Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom zou ik brabbelen? Ik heb er in mijn studie meer over geleerd dan jij, lijkt me. Wat jij noemt als positieve kanten zijn 1) slechts de positieve kanten 2) dingen die vooral positieve kanten lijken. Wat je denk dat zo is =/= realiteit.
Ik vind bijvoorbeeld wel dat deze democratie wel een dictatuur van de meerderheid is. IK heb nooit gekozen om de oorlog in Irak te steunen, om maar een open-deur-voorbeeld te noemen. Verder vind ik het belachelijk dat politici, zodra ze gekozen zijn, zich gelegitimeerd voelen om rond te zwetsen wat ze willen en beleid te maken hoe ze dat goeddunkt, terwijl dat vaak niet die dingen zijn, die ervoor zorgde dat ze gekozen werden. Ik acht de meeste mensen te dom om te weten wat goed is voor het collectief. Ik vind het kwalijk dat er geregeerd wordt naar de waan van de dag. Bijvoorbeeld de anti-terrorisme wetgeving (als je die goed bestudeerd word je daar écht niet blij van), die er jarenlang ''niet doorkwam'', is omdat er ''dreiging was'' en mensen bang werden gemaakt, ineens wel goedgekeurd, for no reason at all. En dan nog iets: aanvoeren dat iets al hondervijftig jaar oud is en dáárom goed, is pas gebrabbel. (grond)wetten krijgen niet meer ligitimiteit door veroudering. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Maar weigerambtenaren moeten we evengoed stenigen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En het is juist de Tweede Kamer die zich laat leiden door de waan van de dag, ik noem hier specifiek PVV en SP-typjes, complete wannabes. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uiteraard |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom? |
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom suggereer je dat ik mijzelf slim vind? Waarom suggereer je dat ik zoveel ga verdienen? Ik kom uit een arm (maar slim!) gezin en vind mezelf net slim genoeg om deze discussie te voeren, maar meer ook niet. Ik vind haast IEDEREEN te dom, niet arme mensen of arbeiders, zoals jij probeert te suggereren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een boek dat ik op onder andere dit vlak kan aanraden is Identity and Violence. The illusion of destiny van Amartya Sen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() aan het eind van de dag ben jij nog steeds een dikke trol, sorry |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Scholen die een specifieke levensovertuiging hanteren helpen juist mee in het ontstaan van deze aparte groepen omdat mensen dus niet genoeg in contact komen met mensen die een andere achtergrond hebben. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat was trouwens een reactie op Sylph. Ik ging even verder op wat jij schreef. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaikunde #743 Verwijderd | 500 | 10-11-2009 20:24 | |
De Kantine |
Stem Saail Research #431 Swlabr | 500 | 21-11-2008 23:01 |