Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Budapest is inderdaad erg mooi. Bukarest is op zichzelf niet echt een mooie stad, veel 6 baanswegen die er dwars door heen gaan. Je kan er wel heeel erg leuk en goedkoop op stap! De roemenen zijn in mijn beleving erg gastvrij en dansen met je alsof je een van hen bent. Het berggebied waar je waarschijnlijk doorheen gaat (Karpaten) is ook heel erg mooi! Venetie is waarschijnlijk erg druk in de zomer, zelfs in November was het er nog aardig druk. Als ik jou was zou ik met name de niet voor de hand liggende landen bezoeken, Milaan is over 20 jaar ook nog gewoon Milaan, terwijl Roemenie al snel "verwestert" net zoals dat in Tsjechie etc. is gebeurd. Toen ik er was 5 jaar geleden reed er nog heeeel veel op paard en wagen!
Mijn verhaal kan je binnenkort lezen op www.wereldwerk.eu In ieder geval alvast heel veel plezier gewenst. |
![]() |
||
Citaat:
|
Stockholm - Berlijn kun je makkelijk doen door de nachttrein te pakken tussen Malmo en Berlijn. Dan ga je met de trein op de boot. Je vertrekt 's middags (rond een uur of 2/3) in Stockholm en je komt 's morgens al heel vroeg in Berlijn aan.
Alleen het traject thuis - Stockholm kan wel lang duren.
|
Ik heb 2,5 jaar geleden ook ge-interraild, alleen toen werkte het nog met zones, dus had ik de zones benelux+frankrijk en italie+griekenland.
Mijn uiteindelijke route (we hadden er vantevoren niet echt een gepland) was Milaan-plaatsje aan gardameer-Verona(middagje)-Venetie-Rimini-Kalambaka-Athene-Korinthos-Rome-Milaan-Parijs Wij hebben wel alles kamperend gedaan, dan kom je wel op andere plekken terecht maar ik vond het heerlijk om strand en stad af te wisselen. Wat me erg tegenviel was de tijd die je aan het reizen en regelen kwijtbent, dus hou daar reknening mee! Je kan idd maar beter wat minder steden doen en wat langer de tijd ervoor uittrekken, scheelt een hoop gestress en gehaast. En op de boot tussen Italie en Griekenland op dek slapen vond ik ook super! Ik word normaal heel snel zeeziek, maar op deze boot nergens last van gehad en er hangt een heel leuk sfeertje. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben twee jaar geleden met een vriendinnetje gaan Interrailen en das erg goed bevallen. Eigenlijk zouden we alleen Italië doen, maar uiteindelijk zijn we toch ook een deel van Griekenland gaan doen. We hebben heen en terug gevlogen, waar we uiteindelijk wel spijt van hadden, maar het scheelde wel veel tijd. De route was Amsterdam-Milaan-Genua-Modena-Ravenna (met een dag Bologna)-Florence-Pisa-Rome-Napels-Brindisi-Patras-Athene-Amsterdam. Qua Italiaanse steden vonden we Milaan niet zo leuk. Florence, Rome en Athene waren onze favorieten, maar allemaal wel erg warm en toeristisch. Modena was verrassend leuk: heel mooi stadje, maar wel zo klein dat je er na twee dagen wel op uitgekeken bent. Nog wel een tip: onderschat niet hoeveel tijd je kwijt bent met in de trein zitten. In het buitenland (vooral in Italië) hebben de treinen niet zo'n vaste dienstregeling als in Nederland: je moet dus goed opletten of je trein wel gaat. |
![]() |
|
Treinreizen inderdaad goed uitzoeken! Wij hadden de gewoonte om bij aankomst op het station meteen uit te zoeken hoe de terugreis werkt; je bent er dan toch. Soms moet je reserveren, op sommige Duitse lijnen moet je bijbetalen en de meeste internationale treinen rijden maar twee of drie keer per dag. Daarbij kost het uitzoeken soms veel tijd; vooral als je in Polen een trein moet reserveren en niemand een woord Engels spreekt / weigert te spreken
![]()
|
Wij hadden destijds een boek gekocht met alle treintijden in heel Europa. Die kan je bij de treinreiswinkel kopen. Dat is ecth superhandig! Scheelt een hoop gedoe en zo kan je een beetje uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. In een land als Griekenland gaan er op sommige trajecten bijvoorbeeld maar 3 treinen op een dag! en komt de laatste trein pas om half 12 op bestemming aan ( als 2 17-jarige meisjes zijnde is in een donkere onbekende grote stad dan nog op zoek gaan naar een camping niet echt heel leuk
![]() |
![]() |
|
![]() |
interessant topic. Zelf ben ik van plan(de eerste keer) met wat vrienden in de meivakantie 10 dagen te gaan(5 dagen reizen) Budapest lijkt me wel interessant(Berlijn-Praag-?). Misschien iemand nog tips?(ik denk geen Italie, als klassieke talenstudenten willen we eens andere delen van europa gaan bekijken)
Als ik de topic starter was zou ik inderdaad niet naar milaan gaan maar Verona of Florence. Echt prachtige steden, of vlieg je terug vanuit Milaan ipv met de trein? Jammer is alleen dat het in de zomer echt superwarm kan zijn in de steden wat geen pretje is. Misschien een idee om er soms een relaxdagje tussen te gooien(strand, park en lekker niks doen) |
![]() |
|
@ Femic: Ben jij met je reis vanuit Nederland gekomen? En toen gelijk in één stuk doorgegaan naar Milaan? dus geen andere steden tussendoor?
Zelf wil ik wel graag óf interaillen of anders misschien met de auto verschillende landen aandoen in Europa. Daarbij zou ik ook graag naar Slovenie willen. Het lijkt me wel wat (maar dit is echt nog een beetje 'los', geen concrete plannen) om via zwitserland, noord Italie, Slovenie en dan noordelijker te gaan richting Polen en daarna weer door Duitsland naar Nederland. Maar even: denken jullie dat zo'n route te doen is in ong. 3 weken/4weken Welke steden/plaatsen/gebieden zou je aan en af raden. In Wenen ben ik dit jaar nog geweest voor 5 dagen en naar Praag ga ik binnenkort toe. Het zou dus niet heel erg zijn als we deze steden missen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Denk dat je route wel prima te doen is in die tijd hoor. Zie voor mijn route een eerdere post in dit topic, ben een beetje dezelfde kant op gegaan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en Femic ook bedankt! Heeft iemand nog tips voor mooie/leuke gebieden op de route die ik ongeveer in mn hoofd had? Wat mag ik dan écht níet overslaan? ![]()
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Inhoudsopgave der dag Craig Rogen | 498 | 02-08-2009 14:02 |