Oud 16-11-2008, 20:27
Briseïs
Briseïs is offline
Die van mij was 13. Ik was 6, we hadden de cd en ik vond het helemaal te gek. Ik kan nog steeds alle liedjes van die cd meezingen
16 en 17 waren ook wel cool, vanwege Mama is morgen van mij en Het Tietenlied, maar dat kwam meer vanwege mn moeder en mn broertje.

Deel al je Kinderen voor Kinderen ervaringen met mij!
Oud 16-11-2008, 20:31
Verwijderd
Op een onbewoond eiland? Die ken ik een stukje van buiten. Voor de rest heb ik het tamelijk gemist, die KvK-hype.

Ohja ik had laatst een kamp waarbij we elke ochtend eruit gekickt werden met iets van Ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 20:33
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik haatte kinderen voor kinderen.
Oud 16-11-2008, 20:35
Briseïs
Briseïs is offline
Arme kindertjes
Oud 16-11-2008, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Ik haatte kinderen voor kinderen.
Jij ook?

Nouja, stiekem vond ik het wel leuk, maar dat mocht niemand weten.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 20:36
Lethe
Lethe is offline
Op 13 staat toch vuur en vlam en mijn vader is een ster? <3
Oud 16-11-2008, 20:36
Missy
Missy is offline
Ik heb niet heel veel mee gekregen van Kinderen voor Kinderen. Heel af en toe keek ik het met mijn zusjes. Het tietenlied en op een onbewoond eiland (zoals Lisaaah zegt), alleen die liedjes ken ik.
Oud 16-11-2008, 20:37
Verwijderd
Wij (mijn zusje en ik) hadden heel lang alleen deel 17. Later ook deel 11 maar daar ken ik niet alles van.
De liedjes die ik wel ken kan ik van voor tot achter meezingen. Het leuktste kvk lied vind ik 'Zomaar'
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 20:39
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Op 13 staat toch vuur en vlam en mijn vader is een ster? <3
Ja en lariekoek en apekool en als we jou niet hadden gehad en de kassieklap en de vlooienmars <333333
Oud 16-11-2008, 20:39
Lethe
Lethe is offline
Ik vind groen een leuk liedje! En ochtendhumeur en als we jou niet hadden gehad en de kerstezel.
Oud 16-11-2008, 20:40
flyaway
flyaway is offline
We hadden een hele leuke cd, met een verjaardagsliedje en wawawawaanzinnig gedroomd, maar verder had ik er niets mee.
Iemand die ik op kamp ontmoet heb kon echt zoooo slecht zingen, en het was haar droom om aan KvK mee te doen. En toen lachte iedereen haar uit.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 20:43
Verwijderd
Ik heb alleen de platen (grammofoon! <3) van 10, 11 en 12 gehad. Daarna had ik het wel weer gezien. 12 is in mijn herinnering de leukste, met Youp van het Hek. 11 was ook leuk. op reis ofzo, met Herman van Veen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 20:45
Briseïs
Briseïs is offline
Ik kom er nu achter dat de Kassieklap wel erg stereotype bevestigend is

Wij hadden trouwens ook platen, van toen mn broer en zus (10 en 13 jaar ouder dan ik) klein waren. Die luisterde ik ook vaak!
Oud 16-11-2008, 21:09
Cherry Springs
Mijn buurmeisje was vroeger echt gek op kinderen voor kinderen en ik vond het maar stom. We gingen wel al die liedjes zingen op school in de les met de juf.
Ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd,
Zomaar wam! in vuur en vlam!
Als ik de baas zou zijn van het journaal,
Brugsmurf...
Dat soort dingen.
Oud 16-11-2008, 21:10
Hanneke
Hanneke is offline
Ik had niet zo heel veel met KvK, we hadden wel een video ervan. Ik kan me het best het filmpje nog herinneren van Ochtendhumeur en Moeders wil is wet. En er was ook een zielig liedje (volgens mij iets over een oma die dood was?) met een zonnebloem En eentje over een tweeling!
Oud 16-11-2008, 21:11
Verwijderd
Ik heb 16, 17, 18, en 19, en nog een best of cd, met best oude nummers. Mijn favoriete daarvan is... dat kan ik niet zeggen maar mijn favo nummers zijn toch wel Mama is morgen van mij (die heb ik geplaybackt in groep 5 ) en het Tietenlied.
Ik heb trouwens nog best lang Kinderen voor Kinderen gekeken op tv, en toen ik iets van 12 was wilde ik eigenlijk nog Kinderen voor Kinderen 20 hebben, maar dat vond ik toch te ver gaan voor mijn leeftijd.

Ik wilde trouwens altijd heel graag bij Kinderen voor Kinderen, maar daarvoor moet je in het Gooi wonen, dus helaas.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 21:12
Cherry Springs
Oh ja, moeders wil is wet hadden we ook nog.
Oud 16-11-2008, 21:25
Verwijderd
Daar deed ik niet aan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 21:38
Miekje*
Miekje* is offline
geen idee, maar stiekum vind ik het nog steeds geweldig, niet dat ik het vaak luister hoor
Oud 16-11-2008, 22:17
Verwijderd
6.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 22:25
TopDrop
TopDrop is offline
'Kinderen voor kinderen' en 'belangrijk' in 1 zin
Oud 16-11-2008, 22:42
Verwijderd
Kinderen voor Kinderen 11, omdat er veel voor mij herkenbare thema's in de liedjes zaten, en ik die liedjes gewoon het mooist vond en ik vroeger Herman van Veen leuk vond... 'Als niemand kijkt', 'De kerstezel', 'Zomaar', 'Stom hoor', 'Allemaal kabaal' etc. etc. <333

13 vond ik ook leuk. Met Sylvia Millecam. En 16, met dat nummer 'Mama is morgen van mij'. Die was gaaf.
Oh ja, en 8 had een gave sfeer, een beetje melancholisch ofzo. Niet dat ik dat toen zo kon noemen, maar whatever. 'Met één been op de stoep' is zó herkenbaar voor mij.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 22:43
Balance
Balance is offline
Ik ken van heel veel albums een paar nummers. Maar eigenlijk van geen één album echt alle nummers. Volgens mij ken ik van KvK 7 t/m KvK 13 de meeste nummers.
Oud 16-11-2008, 22:44
Verwijderd
wij hadden de platen van 3 t/m 5, cassettebandjes voor in onze walkmans van 6 t/m 12 en 13 op cd. toen was het ook wel klaar vond ik.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 22:46
Lethe
Lethe is offline
Wij hadden cassettebandjes van kinderen voor kinderen 8 of 9 of 10 in de auto.
Oud 17-11-2008, 11:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik kan me herinneren dat ik nr.13 zag toen ik een keer bij m'n oma bleef logeren. Was toch met Erik van Muiswinkel, Sylvia Millekam en Henk Westbroek?
(Iedereen is bang voor nummer 13, bang voor zwarte katten en ladders op straat...)

Er was er ook eentje met Coen Flink erin die ik cool vond, maar ik weet niet meer welke dat was. (Was dat niet die met dat Allah Akhbar liedje?)

Verder hadden we een LP van KvK 5, met oa Als ik de Baas zou zijn van het Journaal. (Dan werrrd de wereld een heel stuk positieverrrrrr)
Eigenlijk ken ik de jaren 80 liedjes het best, want die vond ik ook leuker. Tegenwoordig vind ik het helemaal niks meer. Allemaal van die kinderen die een beetje hip en mooi staan te doen. Dat knullige was juist zo geweldig en dan van die kinderen met bloempot kapsels en unibrows. <3
Oud 17-11-2008, 11:15
Verwijderd
Ik werd en soms word nog wel eens geplaagd met mijn kut gooisch accent dus kvk is een soort jeugdtrauma voor mij Maar met een slok op kan ik bizar goed de liedjes weer meezingen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 11:17
WolterB
WolterB is offline
12 en 13, maar ik neig meer naar 12.
En heb sinds een maand of wat de DVD-box van de eerste 25 KvK's, echt genieten
Oud 17-11-2008, 11:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
"Ik hou van hard, hard, bikkel, bikkelhard, scheurende gitaren door een box van duizend watt!" <33

Dat kwam ook uit een hele leuke film, welk was dat ook alweer?

[edit] never mind, het is nummer 15. Die vond ik geweldig!
Oud 17-11-2008, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Iemand die ik op kamp ontmoet heb kon echt zoooo slecht zingen, en het was haar droom om aan KvK mee te doen. En toen lachte iedereen haar uit.
you made my day
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 13:40
Verwijderd
Ik koester intens zwarte satanshaat jegens Kinderen voor Kinderen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 14:29
Verwijderd
Mijn zus luisterde het veel en zo kreeg ik het dus ook mee.
Vanaf 7 kan ik veel dingen nog makkelijk meezingen (LOM-kind Make-up De Lek en eigenlijk alle andere liedjes ook),
8 ken ik ook helemaal (met één been op de stoep! ), 9 komt me gek genoeg helemaaal niet bekend voor, 10 weer wel (kip, patat en appelmoes! ), 11 ook (kerstezel, vooral), 12 ken ik helemaal van buiten, 13 nog een klein beetje en daarna ken ik er geen meer.

Oh en dit nummer luisterden we echt veeel te vaak Grappig, in mijn herinnering zijn die meisje heel oud ofzo, maar ik was natuurlijk ook pas 5 toen dat uitkwam
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Daar deed ik niet aan.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 16:14
Tink*
Tink* is offline
Ja leuk! Die films zijn leuk, die kijk ik stiekem nu nog wel eens online. En dan van 13 met die klas en van 15? met die boerderij die gesloopt gaat worden.
Oud 17-11-2008, 16:28
Verwijderd
Ik had trouwens alle KvK's tot en met 18. Allemaal op cassettebandje, maar niet allemaal origineel.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 19:34
Verwijderd
Op Youtube zag ik laatst een filmpje van KvK11 terug, "Onderweg". Wat een lelijke kutkoters zijn het toch eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 20:21
Lethe
Lethe is offline
Ik had die op videoband, die tuinmeisjes.
Oud 18-11-2008, 21:28
Nona
Nona is offline
Hoe bedoel je, "was"?
Oud 18-11-2008, 21:33
mepsteen
mepsteen is offline
ik gruwelde van KVK
Oud 19-11-2008, 13:08
Lethe
Lethe is offline

Volgens mij doet 'ie het niet.

Linkje dan:
http://www.youtube.com/watch?v=S19h3ni9VMc
Oud 19-11-2008, 15:46
Verwijderd
Dat is dus mijn allerfavorietste favoriet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 08:47
Tink*
Tink* is offline
http://kvk.t-g-i.nl
Hier kan je alles terugkijken!
Oud 20-11-2008, 09:45
Tink*
Tink* is offline
Ik vond vroeger die ene jongen die dozen zingt op KvK15 echt superheet.
Oud 20-11-2008, 12:51
Biertank 52
Biertank 52 is offline
KvK heeft me nooit aangetrokken. Behalve dan de meest populaire liedjes die je tegenwoordig nog in elk feestcafé hoort.
Oud 20-11-2008, 13:53
Verwijderd
Ik vond (en vind) het fantastisch. Ik heb het stiekem nog regelmatig opstaan ook nog . Als ik chagrijnig ben of niet helemaal lekker in mn vel zit is er niks leukers dan heel hard de cd van 10 of 14 ofzo op te zetten en dan lekker mee te gaan zingen!
Samen met mn zusje (die zes jaar jonger is, dus ik kon nog lekker even blijven hangen in die fase ) heb ik KvK 1 t/m 25. Ik deed vroeger overigens ook mee aan het Kinderen voor Kinderen Songfestival (ja, ik was er zo eentje ) nooit de grote finale gehaald overigens, wel een keertje derde in de voorronde geworden.

En de leukste...? Ehm... Ik vind heel veel KvK's leuk, maar de betere zijn toch wel 10 t/m 15 oid. 16 en 17 heb ik goede herinneringen aan omdat ik die zelf gekocht heb, en die andere kreeg ik altijd met kerst.

Het leukste vind ik nog wel dat je heel goed kan zien in welke periode het gemaakt is

@ N00dles: Onderweg is één van de beste KvK liedjes, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 13:54
Verwijderd
Citaat:
12 en 13, maar ik neig meer naar 12.
En heb sinds een maand of wat de DVD-box van de eerste 25 KvK's, echt genieten
Ohhhh ja die wil ik ook hebben <3

Citaat:
Ik kan me herinneren dat ik nr.13 zag toen ik een keer bij m'n oma bleef logeren. Was toch met Erik van Muiswinkel, Sylvia Millekam en Henk Westbroek?
(Iedereen is bang voor nummer 13, bang voor zwarte katten en ladders op straat...)

Er was er ook eentje met Coen Flink erin die ik cool vond, maar ik weet niet meer welke dat was. (Was dat niet die met dat Allah Akhbar liedje?)
Nr. 13 is idd met Sylvia Millecam enzo. Dat nummer zilvermijn staat ook op die plaat, en dat is zo´n váááge tekst! Ik snap nog steeds niet waar het over gaat.

Die met Coen Flink is nummer 14. Dat nummer waar je op doelt is 'Baklava en Rijstevla'

Overigens, in een latere KvK spelen in de clip heel bekende mensen:

Die jongens met die scooters, die komen jullie vast bekend voor! De concierge overigens ook, bij 2.02 bijvoorbeeld.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 20-11-2008 om 14:05.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 21:48
Verwijderd
Citaat:
@ N00dles: Onderweg is één van de beste KvK liedjes, vind ik.
Hehe, ik lees net in de reacties op Youtube dat elk kind solo een zinnetje zingt dat slaat op een liedje wat ze later gaan zingen.

Valt me nu pas op en dat is eigenlijk best geniaal bedacht
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 22:13
Verwijderd
Jeutje, dat was mij toch echt al wel bekend.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 22:14
Verwijderd
Ja dat soort dingen vallen je pas op als je al heeeeel oud bent en eigenlijk niet naar KvK hoort te luisteren
Met citaat reageren
Oud 22-11-2008, 09:34
flyaway
flyaway is offline
Op een onbewoond eiland ook een favoriet, want op de melodie daarvan hebben we een kamplied gemaakt en kampkampioen geworden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten