Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja, muziekles heb ik ook nog gehad. Eerst een jaartje oriëntatiejaar op de muziekschool. (klokkenspel spelen en steeds een periode van drie weken nog een ander instrument daarnaast). Dat vond ik wel aardig, en toen wilde ik bijna saxofoon gaan spelen, maar dat kwam er toen niet van om de een of andere reden.
En ik heb 3 jaar bij een kinderkoor gezeten (omg ![]() ![]() En toen ben ik in de tweede klas van de middelbare school begonnen met pianolessen. Dat ging me aanvankelijk heel goed af, maar ik kreeg steeds minder tijd voor (school en toneel enzo) en ben daar toen ook mee gestopt, tot grote spijt van mijn ouders (en nu, bij nader inzien, ook van mijzelf). Daar is het bij gebleven. |
![]() |
|
In mijn jeugd is er akelig weinig gebeurt op het gebied van cultuur, eigenlijk. Mijn ouders hebben nooit aangespoord om er echt mee in contact te komen. Dingen als muziekzenders stonden nooit op (maar goed ook.
![]() Sure, er waren wel muzieklessen maar ik weet er niets meer van. Op de basisschool gebeurde er ook niet veel en ik kwam eigenlijk pas echt in aanraking met cultuur toen ik CKV kreeg, maar dat waren meer de mainstream dingen qua cultuur en als dat soort cultuur opgedrongen wordt, verlies ik al gauw interesse en wordt het eerder een verplichting dan iets leuks. We moesten bijvoorbeeld naar een opera maar echt interessant was het niet 20 meter boven het podium. Of het schrijven van een verslag over Moulin Rouge. Alles waar ik nu van houd qua cultuur (dus dingen als muziek waar ik nu naar luister, cabaret, british comedy, theatervoorstellingen die ik heb gezien, tv shows die ik af en toe) zijn allemaal dingen die men aan mij heeft laten zien. Je zou in ieder geval wel kunnen zeggen dat ik mijn eigen culturele vorming in de hand heb gehad. ![]() Nu kan ik in ieder geval niet meer zonder muziek en er staat altijd wel wat muziek op hier, eigenlijk. Nouja, tijd voor een inhaalslag, in ieder geval, want ik heb eigenlijk wel wat in te halen.
|
Verwijderd
|
Mijn culturele opvoeding.
Van huis uit werd ik door mijn ma gestimuleerd tot het maken van muziek. Wat er toe leidde dat ik uiteindelijk conservatorium ben gaan doen. Verder uit mezelf al redelijk interesse in allerhande culturele dingen, maar omdat ik in die sector werk, komt er van bezoeken nog maar heel weinig. |
![]() |
|
Oh, ik wil eigenlijk ook wel pianolessen gaan nemen.
![]() Ik kan wel een klein beetje piano spelen, want het is een "logisch" instrument als je al muziek speelt en goed in de theorie bent (ik heb 4 jaar muziektheorieles gehad), maar nu ik gestopt ben bij mijn fanfare en mijn instrument heb ingeleverd, merk in aan mezelf dat ik echt een muzikale uitlaatklep nodig heb. Helaas denk ik dat pianolessen niet goedkoop zijn (toch? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een keybord is verder zo duur niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat zijn daar dan de voorwaarden voor? Ik studeer bij Fontys in Eindhoven, daar zit toch ook ergens een conservatorium?
|
Ik ben al jong op blokfluitles gegaan, vervolgens een oriëntatiejaar muziekinstrumenten gedaan en daarna een aantal jaren keyboard gespeeld. Verder vanaf m'n 7e gedanst en vanaf m'n 12e jeugdtheaterschool gevolgd t/m m'n 18e. Dat is wat ik er zelf actief aan deed.
Verder ging ik af en toe naar een museum, maar dan wel iets wat heel spelenderwijs kon en eigenlijk ook echt maar heel soms. Vanaf m'n 12e naar musicals met m'n moeder. En op de middelbare school uiteraard CKV1 gehad. CKV 2 en 3 had ik in m'n profiel.
|
Ik ben er weinig in gestimuleerd, ik kan me echt niet herinneren dat wij vroeger naar toneelstukken, concerten, musicals of whatsoever gingen. Musea ook niet, trouwens. Nou hadden ze me met dat laatste waarschijnlijk toen ook niet echt een plezier gedaan, maar ik vind het nu wel jammer dat mijn ouders (of vader waarschijnlijk, vooral) daar niet iets meer mee gedaan hebben. Ik ontdek namelijk nu pas dat ik het wel erg leuk vind, om het als basis mee gekregen te hebben had ik waarschijnlijk ook wel gewaardeerd.
Op school gingen we wel eens... Ik herinner me geloof ik het Afrika museum nog. Toen vond ik dat geloof ik vooral leuk omdat we dan een dag niet in de klas doorbrachten ![]() Muziekles, dansles, mijn moeder heeft het wel eens geprobeerd maar toen had ik geen interesse. Tot mijn spijt nu: het is wederom een basis die ik graag had willen hebben. Nu zou ik graag piano willen leren spelen maar dat is voorlopig nog een beetje te duur. Maar dat wil ik binnen nu en een paar jaar wel starten <3 Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 21:32. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het dichtste bij voor jou is Tilburg, dus kwestie van dat conservatorium daar eens bellen. De voorwaarden zijn dat je wel thuis studeert. En voor Bloem: in Arnhem/Enschede/Zwolle zit er ook een, dus waarschijnlijk kan jij je ook gratis opgeven voor pianoles. |
![]() |
||
Citaat:
|
Hehe, groooooote JA! Ik ben altijd meegenomen naar musea, toen ik echt klein was minstens 1 per 2 maanden ofzo. 's Zomers op de fiets naar landhuizen. Ook altijd al meegenomen naar theater, klassieke concerten en opera
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik heb vooroordelen Verwijderd | 31 | 08-09-2012 14:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De gevolgen van Fitna. Conoud1819 | 500 | 01-04-2008 21:55 | |
Jong Rechts promoot Nederlandse vlag Mark vd P. | 450 | 08-11-2005 08:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke propaganda gericht op kinderen Rabbi Daniel | 154 | 29-11-2003 22:27 | |
Racisme in LPF? Joostje | 28 | 08-05-2002 14:41 |