Oud 05-06-2008, 13:31
Verwijderd
Over 23,5 uur begint het tentamen. Laat ik eens beginnen.
Advertentie
Oud 05-06-2008, 13:32
Verwijderd
Ach, tijd zat.
Oud 05-06-2008, 13:35
TopDrop
TopDrop is offline
Over 15 uur ga ik weg. En dan moet alles af en geregeld zijn
Oud 05-06-2008, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Over 20,33 uur begint het tentamen. Laat ik eens beginnen.
Oud 05-06-2008, 13:42
Verwijderd
Over 172 uur is mijn voorstelling.
En ik moet nog zó veel doen...
Oud 05-06-2008, 13:44
TopDrop
TopDrop is offline
Topic idee
Oud 05-06-2008, 13:45
Verwijderd
Daar word ik volgens mij alleen maar zwaar paniekerig van.
Oud 05-06-2008, 13:47
TopDrop
TopDrop is offline
confrontatietopic :')
Oud 05-06-2008, 13:53
Verwijderd
Je bent niet uitgesproken links of rechts, wat de economie betreft. De overheid mag op sommige punten best ingrijpen, maar alleen als het niet anders kan. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Oud 05-06-2008, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Je bent niet uitgesproken links of rechts, wat de economie betreft. De overheid mag op sommige punten best ingrijpen, maar alleen als het niet anders kan. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Internettestje?
Oud 05-06-2008, 14:31
Verwijderd
En ik zie in die tekst al weer de mooie draagvlakhypothese... zucht.
Oud 05-06-2008, 14:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
"Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij."

Ze dekken zich wel goed in
Oud 05-06-2008, 14:57
Verwijderd
Dat is van het niveau horoscoop.
Oud 05-06-2008, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Internettestje?
ja www.partijenwijzer.nl
Oud 05-06-2008, 15:00
Verwijderd
Nou, er komt D66 uitrollen.

Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Oud 05-06-2008, 15:02
Verwijderd
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Oud 05-06-2008, 15:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Materiële welvaart houdt je verder niet zo bezig. Je hebt er geen problemen mee, een groot deel van je inkomsten op te geven voor immateriële zaken als een beter milieu en/of kunst. Je investeert graag tijd in mensen. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.
Oud 05-06-2008, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.
hahaha
Oud 05-06-2008, 15:04
Verwijderd
.
Oud 05-06-2008, 15:05
Verwijderd
Hoera, nog meer sog. Ik ben ook al apple crumble aan het maken
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
hahaha
Ja, nou, als ik dat zo lees, dan ben ik het wel een stuk meer eens met wat er in jullie stukje stond. Maar sommige van die stellingen zijn zo lomp, ik denk er gewoon iets genuanceerder over en dan komt er ineens dat uit
Verwijderd
Argh, ik kan geen dingen meer streaming kijken, .
Oud 05-06-2008, 15:08
Verwijderd
Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

GrL
SP
D66
Oud 05-06-2008, 15:17
Verwijderd
Oei, Amerikaanse en Britse diplomaten zijn in Harare opgepakt. Mugabe is nu toch wel echt helemaal de weg kwijt.
Oud 05-06-2008, 15:22
Daboman
Daboman is offline
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.
Oud 05-06-2008, 15:24
Verwijderd
Je bent niet uitgesproken links of rechts, wat de economie betreft. De overheid mag op sommige punten best ingrijpen, maar alleen als het niet anders kan. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Materiële welvaart houdt je verder niet zo bezig. Je hebt er geen problemen mee, een groot deel van je inkomsten op te geven voor immateriële zaken als een beter milieu en/of kunst. Je investeert graag tijd in mensen. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.

-- Fijn, die nuances

Qua partijen krijg ik PvdA en D66. Dat laatste klopt goed

Laatst gewijzigd op 05-06-2008 om 15:31.
Oud 05-06-2008, 15:24
Verwijderd
de apple crumble is lekker <3
Oud 05-06-2008, 15:27
Verwijderd
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:
Partij
D66
GrL
PvdA
Oud 05-06-2008, 15:42
TopDrop
TopDrop is offline
Iemands msn naam: "Ik kan me verweren bij brute mishandeling, maar liefde dat kan ik niet aan ..."

Oud 05-06-2008, 15:44
Verwijderd
Diep.
Oud 05-06-2008, 15:47
Verwijderd
Dat persoon blijft voor altijd single?
Oud 05-06-2008, 15:48
Verwijderd
Hopfaldera:

Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Materiële welvaart houdt je verder niet zo bezig. Je hebt er geen problemen mee, een groot deel van je inkomsten op te geven voor immateriële zaken als een beter milieu en/of kunst. Je investeert graag tijd in mensen. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

GrL
SP
D66

Verrassend!
(volgens mij ook exact hetzelfde als Katje)
Oud 05-06-2008, 15:56
Verwijderd
Het ironische is dat ik waarschijnlijk voor een veel grotere invloed van de overheid op de economie ben dan jullie, alleen dan niet op de ouderwets linkse manier.
Oud 05-06-2008, 15:57
Tink*
Tink* is offline
Oeh politieke zaken, Tink naamzoek voor later.
Oud 05-06-2008, 16:34
Swlabr
Swlabr is offline
Hier hebben we Labour. Hihi.
Oud 05-06-2008, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Hier hebben we Labour. Hihi.
Jij gaat toch geen Labour stemmen hè?
Oud 05-06-2008, 16:36
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Jij gaat toch geen Labour stemmen hè?
Nee, Labour stemt op mij.
Oud 05-06-2008, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Nee, Labour stemt op mij.

Ga voor LibDem.
Oud 05-06-2008, 16:39
Verwijderd
Nu bij Jamba: Het bier & tietenlied, .
Oud 05-06-2008, 16:39
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:

Ga voor LibDem.
Ik weet het niet echt. Ik verdiep me er dan wel in. Ik heb een groot voordeel: ik ken een Labour MP persoonlijk, dus ik kan met hem discussiëren over dit soort dingen als ik wil.

Dat is een Nederlandse partij. Hmm, ik heb nu wel een Nederlands passpoort, maar misschien niet over drie jaar.
Oud 05-06-2008, 16:40
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1695731

stemmen maar
Oud 05-06-2008, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het niet echt. Ik verdiep me er dan wel in. Ik heb een groot voordeel: ik ken een Labour MP persoonlijk, dus ik kan met hem discussiëren over dit soort dingen als ik wil.

Dat is een Nederlandse partij. Hmm, ik heb nu wel een Nederlands passpoort, maar misschien niet over drie jaar.
Huh? Nee, de Britse partij LibDem, de derde partij in het parlement.
Oud 05-06-2008, 16:41
Verwijderd
LibDem is ongeveer rechts van het midden en progressief, Labour is conservatief rechts en de Tories zijn ultraconservatief rechts. Dus LibDem is de beste keuze.
Oud 05-06-2008, 16:42
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Huh? Nee, de Britse partij LibDem, de derde partij in het parlement.
Oh, zo. Geen idee, moet ik nog zien.

Ben je tegen Labour?
Oud 05-06-2008, 16:42
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
LibDem is ongeveer rechts van het midden, Labour is conservatief rechts en de Tories zijn ultraconservatief rechts. Dus LibDem is de beste keuze.
Ik dacht dat Labour links was.
Oud 05-06-2008, 16:43
Verwijderd
http://en.wikipedia.org/wiki/LibDem
Oud 05-06-2008, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat Labour links was.
Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Je kan Labour vergelijken met de Nederlandse VVD qua ideologie. Maar in het tweepartijenstelsel zijn ze wel linkser dan de Tories en in die zin dus "links".
Oud 05-06-2008, 16:45
Swlabr
Swlabr is offline
Paar weken geleden kreeg ik een pamflet en daar stond 'Don't let left die - vote Labour'.
Oud 05-06-2008, 16:46
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Je kan Labour vergelijken met de Nederlandse VVD qua ideologie. Maar in het tweepartijenstelsel zijn ze wel linkser dan de Tories en in die zin dus "links".
Hmm, oké. Ik weet wel zeker dat ik de VVD niet mag.
Oud 05-06-2008, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Paar weken geleden kreeg ik een pamflet en daar stond 'Don't let left die - vote Labour'.
Volksverlakkerij.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten