Citaat:
Nookie schreef:
Hoe bevalt het jullie op kamers? Hoeveel kost een kamer gemiddeld en wat mag je voor zo n prijs verwachten? Hoeveel geld hebben jullie ongeveer nodig om een week/maand van rond te komen?
|
Zie ook
http://www.forum.scholieren.com/show...hreadid=279133
Ik woon niet in Nijmegen, maar d'r staat ook nergens dat je wilt dat alleen mensen die daar wonen reageren.

Ik woon in Rotterdam, dus niet op kamers, maar gewoon in een 'huis', tis best groot, iig wel voor 2 personen ('k woon er samen met m'n vriend). We betalen ong. €300,- in totaal. De prijs en grootte verschilt enorm, door de buurt, de ligging, hoe oud het huis is, hoe goed het onderhouden is, de voorzieningen, enz. Er is één of andere puntenlijst, als ik me niet vergis, daar op moet je dan aankruisen wat het huis/de kamer wel/niet heeft, dan krijg de woning een totaal aantal punten en daar wordt dan een richtprijs bij gegeven. Maar goed, meestal is prijs-ruimte verhouding natte vinger werk. Oftewel, het wisselt enorm. Op tijd gaan zoeken enz is het belangrijkste, en mazzel hebben. Ik heb per maand ongeveer...euh...€520,- om van rond te komen, als ik me niet vergis...'k weet het nooit zo precies...

Met hoeveel je rond kunt komen ligt aan de huur van je kamer/woning, je eisen aan kleding ed, je 'etenssmaak', kosten van je studie, uitgaansleven enz enz enz. Daar is niet een 'standaard' antwoord op te geven.