Oud 05-10-2008, 15:04
Verwijderd
Ik heb nu een XP en ik heb destijds een partitie gemaakt voor 10gb voor XP, blijkt nu veel te weinig te zijn. Ik wil graag 2 partities samenvoegen maar daarvoor moet ik ze als eerst verwijderen en dan samenvoegen. Kan ik een backup maken van alle programma's, zodat als ik windows XP heb geinstalleerd dat k niet weer al die kutdrivers en programma's moet installeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2008, 15:09
Verwijderd
Je kunt ook herpartitioneren met PartitionMagic oid. Moet wel vanuit DOS maar scheelt je wel tijd en moeite. Ga ik er wel van uit dat je genoeg ruimte over hebt op de andere partities.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 15:21
M@rco
M@rco is offline
Daarom zijn partities over het algemeen ook een slecht idee. Maar goed, je kunt idd met een programma als PartitionMagic partities samenvoegen, maar ga er voor de veiligheid maar vanuit dat een dergelijk programma je harde schijf verneukt (gebeurt helaas maar al te vaak), dus maak wel backups als je zoiets probeert.
Oud 05-10-2008, 15:38
Verwijderd
Voor PartitionMagic staat er:
- You cannot install BootMagic on an NTFS partition.

Terwijl ik NTFS partition gebruik.. Kan ik het alsnog gebruiken, ik heb t namelijk al eerder geprobeerd. Toen stond er dat hij mijn hardeschijven niet kon vinden ofzo. Of de juiste letters.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 16:02
Verwijderd
Nee, dan gaat het niet werken. Dan is het het handigst om idd een backup te maken van je spullen en de hele meuk opnieuw te partitioneren.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Nee, dan gaat het niet werken. Dan is het het handigst om idd een backup te maken van je spullen en de hele meuk opnieuw te partitioneren.
Nog 2 vraagjes dan. Als je een backup maakt, is het dan zo dat je gewoon niks meer aan windows hoeft te doen en de programma's die je op dat moment hebt gebackuped. Ik draai nu bijv. windowsxp Sp3. En dan installeer ik vervolgens weer sp1 en dan zet ik die backup erop, werkt dat dan?

En welk programma kan ik het beste ervoor gebruiken. ALvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 18:08
Verwijderd
koop een 80 Gig IDE of SATA harde schijf en zet daar je windows voortaan op. Kost je nog geen 40 euro en dan ben je er mooi klaar mee.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 19:02
freyk
freyk is offline
Citaat:
Nog 2 vraagjes dan. Als je een backup maakt, is het dan zo dat je gewoon niks meer aan windows hoeft te doen en de programma's die je op dat moment hebt gebackuped. Ik draai nu bijv. windowsxp Sp3. En dan installeer ik vervolgens weer sp1 en dan zet ik die backup erop, werkt dat dan?

En welk programma kan ik het beste ervoor gebruiken. ALvast bedankt.
Hoe backup jij je gegevens? Kopieer jij ze of maak je een image van je partitie?
Als je een kopie maakt van de bestanden met servicepack 3 en dat servicepack 1 overschrijft, kunnen er problemen ontstaan.
Nee, dan kan je beter een image van je partitie maken met ghost (of clonezilla).
Of een andere methode is persoonlijke gegevens kopieeren van een backup na een normale installatie.

Wat ik persoonlijk zou doen is al mijn persoonlijke bestanden naar een usbstickje kopieeren, partities verwijderen, een betere partitie indeling bedenken, windows + servicepack en drivers en nodige applicaties opnieuw installeren en dan een image maken.
Oud 06-10-2008, 09:17
dumble
dumble is offline
Je kan een unattended cd'tje maken, je kan dan van te vore alle service packs en drivers toevoegen. Maak er een iso van, brandt um op cd en installeer. Als dit allemaal te moeilijk is kan je ook LASTXP (of usb-edition van lastxp) of de windows xp ultimate installeren. Dit zijn dvd versies van windows xp met alle mogelijk drivers toegevoegd..

heb zelf geen ervaring met windowsXPultimate, wel met lastXP.. werkt perfect en ziet er leuk uit.

Laatst gewijzigd op 06-10-2008 om 09:23.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 12:51
Verwijderd
Ik heb hem nu aan het installeren en ik ga alle drivers en software erop zetten. Nu komt mijn laatste vraag.

Ik wil nu dus een backup maken en mocht er later iets gebeuren dan wil ik gewoon een image erop kunnen zetten zodat ik niet alles weer opnieuw hoef te installeren. Kan dit met norton ghost? Het is me namelijk niet helemaal duidelijk hoe je het er weer opzet als het eenmaal gebackuped is. Ik gebruik dan me externe hardeschijf als opslag voor de ghostfile.

Zijn er anders nog andere programma's? Het handigste zou zijn dat het op een dvd staat. Dus kwestie van DVD erin gooien en dan de backup weer erop zetten. Maar werkt dat ook als windows het niet meer doet? Ik wil graag een programma hebben dat ook werkt als windows zelfs niet meer opstart etc. Bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 13:07
M@rco
M@rco is offline
Dat kan allemaal met Ghost, ja. Er zijn ook andere programma's, bijv. Acronis True Image, maar met Ghost zou het ook gewoon moeten kunnen. Hoe precies weet ik ook niet (nooit geprobeerd), maar ik neem aan dat het zichzelf wel een beetje zal wijzen.
Oud 06-10-2008, 13:28
Verwijderd
g:\w2kapps\ghost32\ghost32.exe -clone,mode=pdump,src=1:1,dst=blah:\henk.gho -z1 -sure
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 20:19
Verwijderd
Ongelooflijk.. Heb ik net XP zitten installeren etc. Heb ik nu opeens last van een virus. Smart antivirus 2009. Zo ONGELOOFLIJK FUCKING IRRITANT. Ik installeer windows nu helemaal opnieuw, ik snap ook niet hoe ik er aan kom.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 20:22
Verwijderd
Tip:
Eerst antivirus en Service Pack 3 (gewoon los te downloaden via MS) installeren en daarna je pc aan internet hangen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 21:04
M@rco
M@rco is offline
Nog betere tip: bak zelf even een Windows CD'tje met SP3 geïntegreerd (linkje), scheelt je een hoop tijd na de installatie + je hebt minder kans op dergelijke rotzooi.
Oud 06-10-2008, 21:15
Verwijderd
Juh, maar hij heeft al een cd gebakken, dus dit is dan iets sneller (goed, ook afhankelijk van je internetverbinding enzo ).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten