Advertentie | |
|
![]() |
|
1100 euro, dat is prima te doen. 350 euro huur en alleenwonend, krijg je tussen de 130 en 150 euro huurtoeslag per maand. Zorgtoeslag er nog bij en het plaatje is compleet. Je zult wel zuinig moeten doen met boodschappen en kleding e.d. maar dat is vanzelfsprekend als zelfstandig wonende student.
Succes. |
![]() |
|
Het moet kunnen ja, als je niet al teveel uitgeeft daarnaast. En je hebt het *geluk* dat je in Limburg woont, hier in ZH krijg je voor 350 euro die kans bijna niet.
Wat ik me alleen afvraag, mag je nog wel stufi ontvangen als je 600 euro per maand verdient? Er is een maximum per jaar en dat kan ik best opzoeken en berekenen, maar daar heb ik nu even geen tijd voor. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@TS: wat de rest ook al zeggen, je hebt te maken met wachttijden. In sommige plaatsen zijn die gebaseerd op de tijd waarin jij als woningzoekende ingeschreven staat. Dat is in jouw geval waarschijnlijk dus erg kort. In andere gemeenten heeft het te maken met jouw geboortedatum mits je nog thuiswonend bent (en anders met de datum van verhuizen). In dat geval zou je al veel sneller in aanmerking komen voor de sociale woningbouw. Dus ga op zoek naar hoe het in Heerlen werkt.
|
Hoe oud is de TP eigenlijk. Want de hoogte van je huurtoeslag is deels afhankelijk van je leefdtijd. Ik kom met mijn 21 jaar niet in aanmerking voor deze toeslag wanneer mijn kale huur hoger is dan 350 euro.. Pas wanneer ik 2 jaar ouder kan ik de toeslag krijgen.
|
Ik ben ook student en heb een eigen appartement. Wel via de woningstichting, maar de wachtlijst was minder lang doordat ze soms leeftijdseisen stellen (in mijn geval was dat max. 28 en je mag er maximaal met 2 personen wonen).
Wanneer de huurtoeslag eraf is betaal ik ongeveer 310, inclusief alles, dus ook internet, stoken, etc. Inkomenseisen worden niet zo vaak gesteld via de woningbouw. Bij mijn woningbouw kijken ze alleen naar overlast in het verleden en huurschulden; dat is het enige waar ze op kunnen weigeren. Soms geldt er ook een maximuminkomen (33.000 dacht ik), maar dat is maar bij een klein percentage. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je huis meer kost dan een bepaald bedrag (per maand) krijg je inderdaad geen huursubsidie (dacht ik) (en als je onder de 23 bent ligt die grens nog lager). En als je huur te laag is krijg je ook geen huursubsidie. |
![]() |
|
Huurtoeslag is financiële hulp voor mensen die dat nodig hebben. Men gaat er vanuit dat mensen met een achterlijk duur huis geen financiële hulp nodig hebben, anders was je niet in zo'n duur huis gaan zitten. Vandaar dat je bij particuliere woningen vaak geen huurtoeslag krijgt; die woningen liggen vaak qua huur boven het bedrag waarvoor je nog huurtoeslag kan krijgen.
Het is overigens in een combinatie van de huur van de woning en jouw inkomen, maar dit is even de korte versie.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Engeland studeren: Profielwerkstuk?? Jessica93 | 15 | 05-03-2011 14:23 | |
Werk, Geld & Recht |
Op jezelf wonen en vraagjes Duchess! | 10 | 24-01-2011 23:36 | |
Werk, Geld & Recht |
Op jezelf wonen? Verwijderd | 19 | 07-02-2005 18:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al weer een staking voor het hoger onderwijs........... NN | 51 | 13-03-2003 15:53 |