Advertentie | |
|
![]() |
|
Jongens, laten we het een beetje leuk houden...
Oke, heks er uit. Dat is vooruitgang, bedankt Allure ![]()
|
![]() |
Vlindertje
Mutsieprutsie Sterrenmeisje Sherco AllureV Fantome AllureV Paranoide Katje Fantome Pippeloen flyaway Topdrop Vlindertje Topdrop Matige Muis De wolven zullen er wel voor gezorgd hebben dat hun stemmen enigszins tegen elkaar wegvallen in het vlindertje- en het fantoom-lijstje. Ik denk dat Pippeloen, sterrenmeisje, flyaway en Paranoide slecht zijn (wolf of verrader en/of geliefde). Er is een iemand van wie ik vrijwel zeker weet dat ze aan onze kant staat en dat is katje. Voor de rest.. tsja. Ik twijfel over fantoom. Aan de ene kant komt ze oprecht over, aan de andere kant doet ze verwarrend. Mijn gevoel zegt dat sherco aan de goede kant staat, maar misschien speelt ze het wel heel goed. Over mutsieprutsie, topdrop en matige muis heb ik niet echt een mening. Misschien moet ik hun posts nog een keer goed doorlezen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het aannemelijker dat jij onzin praatte over dat jij je stem gewijzigd hebt dan dat Vlindertje dat gedaan zou hebben. Jij kwam er na een week pas mee namelijk, terwijl je het ook had kunnen zeggen toen bleek dat de lijstjes niet klopten. In dat geval hadden we toen al kunnen kijken wie in welk lijstje staat, maar dat was dus nep. |
![]() |
|
![]() |
Je bent het toch met me eens dat ik mezelf juist verdacht maak wanneer ik zou vertellen dat ik eigenlijk op Light Fighter had gestemd. Daarom wilde ik het in de eerste instantie helemaal niet bekendmaken. Maar ik wilde ook weer niet dat ik verdacht zou worden van het zijn van geliefde met vlinder, daarom heb ik het alsnog verteld.
Ik denk dat Vlindertje in de eerste ronde op Lisa gestemd heeft.
|
Verwijderd
|
Miekjuh
Paranoide Sterrenmeisje Lisaaah Flyaway Sherco Light fighter Als ik deze lijst zo kijk vind ik het zeer aannemelijk dat er ook ergens een wolf moet zitten, lijkt me. Meeliften op de wat langere lijstjes is een manier om jezelf buiten schot te houden. En als Vlindertje op Lisaaah gestemd zou hebben dan kan dat ook niet meer. Uiteindelijk was Miekjuh opgehangen na gelijkspel, dus er zit een wolf bij haar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is allebei mogelijk ja, aan de ene kant geloof ik AllureV ook wel, maar dan moeten we direct alle mensen onder Miekjuh en Lisaaah vrijpleiten.
Gezien het feit dat alle vier de wolven nog leven en best wel dicht bij de meerderheid komen, wil ik dat nog niet doen. Volgens mij zijn het best ervaren wolven én een ervaren verrader. |
![]() |
||
Citaat:
Alleen denk ik juist niet dat paranoide slecht is en ook geen geliefde is. Katje vermoed ik ook dat zij aan onze kant staat, Sherco eveneens. Over flyaway en mutsieprutsie twijfel ik. ik ben er wel redelijk van overtuigd dat topdrop wolf is nog.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ook maar even een overzichtje maken, dan schep ik gelijk orde voor mezelf en kunnen jullie dit als mijn legacy beschouwen als ik opgegeten word
![]() Niet verdacht: AllureV. Die vertrouw ik nu wel, Vlinder bleek inderdaad slecht te zijn en nah, gewoon. Beetje verdacht: Pippeloen (want misschien geliefde), sterrenmeisje (kan er mn vinger niet opleggen, maar hmm), Fantome (ik weet nog niet of ik haar nu helemaal niet of juist heel erg verdenk ;x), Paranoide (is nogal wat stiller dan voorgaande spellen), matige_muis (is denk ik geliefde als TD het niet is), Mutsieprutsie (weet niet goed wat ik van haar moet denken). Verdacht: TopDrop (want geliefde en misschien ook wel wolf), Sherco (ze heeft dan wel een goede reden om stil te zijn, toch vind ik het zorgwekkend als mensen opvallend onopvallend zijn..), flyaway (want is de vaagheid zelve). |
![]() |
|
Een grote opluchting hing over het kasteel. De magie was over! Alles was weer zoals het was! Er waren dan een paar verliezen geleden, het was weer veilig. De avondklok werd afgelast, de jacht werd geopend (pamfletten werden opgehangen dat de koning een nieuwe jachtmeester zocht) en TopDrop, de held die de heks had gedood, werd geridderd en als held vereerd.
Alle vrouwen van het hof – en uit de stad – droomden weg bij Ridder TopDrop; hij was een leuke jongen om te zien en hij was nu niet langer staljongen, maar een echte ridder! De rijke kleren stonden hem goed, en nu hij zijn snor liet staan, zag hij er een stuk volwassener uit. Mutsieprutsie was apetrots; ze was eerst maar een keukenmeid die met een staljongen in het hooi lag, en nu leidde ze de keuken en was haar vriendje een ridder! Zoveel mooie, rijke dames deden hun best voor zijn aandacht, maar zij was de enige naar wie hij omkeek. Steeds meer complimenten kwamen de keuken binnen over het heerlijke eten; het was te proeven dat Mutsieprutsie innig gelukkig was. De mede smaakte zoeter, het vlees malser en de aardappelen steviger. Flyaway had vrede gesloten met matige_muis en ze begonnen zelfs vriendelijk met elkaar op te schieten! Lange wandelingen buiten het kasteel zaten er niet in, want het was een strenge winter aan het worden. Maar matige_muis bleek een geduchte tegenstander voor Flyaway in het schaakspel, en de lange koude dagen vulden ze met schaakspel en mede. Katje pushte Flyaway niet te hard tot het ondernemen van stappen; ze had net haar verloofde verloren en zelf had Katje een aantrekkelijke, rijke graaf uit een buurland aan de haak geslagen. De familie zat voorlopig weer goed in het geld en aanzien. Gravin Fantome zocht niet naar een nieuwe echtgenoot; zij bleef hofdame in de hofhouding van Koningin Elea, die van haar gezelschap genoot. De koningin hield van hoogopgeleide vrouwen en Gravin Fantome was de enige andere vrouw aan het hof die net als zij vloeiend Latijn sprak. Lisaaah had ook een aardig mondje Latijn gekend, maar die was verdwenen. Koningin Elea en de gravin werden goede vriendinnen en Fantome hielp de koningin zelfs met baden en kleden – dat was een hele eer, de koningin mogen kleden. Koning Kunst zag eindelijk in wat Koningin Elea al die tijd in Sherco, de priester, had gezien. Al had de man nooit iets anders gezien dan de binnenkant van de kapel, hij wist veel en kon uitstekend luisteren. Dat was vaak een probleem onder edellieden; ze konden niet luisteren. Sherco werd dan ook aangesteld als de nieuwe raadgever van Koning Kunst en hij deed het uitstekend. Het duurde niet lang voor Koning Kunst hem net zo vertrouwde als hij Eye of Sauron had vertrouwd. Paranoide, de dappere dienstbode, kreeg het hutje van TopDrop en de jachtmeesters, nu TopDrop zijn eigen vertrekken had in het kasteel en de jachtmeesters er niet meer waren. En omdat hij nu toch in het jachtmeestershutje woonde, besloot Koning Kunst dat TopDrop de bode maar op moest leiden tot staljongen. TopDrop kon uitstekend de jacht leiden en hij kon moelijk zijn eigen paard gaan staan poetsen en opzadelen. Het probleem van de jachtmeester was nu verholpen en iedereen die was overleden, was nu vervangen. Behalve natuurlijk Vlindertje, want de stad had geen heks nodig. Ook Allure had gezien wat alle andere vrouwen hadden gezien: TopDrop was mooi opgedroogd. Hij was geen jonkie meer, hij begon nu een echte man te worden. Wanneer hij zijn hand door zijn lange, rode haren haalde, kon Allure niet verhelpen dat ze licht zuchtte en zichzelf met hem voorstellen. En op een nacht, terwijl ze wakker lag in haar hemelbed, besloot ze: waarom ook niet? Hij was dan de vrijer van Mutsieprutsie, maar zij was toen keukenmeid en hij was een staljongen. Nu was hij een ridder en hij kon veel beter krijgen. Zij was een prinses, hij zou haar niet eens durven weigeren! Zo trippelde Allure midden in de nacht op haar slofjes van mollenbont naar de kamer van sterrenmeisje, en vertelde haar wat ze van plan was. Sterrenmeisje was verheugd; ze zag de prinses graag getrouwd. En het liefst met een goede man, want zij was de enige erfgename van de koning en haar man zou het land moeten besturen. Allebei de meisjes zagen wel leiderspotentieel in Ridder TopDrop en ze waren er zeker van dat het koninklijk paar hen gelijk zou geven. De meisjes wekten nog diezelfde nacht de naaister, en zetten haar aan het werk. Ze hielpen haar kantklossen en borduren, want de prinses moest er zo mooi uitzien dat hij niet eens naar iemand anders kon kijken dan naar haar! De volgende morgen bij het ontbijt, was Allure laat. Ook sterrenmeisje, haar gezelschapsdame, miste. Net toen Koning Kunst Paranoide wilde sturen om te vragen waar ze waren gebleven, gingen de deuren tegenover hem, aan de andere kant van de lange tafel, open. In de deuropening stond zijn dochter zoals hij haar nog nooit had gezien. Haar haren vielen in grote krullen los over haar schouders, haar gezicht was rozig en haar voorhoofd hoog en breed. Haar ogen waren donker en haar borsten en handen wit en haar gewaad was fascinerend. Hoewel het uit meters stof en kant moest bestaan, zag het er zo licht uit, dat het leek of ze in rook was gehuld. De stof zweefde om haar heen en de prinses leek ook zelf te zweven. Statig liep ze de eetzaal binnen en nam plaats aan TopDrop zijn rechterkant. Hij voelde zich vereerd en schonk haar mede in. Na het ontbijt en de ochtendmis, liepen TopDrop en Allure toevallig dezelfde kant op. Ze waren geheel alleen in de lange gang, waarop ook de keuken uitkwam, en hij kon zijn ogen niet van haar afhouden. Ze lachte met neergeslagen ogen en als hij tegen haar praatte en ze keek naar hem op, waren haar ogen zo groot als die van een geschrokken hert. Ze was net een engel, zo licht en onschuldig zag ze eruit! Al de hele ochtend had TopDrop zich beheerst, maar nu was er niemand om hen heen en hij kon zich niet langer inhouden. Hij stond stil en draaide zich naar haar toe. Ze lachte verlegen toen hij haar wang aanraakte met de rug van zijn hand, en trok niet terug toen hij naar haar toeboog. Toen kusten ze. Mutsieprutsie was opgetogen; haar ridder ging haar vast snel ten huwelijk vragen en dan zou ze een rijk leven leiden en mooie kleren dragen en een kamermeisje hebben en niet zelf hoeven te koken! Dromend liep ze door de keuken naar de gang, die naar de eetzaal leidde. Maar haar lach verstomde zodra ze de deur had geopend. Pal voor haar neus, stond HAAR ridder met die slet van een prinses te vrijen! Ze werd woedend, verloor al haar gevoel voor realiteit, trok haar vleesmes uit de zak van haar schort en stak de prinses in haar rug. Voor Ridder TopDrop kon bevatten wat er gebeurde, gleed de prinses uit zijn handen en werd zijn keel doorgesneden door een woedende kokkin. Mutsieprutsie stapte over de lijken heen en stormde huilend naar buiten. De wolven hebben TopDrop opgegeten, en zijn geliefde Allure is met hem gestorven. Beide waren zij dorpelingen. De dorpelingen hebben nog tot morgen 20:00 uur om hun stem uit te brengen. 1. Pippeloen 2. Paranoide 3. Uice (Dorpeling) 4. Katje 5. TopDrop (Dorpeling, Geliefde) 6. Lisaaah (Dorpeling) 7. Mr Soija (Wolfsbane) 8. matige_muis 9. Sherco 10. flyaway 11. Basjeeh (Dorpeling) 12. Light fighter (Jager) 13. Mutsieprutsie 14. ~~Fantôme~~ 15. *Miekjuh* (Cupido) 16. Daboman (Dorpeling) 17. AllureV (Dorpeling, Geliefde) 18. sterrenmeisje 19. Eye of Sauron (Tovenaar) 20. Vlindertje (Heks) Blauw = opgehangen Rood = opgegeten Groen = doodgeschoten Oranje = gestorven aan liefdesverdriet
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() - - - Hmhmhm, eigenlijk komt het voor ons niet al te goed uit dat de geliefden eruit zijn, want ze gaven ons wel een kleine meerderheid. Als we de komende ronde geen wolf ophangen dan zijn we de sjaak. ![]() ![]() Ik denk persoonlijk dat Fantôme wel op het goede spoor zit, dus ik zal de komende ronde voor Pippeloen gaan. |
![]() |
|
de wolven zijn denk heel hard aan het lachen nu.
ik hoop dat ik het dan met pip wel aan het rechte eind heb, nu topdrop niet het geval bleek. Wel denk ik vrij zeker te weten dat paranoide goed is. Ik denk ook dat sterrenmeisje geen wolf, maar verrader, is dus dat we geen aandacht moeten besteden aan haar ophangen. houden we over: matige muis, mutsieprutsie, pippeloen, katje, sherco, flyaway en mijzelf. Ik denk dat pip, mutsieprutsie en flyaway dan toch wolf zijn. en dan sherco of MM. Maar even een vraag: moet de tovenaar niet een keer heel goed toveren om te voorkomen dat we verliezen?
|
Hmm, zowel een positieve als negatieve uitslag...
Goed, ik ben weer eens de hele dag weg en druk, dus ik ga nu alvast stemmen. Eerder al maakte Fantome een opmerking dat er wrs nog een wolf in het Vlinderlijstje zit van de vorige hangronde. Dat denk ik zelf ook. Vlindertje Mutsieprutsie Sterrenmeisje Sherco AllureV (dorpeling) Fantome Van dit rijtje vertrouw ik Mutsieprutsie en Sterrenmeisje het minst. Ik vind het heel moeilijk, maar ik ga toch voor Mutsieprutsie, omdat ik haar verdachter vind. Verder is Sterrenmeisje idd wrs verrader, en ik vind het op dit moment belangrijker om een wolf op te hangen dan de verrader.
|
Stemronde 1:
Miekjuh Paranoide Lisaaah (dorpeling) Uice (dorpeling) Sterrenmeisje Lisaaah Flyaway (ik, dorpeling) Sherco Light fighter (jager) Light fighter Vlindertje (heks) Daboman (dorpeling) Basjeeh (dorpeling) In het rijtje van Miekjuh zit sowieso 1 niet-stemmer. Lisaaah en Uice bleken dorpeling te zijn, dus Paranoide of Sterrenmeisje is wolf. Probleem is dat Soija niet verteld heeft op wie hij gestemd heeft, wat er voor zou kunnen pleiten dat het 4-4 is geworden, waarbij in het rijtje van Miekjuh geen of 1 wolf zit, en in het rijtje van Lisaaah of Light fighter geen of 1 wolf (inclusief Soija). Lisaaah zegt achteraf niet gestemd te hebben, dus dan is het alsnog 3-3-3, maar dan kan er nog een wolf tussenzitten en dat is dan niet bij Miekjuh, of de wolven zitten bij alledrie. Valt niets over te zeggen eigenijk. EoS en Lisaaah zeggen niet gestemd te hebben. Bij de eerste eetronde werd de bane opgegeten. Soija zegt dat Paranoide wolf is, hij heeft inside-info omdat hij als enige weet op wie hij gestemd heeft. Aangezien hij wolfsbane (dorpeling) bleek te zijn, kan dit best een aanwijzing zijn. Maar aan de andere kant beschuldigt hij Uice ook opeens, deze bleek dorpeling te zijn. Dus de waarde van deze uitspraak valt te betwijfelen. Maar ik ben bereid het in overweging te nemen, dat hij Paranoide verdacht vindt. Latere stemronde: Mr Soija Mutsieprutsie Basjeeh (dorpeling) Lisaaah (dorpeling) matige muis Topdrop (dorpeling, geliefde) Fantome Daboman Vlindertje (heks) Paranoide sterrenmeisje Katje flyaway (dorpeling) Lisaaah Pippeloen Eye of sauron (tovenaar) AllureV (dorpeling, geliefde) light fighter (jager) Daboman ging er deze keer uit. Dus er zitten twee wolven in het Soija-rijtje , deze wilden graag dat de bane eruitging omdat deze dorpeling is. Na het spel doorgenomen te hebben, (nu we wat meer functies weten) lijken dit nog de nuttigste dingen die ik kon vinden, aangezien we - naast de heks - geen slechteriken hebben kunnen pakken. Laatst gewijzigd op 20-11-2008 om 10:50. |
![]() |
|
Het lastige is dat we geen wolven hebben gepakt, dus ook niet kunnen kijken naar hun stemgedrag. Verder ging het bij de stemronden steeds tussen spelers van de dorpelingen-kant, behalve toen de heks eruitging. Maar de wolven weten niet dat zij heks is, dus daar valt ook niets uit te halen.
Nog negen functies over, waarvan: 1 ziener 1 verrader 4 wolven 1 leerlingtovenaar (geedit) 2 dorpelingen Zo? Dus vier goeien en 5 slechterds ![]() Spelers die we overhebben: Pippeloen, Paranoide, Katje, matige_muis, Sherco, flyaway, mutsieprutsie, Fantome, sterrenmeisje Laatst gewijzigd op 20-11-2008 om 11:32. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Ok dan weten we weer helemaal niets.
Klopt het als ik denk dat: Citaat:
|
![]() |
|
@ flyaway. ik kan niets anders zeggen dan dat je gelijk hebt met je soijalijst.
ik weet van mijzelf wat ik ben. Mutsieprutsie en MM moeten dan wel wolf zijn. mutsieprutsie had ik wel verwacht, maar MM helemaal niet ![]() In dat geval ga ik toch eerst voor mutsieprutsie denk en is pippeloen van latere zorg. [edit] tenzij onze geliefde topdrop hier nog geswitcht heeft.... want dan klopt het wel dat dabo eruitging [/edit]
|
Verwijderd
|
Ik denk dat Pippeloen en Flyaway wolf zijn. Pippeloen sowieso, ze speelt erg onopvallend en is zowel door TopDrop als Fantome aangewezen als wolf - op zich vertrouw ik hun weerwolfervaring wel. Mutsieprutsie is ook wel wolvig.
De wolven hebben dan wel een goede maar flauwe strategie, trouwens. Gewoon met z'n allen heel weinig (inhoudelijks) zeggen. ![]() Maar goed, ik zei al dat ik voor Pippeloen ging en dus doe ik dat. Beter ben je een wolf Pipje, anders zijn we afhankelijk van het getover van de leerling. |
![]() |
||
Jeej, dingen die uitvallen vanwege het slechte weer, ben ik toch nog online...
Citaat:
Mutsieprutsie Sherco Fantome Mutsieprutsie Pippeloen Paranoide
||
Citaat:
zowel soija als daboman bleken geen wolf dus het had haar niet veel uitgemaakt wie eruit ging (er vanuitgaande dat sterrenmeisje idd onze verrader is). Denk je dat zij wellicht nog geswitcht is?
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #53 Verwijderd | 500 | 16-11-2008 18:32 |