Oud 31-08-2008, 11:57
Roxy
Roxy is offline
Ooit kwam ik via een topic hier uit op m'n iriver h320, die heb ik in 2004 tweedehands gekocht en ondanks dat ik de accu pas verwisseld heb, heb ik het overlijdingsproces niet kunnen stoppen. Helaas want verder prima ding. Maar het word tijd om me te orienteren op iets anders. En omdat er altijd mensen zijn die op de hoogte zijn van de nieuwste mp3spelers etc..

Ik wil:
- meer dan 15 GB
- video's kunnen bekijken
- netstroom oplaadmogelijkheid
- goede batterijduur

Design boeit me geen drol en ik ben geen audiofiel. Het apparaat moet een beetje stevig zijn en niet meteen stuk zijn bij een stootje. En ik wil geen software die de hele tijd vastloopt.

Ik heb nog niet echt een idee wat ik er voor wil betalen, maar ben opzich wel een gierig persoon.

Tips?
Oud 01-09-2008, 02:08
Roxy
Roxy is offline
ja dan ken ik ook wel.. maar er staan er dan een stuk of 10 verschillende merken die ik niet ken en zie er geen iriver tussen die ik opzich wel waardeer.
Oud 01-09-2008, 13:15
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ooit kwam ik via een topic hier uit op m'n iriver h320, die heb ik in 2004 tweedehands gekocht en ondanks dat ik de accu pas verwisseld heb, heb ik het overlijdingsproces niet kunnen stoppen. Helaas want verder prima ding. Maar het word tijd om me te orienteren op iets anders. En omdat er altijd mensen zijn die op de hoogte zijn van de nieuwste mp3spelers etc..

Ik wil:
- meer dan 15 GB
- video's kunnen bekijken
- netstroom oplaadmogelijkheid
- goede batterijduur

Design boeit me geen drol en ik ben geen audiofiel. Het apparaat moet een beetje stevig zijn en niet meteen stuk zijn bij een stootje. En ik wil geen software die de hele tijd vastloopt.

Ik heb nog niet echt een idee wat ik er voor wil betalen, maar ben opzich wel een gierig persoon.

Tips?
iRiver is ook niet meer wat het was. De iriver h320 overtreffen gaat ook niet, imho.. Weet niet wat eraan scheelt misschien valt het nog op te lossen? Heb hier namelijk nog een aantal onderdelen liggen

Ik zou kiezen uit Apple, iRiver en Cowon iAudio ..

Bijvoorbeeld
Cowon iAudio 7 16GB, helaas geen video (€168)
Cowon iAudio D2 16GB (€223)

of een iPod Classic

iRiver heeft een goede speler nu, de X20 maar niet met meer dan 8GB geheugen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 14:55
Verwijderd
Ik ben over mn iPod classic dik tevreden, 30 gig, en omdat iTunes altijd vastliep bij mij gebruik ik MediaMonkey, werkt perfect
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 23:35
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik ben eigenlijk behoorlijk teleurgesteld in het aanbod vandaag de dag. Het zijn allemaal van die lompe schermen met mp3 functie. Denk dat ik zelf binnenkort mijn H320 voor een iPod Classic ga vervangen, die biedt tenminste nog ruimte voor je geld. Wat je nog kan overwegen is de Creative Zen (X-F)i. 16GB of 32GB. De X-Fi is de nieuwste versie, daar zit als bonus een of andere brakke MSN funcitie via WiFi op.
Oud 03-09-2008, 23:07
Verwijderd
creative zen idd.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 01:11
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
iRiver is ook niet meer wat het was. De iriver h320 overtreffen gaat ook niet, imho.. Weet niet wat eraan scheelt misschien valt het nog op te lossen? Heb hier namelijk nog een aantal onderdelen liggen

Ik zou kiezen uit Apple, iRiver en Cowon iAudio ..

Bijvoorbeeld
Cowon iAudio 7 16GB, helaas geen video (€168)
Cowon iAudio D2 16GB (€223)

of een iPod Classic

iRiver heeft een goede speler nu, de X20 maar niet met meer dan 8GB geheugen
Ik gebruik hem vrij weinig, maar wat ik nu al een paar maanden merk is dat hij als je hem oplaad en in 1x achter elkaar laat draaien hij best nog lang met zn batterij doet. Maar als je hem na vier uur uitzet, en hij dus niet aangeeft leeg te zijn, en de dag erna ofzo weer aanzet is hij leeg. Als je hem na een uurtje aanzet is het wel nog goed. Ook had ik van de week voor het eerst dat hij bij het aanzetten deed alsof ik 0 files in de muziekmap had, maar mn video's herkende hij wel nog, na een keer uit was dat weer goed. Ik heb in juli op ebay een nieuwe batterij gekocht en met behulp van een youtube filmpje dat ding vervangen. Spannendste missie in mn leven En wonderbaarlijk genoeg kreeg ik hem weer in elkaar en deed hij het. Maar het batterij gedoe is nog precies hetzelfde als daarvoor. Enig idee?

Die iaudio d2 was inderdaad tot nu toe het enige wat ik gezien heb wat me wat lijkt. Om de een of andere heb ik niks met creative, terwijl het volgens mij voor niet audiofiele en veeleisende gebruikers wel oke is.
Oud 04-09-2008, 16:17
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik gebruik hem vrij weinig, maar wat ik nu al een paar maanden merk is dat hij als je hem oplaad en in 1x achter elkaar laat draaien hij best nog lang met zn batterij doet. Maar als je hem na vier uur uitzet, en hij dus niet aangeeft leeg te zijn, en de dag erna ofzo weer aanzet is hij leeg. Als je hem na een uurtje aanzet is het wel nog goed. Ook had ik van de week voor het eerst dat hij bij het aanzetten deed alsof ik 0 files in de muziekmap had, maar mn video's herkende hij wel nog, na een keer uit was dat weer goed. Ik heb in juli op ebay een nieuwe batterij gekocht en met behulp van een youtube filmpje dat ding vervangen. Spannendste missie in mn leven En wonderbaarlijk genoeg kreeg ik hem weer in elkaar en deed hij het. Maar het batterij gedoe is nog precies hetzelfde als daarvoor. Enig idee?

Die iaudio d2 was inderdaad tot nu toe het enige wat ik gezien heb wat me wat lijkt. Om de een of andere heb ik niks met creative, terwijl het volgens mij voor niet audiofiele en veeleisende gebruikers wel oke is.
Dat van die accu.. misschien heb je pech en een slechte accu gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat een normale accu zo snel al leegloopt als de speler uit is (de harddisk hoor je neem ik aan ook niet meer draaien?)
Dat is bestanden niet herkent kan een toevallige fout zijn of een harddisk die aftakelt. Hoe dan ook denk ik wel dat die iRiver nog te redden is.

Wat mij tegenvalt aan de D2 is zo'n touchscreen.. het idee van voelbare knoppen is beter. De iPod Classic is een soort compromis tussen beiden (daarvan weet ik dat de video kwaliteit iig erg goed is.. geen idee van de Cowon). Wat kost een iPod Touch eigenlijk?
Creative: b-product met een a-merk erop gedrukt. Gelukkig zie je dat wel terug in de prijs.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 16:49
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Dat van die accu.. misschien heb je pech en een slechte accu gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat een normale accu zo snel al leegloopt als de speler uit is (de harddisk hoor je neem ik aan ook niet meer draaien?)
Dat is bestanden niet herkent kan een toevallige fout zijn of een harddisk die aftakelt. Hoe dan ook denk ik wel dat die iRiver nog te redden is.

Wat mij tegenvalt aan de D2 is zo'n touchscreen.. het idee van voelbare knoppen is beter. De iPod Classic is een soort compromis tussen beiden (daarvan weet ik dat de video kwaliteit iig erg goed is.. geen idee van de Cowon). Wat kost een iPod Touch eigenlijk?
Creative: b-product met een a-merk erop gedrukt. Gelukkig zie je dat wel terug in de prijs.
Als ik hem uitzet stopt de hd meteen met draaien. Ik had nog niet gedacht dat het aan deze accu kon liggen, omdat hij precies hetzelfde mankement vertoont. Aan een stuk doet hij het lang. Maar als hij een streepje verloren is en je zet hem uit, is hij een dag later helemaal leeg. Ik weet niet of wat ik nu zeg onzinig is, maar ik heb ook het idee dat hij leger raakt dan hoort. Als ik hem leeg aan de pc hang kan het een half uur ofzo duren voordat hij uberhaupt aangeeft dat hij laadt. Alsof hij zo leeg is dat ie zelfs dat scherm niet kan tonen.

Ik heb trouwens zo een batterij. Het merkje kreeg online positieve reviews en hij had meer mah's dan de originele. Wat zou jij doen? Nog een aanschaffen en verwisselen? Je moet er wel rekening mee houden dat ik minder technisch aangelegd ben dan jij he

Grappig dat jij hetzelfde nadeel ziet bij die D2. Ik hou niet zo van touchscreen dingen. Bij kieskeurig ligt de ipod touch 16gb op 288. Als ik de D2 met de Classic vergelijk is het kleiner, mooier, lichter of veel gb. Prijs is ongeveer hetzelfde. Dus dan zou ik voor de Ipod gaan.
Oud 04-09-2008, 20:25
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Als ik hem uitzet stopt de hd meteen met draaien. Ik had nog niet gedacht dat het aan deze accu kon liggen, omdat hij precies hetzelfde mankement vertoont. Aan een stuk doet hij het lang. Maar als hij een streepje verloren is en je zet hem uit, is hij een dag later helemaal leeg. Ik weet niet of wat ik nu zeg onzinig is, maar ik heb ook het idee dat hij leger raakt dan hoort. Als ik hem leeg aan de pc hang kan het een half uur ofzo duren voordat hij uberhaupt aangeeft dat hij laadt. Alsof hij zo leeg is dat ie zelfs dat scherm niet kan tonen.
Als ie echt leegloopt krijg je inderdaad dat zelfs het beginnen met laden op zich laat wachten. Er is wel een kans dat er een defect is aan het laadcircuit of iets dergelijks.. dat zou shit zijn. De enige manier om zoiets goed te testen is de accu afkoppelen en later kijken hoe het ermee is (dus je moet em dan opnieuw openmaken om de accu aan en af te koppelen, en ik weet hoe irritant dat is, die aansluiting zat als ik me niet vergis aan de andere kant van de printplaat)

Citaat:
Ik heb trouwens zo een batterij. Het merkje kreeg online positieve reviews en hij had meer mah's dan de originele. Wat zou jij doen? Nog een aanschaffen en verwisselen? Je moet er wel rekening mee houden dat ik minder technisch aangelegd ben dan jij he
Zou misschien jammer van het geld zijn, als blijkt dat het niet aan de accu ligt. Heb zelf overigens ook zo'n 'Cameron Sino' erin gezet een jaar ofzo geleden, heb er wel een goede indruk van (maar aan de andere kant misschien heb ik geluk..). Het blijft de vraag ligt het zeker aan de accu..
Citaat:
Grappig dat jij hetzelfde nadeel ziet bij die D2. Ik hou niet zo van touchscreen dingen. Bij kieskeurig ligt de ipod touch 16gb op 288. Als ik de D2 met de Classic vergelijk is het kleiner, mooier, lichter of veel gb. Prijs is ongeveer hetzelfde. Dus dan zou ik voor de Ipod gaan.
Ik was voorheen niet zo'n fan van iPod maar de voorlaatste generatie(s) waren wel beter.. ik heb een g5 naast de iRiver en de kwaliteit van video is heel aardig. Dat de Touch een groter scherm heeft lijkt me wel ideaal. Je hebt wat minder gigabytes maar geen kwetsbare harddisk (totale kosten als je dat moet vervangen stijgen boven de Touch uit natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 12:12
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Als ie echt leegloopt krijg je inderdaad dat zelfs het beginnen met laden op zich laat wachten. Er is wel een kans dat er een defect is aan het laadcircuit of iets dergelijks.. dat zou shit zijn. De enige manier om zoiets goed te testen is de accu afkoppelen en later kijken hoe het ermee is (dus je moet em dan opnieuw openmaken om de accu aan en af te koppelen, en ik weet hoe irritant dat is, die aansluiting zat als ik me niet vergis aan de andere kant van de printplaat)
ik snap dit stukje niet helemaal. De accu afkoppelen en later kijken hoe het ermee is?

ik wil best de moeite er in steken om te testen waar het aan ligt en ik heb hem al een keer opengemaakt dus dat durf ik nog wel een keer. Alleen heb ik wel even nodig dat je me vertelt wat ik moet doen
Oud 10-09-2008, 18:07
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
ik snap dit stukje niet helemaal. De accu afkoppelen en later kijken hoe het ermee is?

ik wil best de moeite er in steken om te testen waar het aan ligt en ik heb hem al een keer opengemaakt dus dat durf ik nog wel een keer. Alleen heb ik wel even nodig dat je me vertelt wat ik moet doen
Haha ik was al bang dat het wat vaag was. Accu opladen, accu van de print afkoppelen (hiervoor de speler dus weer opengemaakt zijn). Na een paar dagen de accu er weer aankoppelen en kijken wat de speler doet (batterij vol of leeg?).
Zo weet je of de iRiver de accu leegtrekt ook wanneer ie uitstaat of dat het aan de accu zelf ligt.

Als je overigens Rockbox naast de normale software in de iRiver hebt staan kun je een battery benchmark doen en ook het voltage uitlezen. Als ik me niet vergis kan de standaard software alleen het balkje met streepjes laten zien.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2008, 23:04
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Haha ik was al bang dat het wat vaag was. Accu opladen, accu van de print afkoppelen (hiervoor de speler dus weer opengemaakt zijn). Na een paar dagen de accu er weer aankoppelen en kijken wat de speler doet (batterij vol of leeg?).
Zo weet je of de iRiver de accu leegtrekt ook wanneer ie uitstaat of dat het aan de accu zelf ligt.

Als je overigens Rockbox naast de normale software in de iRiver hebt staan kun je een battery benchmark doen en ook het voltage uitlezen. Als ik me niet vergis kan de standaard software alleen het balkje met streepjes laten zien.
Kijk deze uitleg snap ik! Sorry ben blonder dan ik eruit zie Ga het van het weekend proberen dan gebruik ik hem minder en ik heb er nu geen rockbox op staan, had nooit problemen of last van de tekortkomingen van de normale software. En ik kan inderdaad alleen het balkje zien.
Oud 14-09-2008, 17:24
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
de nieuwe nano's komen ook in 16GB versie..
Oud 20-09-2008, 21:22
#7926 is offline
Ik heb laatst een D2 gehaald en het is best wel een tof ding. Het touchscreen werkt goed (wel telkens 1 keer scherm activeren en dan pas kiezen) en je kan de knopjes bovenin gebruiken wanneer je hem in je zak hebt om tracks te skippen en pauzeren.

Het leukste eraan vind ik dat je de GUI helemaal kan aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 17:11
]{ing
]{ing is offline
Nog geprobeerd?

D2 heeft blijkbaar wel knopjes
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 17:53
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik ben voor de nieuwe nano 8gb gegaan. Mooi ding en Apple levert tegenwoordig toch wel waar voor je geld. Eerst wel wat gestoeid met iTunes, maar dat beviel redelijk.
Oud 24-09-2008, 13:39
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Nog geprobeerd?

D2 heeft blijkbaar wel knopjes
Nog niet, ben beetje sloom.

En 8GB kan ik echt niks mee, is geen optie.
Oud 06-10-2008, 09:49
dumble
dumble is offline
Dit is ook wel interessant, alternatieve firmware voor een aantal mp3spelers (waaronder alle ipods). Werkt echt super! Ipod video 30Gig met deze firmware bv, want itunes sucks..

http://www.rockbox.org/download/

Lees ff de FAQ om te weten wat rockbox precies is..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 16:54
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
creative zen idd.
Ik heb altijd gezeik met creative spul (vastlopen, gezeik met software etc) En daarmee ben ik niet de enige.

Ik zou voor een iPod classic gaan
Oud 21-10-2008, 13:55
unimog rick
unimog rick is offline
ik kan de ipod touch aanraden hij is prijzig maar je kunt er veel mee

http://store.apple.com/nl/browse/hom...ch?mco=MTE3MzI
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken