Oud 25-08-2008, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Pech.

Het scheelt de klanten die netjes betalen geld, want diefstal wordt gecompenseerd door een hogere prijs van producten. Die kan dan omlaag.
Ja, maar dat gaat toch niet gebeuren. Het is een groot corporate conspiracy tegen het volk.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Er gaat dan een alarm af wanneer iemand een magneet mee naar binnen wil nemen.
elektrospoel dan
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
nee, want die beveiliging kost ook geld
Maar minder geld.
Oud 25-08-2008, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Ik had een keer een docent elektromagnetisme die dat trucje uitlegde.
mooie lul!
Verwijderd
Citaat:
Vertel!
Nou gewoon, als ze zo'n magneetbeveiliging hebben kun je gewoon zelf een magneetje meenemen en de beveiliging er af halen.
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
elektrospoel dan
Eh ja ik weet niet hoe dat allemaal werkt, maar ze kunnen er vast wel iets op verzinnen.
Verwijderd
Citaat:
Maar minder geld.
dat weet je niet
Verwijderd
Kom op, Albert Heijn lokt ons schaamteloos met hamsters en wuppies naar binnen, om ons vervolgens wreed af te zetten!!!1

Dus dan mag het vind ik.
Verwijderd
Citaat:
Eh ja ik weet niet hoe dat allemaal werkt, maar ze kunnen er vast wel iets op verzinnen.
misschien, maar kosten-batentechnisch gezien zullen ze het niet doen
Lethe
Lethe is offline
Het schijnt ook dat wanneer je kleding met veiligheidslabels in folie wikkelt, het alarm dan niet afgaat.
Oud 25-08-2008, 16:58
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
dat weet je niet
Dat vermoed ik.
Citaat:
misschien, maar kosten-batentechnisch gezien zullen ze het niet doen
Wel als het uit de hand loopt.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Pech.

Het scheelt de klanten die netjes betalen geld, want diefstal wordt gecompenseerd door een hogere prijs van producten. Die kan dan omlaag.
Je zou ook kunnen zeggen: door niet te stelen betaal je onterecht een hogere prijs. Ze houden er bij supermarkten gewoon rekening mee dat er een bepaald aantal producten niet verkocht wordt, en of dat nou komt omdat de verpakking kapot gaat of de verkoopdatum verstreikt of doordat een paar jongetjes ze jatten, allemaal dingen die overal gebeuren, dat maakt niet uit. Door af en toe iets gratis te nemen zorg je dat je in the long run een eerlijker prijs betaalt.
Verwijderd
Citaat:
Het schijnt ook dat wanneer je kleding met veiligheidslabels in folie wikkelt, het alarm dan niet afgaat.
Aluminiumfolie dan wel, maar dat lijkt me vrij opvallend.
Oud 25-08-2008, 16:59
Verwijderd
Citaat:
als het aluminiumfolie is zou dat denk ik heel goed kunnen
Oud 25-08-2008, 17:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Er gaat dan een alarm af wanneer iemand een magneet mee naar binnen wil nemen.
Het is toch niet verboden een magneet bij je te hebben? Ze kunnen je dan echt niet de deur uitzetten of je dwingen je magneet af te geven.
Verwijderd
Citaat:
Dat vermoed ik.

Wel als het uit de hand loopt.
ja maar dan moeten ze dus eerst weten hoe het komt en dan zoiets laten maken en het kost gewoon te veel geld, aangezien iedereen dan binnen 2 weken met iets anders komt.
Verwijderd
Citaat:
Het is toch niet verboden een magneet bij je te hebben? Ze kunnen je dan echt niet de deur uitzetten of je dwingen je magneet af te geven.
Nou in principe kan een supermarkt weigeren mensen toe te laten die een magneet bij zich hebben
Oud 25-08-2008, 17:01
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Je zou ook kunnen zeggen: door niet te stelen betaal je onterecht een hogere prijs. Ze houden er bij supermarkten gewoon rekening mee dat er een bepaald aantal producten niet verkocht wordt, en of dat nou komt omdat de verpakking kapot gaat of de verkoopdatum verstreikt of doordat een paar jongetjes ze jatten, allemaal dingen die overal gebeuren, dat maakt niet uit. Door af en toe iets gratis te nemen zorg je dat je in the long run een eerlijker prijs betaalt.
Ja, maar dan moet je dus gaan stelen omdat andere mensen stelen (want daardoor is de prijs hoger). En er zijn genoeg mensen die niet willen stelen omdat ze dat moreel verwerpelijk vinden. Dus dan blijven zij gedupeerd.
Oud 25-08-2008, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Nou in principe kan een supermarkt weigeren mensen toe te laten die een magneet bij zich hebben
Gewoon naar het CGB gaan dan!
Oud 25-08-2008, 17:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, maar dan moet je dus gaan stelen omdat andere mensen stelen (want daardoor is de prijs hoger). En er zijn genoeg mensen die niet willen stelen omdat ze dat moreel verwerpelijk vinden. Dus dan blijven zij gedupeerd.
Dat is hun probleem. Het is namelijk niet moreel verwerpelijk.
Oud 25-08-2008, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Gewoon naar het CGB gaan dan!
heeft geen effect. Een supermarkt mag dit soort eisen stellen aangezien het een eigendom van iemand is, deze mag eisen stellen aan de hoeveelheid mensen die binnen komen en wat die mensen mogen en niet mogen doen (natuurlijk wel binnen de grenzen van de wet). Zo mag hij bepaalde valuta weigeren, groepen mensen en dingen die mensen meenemen.
Oud 25-08-2008, 17:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Is dat geen discriminatie?
Oud 25-08-2008, 17:06
Verwijderd
Citaat:
heeft geen effect. Een supermarkt mag dit soort eisen stellen aangezien het een eigendom van iemand is, deze mag eisen stellen aan de hoeveelheid mensen die binnen komen en wat die mensen mogen en niet mogen doen (natuurlijk wel binnen de grenzen van de wet). Zo mag hij bepaalde valuta weigeren, groepen mensen en dingen die mensen meenemen.
En wat nu als je als moslim ten alle tijde een magneet bij je moet dragen?
Oud 25-08-2008, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Is dat geen discriminatie?
Nee, zeker niet als de supermarkt ook nog een redelijk doel heeft (diefstal beperking) om mensen met een magneet te weigeren.
Oud 25-08-2008, 17:07
Verwijderd
Zo, ik ben er weer.
Ik heb voor 4,50 boodschappen gedaan en ik kan nu weer drie dagen eten, als het goed is.
Lekker en gezond is anders, maar toch.
Oud 25-08-2008, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Geen idee. Maar waarschijnlijk moet je dan een andere supermarkt uitzoeken, diefstal inperking is een redelijk doel. Dat je om basis van je geloof dat niet wil mag, maar dan moet je daar niet gaan winkelen
Oud 25-08-2008, 17:09
Uice
Uice is offline
Dan zou de Heijn ook burka's kunnen verbieden met dat doel.
Oud 25-08-2008, 17:11
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Dat is hun probleem. Het is namelijk niet moreel verwerpelijk.
Dat vind jij.
Oud 25-08-2008, 17:12
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Te allen tijde.
Verwijderd
Citaat:
Dan zou de Heijn ook burka's kunnen verbieden met dat doel.
nou dat is dus maar de vraag. Kijk als franchiseonderneming van de AH moet je je natuurlijk houden aan de regels van de AH. Dus of de AH het mag verbieden kan, maar wordt moeilijk. Maar stel je bent gewoon piet pluk en je hebt een zelfstandige supermarkt dan is het jouw eigendom en dat weegt behoorlijk zwaar.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat vind jij.
Het is ook niet in strijd met de universele rechten van de mens.
Oud 25-08-2008, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Te allen tijde.
Versteende uitdrukkingen zijn stom.
Oud 25-08-2008, 17:16
Sherco
Sherco is offline
Rooster
Tjee, maar 3 uur hoorcollege en 9 uur werkcollege. Schril contrast met mijn vorige studie
Oud 25-08-2008, 17:19
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Het is ook niet in strijd met de universele rechten van de mens.
Nee, maar wel met de wet.
Citaat:
Versteende uitdrukkingen zijn stom.
Ja.
Oud 25-08-2008, 17:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, maar wel met de wet.
Ja, in de gracht plassen ook en als ambtenaar een homohuwelijk weigeren niet. De wet moet bij je moraal aansluiten, niet andersom.
Oud 25-08-2008, 17:24
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ja, in de gracht plassen ook en als ambtenaar een homohuwelijk weigeren niet. De wet moet bij je moraal aansluiten, niet andersom.
Er zijn meer mensen die stelen slecht vinden dan goed, anders zouden winkels geen winst kunnen maken.
Oud 25-08-2008, 17:27
Uice
Uice is offline
Nou en?
Oud 25-08-2008, 17:28
Lethe
Lethe is offline
Dus is het niet gek dat er mensen zijn die stelen moreel verwerpelijk vinden.
Verwijderd
poep
Verwijderd
De wet alleen toepassen wanneer het aansluit bij het moraal? Ik dacht dat we allemaal wel redelijk voorbij de natuurrechtgedachte waren.
Oud 25-08-2008, 17:30
Verwijderd
Stelen mag gewoon niet. De vraag is echter of je steelt als je daarvoor voor tientallen producten een beetje diefstalcompensatie hebt betaald, in principe heb je er dus al voor betaald.
Oud 25-08-2008, 17:31
Uice
Uice is offline
Ja, zo bedoelde ik het ook niet.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Stelen mag gewoon niet. De vraag is echter of je steelt als je daarvoor voor tientallen producten een beetje diefstalcompensatie hebt betaald, in principe heb je er dus al voor betaald.
Zo wel.
Verwijderd
Ja, laten we die weg gaan volgen. Dan mag ik vanmiddag ook wel een bushokje in elkaar trappen.
Oud 25-08-2008, 17:32
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
En toch steel ik niet. Het blijft diefstal.
Oud 25-08-2008, 17:34
Uice
Uice is offline
Oud 25-08-2008, 17:34
Uice
Uice is offline
Maar je hebt wel gelijk, stelen is diefstal.
Oud 25-08-2008, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Ja, laten we die weg gaan volgen. Dan mag ik vanmiddag ook wel een bushokje in elkaar trappen.
waarom?
Oud 25-08-2008, 17:35
Verwijderd
Citaat:
En toch steel ik niet. Het blijft diefstal.
En dat doe je niet!

Blugh.
Oud 25-08-2008, 17:37
Uice
Uice is offline
Maar je moet het ook niet te vaak doen, dat word je tuig. Het is bij mij meer zo van, ik heb geen pinpas bij me en niet genoeg contant geld om alles te kopen wat ik wil. Nou ja, om dan die paar producten terug te leggen of helemaal naar huis te gaan vind ik een beetje onzin.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten