in de vorm van Hugh Jackman die geheel geisoleerd door een sfeervolle straat rent en plotsklaps 'wakker schrikt' doordat hij bijna door een auto wordt aangereden. Als je als regisseur de apotheose van de film ook nog eens bijna kan laten grenzen aan het kitscherige (een smoezelige new-age vibe) maar dit op de loer liggende gevoel vervolgens in z'n geheel weet om te zetten naar een prachtig schouwspel waarbij je als toeschouwer slechts vol apegapen kan staren en genieten, dan ben je er één van grootse klasse. Aronofosky is wat mij betreft, na slechts drie films, nu al een auteur waar een gozer als Hitchcock U tegen kan zeggen. Ik kan niet wachten totdat ik hem voor de vierde keer kan zien, het liefst op het grote doek. Want dat zou hemels zijn, zelfs voor een verstarde atheist.
Laatst gewijzigd op 22-03-2008 om 21:45. |
![]() |
||
Citaat:
|
Nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou nou.
|
atonement
there will be blood gone baby gone no country for old men nou ja ik heb maar even de oscar zwaargewichten op een rijtje gezet (in volgorde van best naar ok) ik had verwacht dat ik atonement een ontzettende keira knightly film zou vinden: saai en pretentieus. viel dat even mee zeg. granted, in het begin gaf ik mezelf weer eens gelijk maar naarmate de film vorderde raakte ik toch emotioneel betrokken. en wat een sterk einde ![]() ncfom daarentegen... daar had ik nou juist van verwacht een gave no bullshit film te zien. maar gaap? was er nog meer dan de ultimate badass in een woestijn? ok, geen muziek. hoe rebels. best movie? wat heb ik gemist?
|
Robin Hood (Disney) - 7/10
Nog steeds erg leuk en met een zeer hoge replay value. Jammer van de stock-animaties en het wat ongeinspireerde tekenwerk op de achtergrond. Stiekem vind ik de Nederlandse geluidstrack een stuk leuker dan de Amerikaanse. Maar dat zal wel komen omdat ik die eerste al mijn hele leven ken en de Amerikaanse volgens mij vandaag voor het eerst hoorde ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Office Space
Niet bijzonder goed, mede door de vrij slappe acteerprestatie van Ajay Naidu en de rol van Jennifer Aniston (die wel kan acteren, maar die ik door haar jarenlange Friends-carriere niet geloofwaardig meer kan vinden in alle overige producties) maar toch erg vermakelijk. Otesánek Ik ben er eindelijk aan toe gekomen en ik ben blij dat ik hem pas heb gekeken op een moment waarop ik er zeker kon zijn dat het licht goed stond, dat niemand mij zou storen met telefoontjes, dat het geluid hard genoeg kon en dat ik hem gegarandeerd ongestoord in één keer kon zien. Een meesterwerk verdient niet minder. ![]() [edit] Ik vond het trouwens wel erg kut hoe ze met de kat omgingen. In de extra's stond ook een fragment waarin die hysterische kut hem heel grof van de autostoel duwt/slaat. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 24-03-2008 om 13:51. |
![]() |
|
Vanmiddag THE PROMISE gezien. Wat een onzin zeg.
Gisteravond DRUMS ALONG THE MOHAWK gezien. En die was erg sterk. Maarja, John Ford. Prachtig, die achtervolging. En het monoloog van Fonda waar hij de gruwelen van de veldslag beschrijft. Hulde. Eergisteravond 28 WEEKS LATER. Op blu-ray, op een Full-HD scherm en dat was wel erg mooi. Ik vroeg me alleen af wat die shots vol grain voor functie hadden. Wel leuk verder, komt alleen niet in de buurt van zijn voorganger. Eergisteravond voor 28 weeks later SCREAMING MASTERPIECE. Die gewoon op DVD, een documentaire over de muziek-scene in IJsland. En die was wel aardig, wat oppervlakkig. Veel dingen kenden we al, maar dan wel veel leuke optredens. En sommige dingen kenden we nog niet, en dat was ook leuk. Eergisternamiddag KRUISTOCH IN SPIJKERBROEK, tjah. Niet heel goed ofzo. Maar toch heb ik me hier prima mee kunnen vermaken. Zag er met vlagen bijzonder goed uit. Ik heb lekker de Nederlands nagesynchroniseerde versie gekeken. Die speel ik altijd als die op de DVD staat. Want Nederlands is zo mooi. Eergistermiddag KING KONG de versie uit de jaren 30. En Die 2e remake is natuurlijk bijzonder cool, en was ook zeer welkom. Hij haalt het toch echt niet bij deze versie. Wat een spanning. Wederom Hulde.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Ik ben het met je eens hoor, HenkMul. Ik zal Julius er de volgende keer van langs geven.
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Liever ergens anders?
Anyway, zojuist Ocean's Twelve gekeken. Wellicht lang niet zo ingenieus bedacht als de eerste film, desondanks heb ik me er zeer mee vermaakt. Eerder vandaag nog de klassieker The Seven Samurai er in gegooid. Sterk verhaal, mooie beelden (zelfs in zwartwit) en memorabele karakters. Toch maar eens kijken of ik de andere films van deze meester ergens goedkoop op de kop kan tikken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-03-2008 om 17:11. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wilde Stardust zien, maar de anderen helaas niet. Frickin' mongolen. ![]() Ik moest heel erg hard lachen toen Lil' bla smurf ging (jeweetwel). Dat was toch echt een hoogtepunt. ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me. Verwijderd | 500 | 11-02-2013 11:28 |