Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En wat is eigenlijk de reden dat je er überhaupt van af wilt? Die mis ik tot dusver.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Overigens is gezondheidsschade aan anderen veroorzaken nooit een onderwerp van vraag-aanbod denken geweest. Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom doe je overigens zo dramatisch? Geen enkele horecabaas wordt op wat voor manier dan ook gehinderd in zijn bedrijfsvoering. Dat kleine clubje verslaafde fanatiekelingen onder hen maakt veel kabaal, maar ze proberen vooralsnog een probleem uit te vinden dat niet bestaat. Het rookverbod werkt prima, en de meesten zijn daar actief dan wel passief blij mee. Precies eigenlijk wat je zag in alle landen die een rookverbod invoerden.
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
om nog maar te zwijgen over je foutieve aanname dat alle rokers verslaafden zijn, het bombaderen van je eigen argumenten wbt. liberalisering van de zorgmarkt en hoe raar dit overkomt daar je wel voor legalisering van wiet bent omdat zolang alcohol wordt toegestaan het hypocriet is. en dan natuurlijk je argument wbt broodwinning toen het over het fokken van bont ging. erg principieel ben je niet he? Citaat:
Citaat:
a) raar vind dat je in koffieshops niet mag roken b) alcohol nog altijd toegestaan wordt hoewel ik niet drink, dat stinkt en bovendien agressiviteit en veel verkeersdoden tot gevolg heeft c) roken een duizenden jaren oud cultureel fenomeen is d) de overheid dan die audi's de deur uit moeten doen e) een niet roker mij altijd kan en mag vragen om rekening met hem te houden alsmede andersom f) overheidsbemoeienis hier contraproductief is en bovendien verzuilend werkt, tot op de hoogte dat rokers paria's zijn wat ook wel blijkt uit je "verslaafden" reactie. g) kleine gelegenheden nooit aan de eisen kunnen voldoen h) ik ondanks jaren horeca ervaring het eerste personeelslid dat voor een algeheel rookverbod in de horeca is nog moet tegenkomen maargoed je zal je stelling toch niet aanpassen dus ik laat het hierbij groetjes.
Spoiler
Laatst gewijzigd op 22-10-2008 om 16:23. |
![]() |
||
Citaat:
Dus leg nu eens uit waarom je tegen marktwerking bent? Omdat je te laf bent om tegen je vrienden te zeggen dat je niet in de rook wilt zitten? Blij dat meneer Klink dat voor je geregeld heeft?
||||||||||||||
Citaat:
Vanwaar overigens het commentaar op de persoon? Het valt me überhaupt op dat veel tegenstanders van het rookverbod zich bedienen van demonisering en aanvallen op de persoon, concreet dan wel tegen 'de groep' anti-rokers die volgens hen zou bestaan, maar dat lijkt me hier toch overbodig? En ik ben zoals gezegd niet tegen marktwerking. Je zult echter zelfs van een vurig voorstander van de nachtwakersstaat horen dat de volksgezondheid een collectief belang is. Ik zie geen enkel probleem om overlast en schade aan anderen van een toch al uitstervend fenomeen te beperken. Sterker nog, het is in dat licht onverdedigbaar om geen rookverbod in de horeca te hebben. We pakken alle schade en overlast aan anderen aan, of hebben tenminste de wens dat te doen. Voor roken een uitzondering maken zou vreemd zijn. Al helemaal niet omdat die ingrepen overal goed gaan. Je zag eenzelfde klein clubje enorm kabaal maken toen roken in de trein werd verboden. En allerlei kreten over totalitair gedrag toen roken in openbare gebouwen verboden werd. Nu is dat al jaren zo en je hoort er niemand meer over. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals gezegd deed de horeca niets, en is het toen maar voor hen gedaan. Nu zeiken een paar horecaondernemers omdat ze op de blaren moeten zitten. De horeca wil niet, net zoals taximaffiusi het mes op de keel moesten krijgen eer ze actie ondernamen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-10-2008 om 16:33. |
![]() |
|||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
immers beiden bovenstaande zijn zaken waar ik geen gebruik van maak maar als burger/werknemer toch aan blootgesteld wordt met regelmaat van de klok. beetje hypocriet, ja klein beetje wel he. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Re-to-riek. Bovendien was 1 van de grote argumenten van de invoering van een algeheel rookverbod dat de groep rokers die weg zou blijven opgevangen zou worden door nieuwe niet-rokende klanten. jij beweert meteen zonder argumentatie dat de omzetdaling dus aan de prijsstijgingen ligt (al hebben die nooit eerder mensen weggehouden) en evt. het economisch sentiment, terwijl dat maar ten dele waar is. punt is, om met de woorden van st. de kleine horeca ondernemer te spreken: waar blijven die niet-rokers nou? Citaat:
Citaat:
bovendien komen er geen mensen in een coffeeshop die last hebben van rook. Citaat:
nogmaals auto's ik ben SLACHTOFFER JA!!111!! Citaat:
en alcohol leid wel zeker tot gezondheidschade aan anderen als je dat wilt ontkennen dan ga ik je uitlachen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
dus 2 hokken met plee's bovendien afzuiging bij de rookkant, glazen wandje ertussen compleet belachelijk. Citaat:
Citaat:
![]() vast overigens is het nu met het rookverbod natuurlijk makkelijker een keuzebeleid in te voeren, immers alle kroegen zijn rookvrij en alleen die paar die veel rokende klanten hebben zullen dus asbakken neerzetten. de rest die houdt de niet rokers als klant of laten het wandje staan en de burger heeft zelf de keuzevrijheid of hij een dosis klasse B kanker wil inhaleren. dat in tegenstelling als ik op straat loop in mooi rotterrrrdam, waar ik voortdurend klasse A kanker inhaleer in naam der economie.
Laatst gewijzigd op 22-10-2008 om 16:59. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1210n19085.html Citaat:
![]() Citaat:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...DR=G1,T&STB=G2
||
Citaat:
In publieke ruimte ben ik er uiteraard voor, maar ik vind dat iemand in zijn eigen zaak zelf mag beslissen wat hij wel en niet toelaat (niet eens toegespits op het wel of niet roken) en dat de marktwerking bepaalt of dat een goede of slechte bedrijfsvoering is geweest. En nogmaals, als gezondheidszorg zo'n groot probleem is dan is de oplossing een verbod op de verkoop van tabak en niet op het gebruik in bepaalde ruimte.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Zou je het overigens kunnen laten om me woorden in de mond te gaan leggen als je de discussie niet kunt winnen? Elke VVD'er benaderen als voorstander van de nachtwakersstaat is net alsof je aan elke Turk gaat vragen hoeveel vrouwen hij al voor eer heeft vermoord, 'omdat alle Turken dat nu eenmaal doen'. Dat soort spuien van vooroordelen is beneden je waardigheid. Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-10-2008 om 10:53. |
![]() |
|
Amerikaanse vrijheidsprijs voor Wilders
DEN HAAG - Een Amerikaanse organisatie die zich inzet voor de vrijheid van meningsuiting, heeft PVV-leider Geert Wilders een Freedom Award toegekend. Wilders zal de prijs ,,met veel trots'' in ontvangst nemen, zo liet hij donderdag weten. De American Freedom Alliance reikt de onderscheiding elk jaar uit aan een individu of organisatie die met moed en toewijding de vrijheid in de wereld verdedigt. Eerder ging de prijs onder anderen naar Flemming Rose, de Deense journalist die de gewraakte cartoons over de profeet Mohammed publiceerde, en de Franse mediawaakhond Philippe Karsenty. De uitreiking van de onderscheiding vindt volgend jaar mei plaats tijdens een diner in Simi Valley, een stad in de Amerikaanse staat Californië. http://www.ad.nl/binnenland/2714509/...r_Wilders.html Hij mag Spong, Lucas, Eekhoudt en al die andere censuurfreaks wel bedanken dat ze dit mogelijk gemaakt hebben. ![]() En in ander nieuws: Marco Pastors wordt aangeklaagd en op hoge kosten gejaagd omdat hij kritiek durfde te uiten op de corruptie in de selectieprocedure voor burgemeesters, doordat partijpolitiek en discriminatie op afkomst belangrijker waren dan bestuurlijk kunnen. Pastors riskeert celstraf voor lekken ROTTERDAM - Leefbaar Rotterdam-voorman Marco Pastors wacht mogelijk strafrechtelijke vervolging omdat hij geheime informatie heeft prijsgegeven over de voordracht van Ahmed Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam. afbeelding vergroten Marco Pastors heeft zijn mond voorbijgepraat. De sollicitatieprocedure voor burgemeesters is in Nederland strikt geheim. Op lekken staat een maximale boete van 18.000 euro en zelfs celstraf. Remco Oosterhoff, voorzitter van de Rotterdamse vertrouwenscommissie, heeft een onderzoek ingesteld naar de uitlatingen van Pastors afgelopen maandag. Mogelijk leidt dit tot aangifte bij het Openbaar Ministerie (OM), verklaart Oosterhoff. ,,Ik en de commissaris van de Koningin zijn op zijn minst gezegd not amused. ’’ Maandag deed Pastors een boekje open over de geheime stemming om zo een crisis in zijn partij te bezweren. Pastors vertelde dat hij partijgenoot Wim van Sluis had gesteund en dat Aboutaleb voor hem de nummer twee was. Hij zei verder dat in de commissie is afgesproken dat Aboutaleb de ruimte krijgt een streng integratiebeleid te voeren. Voordat Pastors een persconferentie gaf, stond alles uitgebreid in NRC Handelsblad. Ook noemde hij de namen van twee andere kanshebbers: Gerd Leers en Geert Dales. Dit is vooral pijnlijk voor de laatstgenoemde, omdat hij nooit openlijk heeft toegegeven te hebben gesolliciteerd. Pastors vergoelijkte dit met het argument dat sommige details al eerder in andere media waren verschenen. Ook dit gaat Oosterhoff bij zijn onderzoek betrekken. In veel gevallen leidt lekken niet tot vervolging omdat het moeilijk te bewijzen is. ,,Maar het gaat nu om een interview, met foto en al,’’ zegt Oosterhoff. http://www.ad.nl/binnenland/2713950/...or_lekken.html
Laatst gewijzigd op 23-10-2008 om 11:04. |
![]() |
|||
Citaat:
Het is voor zover ik kan zien even druk als altijd. Nou komt het wel vaker voor dat je in Utrecht over de hoofden kunt lopen, dus observaties stellen weinig voor. Vandaar dat je ook met een bron moet komen om de tot dusver fictieve omzetdaling door het rookverbod te staven. Citaat:
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
jouw leven bestaat echt uit superlatieven; dit bedoel ik juist jij wenst paria's te maken van 28% van de bevolking, dit terwijl ondanks dat ik geen drinker of automobilist ben jij mij niet dezelfde aanspraak op volksgezondheid wil laten doen. Ik wil daarbij zelfs nog inbinden door te zeggen vooruit rook-kroegen en niet-rook-kroegen, maar je blijft vasthouden aan kromme ethiek, de reden: volksgezondheid is gewoon te doorzichtig. Citaat:
Citaat:
ik snap niet wat je probleem is met een keuzebeleid? misschien wel omdat jouw favo kroeg dan weer rokers zou toestaan, maar op basis van cijfers zou ik denken dat 72% van de ondernemingen niet-roker blijft. Citaat:
natuurlijk is er geen reden voor alarm ik heb alleen de vrije keuze hoog in het vandaal staan, het blijkt dat T_id dat alleen heeft wanneer het om zijn eigen genotsartikelen gaat, nogmaals ik EIS als SLACHTOFFER dat ALCOHOL verboden wordt (in de horeca). zo niet dan valt een algeheel rookverbod, 3 keer goed te praten, nu niet straks niet en nooit. + Citaat:
Citaat:
dat jij me daarmee benoemd als verslaafde asociaal is een hele andere zaak die nu voor de 3e keer fout blijkt, kan je het laten want het begint vervelend te worden. mnr. Persoonlijke aanval dus ik win. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 23-10-2008 om 13:30. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
toegegeven met zo'n korte tijdspanne en onderzoek op basis van slechts krap 1200 ondernemers zal je niet zekere conclusies kunnen trekken, maar als indicatie.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Überhaupt, het is domweg onmogelijk om slachtoffer van alcohol te worden. Iemand kan niet voor je drinken. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Triest trouwens dat er wéér op de persoon gespeeld moet worden. Zijn mijn argumenten nu echt zo ongenaakbaar dat dat constant keer op keer nodig is?
||
![]() |
Citaat:
Overigens: rookverbod is goede zaak. En nergens staat dat rookruimte verplicht is. En als het dan echt problematisch is voor kleine cafe's, verbied dan rookruimtes overal. Dan ook geen valse concurrentie! |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 30-06-2007 10:06 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 09-04-2007 17:12 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-06-2005 14:02 |