Oud 15-10-2008, 12:29
Alyssia
Alyssia is offline
Zo, ik heb zojuist mijn aanmelding voor UCU op de post gedaan. (Ik ga me ook wel aanmelden voor RA, maar daar wacht ik nog even mee, vooral omdat zij, volgens de verhalen die ik las, veel sneller reageerden) Ik hoop dat ik niks vergeten ben, ik heb echt tig maal gechecked. ^^"

Ook hoop ik snel antwoord te krijgen... Of in ieder geval dat ze mijn aanmelding binnen hebben. Wat ik laatst trouwens opeens op de UCU-site zag, is dat de deadline nu opeens 1 februari is?! Dan duurt het allemaal nóg langer! Of gaan ze nu net als RA doen, meteen kijken of je geschikt bent ipv eerst alles binnen en dán pas kijken?
Advertentie
Oud 15-10-2008, 14:04
Krabsalade
Krabsalade is offline
Woow nu al opgestuurd ! Maar de deadline is toch 15 december & niet 15 oktober?

Maar ze zullen jou aanmelding heus wel eerder behandelen als ze t nu al binnen hebben. Ze doen echt niet alles op het laatste moment ( toch>? )
Oud 15-10-2008, 14:10
Alyssia
Alyssia is offline
Nee ik weet dat het (tenminste wat ik eerst zag) 15 december is, maar ik had het meeste toch al gedaan in de zomervakantie, hoefde alleen nog maar mijn brieven van leraren etc binnen te krijgen... (En man wat zijn die mensen sloom af en toe :'D).

Maar wat ik in de vorige UC-topics las, was dat iedereen het allemaal pas zo laat hoorde. Daarom heb ik ook nu alvast opgestuurd, in de hoop dat ik een beetje snel antwoord zou krijgen (niet alleen van dat ze m'n aanmelding hebben, maar ook of ze me al .. in consideration nemen enzo ^^).
Oud 16-10-2008, 11:48
Verwijderd
voor februari/maart hoef je niet op n gesprek te rekenen, gaat hier heel veel tijd overheen
december is meestal deadline, dan pas gaan ze kijken of je uitgenodigd wordt, omdatze dan pas kunnen kijken of je geschikt genoeg bent (tov de anderen)
en dan krijg je n mail dat je binnen 2 weken krijgt, en dat duurt dan een week of 7
Oud 16-10-2008, 14:41
Krabsalade
Krabsalade is offline
Niet zo pessimistisch! Ik denk wel dat die van jou eerder wordt bekeken, maar verwacht niet dat ze voor december antwoorden.. Wat wil je trouwens doen HUM SSC of SCI?
Oud 16-10-2008, 15:44
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb HUM ingevuld. Qua fields of interest heb ik wel Psychology op nummer 1, maar de andere fields die binnen SSC vallen vind ik dan weer niet zo interessant. Ik ben wel heel erg geïnteresseerd in Linguistics, History en Philosophy, dus daarom dat ik eerder HUM heb ingevuld dan SSC.

Ik verwacht ook niet echt snel een antwoord, maar wel zo'n dingesje van dat ze mijn formulieren ontvangen hebben. Dat zou op zich wel zo netjes zijn, niet?

Ben jij (Krabsalade - fantastische naam trouwens xD) al een beetje begonnen met invullen enzo? Of weet je het nog helemaal niet?
Oud 16-10-2008, 19:47
Krabsalade
Krabsalade is offline
Kzat al een tijdje op dit forum, maar was mn login+wachtwoord vergeten... Ik zit nu op UC voor mn eerste semester :-)
Ik stuurde mijn brief pas na de deadline in, ze nemen t niet zo nauw hoor !

Gelukkig doe je geen SSC major ( dat doen al zoveel meiden (A) )
Oud 25-10-2008, 07:15
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb gistermiddag een email ontvangen met dat ze alles van me hebben. ^^ Helaas gaan ze ook pas echt beginnen met bekijken enzo tot na 1 februari T_T
Oud 09-11-2008, 16:53
Verwijderd
Hoi iedereen op dit forum ,

Ik zit in 6vwo en ben nog bezig een studie uit te zoeken.
Nu heb ik sinds september ongeveer de UCU ontdekt en eigenlijk zit ik daar wel een beetje mee in me hoofd.

Ik ga 28 november naar de open dag, maar ik zou graag behalve de normale voorlichting ook graag een student willen spreken die op het UCU zit.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om gewoon vrij op de UCU campus binnen te lopen, als ik daar wil rondkijken? Of is er iemand die die dag een uurtje vrij heeft om mij even wat te vertellen over de UCU? Ik hoop van wel!

Ik ben wel heel benieuwd, ik hoor er veel goede dingen over. Het spreekt mij heel erg aan omdat het zo breed en internationaal is. Momenteel doe ik NG met 6 keuzevakken, dus een breed pakket, en dat bevalt wel.

Verder las ik iets over deadline 15 december, maar op de site staat toch 1 februari voor fall 2009? Ik dacht dat 15 december voor spring 2009 was?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen (a)
Alvast bedankt!

Annemiek
Oud 10-11-2008, 12:37
Krabsalade
Krabsalade is offline
Citaat:
Hoi iedereen op dit forum ,
Ik ga 28 november naar de open dag, maar ik zou graag behalve de normale voorlichting ook graag een student willen spreken die op het UCU zit.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om gewoon vrij op de UCU campus binnen te lopen, als ik daar wil rondkijken? Of is er iemand die die dag een uurtje vrij heeft om mij even wat te vertellen over de UCU? Ik hoop van wel!
Goed dat je naar de open dag komt
Zelf je kan je ook gewoon altijd naar UCU campus komen, het is gewoon open en je kan ook overal rondkijken. Gebouwen binnen gaan is wat moeilijker, maar er is altijd wel iemand die je binnen laat. De 28e heb ik geen tijd, maar dr zijn vast wel mensen op t forum die genoeg tijd hebben ^^!

Over de deadline weet ik niet hoe het zit, misschien dat 't wat is om gewoon een mailtje naar UCU te sturen, ik kreeg vorig jaar steeds binnen een dag antwoord !
Oud 11-11-2008, 13:56
Verwijderd
Mooi! Fijn om te weten dat ik zoiezo op de campus kan rondkijken
dan kan ik ook zelf een beeld opdoen.

ik denk dat de deadline wel 1 februari is, nog ff gecheckt.

bedankt voor je antwoord!
Oud 12-01-2009, 08:12
Alyssia
Alyssia is offline
Zo... De deadline is inmiddels nog maar 3 weken van ons verwijderd, tenminste, de deadline van Utrecht dan. Zijn er nog meer mensen (behalve ik ^^) die zich hebben aangemeld? En hebben mensen zich ook nog voor RoAc, Maastricht of Amsterdam aangemeld?

(Sorry van de up, mocht het niet de bedoeling zijn ofzo.)
Oud 13-01-2009, 13:36
Alrew
Alrew is offline
Hoi iedereen,
Ik zit al heel lang de topics van UC te lezen en ik vroeg me af waarom het hier zo stil is de laatste tijd.
Ik heb me dit jaar aangemeld voor UCU, mijn application heb ik al voor 15 december opgestuurd (al hoor ik nu dat de deadline toch 1 februari is), maar het probleem is dat ik nog maar 1 berichtje van UCU heb ontvangen. Daar stond in dat ze mijn application hebben ontvangen en dat ik er meer over zou horen binnen 2 weken. Nu is het inmiddels bijna 5 weken vanaf het moment dat ik hun e-mail heb ontvangen. Ik vroeg me af of ze door de kerstvakantie alles hebben uitgesteld. Of misschien zijn ze gewoon mijn application kwijtgeraakt!
Weten jullie misschien hoe dat zit met de kerstvakantie in UCU. Ik heb gehoord dat ze daar 5 weken kerstvakantie hebben. klopt dat?

Laatst gewijzigd op 13-01-2009 om 13:43.
Oud 14-01-2009, 10:11
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Hoi iedereen,
Ik zit al heel lang de topics van UC te lezen en ik vroeg me af waarom het hier zo stil is de laatste tijd.
Ik heb me dit jaar aangemeld voor UCU, mijn application heb ik al voor 15 december opgestuurd (al hoor ik nu dat de deadline toch 1 februari is), maar het probleem is dat ik nog maar 1 berichtje van UCU heb ontvangen. Daar stond in dat ze mijn application hebben ontvangen en dat ik er meer over zou horen binnen 2 weken. Nu is het inmiddels bijna 5 weken vanaf het moment dat ik hun e-mail heb ontvangen. Ik vroeg me af of ze door de kerstvakantie alles hebben uitgesteld. Of misschien zijn ze gewoon mijn application kwijtgeraakt!
Weten jullie misschien hoe dat zit met de kerstvakantie in UCU. Ik heb gehoord dat ze daar 5 weken kerstvakantie hebben. klopt dat?
Het is hier zo stil omdat veel reacties van ons op een gegeven moment off topic werden waardoor de (toen aanstaande) eerstejaars een hyve hebben opgericht om daar verder op te posten / zenuwachtig te zijn.

Ik denk inderdaad dat het komt door de kerstvakantie op UC waardoor je nog niets gehoord hebt. Ik zit momenteel op campus maar het is hier vrij rustig. Je zou kunnen bellen / mailen als je daardoor gerustgesteld wordt. Wij hebben in iedergeval na deze week nog een week vakantie, daarna beginnen we weer
Oud 14-01-2009, 13:43
Pater Noster
Pater Noster is offline
Er is een nieuwe University College, namelijk Amsterdam University College!

Zie www.auc.nl
Oud 14-01-2009, 15:11
Alrew
Alrew is offline
Dat van Amsterdam heb ik ook inderdaad gehoord, maar het blijkt moeilijker te zijn om binnen te komen. Je moet namelijk naast je motivatiebrief ook nog een essay van 500 woorden schrijven. Ook is een 8 gemiddeld voor Engels in VWO5 niet genoeg om toegelaten te worden. Je moet namelijk verplicht een internationale toets hebben gemaakt (TOEFL).
Oud 14-01-2009, 15:55
Alyssia
Alyssia is offline
Bovendien kan je er als C&M'er niet erg veel, gezien je normaal gesproken dan Wiskunde A1 hebt en dus al geen major in SSC kan doen.. Lekker discriminerend, alsof je dan geen statistiek (Psy) zou kunnen doen ofzo... Kijk, dat je dan geen economie of wat dan ook kan doen, oké, maar als je dat interessant vindt, had je toch sowieso al E&M gekozen?
Nee, ik heb niks met de UC van Amsterdam. Het staat me niet echt aan.

Alrew: Dat je maar één mailtje hebt gehad, kan best kloppen. Ik heb er ook maar een gehad. Daarin staat dat alles goed is aangekomen en dat je vanaf 1 februari of een mail (afspraak voor interview), of een brief (afgewezen) krijgt toegestuurd:

We received your application form for fall 2009 in good order on the 16th October 2008 together with the fee .

Your application is complete and can be processed but this will not be done until after the deadline of 1st February 2009.
You will hear back from us some time in February (March at the latest): you will either get an email with an invitation for an interview or a letter of rejection by regular mail.

Volgens mij doet UCU niet aan interviews vóór de deadline. ^^ Dus je krijgt heus nog wel wat te horen hoor, alleen dus pas in februari (of maart).
Oud 14-01-2009, 19:01
Alrew
Alrew is offline
Ik had alleen het volgende mailtje ontvangen:

Thank you for applying to University College Utrecht. Within the next two weeks, you will be informed whether or not your application is complete.

Kind regards,

The admissions office

Dus helemaal niets over mijn application dat het compleet is. Daarom heb ik ze even gemaild en even later kreeg ik een mail terug. Daarin stond dat de admissions office in de vakantie gesloten is en dat de aanmeldingsprocedure daardoor verlengd is. Ze zouden mijn application zo snel mogelijk behandelen.

Nog een paar verschillen van AUC zijn misschien:
* Je hebt je eigen unit, dus je zit niet zoals bij UCU met een aantal mensen gezellig in een unit.
* Je moet je eigen eten koken (wat op zich niet per se een nadeel hoeft te zijn)
* Nog geen duidelijke uitwisselingsmogelijkheden
Oud 15-01-2009, 15:55
Alyssia
Alyssia is offline
Ahja, waarschijnlijk krijg je wel zo'n mail nog, dat alles compleet is. Ik heb mijn application al in oktober gestuurd, dus toen hadden ze het nog niet erg druk neem ik aan, waardoor ze mijn application meteen konden doornemen qua of er alles er wel was. Nu wordt het steeds drukker en komt er steeds meer binnen, dus dan duurt het ook allemaal langer.
Oud 15-01-2009, 18:24
nickhirsch
nickhirsch is offline
Heb van de week de solicitatie voor de RA op de bus gedaan, maar volgens mij gaan ze dus nog niet eens wat bekijken voor 1 februari? Is er iemand een beetje kan vertellen of Middelburg een beetje leuk is om te wonen en of er wel wat te doen is buiten school, aangezien de studenten van de RA de enige jongeren zijn of is dat niet zo?
Is er voor de rest een beetje wat geregeld qua buitenschoolse activiteiten, zodat je een beetje het bier eraf kan sporten? Ik bedoel alle grote universiteiten hebben wel een sportschool e.d.

En hebben jullie een beetje de tijd om af en toe een weekend naar huis te gaan, las dat je maar 16 uur per week echt in de les hoeft te zitten en dat maar 30 weken per jaar, klinkt bijna te mooi om waar te zijn voor zo'n goede school, je zal natuurlijk wel veel zelf moeten doen om aan die 56 uur te komen..
wat is de hyves van de RA of UCU? Lijkt me wel intressant om te zien hoe de studenten zelf erover denken
Kijk er naar uit om te weten of ik word aangenomen!!
Oud 15-01-2009, 21:12
RedOrange
RedOrange is offline
Ik heb hetzelfde mailtje van UCU gehad als Alyssia (wachten tot 1 feb dus!), maar van RA (waar ik me ook al voor opgegeven heb) kreeg ik in de kerstvakantie het volgende:

We would like to inform you about the admissions procedure at Roosevelt Academy. Last months we received a lot of applicants for studying at Roosevelt Academy for fall 2009. Thank you for sending us your application form, we received it in good order.

The following step in our admissions procedure is that all application forms will be reviewed by the Board of Studies. In January I will let you know whether you will be invited for an interview or not. If so, we will try to schedule your interview in January, or at the start of February. After one month at the latest after your interview, we let you know the outcome of the interview.

Tot nu toe heb ik nog niets gehoord, maar ze zijn er in elk geval mee bezig en RA wacht dus denk ik ook niet met bekijken van brieven tot 1 februari. Anders zouden die interviews niet al eerder zijn

Op de open dag van zowel UCU als RA is mij vertelt dat het aantal uren dat je bezig bent met school heel erg wisselt per student en per week...
Oud 15-01-2009, 22:01
Alrew
Alrew is offline
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de Pre-med track van UCU? Het lijkt me wel iets om te doen als ik wordt aangenomen. Maar wat kun je precies na deze Pre-med doen? Ik weet dat je voor SUMMA kunt gaan, maar de kans dat je daar in komt is wel heel klein. Je moet namelijk een toets maken en je hebt heel veel concurrentie. En als je niet bij SUMMA in komt kun je dan nergens meer terecht?
Oud 20-01-2009, 06:27
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Nog een paar verschillen van AUC zijn misschien:
* Je hebt je eigen unit, dus je zit niet zoals bij UCU met een aantal mensen gezellig in een unit.
* Je moet je eigen eten koken (wat op zich niet per se een nadeel hoeft te zijn)
* Nog geen duidelijke uitwisselingsmogelijkheden
Even over die eerste twee punten. In Middelburg (RA) kan je kiezen of je in een studentenhuis of zelfstandige unit wil wonen. Er is geen dining hall (itt UCU), dat betekend dat je zelf (of met een groepje, als je dat wil) moet koken, maar ook dat je zelf kan koken, wat in Utrecht volgens mij vrij onmogelijk is.

Verder is AUC veel meer dan andere colleges gericht op de beta kant. Lijkt me ideaal voor mensen die graag verder willen in de beta-hoek, maar die dat willen combineren met een tweede taal en vakken op het gebied van bijvoorbeeld filosofie.

Over de vermeende moeilijkere toelating tot AUC: qua eisen zijn ze niet eens echt zo veel hoger dan voor andere UCs volgens mij. Verder zullen ze in het begin wellicht nog niet heel veel studenten trekken, dus ik denk dat de ingangseisen de eerste jaren best wat lager kunnen liggen dan bijvoorbeeld voor UCU (ik denk dat die TOEFL in het begin ook best gewaived kan worden als je een 8 of hoger hebt voor Engels bijvoorbeeld).

Citaat:
Heb van de week de solicitatie voor de RA op de bus gedaan, maar volgens mij gaan ze dus nog niet eens wat bekijken voor 1 februari? Is er iemand een beetje kan vertellen of Middelburg een beetje leuk is om te wonen en of er wel wat te doen is buiten school, aangezien de studenten van de RA de enige jongeren zijn of is dat niet zo?
Middelburg is erg leuk . RA studenten zijn heus niet de enige jongeren in Middelburg hoor, het is niet zo dat iedereen op zijn 16e verjaardag automatisch Zeeland uit geteleporteerd wordt. Er zullen ook best wat jongeren wonen die aan de hogeschool zeeland in vlissingen studeren. Wel is het zo dat de meeste RA studenten vooral optrekken met mede RA studenten. Het is dus wel een relatief kleine gemeenschap, maar de meesten vinden dat juist alleen maar leuk. Als je echt per se in de Grote Stad wil wonen moet je niet naar Middelburg komen, maar voor een UC is het mijns inziens perfect.

Citaat:
Is er voor de rest een beetje wat geregeld qua buitenschoolse activiteiten, zodat je een beetje het bier eraf kan sporten? Ik bedoel alle grote universiteiten hebben wel een sportschool e.d.
RA heeft geen eigen sportschool, maar er zijn wel voldoende sportfaciliteiten wat mij betreft. Er wiordt volgens mij gewerkt aan studentenkortingen bij fitnesszaken geloof ik. De meeste studenten sporten in studenten teams bij niet-studentensportverenigingen. Denk bijvoorbeeld aan hockey, voetbal en roeien. Verder zijn er mensen die op wat individuelere basis atletieken, paardrijden, golven, schermen, vechtsporten, etc.
Aan de ene kant mag RA dan misschien geen eigen sportveld hebben, aan de andere kant heb ik wel een roeivereniging met botenhuis met een kilometers lang kanaal op nog geen 10 minuten fietsen.

Citaat:
En hebben jullie een beetje de tijd om af en toe een weekend naar huis te gaan, las dat je maar 16 uur per week echt in de les hoeft te zitten en dat maar 30 weken per jaar, klinkt bijna te mooi om waar te zijn voor zo'n goede school, je zal natuurlijk wel veel zelf moeten doen om aan die 56 uur te komen..
wat is de hyves van de RA of UCU? Lijkt me wel intressant om te zien hoe de studenten zelf erover denken
Kijk er naar uit om te weten of ik word aangenomen!!
Die 16 uur les per week lijkt weinig, maar bij veel andere studies het minder. De semesters zijn vrij kort, maar daardoor wel vrij heftig. Als je een beetje goed plant en doorwerkt enzo dan heb je echt nog wel ruim voldoende tijd om allerlei leuke dingen te doen. Er zijn mensen die elk weekend naar huis (of elders) gaan, maar er zijn ook mensen die bijna altijd in Middelburg zijn (denk bijvoorbeeld ook aan internationale studenten). Dat is echter niet omdat ze geen tijd hebben om naar huis te gaan, maar gewoon omdat ze het in Middelburg naar hun zin hebben . Pin jezelf ook niet te veel op die 56 uur vast. Er kunnen weken zijn dat je het met de helft lukt, en er zijn weken dat je er best overheen kan gaan. Je hebt uiteindelijk zelf grotendeels zelf in de hand hoe veel tijd je aan school kwijt bent.

Op Hyves zullen er ook best UCU en RA groepen zijn, maar ik denk dat je op facebook.com meer geluk zult hebben. Dit forum is echter misschien nog geschikter voor vragen aan RA en UCU studenten. Als je specifieke vragen over RA hebt kun je ook naar de studentdesk mailen studesk apenstaartje roac punt nl. Ik kan je ook aanraden om een dagje mee te lopen als student-for-a-day.

Citaat:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de Pre-med track van UCU? Het lijkt me wel iets om te doen als ik wordt aangenomen. Maar wat kun je precies na deze Pre-med doen? Ik weet dat je voor SUMMA kunt gaan, maar de kans dat je daar in komt is wel heel klein. Je moet namelijk een toets maken en je hebt heel veel concurrentie. En als je niet bij SUMMA in komt kun je dan nergens meer terecht?
Maastricht heeft een soortgelijk vierjarig programma waar je na een pre-med programma van RA of UCU heen kan: A-KO. Daar is echter ook een toelatingsprocedure voor, dus je kan nooit met zekerheid zeggen of je daar meteen (of uberhaupt ooit) in komt. Je kan volgens mij ook wel zij-instromen bij andere geneeskunde opleidingen in nederland. Als je nu al weet dat je arts wil worden kan je misschien beter gewoon geneeskunde gaan studeren.
Verder kan je na een pre-med track ook allerlei andere masteropleidingen doen in gerelateerde richtingen zoals biomedische wetenschappen en biologie richtingen enzo.

-derdejaars RA student
Oud 20-01-2009, 11:13
Alyssia
Alyssia is offline
Hee Ickeicke,
bedankt voor je hele verhaal, al had ik de vragen niet gesteld.

Ik heb nog wel een vraag over de housing van RA. Hoeveel ben je er nou per maand gemiddeld aan kwijt?
Dus huur, gas, elektra, water, internet én boodschappen? En het maakt dan ook vast uit of je dan in je eentje zit, of in een unit. Hoeveel verschilt dat van elkaar? Hoe ver kom je met je stufi?
Kun je ook voordelen en nadelen noemen van het alleen wonen/in een unit wonen?
Oud 22-01-2009, 15:56
nickhirsch
nickhirsch is offline
Citaat:
Hee Ickeicke,

Ik heb nog wel een vraag over de housing van RA. Hoeveel ben je er nou per maand gemiddeld aan kwijt?
Dus huur, gas, elektra, water, internet én boodschappen? En het maakt dan ook vast uit of je dan in je eentje zit, of in een unit. Hoeveel verschilt dat van elkaar? Hoe ver kom je met je stufi?
Ze hebben op hun site een hele schatting van kosten staan, huur bij de RA is 300 per maand(volgens mij is dat all-inclusive), en ze schatten dat je voor je levensonderhoud 180 euro per maand kwijt bent, je stufi zou tot 250 euro komen geloof ik, maar je kan altijd bijlenen..
Oud 22-01-2009, 16:36
Alyssia
Alyssia is offline
Hmja, ik ken die schatting, maar ik zou graag horen van mensen die er al zitten, wat zij dus moeten betalen. Want ja, het blijven schattingen he.
Oud 22-01-2009, 21:33
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Hee Ickeicke,
bedankt voor je hele verhaal, al had ik de vragen niet gesteld.

De huur inclusief alles varieert, maar er is een boven limiet van 300 euro. Kamers in Bagijnhof (studentenhuizen met gedeelde keuken en badkamer) zijn wat goedkoper. Kamers in Roggeveen en Koestraat (appartementen) zijn, met aftrek van huurtoeslag, ongeveer 300 euro. Levensonderhoud (inclusief kleine luxes zoals uitgaan) kan je prima van je basisbeurs betalen. Als je zelf al je verzekeringen, collegegeld en studieboeken moet betalen zul je moeten lenen of werken.

appartement vs gedeeld studentenhuis: beiden hebben voor- en nadelen en het hangt gewoon van persoon tot persoon af wat de voorkeur heeft. Mocht het niet bevallen dan kan je altijd nog verhuizen naar een andere locatie.

Op alle drie de locaties zit je samen met ongeveer 150 andere RA studenten. Bagijnhof heeft gedeelde studentenhuizen en die kunnen erg leuk en gezellig zijn, maar je hebt niet in de hand wie je huisgenoten zijn natuurlijk; je kan er vrienden voor het leven tegenkomen, maar er kunnen ook mensen in je huis wonen waar je minder goed mee overweg kan. In Bagijnhof heb je meer en directer contact met medestudenten en dat kan zowel positief als negatief uitpakken. In Koestraat en Roggeveen heb je ook contact met medestudenten natuurlijk, maar dan moet je het wel wat meer zelf opzoeken.

In Bagijnhof eten huizen vaak meerdere keren in de week samen, maar dat is nooit verplicht ofzo. Bij alle locaties zijn er mensen die (bijna) altijd samen met anderen eten en mensen die (bijna) altijd alleen eten, je hebt het zelf in de hand. Vrienden maak je toch wel en er zijn zat mensen die regelmatig wisselend met een vast groepje bij elkaar eten.

Als je overweegt naar RA te komen kan je bijvoorbeeld een "student for a day" zijn en dan kun je bij alle locaties even een kijkje nemen en zien wat je het leukste lijkt .
Oud 23-01-2009, 14:41
love&basketball
love&basketball is offline
Hoi allemaal,

Ik ben erg geinteresseerd in het university college, nu heb ik alleen geen VWO diploma, maar een Havo-diploma. Ik ben van VWO 5 naar Havo gegaan, wegens gebrek aan motivatie, omdat ik niet wist wat ik wou gaan doen. En ben nooit gewend geweest om te leren, omdat tot VWO 4 alles vrij gemakkelijk af ging. VWO 5 werd een ander verhaal en ik besloot dus maar naar de Havo te gaan. Nu begrijp ik dat dit essentieel niet het soort student is dat UC zoekt, maar ik heb er ontzettend veel spijt van dat ik naar de Havo ben gegaan. En ben sowieso van plan mijn HBO-p voor International Business and Management Studies te halen om vervolgens naar het WO te kunnen. Nu spreekt UC mij het meest aan omdat ik interesse heb in International Marketing, Geschiedenis, Journalistiek en Psychologie. Nu vroeg ik mij af of ik me nou wel of niet moet aanmelden, omdat van VWO naar Havo afzakken nou niet echt bepaald goed lijkt, maar ik wil het wel heel erg graag. Misschien dat jullie mij advies zouden kunnen geven.

Alvast bedankt,
Oud 24-01-2009, 17:09
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

Ik ben erg geinteresseerd in het university college, nu heb ik alleen geen VWO diploma, maar een Havo-diploma. Ik ben van VWO 5 naar Havo gegaan, wegens gebrek aan motivatie, omdat ik niet wist wat ik wou gaan doen. En ben nooit gewend geweest om te leren, omdat tot VWO 4 alles vrij gemakkelijk af ging. VWO 5 werd een ander verhaal en ik besloot dus maar naar de Havo te gaan. Nu begrijp ik dat dit essentieel niet het soort student is dat UC zoekt, maar ik heb er ontzettend veel spijt van dat ik naar de Havo ben gegaan. En ben sowieso van plan mijn HBO-p voor International Business and Management Studies te halen om vervolgens naar het WO te kunnen. Nu spreekt UC mij het meest aan omdat ik interesse heb in International Marketing, Geschiedenis, Journalistiek en Psychologie. Nu vroeg ik mij af of ik me nou wel of niet moet aanmelden, omdat van VWO naar Havo afzakken nou niet echt bepaald goed lijkt, maar ik wil het wel heel erg graag. Misschien dat jullie mij advies zouden kunnen geven.

Alvast bedankt,
Ik zou het sowieso altijd proberen. Aan de ene kant is gebrek aan motivatie een anti-UC instelling maar het maakt wel indruk dat je nu wel bereid bent om te werken. En het is waarschijnlijk niet zo geweest dat je het VWO niet aankon en daarom naar de HAVO moest, want als dat zo zou geweest zou UC ook te zwaar zijn denk ik.

Qua advies zou ik je aanraden hard te werken voor je P en proberen zoveel mogelijk naast je studie te doen om te laten zien dat je niet stil zit. Of spaar voor een avontuur in het buitenland (extra buitenlandse ervaring) en ga bij commissies (op sportclubs) of verenigingen.

Kortom, ik denk zeker niet dat je bij voorbaat kansloos bent omdat je een HAVO achtergrond hebt en je doet natuurlijk sowieso een internationale studie nu dus dat laat al zien dat je internationaal georienteerd bent.
Oud 27-01-2009, 16:44
nickhirsch
nickhirsch is offline
Had gister een email gehad om een interviewdatum af te spreken, hebben andere er al eentje gehad of niet?
Oud 27-01-2009, 19:46
RedOrange
RedOrange is offline
Ja ik heb vorige week een mailtje van RA gehad. Ik mag vrijdag op gesprek komen! Ben dus nogal zenuwachtig maar heb er ook veel zin in!
Van UCU heb ik nog niets gehoord, maar die zouden pas na 1 februari naar de aanmeldingen gaan kijken.
Heeft iemand trouwens enig idee wanneer je (na het gesprek) hoort of je bent aangenomen? Een maand ofzo?
Oud 27-01-2009, 20:56
Alyssia
Alyssia is offline
^^ Gefeliciteerd beide!
Ik wacht nog steeds met smart op een mail van UCU, maar dat duurt sowieso nog tot zondag (en waarschijnlijk langer. T.T)

En ik ga me dus nog een keer voor RA opgeven, maar ik wil liever eerst iets horen van UCU.. Gezien ik daar op dit moment liever heen wil.
Oud 28-01-2009, 12:55
Krabsalade
Krabsalade is offline
Hyves die vorig jaar is opgericht omdat het teveel offtopic werd, al gebeurd er niet veel meer op die hyves je kan altijd berichtje sturen:
http://ucu2008.hyves.nl/

Citaat:
SUMMA schijnt moeilijk te zijn om in te komen, maar vorig jaar hadden zich er 20 UCers voor aangemeld, en 18 kwamen er ook in. UCers zijn veel beter voorbereid dan mensen die wat anders studeren en daarna voor SUMMA gaan. Dit is wat ik mij heb laten vertellen door degene die over Pre-Med op UC gaat iig. Summa moet wel lukken dus
Oud 29-01-2009, 19:31
Verwijderd
Hee,
Leuk weer een beetje actie hier!

Ik heb me ook opgegeven voor de UCU en inderdaad twee kleine mailtjes ontvangen over het compleet ontvangen etc.
Zit echt constant in spanning.. hoop toch half februari wel wat te horen. ( Als RA nu al reageert, is dat toch haalbaar, hoop ik (a) )

Ik ben van plan me ook nog op te geven voor AUC. Het lijkt er op dat ze daar moeilijker doen over het engels, maar ergens verwacht ik niet dat de eisen van de AUC sterk zullen verschillen van de UCU.

Even een andere vraag, wat wil iedereen gaan doen voor major enzo? Ben wel beniewd!
Ik denk nu aan Science, richting milieukant, maar durf niets zeker te zeggen.
Oud 01-02-2009, 12:07
Alrew
Alrew is offline
Vandaag is de deadline voor UCU, dus vanaf morgen kunnen we al mailtjes verwachten . Al weet ik zeker dat ze daar veel langer over gaan doen. Ik zit namelijk al 6 weken te wachten op een mailtje over het compleet ontvangen van mijn application. Al met al denk ik dat de eerste mensen al aan het eind van deze week zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Oud 01-02-2009, 12:50
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, ik hoop dat er snel gereageerd wordt.. ik bedoel, ik heb mijn application al in de herfstvakantie gestuurd, dan zou het toch wel vreemd zijn als ik pas laat iets hoor, toch?
Hopelijk is het wel goed nieuws..
@Annemiek: Ik heb HUM ingevuld, maar Psychologie al 1e field of interest.. Misschien dat ik wel een interdepartmental major ga doen, maar gelukkig hoef ik daar nu nog niet over te gaan denken.
Oud 01-02-2009, 23:17
Vici
Vici is offline
Ik zit te twijfelen. Als het kan wil ik in Engeland aan een top universiteit mijn bachelor gaan halen. Mocht dit echter niet lukken dat wil ik hoogstwaarschijnlijk naar een UC (en dan - nogmaals als het lukt - naar Utrecht). Ik heb alleen gehoord dat je met een UC vrij kansloos bent op de banenmarkt. Bedrijven willen je minder snel omdat het een te algemene opleiding is zonder specialisatie. Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Oud 02-02-2009, 13:01
Alyssia
Alyssia is offline
Na je bachelor doe je vrijwel altijd een master, of te wel, een specialisatie. Dus dat lijkt me erg onlogisch.

(Bovendien weet ik niet of je volgend jaar al gaat studeren, maar de deadline van UC Utrecht was gister, dus daarmee ben je te laat... Roosevelt Academy (Middelburg) is nog open tot juni.)
Oud 02-02-2009, 15:49
ACertainRomance
ACertainRomance is offline
Hoi iedereen!
Mijn aanmelding voor UCU is ook van de week de deur uitgegaan. Ben wel benieuwd hoe groot de kans is dat ik uitgenodigd word voor een interview, heb zo'n gevoel dat er elk jaar meer aanmeldingen binnenkomen
Hebben jullie al een back-up plan voor volgend (school)jaar? Ik zit erover te denken om dan misschien naar het buitenland te gaan, met EF bijvoorbeeld. Heeft iemand daar ervaring mee? Zoiets kan natuurlijk dit schooljaar ook al, maar 1 of 2 weken in de voorjaars-/meivakantie is wel een beetje kort.
Misschien tot volgend jaar
Oud 02-02-2009, 15:50
djoeke1
djoeke1 is offline
Hoi allemaal!
Ik heb me eind november aangemeld voor UCU.
Tot nu toe heb ik ook die 2 mailtjes ontvangen, dat alles compleet is.
Vanaf nu kunnen we bericht krijgen, spannend
Ik heb SCI ingevuld trouwens!
groetjes djoeke
Oud 03-02-2009, 15:06
RedOrange
RedOrange is offline
Ik ben toegelaten tot RA Ik had vrijdag dus mn gesprek waarbij ze dit ook wel lieten merken, maar vandaag het officiële mailtje gehad! Al andere mensen die naar RA mogen komen?
Ik ben ook nog benieuwd naar Utrecht. Heeft iemand daar al bericht van?
Oud 03-02-2009, 19:32
Tinkerbelll
Tinkerbelll is offline
Ik had dus 7 december naar RA gestuurd en ze waren gewoon vergeten een bevestiging te sturen, ik dik in de stress! Hahahah, uiteindelijk niet nodig, want ben uitgenodigd voor een gesprek 11 februari Wat me echt meeviel, want als dyslect kost alles ietsje meer moeite. Ik wil graag Social Science doen en jullie?

Oe ben wel zenuwachtig hoor!!!
Waar komen jullie eigenlijk allemaal vandaag? Ik uit Haarlem, dus lekker twee uur heen en terug naar Middelburg, hahaha.

En nog GEFELICITEERD RedOrange!
Oud 04-02-2009, 09:54
Verwijderd
Ik wil de mensen die tot RA / UCU toegelaten worden adviseren een hyves op te starten voor al het persoonlijke gepraat. Dat zorgt ervoor dat dit topic een beetje nuttig blijft en het geen slowchat gaat worden! Je mag hier dus wel melden dat je bent aangenomen maar hou het persoonlijke geneuzel even op een andere plek
Oud 11-02-2009, 01:59
nickhirsch
nickhirsch is offline
Heeft er iemand al een interview gehad en wat terug gehoord? Was het zwaar?
Oud 11-02-2009, 15:12
Alrew
Alrew is offline
Vorig jaar had de eerste op het forum die een mailtje had gekregen voor een interview (UCU), zijn mailtje rond 10 februari. De laatste ongeveer eind maart als ik het goed heb. Dat is best een groot verschil, dus je moet straks niet bang zijn als mensen al een interview hebben gehad en jij nog niets hebt gehoord. Maar ik zat te denken, dat de tijden van dit jaar misschien nóg later zullen zijn, omdat dit jaar de deadline voor aanmelding 1 februari was en vorig jaar 15 december.
Oud 11-02-2009, 15:19
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, wat Alrew zei. Maar als je dan rekent: 15 december -> 10 februari. Dat is bijna twee maanden. Dan zou het voor ons dus pas april zijn, mochten ze dezelfde slome manier van selecteren gebruiken. Bah.
Terwijl er in de mail die ik kreeg als 'bewijs van ontvangst' dat je begin maart toch uiterlijk wel wat zou horen... Zucht.
Is er echt nog niemand die iets heeft gehoord? Ik bedoel, ik was al vroeg met het opsturen in oktober, en ik heb nóg niets gehoord...
Oud 12-02-2009, 11:09
Neutie
Neutie is offline
Weet iemand toevallig of je bij AUC ook in februari kan beginnen (en voor wanneer je je dan moet aanmelden)? Ik zit nu namelijk in het eerste jaar van een andere studie (ook in Amsterdam) en ik weet nog niet zeker of ik ermee doorga, maar wil wel het eerste jaar afmaken. Aangezien de aanmeld-deadline van AUC 1 maart is, gaat het me niet meer lukken om me voor het komend collegejaar aan te melden, maar als ik uiteindelijk toch besluit te stoppen met deze studie is UC wel mijn eerste keus als alternatieve studie en het zou dan vervelend zijn als ik een jaar moet wachten voor ik kan beginnen. Daarnaast is het natuurlijk nog niet zeker dat ik aangenomen wordt, en dan zou ik dus al die tijd 'verspild' hebben.
Oud 12-02-2009, 13:16
Tinkerbelll
Tinkerbelll is offline
Ik had gistere mijn gesprek met de decaan en ben gelijk aangenomen Het gesprek was heel leuk eigenlijk en heb lopen stressen voor niks! Ik ben zoooo blij
Oud 13-02-2009, 17:36
nickhirsch
nickhirsch is offline
.bij de RA? want had ik ook haha
Oud 13-02-2009, 20:51
RedOrange
RedOrange is offline
Nog 2 mensen bij RA dus? Leuk! Hebben jullie je ook opgegeven voor UCU of niet?

Ik had even een vraagje over zowel RA als UCU. Is het nou verplicht om een wiskunde course te volgen als je de economie richting op wilt? En is deze wiskunde dan vooral gericht op wiskunde B of is het voor iemand met wiskunde A2 ook te doen?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten