Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je een kopie maakt van de bestanden met servicepack 3 en dat servicepack 1 overschrijft, kunnen er problemen ontstaan. Nee, dan kan je beter een image van je partitie maken met ghost (of clonezilla). Of een andere methode is persoonlijke gegevens kopieeren van een backup na een normale installatie. Wat ik persoonlijk zou doen is al mijn persoonlijke bestanden naar een usbstickje kopieeren, partities verwijderen, een betere partitie indeling bedenken, windows + servicepack en drivers en nodige applicaties opnieuw installeren en dan een image maken.
|
![]() |
Je kan een unattended cd'tje maken, je kan dan van te vore alle service packs en drivers toevoegen. Maak er een iso van, brandt um op cd en installeer. Als dit allemaal te moeilijk is kan je ook LASTXP (of usb-edition van lastxp) of de windows xp ultimate installeren. Dit zijn dvd versies van windows xp met alle mogelijk drivers toegevoegd..
heb zelf geen ervaring met windowsXPultimate, wel met lastXP.. werkt perfect en ziet er leuk uit. Laatst gewijzigd op 06-10-2008 om 09:23. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb hem nu aan het installeren en ik ga alle drivers en software erop zetten. Nu komt mijn laatste vraag.
Ik wil nu dus een backup maken en mocht er later iets gebeuren dan wil ik gewoon een image erop kunnen zetten zodat ik niet alles weer opnieuw hoef te installeren. Kan dit met norton ghost? Het is me namelijk niet helemaal duidelijk hoe je het er weer opzet als het eenmaal gebackuped is. Ik gebruik dan me externe hardeschijf als opslag voor de ghostfile. Zijn er anders nog andere programma's? Het handigste zou zijn dat het op een dvd staat. Dus kwestie van DVD erin gooien en dan de backup weer erop zetten. Maar werkt dat ook als windows het niet meer doet? Ik wil graag een programma hebben dat ook werkt als windows zelfs niet meer opstart etc. Bedankt voor jullie hulp! |
![]() |
|
Dat kan allemaal met Ghost, ja. Er zijn ook andere programma's, bijv. Acronis True Image, maar met Ghost zou het ook gewoon moeten kunnen. Hoe precies weet ik ook niet (nooit geprobeerd), maar ik neem aan dat het zichzelf wel een beetje zal wijzen.
|
Nog betere tip: bak zelf even een Windows CD'tje met SP3 geïntegreerd (linkje), scheelt je een hoop tijd na de installatie + je hebt minder kans op dergelijke rotzooi.
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
fps drops dingokoning | 15 | 12-05-2003 15:58 |