Oud 29-04-2008, 21:59
Verwijderd
Ik dacht echt dat ik rustiger was van binnen. Maar ik ben er zojuist achter gekomen dat ik het aan het wegdrukken ben. Vandaag de hele dag gewerkt, dat is goed, maar bij elke stap die ik zette, dacht ik aan daar. Aan hen. Aan hem. Het glipt me uit de vingers. En mijn meissie, mijn redster in nood, ze zei het zo mooi op msn vanavond. Het is en lijkt een (boze) droom.

Toeval bestaat niet. Anders was ik daar niet geweest, was hij daar niet geweest, en was het niet allemaal zo gelopen. Toeval bestaat echt niet. En daar moet ik altijd weer aan denken bij dit liedje van Maná.

Bendito el lugar y el motivo de estar ahí
bendita la coincidencia.
Bendito el reloj que nos puso puntual
ahí bendita sea tu presencia.
Bendito Dios por encontrarnos en el camino
y de quitarme esta soledad de mi destino.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2008, 22:32
Verwijderd
Ik heb op het moment een redelijk studieritme, maar ik krijg nu al spontane angstdromen van het idee een master te moeten doen en daarna te moeten gaan werken. dat kan ik toch nooit?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb op het moment een redelijk studieritme, maar ik krijg nu al spontane angstdromen van het idee een master te moeten doen en daarna te moeten gaan werken. dat kan ik toch nooit?
Precies wat ik ook had, vreselijk. Ik doe nu gewoon wat ik leuk vind en blijf dat doen, dus ik zie wel waar ik terecht kom als ik afstudeer, zoiets kun je van te voren niet plannen. En je kan het vast wel, als je kan studeren, kan je ook werken hoor Je moet jezelf niet zo onderschatten.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 22:40
Verwijderd
Maar ik haal helemaal geen hoge cijfers, welke werkgever wil mij nu? En ik heb vast niet meteen een baan, wat betekent dat ik op zoek zal moeten gaan naar een verschrikkelijke KUTbaan om te kunnen leven.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 03:08
coopergirl
coopergirl is offline
Net terug van koninginnenacht, erg veel gezelligheid, wijn en hasj. Wel lekker overigens. De random tent- bandjes waren mateloos, dat iit de band in Sally O'briens (Ierse pub). However, van 20 uur t/m 4.00 uur rondgehangen en nu tamelijk brak. Slaapbehoeftig!
Oud 30-04-2008, 15:09
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik snap ze soms echt niet hoor, mijn ouders. Altijd maar zeuren dat ik niet zelfstandig genoeg ben, maar me überhaupt de kans geven om me daarin te trainen, dat doen ze dus ook niet. Nu kan ik komend weekend pas op zaterdag naar pap toe en nouja, mam en mijn stiefvader, die vertrekken vrijdag voor een weekendje weg.

Hebben ze dus voor mij een slaapplek geregeld. Dat snap ik dus echt niet, waarom dat niet nodig is. Ik kan mezelf heus wel voor één nachtje redden hoor. Ik kan koken, ik kan de afwas doen, mijn rotzooi opruimen, dat kan ik ook wel (ook al laat ik dat niet zien) en ik ga heus niet het hele huis hier op z'n kop zetten, hoor.

Nouja, vorige keer was het NOG erger. Toen werd er voor één middag toezicht geregeld voor mijn broertje van 15 en mij... Serieus, wtf. Het enige dat ik hoefde te doen, dat was koken en afwassen, maar nee, dat zou ik niet halen, want om zeven uur moest ik bij pap zijn, dus kwam mijn oom oppassen. En daar voel ik me nu dus echt kut door. Altijd het gezeur dat ik zelfstandiger moet worden, maar ik krijg nog niet eens de kans om één avond, één nacht en één ochtend achter elkaar alleen in huis te zijn... Ik snap er echt niets van. Als ze nog eens gaan zeuren, dat ik niet zelfstandig genoeg ben en dat ik dat wel moet kunnen, als ik op mezelf woon, dan zal ik ze daar eens op wijzen.
Oud 30-04-2008, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Als ze nog eens gaan zeuren, dat ik niet zelfstandig genoeg ben en dat ik dat wel moet kunnen, als ik op mezelf woon, dan zal ik ze daar eens op wijzen.
Waarom afwachten ipv ze het meteen met ze te bespreken? Ik zou het juist een keer op een rustig moment met ze proberen te bespreken, niet wanneer je je (weer) aan een situatie ergert, dan loopt het eerder uit op ruzie, terwijl je het anders misschien op een volwassen manier met elkaar kunt bespreken.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 16:13
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Waarom afwachten ipv ze het meteen met ze te bespreken? Ik zou het juist een keer op een rustig moment met ze proberen te bespreken, niet wanneer je je (weer) aan een situatie ergert, dan loopt het eerder uit op ruzie, terwijl je het anders misschien op een volwassen manier met elkaar kunt bespreken.
Nouja, dat is dus het probleem met gesprekken voeren hier. Mam raakt meteen al gestresst als ik met zo'n probleem aankom en lijkt nooit tijd te hebben. (Toen ik haar wilde vertellen waar ik me bijna 4 jaar voor geschaamd had, was ze alleen al geërgerd dat ik überhaupt haar vroeg om iets te kijken en was ze zo ongeïnteresseerd als je maar kunt zijn) Als mam gestresst raakt en ik geef aan dat ik wil praten, komt er nog meer stress, want ik moet niet zo doorzeuren.

Pap leeft nog in het stenen tijdperk, waar ik nog bij alles hulp nodig had en mijn stiefmoeder ook. Problemen op proberen te lossen, is nog nooit echt een optie geweest hier. Op zich is het niet zo erg dat ik bij die tante moet gaan logeren, maar het is alleen leuk, als mijn broertje er niet bij is. Dan is het lekker praten. Dan praat ik ook over dingen, die mijn ouders helemaal niet weten, omdat ze daar toch niet normaal over kunnen doen.
Oud 30-04-2008, 17:03
metallica
metallica is offline
Bleh, nog twee pagina's en ik ben klaar en dan kan ik lekker naar mijn vriendje toe Pff, ik had me wel iets anders voorgetseld van vandaag hoor... nu heb ik de hele dag zitten te studeren en gaan we vanavond voetbal kijken met zijn zus Zijn zus is wel echt heel tof, maar dat voetbal is niet zo mijn ding... Als ik dat had geweten was ik ook iets anders gaan doen, maarja... Ik moet dit blok gewoon echt halen want dan kan ik er vrijstelling voor vragen voor volgend jaar.

Ahh, en ik heb gisteren op twee kamers gereageerd, ben benieuwd. Krijg je bij de ssh trouwens een bericht wanneer je naar de kijkavond mag komen? Ik sta nu nog op plaats één dus dat zit wel goed, maar ik vroeg me gewoon af wanneer ik daar bericht van krijg of dat ik daar zelf achteraan moet gaan
Oud 30-04-2008, 17:11
Eend
Eend is offline
@iedereen die het nodig heeft: *Dikke Knuffel*

OT:
We hebben hier weer de melige buien achter de rug. Ik heb al redelijk vaak te horen gekregen: "Zoals je nu bent, kennen wij je niet hoor!" Terwijl ik mezelf juist zo ken. Moet je nagaan hoelang ik mezelf niet ben geweest. Zeker drie jaar... Ik ben dat meisje wat vaak lacht, ik ben dat meisje dat veel plezier heeft in de dingen, ik ben dat meisje dat humor heeft. Al is die humor altijd wel op de achtergrond gebleven.
Ik mocht gister op de afteken lijst kijken van mijn signaleringsplan. Je signaleringsplan bestaat meestal uit 4 fases. 0 is goed en 3 is slecht. Ik zit op een paar uitzonderingen na al een maand op fase 0!!! Zo goed Mijn record is weer verbroken!
Oud 30-04-2008, 17:17
Verwijderd
En dan loop ik door de gezellige oranjedrukte door Amsterdam, en weet mn zus het om zowaar schoenen voor me te scoren in mijn maat, en toch voel ik me verdomd vreemd. Het past niet, het voegt niet. Ik kijk naar de mensen, en denk alleen maar dat het niet wil. Heel raar.

Oh. En ik heb vannacht gedroomd dat ik een baby kreeg. Heel raar. Wellicht een restje Julia's tango in mijn droom.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 17:35
Pruts0r
Pruts0r is offline
Okay, nu ben ik pas écht chagrijnig. Net een hele hoop gezeik aan moeten horen, over dingen die ik niet goed doe, waarvan ik dat al heel vaak te horen heb gekregen. Echter, manieren waarmee ik kom om op bepaalde dingen te oefenen, vooral het leren omgaan met geld, daar wordt dan weer niet op ingegaan...
Oud 30-04-2008, 17:58
moon
moon is offline
En dan zegt iedereen dat het zo goed is dat ik al mijn angsten aan ga de afgelopen maanden, en er niet meer voor op de vlucht ga. Dat ik trots op mezelf mag zijn.
Misschien ben ik dat ook wel, maar wat mij dwars zit is dat mij ongeveer gegarandeerd is dat mijn angsten over zullen gaan/af zullen nemen als ik de dingen die ik eng vind maar vaak genoeg doe....en dat is dus niet zo! Af en toe heb ik zelfs het idee dat het eerder enger aan het worden is dan minder eng. Waarom heb ik met name die costant zichzelf herhalende angst dat mensen mij negatief beoordelen? waarom ben ik zo verschrikkelijk bang dat ze me raar vinden, dat mijn mening niet belangrijk is en niemand me begrijpt?
En waarom hebben mensen allemaal van die rare sociale regeltjes opgesteld, dat voelt alsof ik geen bewegingsvrijheid heb en bij elke stap op iemands tenen ga staan. 'Wees vooral jezelf maar gedraag je wel op de manier die wij van je verwachten' zo komt het op mij vaak over.
Op mijn angsten na gaat het goed, ik ga morgen lekker 2 daagjes met een vriendin+fam weg en maandag ga ik voor het eerst weer werken. En verder heb ik vandaag een leuke koninginnendag gehad.
Oud 30-04-2008, 17:58
Eend
Eend is offline
*Knuf voor Pruts0r*
Oud 30-04-2008, 20:58
IcedEarth
IcedEarth is offline
oh, en het is koud.
Vandaag, op een festival, als ik over de dijk fiets, de laatste boot mis, de trein mis, ik op een festival ben. Bang ben hem tegen te komen. bang ben hem niet tegen te komen.
Koud, van binnen, mijn huid. Kippenvel, schouders opgetrokken, ook al scheen de zon.
Wat is er mis met me?
Kan ik niet loslaten? Wil ik niet loslaten?
Ik zat een beetje in het gras te chillen. Hoorde mijn vrienden over mij en een andere vriendin praten. Zij die altijd over zich heen laat lopen. Blijft vergeven. Er blijft zijn. Blijft geven. Niets wil nemen. Net als <mijn naam>, ja dat zijn de goeden van de wereld. Oh, het is een waarachtig compliment. Het is waar. Volgens mij vrienden ben ik een goed mens. Dankje. Moet je blij mee zijn. Waarom kap ik niets af? Waarom zeg ik geen nee? Anderen maak je er ook niet gelukkiger van. Liefde wordt een soort martelaarschap. NEE NEE NEE FUCKING NEE.
Ohnee, niet boos op anderen. Op mezelf. Ik vervloek mezelf. Ik begin sommige van mijn eigenschappen te haten.
Geloofde ik niet dat geduld en tolerantie een kracht was? En nu? i touched the ground. Door mijn eigen "krachten".
Maar goed. Hij die pijn heeft kan slapen, hij die pijn veroorzaakt slaapt nooit.
Ik dacht ik veroorzaak pijn. Dat is nie twaar. Ik houd het in stand. Door geen grenzen te trekken. Geen nee te zeggen.
En ach
Ik moet uitkijken met zulke negatieve gevoelens. Ik ben te gevoelig, ik kan, mag me niet laten meeslepen. Ik weet dat ik af kan glijden. Dat zie ik overal. Niet laten meeslepen. En ja. Ik ben kwetsbaar. Het zit in de genen. van depressies, nervositeiten, slaapproblemen, tot verslavingen, schizofrenie en psychoses, het komt te veel voor in de familie.
Door gaan. Nee. Niet aan mij besteed. En al zat het in mijn genen. Ik ga door, door, door. Negativiteit is gevaarlijk. Het voedt negativiteit. Dus. Ik zal niet zo eindigen als die gekke familie.

Ik huppel en leef. Dans. Feest. Heb geweldige vrienden. Doe geweldige dingen. Zet leuke dingen op. Geniet. Lach. Schrijf. Knuffel. Geweldige familie. Vrolijkheid.

Het is niet zo erg als ik het nu opschrijf. Ik houd mezelf en het leven nog te vriend.
Bladzijden uit een boek. Dat is wat het was.
En zoals die vriend er aan toevoegde, voor iedereen zijn tijd, zijn moment.
Gevoelens komen, gevoelens gaan. Dagen komen, dagen gaan.
En ik kan het ook prima alleen.......ik ben sterk. Dat is wat ik weet.
En zelfstandig. Ik weet het te fixen. Dat is waar.
Gister schreef ik heel groot: (nu in kleine letter wegens negativiteit)
ik ben niet de moeite waard
niet de moeite waard
dat is wat ik ben
niet de moeite waard

Iedereen is de moeite waard. Geboorte geeft je bestaansrecht.
Ik mag bestaan. Ik mag zijn.
Jullie ook.
Wat is het toch met mij? Hormonen? Puberteit? Dit is duidelijk niet alleen gemiddelde liefdesverdriet+wispelturigheid. Echt, echt, waar is dat stabiele meisje dat zo onkwetsbaar leek???!??!?!??!?!
Misschien moet ik maar gewoon weer gaan blowen? Hardlopen? Verslaafd raken aan een pc-game? Echt, echt, echt. Ik ken mezelf zo niet.
En toch vind ik het vreselijk intrigerend om in de war te zijn. Het is vernieuwend. Niet voorspelbaar. Verrassend. Grappig. Verwarrends.
En het gaat weer over. Want gevoelens komen, gevoelens gaan.
En ook deze bizarre maanden in mijn leven had ik voor geen goud willen missen. Want stiekem is het gewoon heel erg grappig om in de war te zijn.
Oud 30-04-2008, 21:00
Nyawa
@Pruts0r: Misschien doe je het al, maar misschien zou je eens kunnen proberen om je ouders van je zelfstandigheid te overtuigen door af en toe voor je ouders te koken, boodschappen te doen, schoon te maken en dergelijke. Wie weet kun je dan het beeld van je ouders een beetje bijstellen. En ik begrijp dat het moeilijk is om er met ze over te praten, maar het is de enige manier om iets te veranderen. Kun je misschien niet vragen of je tante een goed woordje voor je wil doen, als je ouders niet willen luisteren? Het klinkt alsof jij en je tante wel heel goed contact met elkaar hebben namelijk en zij misschien positiever over je zelfstandigheid denkt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 00:02
Redhair
Redhair is offline
J. belde toenstraks, hij was ook dat festival naar tsjechie gegaan gister en wilde even zeggen dat ze zonder problemen waren aangekomen. Ik vroeg of hij K. al had gezien, en daar stonden ze bij op de camping. Hij zei dat alles goed met hem en vriendin ging.
Na het telefoontje miste ik K. opeens best veel, heel stom. Ik vind het jammer dat ik er niet ook ben. Had nog met J. mee kunnen rijden, maar dat was gewoon geen goed idee qua geld. De rest van de dag veel aan K. gedacht. Gedacht en gemist. Toen hij vorige week wegging vond ik het een fijn idee dat ik hem zou gaan missen, omdat het betekent dat ik lekker verliefd ben. Om diezelfde reden vond ik het vandaag kut. Ik ben verliefd, hij is verliefd, we zijn veel te dicht bij elkaar. Hij is te dicht bij mij. Ik ben weer een beetje bang. Te dichtbij is gevaar om te kwetsen of gekwetst worden. Te dichtbij is liefde maar bij liefde hoort onlosmakelijk pijn.
Maar ik laat me niet tegenhouden door die angst, ik ben ervoor gegaan en blijf ervoor gaan. Ik werk aan mezelf voor hem, om pijn te vermijden. Ik minder met pep, zodat dat geen issue wordt, hij zich te veel zorgen om mijn gebruik gaat maken, zodat het hem geen pijn gaat doen als ik elk weekend naar de tering ga.
Dit keer wil ik geen zorgen om mij, ik wil niemand bezorgd maken. Mijn eerste vriendje was vreselijk bezorgd om mijn eetstoornis, mijn tweede vriendje was vreselijk bezorgd omdat ik net met pep begon, mijn scharrel daarna omdat ik totaal naar de tering ging door de pep en mijn eetstoornis, J. omdat ik nog zo veel last bleek te hebben van vroeger en mijn eetstoornis en mijn gebruik en jankbuien en het overlijden van mijn vader, ik heb genoeg zorgen gezien en een relatie waar de zorgen van iemand zo groot zijn is niet relax. Ik ga me dan juist kut voelen, wil zo graag mijn best doen maar omdat ik het probeer te forceren gaat het alleen maar slechter en maken zij zich meer zorgen. Dus dit keer zorg ik dat er geen zorgen zijn. Alleen pep als ik ga feesten, met eten gaat het toch al goed, ik ben niet depressief meer, dus als ik van die pep afblijf moeten de zorgen flink meevallen.
Maar ik mis hem nog steeds. Ach, hij is pas een weekje weg en komt volgende week weer terug. Zolang moet ik best zonder hem kunnen.

Vind het trouwens echt cool hoe J. en ik met elkaar omgaan. We zijn nu acht maanden ofzo uit elkaar, wonen nog steeds in hetzelfde huis en zijn best goede vrienden. Ik kan met hem gewoon over K. praten, ook dat het verleden weer opnieuw mij met dingen tegenhoud, net als bij hem aan het begin. Hij praat over meisjes waarmee hij rommelt, ik over K., we luisteren naar elkaar, vinden het leuk als de ander iemand leuk vindt. Het is gewoon grappig dat eerst mijn nieuwe 'vriendje' belt dat hij aangekomen is, en een paar dagen later gaat mijn ex en belt hij ook, en ze samen op een camping staan.
Oud 01-05-2008, 09:17
coopergirl
coopergirl is offline
Gefeliciteerd @ Neko* en darkfairy! Een leuke, gezellige dag gewenst!
Oud 01-05-2008, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Maar ik haal helemaal geen hoge cijfers, welke werkgever wil mij nu? En ik heb vast niet meteen een baan, wat betekent dat ik op zoek zal moeten gaan naar een verschrikkelijke KUTbaan om te kunnen leven.
Maar je hebt wel een universitair diploma (of het nou hoge cijfers zijn of niet). Dus ja
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 09:33
Nijn*
Nijn* is offline
@ Neko* & darkfairy: gefeliciteerd!! Hoop dat jullie een leuke dag hebben allebei!
@ ~~dolce~~, Moon, Nattigheid & Pruts0r: een hele dikke knuffel!
@ sonho: meisje, wees eens wat liever voor jezelf. Dit is de eerste week geweest dat je er ineens helemaal alleen voor stond, natuurlijk is dat gek en eng en gaat er dan al van alles mis, maar dat is bij iedereen! Misschien gaat het bij jou op een andere manier mis (eetgestoord) dan bij een ander, maar dat wil niet zeggen dat dit een voorbode is voor wat er komen gaat als je helemaal alleen woont. *knuff* Kom op he meid
@ Roosje: waar ga je wonen dan? Vet leuk hoor!! En ik wil politicologie aan de VU in Amsterdam gaan studeren, maar wil eigenlijk liever in Utrecht wonen dus ben daar ook naar een kamer opzoek. Dan maar elke dag treinen.. (dat zeg ik nu.. maarja)

OT: Ben weer terug uit Antwerpen. Heb echt zo belachelijk veel geld uitgegeven en een hele hoop leuke dingen gekocht! Het was echt gezellig deze twee dagen. Vond het wel moeilijk hoor, shirtjes en jurkjes passen met korte mouwen.. Ik zag mijn moeder ernaar kijken en dat doet me zo'n zeer omdat ik weet dat het haar kwetst. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer, kan er nu niets meer aan doen. Maar nu is het afgelopen met de pret, want vandaag moet ik keihard gaan leren! Heb me voorgenomen vandaag iets voor engels, geschiedenis en aardrijkskunde te doen, maar moet eigenlijk ook nog kunstgeschiedenis doen want dat had al af moeten zijn. Hmz. En ook nog even hardlopen vanmiddag/vanavond en góed eten vandaag.
Oud 01-05-2008, 11:05
rare kwast
rare kwast is offline
jeeeeeeeej good job weer iemand pijn gedaan..
stomme trol
Oud 01-05-2008, 12:02
Roosje
Roosje is offline
@ de mensen die iets over mijn kamer hebben gezegd: Ik kan er vanaf 1 juni in, dat is dus wel eerder dan ik hem nodig heb - de UIT is pas halverwege augustus - maar ik heb in elk geval een kamer! Hij zit op de dertiende verdieping in de ene flat aan de Aziëlaan, Kanaleneiland-Zuid is dat. Zo'n beetje om de hoek bij de Ikea!
En ik heb geen geniale connecties of zo, ik was uitgenodigd om te komen kijken en ik was de enige die ze hadden uitgenodigd. Dus! Ik heb er echt ontzettend geluk mee.

@ Nijn*: Haha supergrappig, als ik niet plotseling naar de pabo wilde was ik ook politicologie gaan studeren aan de VU! En volgens mij is het wel te doen om op en neer te treinen naar Amsterdam, er gaan heel veel treinen en het is maar een half uurtje. Gaaf dat je in elk geval weet wat je wilt gaan doen! ^^
Oud 01-05-2008, 12:12
Verwijderd
Bah, Rogier komt afspraken weer niet na en daar raak ik nog steeds extreem gestresst van....
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 12:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Roosje: Oh, beetje jammer dat het Kanaleneiland is, maar wel tof dat je een kamer hebt. Enschede-Utrecht is echt een eind voor elke dag.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 12:26
Roosje
Roosje is offline
Nee joh, ik ben zwaar fan van Kanaleneiland. Die verhalen zijn allemaal behoorlijk overdreven, althans, naar wat ik ervan merk als ik daar rondloop. Mijn vriendje woont naast Kanaleneiland hè, dus ik kom er nog wel eens.
Oud 01-05-2008, 12:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nee joh, ik ben zwaar fan van Kanaleneiland. Die verhalen zijn allemaal behoorlijk overdreven, althans, naar wat ik ervan merk als ik daar rondloop. Mijn vriendje woont naast Kanaleneiland hè, dus ik kom er nog wel eens.
Ik voel me nooit thuis als ik eens in kanaleneiland moet komen. Van die groepjes met hangjongeren en nja ik weet niet. Ik zou daar 's avonds niet alleen durven fietsen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 12:52
Verwijderd
Bye bye goed humeur. Zelfs als ik midden in een van de freaking boerendorpen hier op een markt loop, kan ik maar niet m'n gedachten afleiden. ohohohohohohoh. Stom kind dat ik dr ben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 12:53
Verwijderd
Ik ben een strandmeisje, puh.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 12:58
Nienna*
Nienna* is offline
Koninginnedag was minder leuk dan ik had gehoopt. . En ik ben nu pas terug en ik wil in bad en moet nog leren. Ik had gisteren sowieso beter kunnen leren.
Waarom ben ik eigenlijk teleurgesteld? Omdat hij zo met dat meisje omging? Omdat het slecht weer was? Omdat ik amper muziek heb gezien?
Ja, daarom ja.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 13:14
Verwijderd
bah, niets lukt. Ik moet me nu kapot leren voor mn examens maar ik snap niets van wat ik leer. Ooit moet ik dat toch gehad hebben? begrepen hebben? Dit wordt echt zo niets he.. al die jaren met de hakken over de sloot, ik wou dat ik naar mezelf geluisterd had en een stapje terug was gegaan
verdomme verdomme verdomme
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 14:44
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gefeliciteerd iedereen

Ik heb mezelf ook even vakantie gegeven. Ik vind dat dat mag. Morgen weer een dag.
Oud 01-05-2008, 15:18
handschoen
handschoen is offline
Steeds als ik hier iets neer wil zetten, dan lukt het niet ofzo. Hoe moeilijk kan het zijn..

Ik zit gewoon echt vast. En ik word al maar bozer. Ik moet dit echt doorbreken, maar ik weet gewoon echt niet hoe. Bah, wat nutteloos dit.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 16:08
darkfairy
darkfairy is offline
@Coopergirl @Nijn* @vogelvrij thx.
@Neko* gefeliciteerd.

ot ik vier me verjaardag een andere dag.
wanneer we lekker buiten kunnen zitten.
maar ik hebt toch al leuke dingen gekregen.
concertkaartjes voor bluf.
voor volgende week vrijdag .
en concertkaartjes voor nick en simon en de 3js.
die treden samen op.
voor in juli.
van me moeder en me vader.
en crox schoenen die lopen zo lekker.
en van me zusje 2 elfen beeldjes want die spaar ik
en een groot beeld van een engel.
en net kwam me opa en daar heb ik 10 euro van gekregen.
en na lange tijd is me humeur nou vrolijk
hopelijk houdt dat aan.
en straks komt me tante langs.
en me opa komt mischien nog terug.
en morgenvroeg ga ik met me moeder.
en met 1 tante en nog 1 tante naar de markt
Oud 01-05-2008, 16:17
Nijn*
Nijn* is offline
Shiit, ik kan wel janken nu Ik ben AL mijn aantekeningen van Politiek & Ruimte van aardrijkskunde kwijt. De hele samenvatting, alle aantekeningen en oefenopgaven, alles is weg.. Ik heb overal gezocht waarvan ik dacht dat het er kon liggen en kan het echt nergens vinden gewoon. Ik weet nu echt even niet hoe ik verder moet gaan.. Moet ik dan nu weer helemaal opnieuw beginnen met alles samenvatten en leren? Heb m'n samengevat bundel wel gevonden dus misschien moet ik maar aan de hand daarvan een nieuwe samenvatting maken, maar dan nog, daarmee zijn mijn aantekeningen niet terug.. En shit, ik loop al achter op mijn planning, maar dit verpest helemaal alles
Oud 01-05-2008, 16:17
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ik voel me nooit thuis als ik eens in kanaleneiland moet komen. Van die groepjes met hangjongeren en nja ik weet niet. Ik zou daar 's avonds niet alleen durven fietsen.
Hmmmnee snap ik ook wel! Maar m'n flat staat vlak naast de Beneluxlaan dus dat valt dan wel mee, daar durf ik 's nachts nog wel te fietsen. Denk ik. Waar zit jouw kamer eigenlijk?
Oud 01-05-2008, 16:27
Verwijderd
@ darkfairy Gefeliciteerd! Ik moest helemaal lachen van al die groene koppies in je post

ontopic: ik schoot net helemaal vol met tranen. Ik verplaatste even naar een situatie in december en dat raakte me. En ik zat net groepsfotos te kijken van vorig jaar april, ons uitje naar Arequipa. En potverdorie, wat zie ik: we hadden elkaars hand vast. En dat zag ik nu net pas.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 16:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hmmmnee snap ik ook wel! Maar m'n flat staat vlak naast de Beneluxlaan dus dat valt dan wel mee, daar durf ik 's nachts nog wel te fietsen. Denk ik. Waar zit jouw kamer eigenlijk?
Beneluxlaan is wel een grote weg ja, dat is dan wel weer prettig. Mijn kamer zit in Vogelenbuurt, 2 minuten ofzo fietsen van het Griftpark. Dus 's avonds alleen fietsen is geen probleem.

@Nijn: Oh, wat ontzettend kut! Heb je het niet eens ergens mee naar toe genomen? Het kan echt niet zomaar weg zijn hoor... Heb je laatst eens heel veel papier weggegooid? Kun je de aantekeningen niet kopiëren van iemand die altijd goede aantekeningen maakt? Want dan ben je al weer een eind op weg.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 16:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
@ darkfairy Gefeliciteerd! Ik moest helemaal lachen van al die groene koppies in je post
is toch blauw? (lichtblauw)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 16:50
Verwijderd
Citaat:
is toch blauw? (lichtblauw)
turkwaas
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 16:56
Missy
Missy is offline
Citaat:
bah, niets lukt. Ik moet me nu kapot leren voor mn examens maar ik snap niets van wat ik leer. Ooit moet ik dat toch gehad hebben? begrepen hebben? Dit wordt echt zo niets he.. al die jaren met de hakken over de sloot, ik wou dat ik naar mezelf geluisterd had en een stapje terug was gegaan
verdomme verdomme verdomme
Bij mij was het ook altijd met hakken over de sloot. Tot anderhalf jaar geleden, gaat het nu een stuk beter. Je hebt al de moeite gedaan. Het nu opgeven op het laatste moment is zo zonde. Kan je niet uitleg vragen aan een leraar/vriend(in)/ouders?
Oud 01-05-2008, 16:57
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:

ontopic: ik schoot net helemaal vol met tranen. Ik verplaatste even naar een situatie in december en dat raakte me. En ik zat net groepsfotos te kijken van vorig jaar april, ons uitje naar Arequipa. En potverdorie, wat zie ik: we hadden elkaars hand vast. En dat zag ik nu net pas.
hihi ja.
achja.
ben op het moment best wel vrolijk.

ot.
me tante heeft net gebeld.
en me halfbroer.
en van me halfbroer was lang geleden.
Oud 01-05-2008, 17:12
Verwijderd
Citaat:
@Roosje: Oh, beetje jammer dat het Kanaleneiland is, maar wel tof dat je een kamer hebt. Enschede-Utrecht is echt een eind voor elke dag.
Mmm, Aziëlaan vind ik niet echt helemaal Kanaleneiland en sowieso is het zuidelijke deel veeel beter dan het noordelijke deel.

Ook ik zou 's avonds niet alleen fietsen door Kanaleneiland
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 17:27
metallica
metallica is offline
Ik ben blij, gelukkig en nog zoveel meer. Het gaat goed op dit moment, na een geweldige dag
Oud 01-05-2008, 18:16
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Mmm, Aziëlaan vind ik niet echt helemaal Kanaleneiland en sowieso is het zuidelijke deel veeel beter dan het noordelijke deel.

Ook ik zou 's avonds niet alleen fietsen door Kanaleneiland
Nja, ze noemen het Kanaleneiland. Kan ik niets aan doen natuurlijk! En ik vind Kanaleneiland vooral overdag echt heel leuk, met allemaal kindjes op straat en mensen die tenminste iets terug zeggen als je ze groet. In Utrecht ken ik trouwens ook alleen maar Kanaleneiland/Transwijk etc behoorlijk goed.

En @ Duif: Maar dat is wel leuk! Beter.
Oud 01-05-2008, 19:07
Heksjuh
Heksjuh is offline
Sorry dat ik niet op jullie berichten heb gereageerd vorige week. Ik heb ze wel gelezen, ik heb alle tips in een Word document gekopieerd. Iedereen nog bedankt voor de lieve woorden en tips

Ik ben vorige woensdag wel naar huis gegaan. Mijn ouders waren er niet zo heel blij mee. Mijn vader was eerst boos toen hij mij bij het station kwam ophalen. Maar niet veel later niet meer, omdat hij ook wel zag dat ik er niet blij mee was.

Het ging zo goed de afgelopen dagen. Zondag t/m woensdag elke middag gewerkt in de supermarkt. Het voelt goed om daar weer terug te zijn. Het voelt net als vorige zomer. Ik hoefde niet na te denken over 'als straks de vakantie voorbij is'. 's Ochtends had ik ook steeds iets anders te doen dan op mijn kamer aan school zitten.
Vandaag moest ik 's ochtend werken. En vanmorgen, toen ik opstond, ging het dus al mis. Ik besef me heel goed dat het vandaag donderdag is, dat het morgen vrijdag is, dat de vakantie er bijna op zit. Ik moet nog veel doen voor school, ik loop nu al achter. Maar ik heb mijn hele middag niks nuttigs gedaan. Zolang als ik kon beneden gebleven. Mijn moeder zat de hele tijd of ik niet moest leren.
Ik vind het wel vervelend dat ik vandaag niks nuttigs heb gedaan, want morgen moet ik de hele dag werken. Maar ik kon me er echt niet toe zetten. Want als ik ga nadenken dan gaat het mis.

Ik doe echt wel mijn best om het leuker te krijgen op mijn kamer. Ik heb een boek gekocht voor daar, films opgenomen om daar te kijken. Maar hoe sneller dinsdag dichterbij komt, hoe meer ik er tegenop zie om terug te gaan.
Ik schaam me ervoor dat ik me als een klein kind gedraag. Ik weet dat ik het moet proberen, maar ik zou willen dat het niet hoeft. Want alleen al bij het vooruitzicht zit ik te huilen als een klein meisje.

Ik weet echt niet hoe het nu verder moet.
Oud 01-05-2008, 19:08
Verwijderd
Het gaat weer slechter.
Terwijl ik na de opname, en start dagbehandeling weer omhoog klom.
Goed oké dipjes moeten er zijn. Maar dit voelt niet goed..
Ik heb een vriend, familie, omgeving.

Toch voel ik mij eenzaam.
Niet mijn ding kunnen doen, die ik graag zou willen.
Schrijven, discussiëren over politiek, etc.
Nee dan ben ik té serieus, en te volwassen volgens mijn omgeving.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 19:10
darkfairy
darkfairy is offline
we hebben toch bezoek.
Oud 01-05-2008, 19:13
Heksjuh
Heksjuh is offline
Darkfairy en Neko: gefeliciteerd!
En Andijvie en anderen die de afgelopen week jarig zijn geweest: nog gefeliciteerd!
Oud 01-05-2008, 19:17
darkfairy
darkfairy is offline
@Heksjuh thx.
Oud 01-05-2008, 20:11
metallica
metallica is offline
Zozo, zelfs nog het huiswerk gemaakt dat ik me had voorgenomen te maken De rest morgen in de trein als dat lukt En dan zo meteen lekker slapen, want morgen naar Utrecht!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten