Oud 17-11-2002, 18:49
kleinedraak
Je moet niet te snel zeggen dat je iets niet hebt of nooit zult krijgen want als je het wel krijgt dan is dit vaak een grote schok. Ik vond zelf altijd dat mensen die zichzelf te dik vonden en dat absoluut niet waren zich aanstelden. Nu ben ik zelf ook bezig dat er kilo’s afmoeten. Terwijl ik juist bijna te licht ben(met zo’n rekensom kwam ik uit op 17). Ik kijk nu heel anders tegen dat soort mensen aan. Ook een jongen bij mij op bs. School heeft een keer de naam van zijn vriendin in zijn arm gekrast. Dat vond ik echt walgelijk dat zou ik echt nooit gaan doen dacht ik toen. Maar nu 4 jaar later lijdt ik zelf aan automutilatie. En ik als ik zie dat mensen in mijn omgeving zweren dat ze hetro zijn maar later toch op iemand van hetzelfde geslacht vallen storten ze in. Ik vind dat je op alles voorbereid moet zijn en heel goed moet opassen met oordelen of conclusies trekken veel mensen krijgen later spijt van uitspraken. (Zoals ik!) Ook vooral om dingen die psychisch zijn want niemand is helemaal ‘normaal’
xxx Esther
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 18:51
Eend
Eend is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Je moet niet te snel zeggen dat je iets niet hebt of nooit zult krijgen want als je het wel krijgt dan is dit vaak een grote schok. Ik vond zelf altijd dat mensen die zichzelf te dik vonden en dat absoluut niet waren zich aanstelden. Nu ben ik zelf ook bezig dat er kilo’s afmoeten. Terwijl ik juist bijna te licht ben(met zo’n rekensom kwam ik uit op 17). Ik kijk nu heel anders tegen dat soort mensen aan. Ook een jongen bij mij op bs. School heeft een keer de naam van zijn vriendin in zijn arm gekrast. Dat vond ik echt walgelijk dat zou ik echt nooit gaan doen dacht ik toen. Maar nu 4 jaar later lijdt ik zelf aan automutilatie. En ik als ik zie dat mensen in mijn omgeving zweren dat ze hetro zijn maar later toch op iemand van hetzelfde geslacht vallen storten ze in. Ik vind dat je op alles voorbereid moet zijn en heel goed moet opassen met oordelen of conclusies trekken veel mensen krijgen later spijt van uitspraken. (Zoals ik!) Ook vooral om dingen die psychisch zijn want niemand is helemaal ‘normaal’
xxx Esther
Jah, ergens geef ik je gelijk, maar je kan er beter helemaal niet mee bezig zijn en een nuchtere kijk op het leven nemen. Als je niks hebt, geniet daarvan, maar ga je niet druk maken om: Stel dat...
Majah, dat vind ik dus
Oud 17-11-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Ik vind dat je op alles voorbereid moet zijn en heel goed moet opassen met oordelen of conclusies trekken veel mensen krijgen later spijt van uitspraken.
Je kan niet op alles voorbereid zijn en het is normaal dat je later in het leven tot andere inzichten komt.

Fouten maken is ook menselijk. Belangrijk is dát te accepteren. In plaats van spijt hebben van dingen die je vroeger hebt gedaan, kun je beter proberen ervan te leren.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 19:07
light fighter
light fighter is offline
klopt voor honderd procent. en wat ook zo is als je niet direct oordeelt beschadig je andere mensen ook nog eens minder. en dat vindt ik persoonlijk veel belangrijker. oke dat je er zelf op vooruit gaat is ook erg fijn. maar ja als iedereen dit nou zou doen zou het leven er een heel stuk kleuriger uit zien

paultje
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 07:59
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Het is heel simpel, mensen die lopen te zeuren van ik ben dik/lelijk enz, doen dat alleen maar omdat ze graag willen horen dat ze het niet zijn
Oud 20-11-2002, 13:46
Verwijderd
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
Het is heel simpel, mensen die lopen te zeuren van ik ben dik/lelijk enz, doen dat alleen maar omdat ze graag willen horen dat ze het niet zijn

yeah right...

xXxXx Plu
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:40
moenbase
moenbase is offline
Je kunt niet, hoe jammer dat misschien ook is, niet voorbereid zijn op heel het leven, en op alle keuzes die je ooit zal moeten maken.
Soms denk je weleens dingen die je eigenlijk niet 'behoort' te denken. Soms doe je weleens dingen waarvan je later weer spijt krijgt. Probeer er van te leren.
Oud 20-11-2002, 15:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Je kunt niet op alles voorbereid zijn.

En vaak moet je eerst ervaren voordat je pas leert.

Dat is nou eenmaal zo.

En anyway imho is het zelfs slecht om je overal op voor te willen bereiden, want dan maak je jezelf helemaal gek ben ik bang.

Laura

Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 15:47.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:56
PV
PV is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
jij verdient echt een schop

ontopic: ben het wel met je eens, maar je kan niet óveral op voorbereid zijn zoals moenbase zegt. Maar je moet ook niks uitsluiten.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
parapluutje schreef:
yeah right...

xXxXx Plu
Denk er maar eens over na. En ik weet het is niet makkelijk om zoiets aan jezelf toetegeven, om zo eerlijk te zijn tegen jezelf, maar het is zo. Anders zouden ze niet roepen dat ze te dik waren, dan zouden ze gewoon afvallen. Het is een kronkel in je hersenen...
Oud 20-11-2002, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Denk er maar eens over na. En ik weet het is niet makkelijk om zoiets aan jezelf toetegeven, om zo eerlijk te zijn tegen jezelf, maar het is zo. Anders zouden ze niet roepen dat ze te dik waren, dan zouden ze gewoon afvallen. Het is een kronkel in je hersenen...
Hier ben ik het niet mee eens. Sommige mensen kunnen niet afvallen. En kronkel of geen kronkel in je hersenen, je kunt denken dat je dik bent en het zelf echt vinden, ook al is dat voor anderen misschien moeilijk te geloven, omdat zij daar anders over denken.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Sommige mensen kunnen niet afvallen. En kronkel of geen kronkel in je hersenen, je kunt denken dat je dik bent en het zelf echt vinden, ook al is dat voor anderen misschien moeilijk te geloven, omdat zij daar anders over denken.
ik doelde eignelijk specifiek op de 'eetziekte meisjes'... verder ben ik het met je eens
Oud 20-11-2002, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
ik doelde eignelijk specifiek op de 'eetziekte meisjes'... verder ben ik het met je eens
Die denken en vinden het juist.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 07:37
a new noise
a new noise is offline
ik ben ook een vreselijke verandereigenschap maja
Oud 21-11-2002, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
'eetziekte meisjes' (en bedankt voor d neerbuigende houding... ) zijn inderdaad ZIEK, die gaan niet nix eten en zeggen dat ze zichzelf dik vinden omdat z willen horen dat dat niet zo is hor!! Dat kun j hen 10000 keer vertellen, they won't believe you, take that from me.. Hun beelde van d werkelijkheid wat betreft hun uiterlijk is heel erg verwrongen, dus hou gewoon op met reageren op topics waar je niets vanaf weet, of geef dat gewoon toe.

Dankje
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 15:09
Verwijderd
Citaat:
parapluutje schreef:
dus hou gewoon op met reageren op topics waar je niets vanaf weet, of geef dat gewoon toe.
Kijk uit met dingen zeggen waar je niks van af weet, of geef dat gewoon toe. Ik denk nl dat Gothic haar reactie iets anders bedoeld was dan hoe jij het nu op pikt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Hmz, dat weet ik zo net nog niet.. Meisje uit mn klas had/heeft anorexia en bij haar was het dus juist dat als je zei dat ze er goed uitzag of iets dergelijks dat ze dat in haar hoofd omdraaide naar ik ben te dik. Ik heb bovendien de meisje die ik ken met anorexia nog nooit horen zeggen ik ben te dik, ze snijden het hele onderwerp eerder niet aan. Hun hele beeld van zichzelf is inderdaad verdraaid.. Zoals een meisje dat altijd heel slobberige kleding draagt enzo, ik dacht om dr ziekte te verbergen, maar dat doet ze dus om dr dikte te verbergen.
en ga zo maar door.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 16:19
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
parapluutje schreef:
yeah right...

xXxXx Plu
ja inderdaad ja, niemand is perfect
Oud 21-11-2002, 16:46
Verwijderd
Citaat:
parapluutje schreef:
dus hou gewoon op met reageren op topics waar je niets vanaf weet, of geef dat gewoon toe.
Dat iemand er NIETS van af weet is natuurlijk onzin, ze zal er vast wel IETS van af weten. Dat niet iedereen de ervaring ervan heeft (is maar beter ook) wil niet zeggen dat ze er geen mening over kunnen hebben.

Anders zouden mensen in de politiek ook niet over armoede bijv. mogen praten, omdat ze daar helemaal geen ervaring mee hebben en dus niet weten hoe het is om arm te zijn..

Nu even op hetgeen wat gothic zei. Ik weet niet of het waar is, ik denk dat het in sommige gevallen echt wel waar kan zijn. Zo heb je ook altijd mensen die geweldig zijn in tekenen, maar die hun tekeningen altijd afkraken om te horen dat ze wel geweldig kunnen tekenen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten