Oud 06-02-2009, 16:12
Verwijderd
Ik zag gisteren dat ze begonnen zijn met die Amerikaanse methode, elke tien minuten heeft een reclameblok van 2 1/2 minuut, ongeveer. Normaal heeft elke 30 minuten een reclameblok van 7 1/2 minuut, ongeveer.

Ik zapte tijdens de Mentalist weg en daardoor miste ik een deel van het programma.
Maar eigenlijk weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden. Ik was sceptisch, maar ja, erg veel last had ik er niet van. Misschien ook omdat ik ondertussen met andere dingen bezig was en de reclames goed kon gebruiken. Tsja, ik weet het nog niet. Al denk ik dat hoe het eerst was, toch prettiger is.

Wat vind jij ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2009, 16:16
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Ik dacht reclame om de 5-7 minuten .

Maarj er is altijd nog uitzendinggemist.nl .
Oud 06-02-2009, 16:22
Verwijderd
7+3=10?

Programmagemist van sbs moet je zijn voor haar programma's.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 16:39
Verwijderd
Het was een experiment en het is sinds vandaag weer gestaakt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 16:40
Verwijderd
Nu alweer?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 17:08
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
Oud 06-02-2009, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Haha, echt?
Het viel me gisteren op toen ik naar SBS6 keek en ik vond 't vréselijk irritant. Kan me goed voorstellen dat mensen gewoon verder zappen en die zenders niet meer kijken, want 't is écht veel te veel reclame (ook al is het in de VS heel normaal).
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 18:00
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
(ook al is het in de VS heel normaal).
Maar daar is dat op iedere zender.
Hier zapt iedereen weg naar zender met weinig reclames .
Oud 06-02-2009, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Maar daar is dat op iedere zender.
Hier zapt iedereen weg naar zender met weinig reclames .
Inderdaad Maar als 't hier op iedere zender zo zou zijn, dan zou ik geen tv meer kijken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 18:07
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
Inderdaad Maar als 't hier op iedere zender zo zou zijn, dan zou ik geen tv meer kijken.
Haha.
Uitzendinggemist.nl en filmpjes downloaden

Mijn mam vind reclames kijken leuk, die zapt dus ook nooit weg.
Oud 06-02-2009, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, de NPO heb je dan nog altijd.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 19:40
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dit is ook de reden dat ik hier geen TV kijk. Ik ontvang hier de Amerikaanse kabel, en op elke zender is het inderdaad na zeven minuten ongeveer drie minuten reclame. Zeer vervelend. Wegzappen heeft niet veel nut, want andere zenders hebben precies hetzelfde. Dit is de reden dat ik alle series download (40 minuten zonder reclame, hallelujah!) terwijl ik het hier gewoon 'live' kan kijken

Ik snap eigenlijk niet wat het nut is van meerdere korte reclameblokken?
Bovendien, in Nederland, zijn de lange reclameblokken vaak op elkaar afgestemd, dus als je zapt tijden een reclame, beland ik vaak bij een andere zender ook in een reclameblok. Dus dan ben je toch sneller geneigd om je programma af te kijken.

De enige zender die ik hier heb zonder reclame is BVN
Oud 06-02-2009, 20:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Televisie :')
Oud 06-02-2009, 20:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Doe mij maar downloads, inderdaad.
Oud 06-02-2009, 22:26
Martiño
Martiño is offline
Ik ben blij dat SBS het "experiment" heeft gestaakt, want ik was erg bang dat het zou overslaan naar de RTL en MTV zenders, en dat we daar ook met het Amerikaanse model werden opgescheept. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat SBS het zou staken, blijkbaar zijn ze toch nog wel een beetje geïnteresseerd in wat de kijker te melden heeft.
Oud 07-02-2009, 00:32
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik snap eigenlijk niet wat het nut is van meerdere korte reclameblokken?
Bovendien, in Nederland, zijn de lange reclameblokken vaak op elkaar afgestemd, dus als je zapt tijden een reclame, beland ik vaak bij een andere zender ook in een reclameblok. Dus dan ben je toch sneller geneigd om je programma af te kijken.
Nouja, vrij eenvoudig natuurlijk; kortere reclames betekent dat als je wegzapt je vrijwel altijd een deel van het programma mist omdat je niet snel genoeg terug gaat kijken. Bovendien heb je bij kortere reclames minder snel de neiging om weg te zappen omdat het toch maar een paar minuten is.
Oud 07-02-2009, 13:39
Verwijderd
Ik vind het echt super irritant. Zit je net lekker in je serie, heb je weer reclame. Het enige voordeel is dat de reclame nu niet zo lang duurt, maar 5 keer reclame in 1 serie vind ik n beetje teveel van t goede.

[edit] Ik weet niet of het al is gezegd, ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik kijk net op de site en omdat er veel klachten over zijn geweest, heeft SBS besloten om de proef te staken.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 14:06
Verwijderd
Dit is dus een onzinnige post, fiepje.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 19:28
xxChange
xxChange is offline
Ik merkte het toen ik House aan het kijken was, echt vreeeeselijk irritant, je komt gewoon niet lekker in de serie op die manier, en je kunt niet eens fatsoenlijk tussendoor even wat te eten en drinken halen!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 19:52
Verwijderd
Goed voor die sukkels daar bij SBS6. Elke mongool kan je vantevoren al vertellen dat het irritant is, dus wat dat betreft zijn de adviseurs incompentente lui. Misschien gaan ze ook ooit eens inzien dat de reclamebanners bovenin beeld weg mogen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 21:04
Verwijderd
Als ik iets wil zien doe ik dat wel op de computer/xbox, zonder kijk en luistergeld, zonder reclames en zonder ondertiteling.

Ik blijf me erover verbazen dat zoveel jongeren nog up-putten met de tv bullshit.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 16:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Pfiew blij dat het niet doorgaat. Ik keek donderdag The Mentalist, en K. Ristus wat waren die reclames irritant
Oud 09-02-2009, 14:03
Uice
Uice is offline
Het is waarschijnlijk een effectievere methode voor reclame, omdat je minder geneigd bent weg te lopen en steeds vaker reclames voor je hoofd krijgt, maar het is gewoon belachelijk. Ik probeerde in Amerika een keer een film te kijken op televisie, niet te doen. Gewoon echt niet.
Oud 09-02-2009, 16:01
Verwijderd
Ik heb een tijd in Amerika gewoond en ik vond TV kijken daar destijds echt niét te doen. Er was meer reclame dan serie/film. Ik kijk niet zoveel SBS6 en NET5, maar ik ben blij dat ze ingezien hebben dat het nergens op slaat (alhoewel ik me wel afvraag waar die adviseurs vandaan komen ).
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 19:54
Verwijderd
Is Net5 nu met iets soortgelijks begonnen?
Private Practice is pas 25 minuten bezig en het is nu al de tweede keer reclame, terwijl de tweede reclame normaal pas rond 21.15 komt. En de reclames zijn ook heel kort..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2009, 20:15
Verwijderd
Ja ik merkte het ook al Stom gedoe, kijkt echt niet fijn.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 21:19
Verwijderd
Ik vind dit ook niks. De reclames zijn net te kort om even iets nuttigs in te doen, en ik raak in de war met de serie zelf.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 22:07
zoemzoem
zoemzoem is offline
Vind het wel fijn dat ze nu aangeven hoe lang een reclame duurt, zag vandaag bij SBS6 1 minuut reclame en bij Net5 2,5 min. De programma's gaan nu ook na elkaar door (zonder reclame dus, omdat die tussenin geplaatst worden). Nu weet je tenminste wel waar je aan toe bent. Maar hoe minder reclame hoe beter.

In Zuid-Afrika zenden ze dan wel veel films uit zonder reclame, maar elk ander programma heeft om de 5 minuten reclame, daar hoeft het van mij ook echt niet naartoe. (Daar deleten ze ook alle scheldwoorden (heel ruim genomen) en bv god in o my god, echt hoogst irritant, sommige dingen zijn dan echt niet meer te volgen.)
Oud 16-02-2009, 22:10
Verwijderd
Ik zag nergens staan dat de reclame 2,5 minuut zou duren? Of was dat tijdens de reclames, want toen heb ik niet opgelet.

En dat programma's meteen na elkaar doorgaan was altijd al. Eerst had je bijv. om 20.00 Smaken Verschillen, met om 20.20 reclame, dan meteen er aan vast Private Practice, met rond 20.45 en 21.15 reclame, en dan daar weer aan vast Eli Stone met ook weer rond 21.45 en 22.15 reclame.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 15:42
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Ik zag nergens staan dat de reclame 2,5 minuut zou duren? Of was dat tijdens de reclames, want toen heb ik niet opgelet.
Nee, bij het begin van het reclameblok, dan heb je zo'n rood sbs6 scherm, met naast het logo (groot rechts) 1 minuut staan.
Oud 17-02-2009, 19:52
PV
PV is offline
dit is behoorlijk kut, waarom zijn ze er weer mee begonnen

even een klaagmailtje naar Net5 gestuurd

Laatst gewijzigd op 17-02-2009 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 19:58
Martiño
Martiño is offline
Argh, qft. Ik zit nu desperate housewives te kijken, hopla, twee scenes na de reclame weer reclame.
Oud 18-02-2009, 00:24
Verwijderd
Was desperate housewives niet een vrouwenserie?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 09:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wederom: lol @ televisie en televisiekijkers :')
Oud 18-02-2009, 10:02
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Was desperate housewives niet een vrouwenserie?

Heeft Martiño niet een vríend?
Oud 18-02-2009, 14:00
Verwijderd
Don't ask me?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 19:54
PV
PV is offline
Citaat:
Wederom: lol @ televisie en televisiekijkers :')
Niet iedereen heeft zin om te gaan downloaden?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 20:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Niet iedereen heeft zin om te gaan downloaden?
Dat kan ik me voorstellen, maar ik vraag me gewoon af hoe fervente tv-kijkers die shit kunnen tolereren. Vroegah, toen ik nog vaak tv keek, vond ik al die reclame al irritant genoeg.

Dan kijk ik nog liever helemaal geen series meer.
Oud 18-02-2009, 21:44
PV
PV is offline
ik kijk dan meestal ff op teletekst of er nog nieuw nieuws is. als je zo een paar verschillende zenders afgaat op teletekst, is de reclame voorbij voor je het door hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 22:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Heeft Martiño niet een vríend?
Hey, niet gelijk in stereotypes gaan denken he!
Oud 19-02-2009, 20:50
PV
PV is offline
Citaat:
Argh, qft. Ik zit nu desperate housewives te kijken, hopla, twee scenes na de reclame weer reclame.
Heb een reactie teruggekregen van Net5, volgens hun is de proef wel gestaakt en was er tijdens DH geen sprake van een proef qua reclames.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 23:18
Martiño
Martiño is offline
Het zal wel, maar ze doen wel van die reclames kort na de start, gelijk na de eerste of eerste paar scenes, en dat is irritant.
Oud 20-02-2009, 10:55
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Hey, niet gelijk in stereotypes gaan denken he!
nee maar het is wel een vingerwijzing in die richting

was verder niet lullig bedoeld hoor
Oud 20-02-2009, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Het zal wel, maar ze doen wel van die reclames kort na de start, gelijk na de eerste of eerste paar scenes, en dat is irritant.
Klopt ja, heel irritant. En soms zijn er ook reclames nog nét voor het einde, zodat je niet door hebt dat de serie nog niet is afgelopen en dus het einde mist
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 13:29
Verwijderd
Maar dat kun je wel gewoon weten, want aan het eind van een serie komt altijd zwart beeld met 'aftiteling' (de naam van de bedenker of producer ofzo?). Dus als dat niet is geweest is het nog niet af. Gewoon een beetje opletten Ik kijk een hoop series, maar het is nog nooit gebeurd dat ik het einde heb gemist omdat ik dacht dat het af was..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 16:55
Martiño
Martiño is offline
Aan het einde van Desperate Housewives begint Ugly Betty toch altijd direct?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten