Oud 13-07-2008, 00:01
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Ik ben begonnen met make up in groep 8. Geen idee waarom eigenlijk, want vrij weinig meisjes uit mn klas deden het al. Maar met een vriendinnetje begon ik met oogschaduw en toen op gegeven moment mascara, oogpotlood enzo . (ik zal het wel op televisie of in een tijdschrift hebben gezien haha)

Ik gebruik het nog steeds omdat ik hele lichte wimpers heb. Ook gebruik ik nu een wenkbrauwpotlood zodat iedereen ziet dat ik tenminste wenkbrauwen heb. Ik heb namelijk mijn haar bruin geverft, en het ziet er een beetje vreemd uit met blonde wenkbrauwen .

Ik ben van mening dat make up (mascara, oogpotlood, wenkbrauwpotlood) mijn gezicht veel sprekender en mooier maakt. Ik plamuur mijn gezicht niet helemaal vol met poeder enzo, behalve als het echt nodig is (puistjes).

Overdag houd ik mn make up rustig, gewoon wat mascara en oogpotlood maar als ik uitga maak ik mezelf wat zwaarder op.. even wat meer mascara, oogpotlood en ook wel eens eyeliner en oogschaduw .
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 08:40
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Zijn meisjes die constant makup gebruiken eigenlijk onzeker, en proberen ze oneffenheden weg te werken, wat vinden jullie meisjes daarover?
'k ken bijv wat meisjes (zg. gothchicks al mag je ze niet zo noemen) die ik nog nooit zonder makeup en plamuur heb gezien. Hoort dat nou eenmaal bij de stijl/kleding wat je uitdraagt of kan daar meer achtersteken (zoals onzekerheid)?
Oud 13-07-2008, 09:55
Verwijderd
Je vindt jezelf dan mooier met makeup dan zonder, dus in die zin is het wel onzekerheid ja.. je voelt je minder prettig zónder makeup.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 10:46
Balance
Balance is offline
Nou ja, ik vind het gewoon mooier. Een gezicht waarin je pukkeltjes ziet of een gezicht waarin je geen pukkeltjes ziet; ik vind het laatste mooier. En dus vind ik mezelf ook wel mooier wanneer mijn pukkels niet zichtbaar zijn, logisch toch?

Ik vind overigens dat jouw voorbeeld nogal extreem is. Je hebt het over gothchicks en plamuur en die vergelijk je met meiden die zeggen dagelijks make-up te gebruiken. Niet echt hetzelfde imo.
Oud 13-07-2008, 11:00
Verwijderd
1. ik heb het geduld niet om het elke dag te doen
2. ik doe het niet zo vaak dus ik ben er niet zo goed in
3. ik heb een gevoelige huid, meestal zijn mijn oogleden rood van het eczeem, en daardoor kan ik niet zo goed tegen make-upverwijderaar
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 15:53
coopergirl
coopergirl is offline
Vanaf mijn veertiende gebruik ik make-up. Puistjes, vlekjes wilde ik camoufleren met dikke lagen foundation. Verder een forse hoeveelheid oogpunt (onder het oog), boven het oog eyeliner, oogschaduw, mascara en wenkbrauwpotlood. Soms daarnaast lippenstift.

Tegenwoordig gebruik ik amper foundation, ondanks dat ik nog steeds niet puistvrij ben Oogschaduw is van donker grijs naar bruintinten gegaan. Oogpotlood en eyeliners gebruik ik eveneens, maar in minder heftige mate. Mascara, uiteraard. Mijn wenkbrauwen neem ik meestal ook nog wel mee. In totaal ben ik hier 's ochtends zo'n vijf minuten mee bezig. Ik vind het raar mezelf te zien zonder make-up, dat voelt erg kaal. Over het algemeen vind ik het sowieso mooier als meiden/ vrouwen make-up dragen, omdat je daarmee naar mijn mening voordeliger naar voren komt.
Oud 13-07-2008, 15:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
1. ik heb het geduld niet om het elke dag te doen
2. ik doe het niet zo vaak dus ik ben er niet zo goed in
3. ik heb een gevoelige huid, meestal zijn mijn oogleden rood van het eczeem, en daardoor kan ik niet zo goed tegen make-upverwijderaar
Je kan make-up gewoon met water verwijderen. Ik gebruik nooit iets anders. Ik heb ook eczeem overigens, maar je kunt je huid alsnog prima verzorgen door goed met cremes om te gaan.
Oud 13-07-2008, 17:52
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Citaat:
Nou ja, ik vind het gewoon mooier. Een gezicht waarin je pukkeltjes ziet of een gezicht waarin je geen pukkeltjes ziet; ik vind het laatste mooier. En dus vind ik mezelf ook wel mooier wanneer mijn pukkels niet zichtbaar zijn, logisch toch?

Ik vind overigens dat jouw voorbeeld nogal extreem is. Je hebt het over gothchicks en plamuur en die vergelijk je met meiden die zeggen dagelijks make-up te gebruiken. Niet echt hetzelfde imo.
Naja, ik was ook niet zo duidelijk. Gotchchicks doen het idd om de stijl. Maar de meisjes waar ik het over heb zijn dus niet lijkbleek met zwarte lippenstift en zwarte gewaden. Meer ehm.. ja wat is het. Ze zijn meer de elite van de urban-rockscene zeg maar. Neh dat is ook een te vage omschrijving. Shit k mag natuurlijk geen plaatjes posten. Het zijn die super verzorgd uitziende gothics niet die slonzen. Elk kledingstuk is geen toeval maar zorgvuldig uitgekozen. Ze zijn meer Hip dan gothic. Hoe noem je ze nou. Ze houden vaak van manga en zitten op forums als deviantart. Ach laat ook maar.
Oud 14-07-2008, 09:28
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Mja ik denk dan altijd, als ogen pas mooi zijn met mascara en andere troep eromheen, zijn ze gewoon eigenlijk helemaal niet zo mooi (geldt ook voor mezelf trouwens)
Daar heb je gelijk aan
Maar ik vind mijn ogen zelf niet zo heel mooi, maar de kleur.
En met make-up kun je ze wel accentueren zodat ze een beetje opvallen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Je kan make-up gewoon met water verwijderen. Ik gebruik nooit iets anders. Ik heb ook eczeem overigens, maar je kunt je huid alsnog prima verzorgen door goed met cremes om te gaan.
water doet ook pijn.. maar ik heb nu een soort van olieachtig spul die niet prikt...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 15:00
Verwijderd
soms mascara, oogpotlood en eyeliner, soms niks. Ik gebruik het omdat ik er anders slaperig/ziek uit kan zien en om het leven een beetje leuker te maken
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 19:09
MTpower
MTpower is offline
Ik gebruik nooit make-up omdat dat gay is.
Oud 14-07-2008, 19:42
Miekje*
Miekje* is offline
soms niets, soms wel. Meestal naar school lichte grijze oogschaduw en licht oogpotlood, maar meestal in mn vrije tijd en als ik ga winkelen donkergrijze oogschaduw, veel oogpotlood en meestal met oogpotlood een kringetje vanuit mn ooghoek.
Oud 15-07-2008, 10:12
Verwijderd
Citaat:
soms niets, soms wel. Meestal naar school lichte grijze oogschaduw en licht oogpotlood, maar meestal in mn vrije tijd en als ik ga winkelen donkergrijze oogschaduw, veel oogpotlood en meestal met oogpotlood een kringetje vanuit mn ooghoek.
Voor bij je zwartgeverfde haar en lange fluwelen jurk, zegmaar?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 10:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zo af en toe als ik mooi wil zijn, gebruik ik mascara. Vaker niet, want anders kost het straks steeds meer moeite als je je een keer mooi wilt voelen, daar heb ik geen zin in hoor
Oud 15-07-2008, 13:35
Hulk
Hulk is offline
Ik vind een dikke laag foundation veel lelijker dan een paar puistjes
Oud 15-07-2008, 21:02
Verwijderd
Ik gebruik lang niet altijd make-up. Laatste tijd toevallig wat meer.
-mascara om mijn ogen wat sprekender te maken
-rouge om er gezonder uit te zien en om mijn gezicht wat smaller te maken
-oogschaduw ook om mijn ogen iets sprekender te maken
- af en toe wat foundation als mijn gezicht erg vlekkerig is.

Meestal is het zo weinig en naturel dat mensen niet eens door hebben dat ik make-up op heb, ze zeggen alleen dat ik er wel gezond uitzie en daar doe ik het voor. en ik vind het soms ook wel leuk om te tutten. Als ik uit ga besteed ik er vaak wat meer tijd en aandacht aan en kun je wel echt zien dat ik make-up op heb.

Ik ben ermee begonnen toen ik in groep 8 zat. De meiden uit mijn klas hadden al lang dikke lagen make-up op en ik wilde niet achter blijven, ik was sowieso al het misbaksel. toen was het vooral veel nagellak en oogschaduw. Op de middelbare school een tijdje geen make-up gebruikt, totdat ik "gothic" werd. Toen was het vooral krulletjes met eyeliner, oogpotlood en zwarte of paarse () lippenstift. Oh en zwarte nagellak natuurlijk. Daarna weer een tijd niets gebruikt en nu wisselt het een beetje.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 15:54
KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Omdat iedereen het doet, en sommige zijn bang dat andere mensen je gaan uitlachen ofzo.
Ik doe make-up meestal er na het eten afhalen, want dan ga ik toch niet meer naar buiten, en ga ik lekker luieren.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 23:40
Mara
Mara is offline
Ik droeg eerst make-up omdat nou ja, het op een gegeven moment hip/leuk werd?

Tegenwoordig gebruik ik een lichte creme op de kringen onder m'n ogen en mascara. Daarmee zie ik er wat frisser uit, als ik dat niet doe zie ik er ongelofelijk moe en doods uit.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 00:17
miekmuis
miekmuis is offline
Ik gebruik foundation, poeder, mascara, oogschaduw, soms eyelines. Ik vind mijn gezicht ronduit saai zonder make-up en ik vind het verzorgd staan als ik me opgemaakt heb. Daarnaast heb ook ik nog steeds last van puistjes en die vallen mooi weg onder de make-up.
Oud 19-07-2008, 14:38
Verwijderd
Heb je niet gewoon nog steeds puistjes omdat je er telkens foundation en poeder overheen doet?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 15:36
miekmuis
miekmuis is offline
Nee ik ben op een gegeven moment gestopt met de pil en toen kreeg ik ineens weer heel veel puistjes en dat wordt heel langzaam (lees na jaren) wel weer wat minder, maar ik ben pas na een tijd toen foundation gaan gebruiken.
Oud 20-07-2008, 18:40
Liesss*
Liesss* is offline
Ik ben begonnen met make up dragen omdat ik niet zo'n mooie huid heb van mezelf, terwijl ik het wel gewoon goed verzorg. Het is niet zo dat ik me zonder naar voel ofzo, maar voor mijn gevoel zie ik er wel wat verzorgder uit als ik het een en ander camoufleer. Verder draag ik gewoon mascara en blush (maar niet dagelijks) omdat ik mijzelf daarmee nét iets mooier vind
Oud 21-07-2008, 21:23
Vice
Vice is offline
Tijdens mijn werk draag ik trouwens geen tot weinig make-up.
Oud 22-07-2008, 09:26
Nienna*
Nienna* is offline
Ik ben ermee begonnen zoals iedereen denk ik: meeloperij, want iedereen deed het. Ik was dertien denk ik of zo. Of veertien.
Ik gebruik alleen mascara, want teveel vind ik onzin, ik heb een redelijk egale huid dus foundation is niet echt nodig, ja wat wallen wegwerken zou soms mogen, maar dat doe ik alleen als ik met één bepaalde vriendin uitga want zelf héb ik niet eens foundation . En op zich is het niet een ramp als mensen zien dat je moe bent of zo.
Mascara gebruik ik omdat het mijn ogen benadrukt en wat meer laten spreken, aangezien ik nogal kleine ogen heb. Daarnaast zie ik er meer 'wakker' uit met make-up dan zonder. En ik vind mezelf ook mooier met mascara.
Soms ga ik wel zonder make-up de deur uit, maar liever niet, omdat ik me zekerder voel mét.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 12:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik begon ermee toen ik 14 was, gewoon omdat ik nieuwsgierig was. Het stond me erg goed

Ik gebruik het om de delen van mijn gezicht die ik mooi vind extra te benadrukken. Ik ben trots op m'n ogen, dus die probeer ik op te laten vallen (zonder alles meteen dicht te plamuren). Ik gebruik het niet vaak, maar iig wel naar verjaardagen, sollicitatiegesprekken e.d. Vind ik toch wat verzorgder staan.

Ik gebruik lichte oogschaduw en mascara, dan lijken mijn ogen meteen wat groter (ik draag een bril waardoor ze kleiner lijken) en heb ik een wat meer open blik. Oogpotlood en eyeliner gebruik ik niet, dat wordt snel vettig en dan krijg je van die viezige wasbeeroogjes als je begrijpt wat ik bedoel
Oud 22-07-2008, 20:49
wenn13
wenn13 is offline
ik heb al jaren make up op..
ik voel me er gewoon veel beter mee, en het maakt me ogen gewoon wat mooieren.
ik doe alleen maar wat mascara op zodat mijn wimpers goed te zien zijn en verder laat ik het zoals het is(A)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 22:02
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik draag donkere oogschaduw of eyeliner om mijn ogen te accentueren, en soms wat lipgloss of balsem of mijn lippen op te laten vallen. Als ik me heel erg glamourous voel draag ik wel eens rode lippenstift. Maar niet meer dan dat eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 17:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Voor bij je zwartgeverfde haar en lange fluwelen jurk, zegmaar?
nee hoor dat valt ook wel weer mee voor bij mn stukabroek en zwarte shirtje(A)

Laatst gewijzigd op 26-07-2008 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 19:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Heb je niet gewoon nog steeds puistjes omdat je er telkens foundation en poeder overheen doet?
Nee, dat maakt bij mij geen verschil. Ik heb tegenwoordig met vlagen af en toe een paar puistjes op mijn kin of voorhoofd en deze vakantie heb ik alleen mascara op gehad (zon is echt een natuurlijke poeder, super egaal nu ) en ik heb nog steeds even 'veel' puistjes.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 21:37
Apomes
Apomes is offline
Mensen maken veel te vaak de fout om een foundation te gebruiken die donkerder is dan hun lichaamskleur en dat is echt LELIJK. Je moet een foundation kopen die identiek jou huidskleur heeft, als je donkerder wilt lijken moet je maar brozing powder gebruiken.
Oud 28-07-2008, 17:01
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mensen maken veel te vaak de fout om een foundation te gebruiken die donkerder is dan hun lichaamskleur en dat is echt LELIJK. Je moet een foundation kopen die identiek jou huidskleur heeft, als je donkerder wilt lijken moet je maar brozing powder gebruiken.
Waarschijnlijk gaan de meeste mensen voor ze een foundation kopen niet eerst even goed testen of het wel de juiste kleur is.
Oud 30-07-2008, 07:58
CRAZY×LOVE
CRAZY×LOVE is offline
Eerlijk gezegd vindt ik make-up onzin, Labello gebruik ik wel ivm mijn droge lippen, maar dat kun je eigenlijk geen make-up noemen. Maar als er een feestje is, of als ik 's morgens uit mijn bed kom en mijn ogen hangen tot op de grond, gebruik ik heel soms een heel klein beetje mascara, en oogpotlood gebruik ik altijd, maar dat is niet om mezelf mooi te maken, dat is gewoon mijn stijl.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 11:02
Verwijderd
Ik gebruik eigenlijk alleen maar mascara en eyeliner, door de week. Ik heb af en toe wel eens een puistje, maar verder verzorg ik mijn huid goed en vind het daarom niet nodig om dit te verbergen. Pukkeltjes mogen best, als het er maar verzorgd uit blijft zien. Dit gebruik ik eigelnijk omdat ik van mezelf lichte wimpers heb zonder mascara vallen mijn ogen helemaal weg. Het stomme is wel weer dat ik geen zwarte eyeliner/mascara kan gebruiken, dat is veel te hard bij mij.
Als ik uitga wil ik wel eens (voor mijn doen) flink uitpakken. Dus met een camouflagestift oneffenheden wegwerken, poeder tegen een glimmend gezicht, en dan los gaan met oogschaduw, eyeliner, mascara en nog wat meer.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 21:45
Miekje*
Miekje* is offline
ik gebruik alleen oogpotlood, mascara en oogschaduw, in donkere tinten, meestal zwart. ook niet om mezelf mooi te maken, hoort ook bij mn stijl. en ook niet altijd hoor
Oud 31-07-2008, 15:18
waves
waves is offline
rond mn 14 begonnen met mascara

nu vrijwel altijd mascara en meestal oogpotlood, anders kijk ik zo suf. soms oogschaduw (meestal lichtgrijs) vaak ook wat spul voor onder mijn ogen omdat ik donkere kringen heb. en als ik heel veel puistjes heb dan ook wat foundation voor de rest van mijn gezicht en rouge omdat ik anders een te egaal gezicht heb. Lippenstift alleen als ik helemaal opgetut ergens heen ga (feestje ofzo). anders volstaat lippenbalsem want ik heb al mooie lippen vind ik
Oud 01-08-2008, 00:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik droeg vroegah nooit make-up en riep ook dat ik dat nooooit zou gaan doen.
Tot ongeveer een jaar (mss 2) geleden ofzo. Voor de gein ging ik een beetje make-up proberen bij mezelf en dat stond best wel. Nu doe ik elke ochtend (als ik moet werken tenminste) wat mascara op en een licht kleurtje eyeliner. Ik heb nl vrij lichte wimpers en ik zie er altijd nogal moe uit en een lichte kleur helpt om je wakkerder te doen lijken, las ik ergens in een meidenblad.
Het was wel even wennen moet ik zeggen, want ik ben ook zo'n ogen wrijver, maar na een paar keer een panda hoofd te hebben gehad leerde ik dat wel af.

Wat trouwens ook wel meehielp is dat ik altijd nogal een jongens-meisje ben geweest en dat met make-up de jongens me minder zien als een van hun en dat ik niet meer word uitgemaakt voor pot. Bonus.
Oud 01-08-2008, 05:41
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Naar aanleiding van een ander topic vroeg ik me af waarom je wel (of niet) make-up gebruikt. En eigenlijk vooral waarom je ermee bent begonnen.

Nou, laat ik beginnen. Ik vind het zonde om nu dat ik in de bloei van m'n leven ben en er geweldig uit zie zooi op mijn gezicht te smeren. Ik vind dat ik het niet nodig heb.

Ben wel benieuwd naar waarom de rest wel of geen make-up gebruikt.
Make up is voor onzekere mensen en/of mensen die op TV verschijnen.
Oud 01-08-2008, 22:20
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Make up is voor onzekere mensen en/of mensen die op TV verschijnen.
Dat is toch gewoon onzin... als mensen een beetje mascara gebruiken omdat ze dat mooier vinden bij zichzelf, hoeft dat niet eens met onzekerheid te maken te hebben. Je vindt het gewoon mooier mét.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 18:10
STEFFAAAP
STEFFAAAP is offline
Waarom ik make-up gebruik... hoort nagellak daar ook bij? Dat vind k namelijk gewoon super vet, lekkere felle kleurtjes

Op een normale schooldag doe ik beetje foundation + blush op, Mascara, mooie egale oogschaduw en af en toe een glossje. Foundation voor rode plekjes, wallen etc. Blush dan straal je gewoon net iets meer, net of je van een dagje strand af komt, Mascara voor een mooie open oogopslag, zo ook de oogschaduw, en gloss gewoon als ik daar zin in heb

Als k uitga veranderd de zaak, eerst kiezen: ogen of mond? zowiezo standaard foundation en blush, Als ik mijn ogen accentueer (meestal) en ik weet wat ik aan doe doe ik oogschaduw op die er bij past, meestal 1 of 2 kleurtjes of smokey eyes, dan eyeliner voor nog mooiere oogopslag, en vette mascara Als ik me mond doe doe ik op mijn ogen alleen mascara en een super felle kleur gloss of stift op maar dat is zelden, alleen als ik me pony naar achter doe wat ook zelden voorkomt
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 00:02
Verwijderd
Ik gebruik zelden make-up, omdat ik me met make-up niet echt mezelf voel. Ik voel me dan een beetje nep of zo? En omdat ik het te veel werk vind om het er steeds op te doen en er vanaf te halen. En over het algemeen kan mijn huid er wel mee door, behalve als ik ongesteld moet worden want dan ben ik nogal puisterig. Bij uitzondering gebruik ik mascara en heel soms oogpotlood, en altijd labello want droge lippen, maar dat laatste vind ik niet echt make-up te noemen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten