Oud 14-02-2009, 18:39
Krabsalade
Krabsalade is offline
Volgens mij is wiskunde verplicht ja ( Kan iemand dit bevestigen?)
Voor zover ik weet zijn er 4 verschillende wiskundevakken. Eentje mag je niet gebruiken voor economie.
Mathematics for Liberal arts&sciences --> Goed te doen met Wiskunde A
Algebra --> Je heb hier wiskunde B voor nodig
Calculus --> Hele moeilijke wiskunde (B)
Advertentie
Oud 16-02-2009, 20:50
m-24
m-24 is offline
Ik weet niet precies hoe het zit met economie en wiskunde, ik zal het vragen..

Maar:
Mathematics for Liberal arts&sciences --> Goed te doen met Wiskunde A
Algebra --> Je heb hier wiskunde B voor nodig
Calculus --> Hele moeilijke wiskunde (B)

is niet helemaal waar, Algebra en Calculus zijn bijna gelijk, bij Calculus was er één onderwerp dat niet bij Algebra wordt behandeld, maar je kunt met beide de courses die erop volgen nemen.
Oud 22-02-2009, 16:41
Verwijderd
Hee!
Ik ben uitgenodigt voor een interview bij de UCU.
Aankomende donderdag al, dus ik ben echt te zenuwachtig.
Ik had 18 februari bericht, zijn er al meer mensen die wat weten?
Nog tips voor het interview????
Oud 22-02-2009, 18:53
Alrew
Alrew is offline
Ik heb nog niet eens een bericht gehad over de compleetheid van mijn application, laat staan voor een interview.
Ze zijn al 8 weken te laat.
In ieder geval veel succes.
Oud 23-02-2009, 12:36
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Ken je motivatiebrief goed. Ze zullen waarschijnlijk gaan inhaken op bepaalde dingen. Oja, zorg gewoon dat je jezelf bent en ga niet quasi-intelligent lopen doen. (sommige mensen willen zo graag bewijzen hoe slim ze wel niet zijn en gaan in discussie over bepaalde dingen waar ze eigenlijk niets van af weten, dus zeg gewoon als je een vraag niet snapt of het moeilijk vindt het te beantwoorden) Sommige mensen zeggen bijvoorbeeld dat ze heel veel van literatuur houden en verschillende grote literaire werken hebben gelezen terwijl dit niet zo is, ja dan val je natuurlijk door de mand.

Verder kun je je natuurlijk wel voorbereiden op bepaalde 'standaard' vragen (al kreeg ik geen van deze vragen, ze komen wel vaak voor)
-Wat doe je als er een conflict is in je unit?
-Welke vakken op UC lijken je leuk?
-Wat heb jij UC te bieden?
-Wat verwacht je van UC?
etc.

De manier van interviewen is erg verschillend. Ik heb van sommigen gehoord dat ze geďnterviewd werden door 2 of zelfs 3 mensen, terwijl anderen (zoals ikzelf) gewoon door 1 persoon geďnterviewd werden. Bovendien was mijn gesprek gewoon vooral gezellig (over hobby's, profielwerkstuk etc.) terwijl anderen voortdurend het gevoel hebben gehad 'aangevallen' te worden.
Je kunt dus eigenlijk niet echt een bepaald iets verwachten. Al ben ik van mening dat je het gesprek wel kan sturen. Zo kun je er natuurlijk voor zorgen dat je ergens over gaat praten wat je echt interesseert, dan zien ze meteen een beetje enthousiasme in je.

Succes iig!
Oud 25-02-2009, 23:29
East
East is offline
Citaat:
Hee!
Ik ben uitgenodigt voor een interview bij de UCU.
Aankomende donderdag al, dus ik ben echt te zenuwachtig.
Ik had 18 februari bericht, zijn er al meer mensen die wat weten?
Gefeli! Het volgende zag ik staan op de Facebookpagina van UCU:

"First of all there's a general introduction. Small-talk you'd expect from any interview, really. Who you are, where you come from, stuff like that to get you warm. Then it'll go into your interests. Your essay, basically. What are your interests, how have you developed these interests, how that all fits in with your reason for choosing UCU (be prepared to talk a bit about why a liberal arts setting will be helpful in furthering those interests; also, knowing a bit about how things run at UCU will help). Of course, there'll be questions regarding what you can do to enrich UCU, some trick questions/questions where you have to give your opinion, and probably a question or two asking you how you would react in a specific on-campus scenario. You'll get the opportunity to ask some questions at the end. The interview will be 30 mins to an hour. That's all I can think of right now."

Misschien heb je daar wat aan! En ik zelf misschien ook wel, heb me aangemeld en twee bevestigingsmailtjes gehad, en nu is het nog wachten op een uitnodiging voor een interview..
Oud 26-02-2009, 18:02
lorelei.vd
lorelei.vd is offline
Zo, vandaag mijn interview bij de Roosevelt Academy gehad. Eigenlijk harstikke gezellig, niks om je druk om te maken. En ik ben toegelaten! Echt super dus..

Van UCU heb ik nog niks gehoord. Ik zou voor 1 maart iets moeten horen en anders bel ik gewoon. Ze zeiden vandaag wel bij de Roosevelt Academy dat Utrecht erom bekend staat niet erg snel te zijn.

Maar wie is er nog meer toegelaten bij de Roosevelt Academy?
Oud 27-02-2009, 09:51
Verwijderd
Interview is wel goed gegaan
Werd geďnterviewd door Saskia ... (vergeten (a) ), ze gaf Nederlands en was gelukkig aardig.
Maar nu dus wss 2 maanden wachten voordat ik hoor of ik ben toegelaten of afgewezen,
want voordat alle interviews klaar zijn is het eind april
Oud 27-02-2009, 10:47
Alyssia
Alyssia is offline
Gelukkig dat het goed is gegaan! Waar hebben jullie het over gehad?
Maar twee maanden! Dat is wel erg laat... Ik heb nog niet eens iets gehoord T.T Ik ga me btw ook eerdaags maar opgeven voor RA, na de open dag (7 maart).. Bluh.

En Lorelei, op de vorige pagina zijn er geloof ik drie mensen die gepost hebben dat ze zijn aangenomen bij RA. ^^
Oud 27-02-2009, 16:21
Sander Tordoir
Sander Tordoir is offline
Hey iedereen,

Ik heb me ook aangemeldt bij University College Utrecht & Amsterdam. Hoewel ik naast mijn bevestiging van ontvangst nog niets heb gehoord maak ik me niet zo druk. University College Utrecht doet er met name vaak erg lang over. Het zou me niets verbazen als we over 2 weken nog niets weten....beetje jammer maar er zit niets anders op dan te wachten.
Oud 01-03-2009, 12:11
harpje
harpje is offline
Citaat:
Interview is wel goed gegaan
Werd geďnterviewd door Saskia ... (vergeten (a) ), ze gaf Nederlands en was gelukkig aardig.
Maar nu dus wss 2 maanden wachten voordat ik hoor of ik ben toegelaten of afgewezen,
want voordat alle interviews klaar zijn is het eind april
Saskia Spee? Die heb ik vorig jaar ook gehad, erg aardig!
Oud 01-03-2009, 21:51
East
East is offline
Hm ik heb me dus ook aangemeld voor zowel AUC als UCU... maar nog niks van UCU gehoord, erg vervelend. Maakte me niet zo heel erg druk eigenlijk, goede cijfers en zo, maar nu word ik wel een beetje nerveus
Oud 02-03-2009, 07:33
Sander Tordoir
Hey East,

Ik zou niet te nerveus worden. Nergens voor nodig, ze zijn simpelweg laat Als je je ongerust maakt kan je ze waarschijnlijk vandaag wel even bellen maar als je er vertrouwen in hebt dan zit het vast wel goed.

Sander
Oud 02-03-2009, 15:21
East
East is offline
Citaat:
Hey East,

Ik zou niet te nerveus worden. Nergens voor nodig, ze zijn simpelweg laat Als je je ongerust maakt kan je ze waarschijnlijk vandaag wel even bellen maar als je er vertrouwen in hebt dan zit het vast wel goed.

Sander
Nee, dat had ik van anderen ook al gehoord ja.. Ik denk dat ik ze morgen even een telefoontje geef. Jij hebt je ook aangemeld toch? Al iets gehoord?
Oud 03-03-2009, 16:57
Alrew
Alrew is offline
Got an interview
Datum volgt nog!
Oud 03-03-2009, 17:41
djoeke1
djoeke1 is offline
Ik ook!
Oud 03-03-2009, 19:21
RedOrange
RedOrange is offline
Heb hetzelfde mailtje gekregen! Wel netjes dat ze even laten weten dat ze ermee bezig zijn. Als je niet uitgenodigd wordt voor een gesprek, krijg je dan eigenlijk ook een mailtje/brief?
Oud 03-03-2009, 19:54
ACertainRomance
ACertainRomance is offline
jep me too
als je niet uitgenodigd wordt, krijg je een brief
ik luisterde al een paar weken met angst hoe de post op de deurmat viel...
Oud 03-03-2009, 19:58
Alyssia
Alyssia is offline
Crap man, ben ik zeker de enige die natuurlijk weer zo'n reject letter krijgt... Ik heb nog steeds niks gehoord. *vloekt*
Oud 03-03-2009, 23:55
Sander Tordoir
Ik ben uitgenodigd voor een interview, made my day!

Voor iedereen die nog wacht: nogmaals, het kan even duren. Maar aangezien ik mijn aanmelding vlak voor de deadline had opgestuurd denk ik dat ze nu wel bijna klaar zijn.
Oud 04-03-2009, 07:59
Alyssia
Alyssia is offline
Dat is dus juist what worries me. Ik heb mijn aanmelding in oktober al gestuurd namelijk, net na RedOrange.
Oud 04-03-2009, 15:38
ACertainRomance
ACertainRomance is offline
Citaat:
Dat is dus juist what worries me. Ik heb mijn aanmelding in oktober al gestuurd namelijk, net na RedOrange.
misschien moet je ze even bellen?
wie weet is er gewoon ergens iets fout gegaan met het mailen ofzo
Oud 04-03-2009, 16:03
Verwijderd
Ze zeiden (UCU) dat de interviews tot eind april duren en dat er dit jaar ongeveer 550 aanmeldingen waren, maar dat wist mijn interviewster niet zeker.
Ongeveer 350 worden uitgenodigd op interview en er worden er uiteindelijk 200 aangenomen (waarschijnlijk). Iedere interviewer moest zodoende vaak wel 35 personen interviewen.
Dus ik weet niet of je je al zorgen hoeft te maken, hoor.
Daarbij weet ik niet of ze op volgorde van insturen kijken, aangezien ik mijn aanmelding ook pas een week van te voren heb verzonden en ik in de eerste week ben geďnterviewd, dus dat zou niet logisch zijn.
Maar een mailtje sturen kan vast geen kwaad en ze zeiden dat je dat toch gewoon kon doen als je na 2 maart nog niets had gehoord?

Heeft iemand al een interview op AUC? Zou wel snel zijn hoor, maar ben nieuwsgierig.
Er zijn weinig mensen (zo lijkt het) die zich aanmelden voor de AUC.
Wat vinden jullie ervan dat die dit jaar beginnen? Positief of negatief?
Aan de ene kant zou je kunnen zeggen dat de AUC nog geen netwerk heeft, maar gezien het feit dat ze is opgericht door een samenwerking tussen de UvA en VU zou dat goed moeten zitten.
Wat ik wel positief vind is dat je als een soort pioniers van alles kan oprichten en misschien kan beďnvloeden, maar daarom kan het systeem wel minder goed zijn in eerste instantie.
Graag jullie mening!
Oud 04-03-2009, 16:57
Alyssia
Alyssia is offline
Nja, ik was gister behoorlijk in paniek, maar ik heb vandaag geen post gehad ofzo, dus ja... Ook hoorde ik dat nog een ander meisje die zich had aangemeld, nog niks had gehoord. Zij had een paar dagen geleden gemaild en toen zeiden ze dat ze nog druk in de weer waren met de aanmeldingen bekijken...
550 aanmeldingen is trouwens wel weinig op zich, tenminste, vorig jaren waren er toch veel meer?

Overigens ben ik op mijn huidige school al 'proefkonijn' door vakken met samenwerking met uni's, en dat is de afgelopen zes jaar ook af en toe echt om kelen bij om te draaien geweest. Dus niet nogmaals proefkonijn, dankjewel.
Oud 04-03-2009, 18:38
Verwijderd
hmm.. op de open dag werd er gezegd dat er 700 tot 800 aanmeldingen waren, maar van mijn interviewer kreeg ik niet het idee dat er dit jaar weinig aanmeldingen waren.
Zij zei dat je ook rekening moet houden met de mensen die zich in januari aanmelden (Spring).
Maar ik vond het ook minder als ik had verwacht.
Oud 04-03-2009, 19:45
East
East is offline
Citaat:
Got an interview
Datum volgt nog!
Ich auch!

Aan Alyssia: ik zou gewoon even bellen. Heb ik gisteren ook gedaan, en 's middags kreeg ik toen dus een mailtje dat ik op interview mocht komen. Hele aardige jongen aan de telefoon, dus dat komt vast wel goed

De rest: gefeliciteerd!

Ik heb me trouwens ook aangemeld voor AUC, meer gewoon voor the sake of it... denk dat ik, als ik bij allebei wordt aangenomen, voor UCU zal gaan. Wat me bij AUC meer aanspreekt is de vrijheid: je hoeft niet met zn allen te eten maar kan gewoon zelf koken, hebt je eigen appartementje en zo. Ik ben behoorlijk op mijn vrijheid en blijheid gesteld, dus allicht dat dat nog een probleempje wordt op UCU maar a la In ieder geval zie ik het bij AUC als een nadeel dat ze dit jaar beginnen, omdat het nog geen 'gevestigde naam' is in het wereldje en omdat je onvermijdelijk tegen opstartproblemen aan zult lopen... En fin, ik zie het wel! Wat jullie?

(trouwens ik ben wel benieuwd want ik hoorde dat je op UCU op zich ook wel weer zelf kan koken, alleen dat je dan dus dubbel betaalt maar goed: de mogelijk is er dus wel? Iemand die dat zeker weet?)
Oud 04-03-2009, 20:47
Leonieeetje
Leonieeetje is offline
In de studentengebouwen zit wel een keukenblok, dat heb ik op de open dag gezien!

Ik ben ook uitgenodigd voor een interview, ik moet morgen, ben nu een beetje zenuwachtig en zit dus dit forum door te pluizen naar tips
Oud 05-03-2009, 02:03
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Ik heb me trouwens ook aangemeld voor AUC, meer gewoon voor the sake of it... denk dat ik, als ik bij allebei wordt aangenomen, voor UCU zal gaan. Wat me bij AUC meer aanspreekt is de vrijheid: je hoeft niet met zn allen te eten maar kan gewoon zelf koken, hebt je eigen appartementje en zo. Ik ben behoorlijk op mijn vrijheid en blijheid gesteld, dus allicht dat dat nog een probleempje wordt op UCU maar a la In ieder geval zie ik het bij AUC als een nadeel dat ze dit jaar beginnen, omdat het nog geen 'gevestigde naam' is in het wereldje en omdat je onvermijdelijk tegen opstartproblemen aan zult lopen... En fin, ik zie het wel! Wat jullie?

(trouwens ik ben wel benieuwd want ik hoorde dat je op UCU op zich ook wel weer zelf kan koken, alleen dat je dan dus dubbel betaalt maar goed: de mogelijk is er dus wel? Iemand die dat zeker weet?)
Heb zelf geen ervaring met koken @ UCU, maar voor zover ik weet zijn er wel kookmogelijkheden in de verschillende woongroepen. Welke voorzieningen precies aanwezig zijn varieert volgens mij van locatie tot locatie. Misschien dat het in sommige locaties wel okay is, maar ik heb in een van de vorige threads wel iemand horen klagen over het moeten delen van 1 elektrisch kookplaatje met een hele groep (van ~10 man ofzo geloof ik). En het is voor zo ver ik weet niet mogelijk om niet voor de dining hall te betalen. Je betaalt een vaste prijs voor room en board, ongeacht hoe groot je kamer is (wisselt elk jaar) en hoe vaak je in de dining hall eet. Je kan dus best zelf koken, maar je betaalt sowieso voor de maaltijden in de dining hall.

Als je graag de vrijheid wil hebben om zelf te koken, kan je ook eens naar de Roosevelt Academy kijken (of UC Maastricht, for that matter). RA is een paar jaar jonger dan UCU (nu het 5e jaar), maar de kinderziekten zijn er wel zo'n beetje uit nu geloof ik (al hoewel het zitten in een eerste lichting ook wel zo z'n charmes kan hebben). Toevallig hebben we zaterdag 7 maart een open dag .

Voor alle mensen, succes met de interviews! Niet te zenuwachtig zijn, gewoon praten over de dingen die je ook in je brief hebt gezet en dan gaat het wel vanzelf.
Oud 05-03-2009, 14:59
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Dear Alyssia,

Don't worry, far from almost all applicants have received and e-mail.

As a result of a larger than expected number of applications we have been unable to send out invitations by the date we communicated to you earlier.. However, if you have not heard from us by the end of the week, do not hesitate to contact us again.

Kind regards,

Leanne

UCU Reception
Dat scheelt. ^^"
Oud 05-03-2009, 18:24
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Ich auch!

Het is altijd mogelijk zelf te koken, alleen in de ene unit wat beter dan de andere unit. Vaak heb je 2 elektrische kookplaatjes (als je bijvoorbeeld in Kromhout of in 1 van de academic buildings een kamer hebt), in sommige nieuwe gebouwen hebben ze zelfs een fornuis met 4 pitten. Voor zover ik weet heb je alleen in de Wall 1 kookpit (waar ik nu zit en waar je het idd moet delen met 10 anderen). Gelukkig zit er sowieso een magnetron in en heeft een huisgenootje een oven die we mogen gebruiken. Bovendien kun je voor ongeveer 25 euro zelf nog een kookpitje (elektrisch) kopen zie ik op internet. Dus mocht je graag willen koken: het is zeker niet onmogelijk! Zo eet ik regelmatig met mijn jaarclub in mijn huis of in het huis van een vriendinnetje hier op campus (ook in de wall), je moet alleen soms wat improviseren .
Oud 05-03-2009, 21:41
East
East is offline
Citaat:
Het is altijd mogelijk zelf te koken, alleen in de ene unit wat beter dan de andere unit. Vaak heb je 2 elektrische kookplaatjes (als je bijvoorbeeld in Kromhout of in 1 van de academic buildings een kamer hebt), in sommige nieuwe gebouwen hebben ze zelfs een fornuis met 4 pitten. Voor zover ik weet heb je alleen in de Wall 1 kookpit (waar ik nu zit en waar je het idd moet delen met 10 anderen). Gelukkig zit er sowieso een magnetron in en heeft een huisgenootje een oven die we mogen gebruiken. Bovendien kun je voor ongeveer 25 euro zelf nog een kookpitje (elektrisch) kopen zie ik op internet. Dus mocht je graag willen koken: het is zeker niet onmogelijk! Zo eet ik regelmatig met mijn jaarclub in mijn huis of in het huis van een vriendinnetje hier op campus (ook in de wall), je moet alleen soms wat improviseren .
Oke, thanks voor je uitgebreide antwoord in ieder geval (en de anderen natuurlijk ook!) Wel fijn dat daar dus ook nog tot kunt overgaan als je het even niet meer trekt

Jaarclub trouwens? Van 'n studentenvereniging dan of van UCU? Ik weet nog niet helemaal hoe 't werkt daar, haha, sorry voor al het gevraag!
Oud 06-03-2009, 08:10
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Jaarclub trouwens? Van 'n studentenvereniging dan of van UCU? Ik weet nog niet helemaal hoe 't werkt daar, haha, sorry voor al het gevraag!
Haha maakt niet uit, heb ik toch nog het idee dat ik iets nuttigs doe in mijn nutteloze week

Nee ik zit bij een 'gewone' studentenvereniging in Utrecht (Veritas). Wordt niet zo heel vaak gedaan door UC'ers (vanwege tijdgebrek vaak) maar er zijn er wel een aantal die bij een vereniging zitten.

Op campus kun je ook lid worden inderdaad. Er zijn 2 vrouwen disputen (luna & allure), 2 mannen (primus & equites) en sinds vorig jaar ook een gemengde (felix). De meesten hebben elke dinsdag borrel, steeds bij iemand anders thuis en gaan vanuit daar door naar de UC-bar. Ook doen ze wel leuke dingen met elkaar (vorig jaar ging Allure bijvoorbeeld paintballen tegen Primus). Als je er bij wilt kun je in de eerste weken van UC als eerstejaars naar hun open borrels gaan. Uiteindelijk belsuiten zij dan of je uitgenodigd wordt.

Je moet er natuurlijk wel van houden, je hebt nog meer verplichtingen op campus zelf. Ik vind het iig fijn dat ik iets buiten campus heb. Vorig jaar trok ik het op het einde niet zo heel goed. Had een beetje genoeg van al die mensen op campus . Nu doe ik eigenlijk een beetje te veel, maar tot nu toe valt het nog wel te combineren (Veritas, tennis & hockey buiten UC en voetbal op UC) en heb ik een goede mix tussen mensen op campus en mensen buiten campus
Oud 10-03-2009, 23:03
nickhirsch
nickhirsch is offline
Dus is er al iemand al bij de UCU of AUC aangenomen of alleen bij de RA?
Oud 11-03-2009, 12:55
Alyssia
Alyssia is offline
Tot nu toe alleen bij RA, er zijn intussen wel enige interviews bij UCU geweest, en een hele hoop uitnodigingen daarvoor. Van AUC en UCM is er nog niks, UCM heeft hier geloof ik sowieso al geen aanhangers.
Ik ga vrijdag even bellen naar UCU, heb nog steeds niks gehoord.
Oud 11-03-2009, 21:43
East
East is offline
Citaat:
Dus is er al iemand al bij de UCU of AUC aangenomen of alleen bij de RA?
Kennis van mij is al aangenomen op AUC. Bij UCU zijn ze nog met interviews bezig, en ik geloof dat bij UCM zelfs de deadline voor aanmelding nog niet verstreken is...

@Jannekus: klinkt best wel leuk, die UC-verenigingen. Maar misschien is het wel leuker om, zoals jij, bij een vereniging buiten UC te gaan om niet helemaaal ondergedompeld te worden. Als UC'er ga je ook gewoon naar UIT en zo toch? Dan kan ik dan wel beslissen I guess
Oud 11-03-2009, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Kennis van mij is al aangenomen op AUC.
Weet jij toevallig of diegene zich vroeg of laat had ingeschreven? Ik heb me nl vrij laat ingeschreven voor AUC en heb nog niks gehoord. Dus ik vraag me af of dat er dan iets mee te maken heeft ..
Oud 11-03-2009, 22:11
Vici
Vici is offline
Gezien ik komende maand naar de open dag ga heb ik nog maar eens goed rondgekeken op de site en wat artikelen gelezen. Ik las ergens dat het verplicht is van elk van de drie majors (buiten de standaard vakken). Klopt dit? Is het in mijn geval dus verplicht een vak als biologie of algebra te kiezen (terwijl ik voor zulks helemáál geen interesse heb)?
Oud 11-03-2009, 22:30
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, dat heb je goed gelezen. Het doel van een UC is ook om je zo breed mogelijk op te leiden. Bovendien zijn vrijwel alle studenten daar ook breed geďnteresseerd en is het dus helemaal geen punt voor hun om bijv. een biologievak te doen. Ik ben ook absoluut geen bčta-mens, maar biologie en algebra vind ik toevallig dan wel weer leuk... Er zijn wel speciale vakken gericht op alfa's, dus vrij 'makkelijk' tov de overige vakken. Het is wel rot als je er helemaal geen interesse voor hebt, maar je zal het toch moeten doen.
Het is overigens mogelijk dat je je mandatory vak al in je eerste jaar doet, het schijnt dan nog niet mee te tellen voor je GPA (omdat je natuurlijk pas in je tweede jaar met je major begint.)
Oud 12-03-2009, 07:05
les
les is offline
Hee, ik volg dit topic al een tijdje & dacht nu eens zal me maar registreren.
Ik heb me aangemeld voor AUC, early application & ben aangenomen!
Oud 12-03-2009, 09:35
Quruxleey
Quruxleey is offline
Hey les,

Gefeliciteerd!
Ik heb me ook aangemeld bij AUC. Woon je in het buitenland dat je bij de early application al hebt aangemeld? Of gewoon vroeg erbij .

Ik heb alleen nog een mailtje gehad dat alles is aangekomen.

Hoe ging je interview, gingen ze echt aan de hand van je personal statement dingen vragen. Of meer een los gesprek?
En welke richting wil jij doen?

Heleboel vragen
Oud 12-03-2009, 13:14
les
les is offline
Citaat:
Hey les,

Gefeliciteerd!
Ik heb me ook aangemeld bij AUC. Woon je in het buitenland dat je bij de early application al hebt aangemeld? Of gewoon vroeg erbij .

Ik heb alleen nog een mailtje gehad dat alles is aangekomen.

Hoe ging je interview, gingen ze echt aan de hand van je personal statement dingen vragen. Of meer een los gesprek?
En welke richting wil jij doen?

Heleboel vragen
Haha, ik zal ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden
Ik ben gewoon een Nederlander niet uit het buitenland ofzo, maar aangezien ik al vroeg wist dat ik naar AUC wilde had ik alles al af voor de early deadline en heb toen gewoon ingezonden.

Hoe lang geleden is het dat je alles had opgestuurd?
Ik had het aangetekend opgestuurd waardoor ik wist dat het was aangekomen, drie dagen nadat het was aangekomen kreeg ik bericht dat ze het ook daadwerkelijk ontvangen hadden. Als het meer dan een week geleden is zou ik even bellen of mailen als ik jou was

Het gesprek is zowel een los "luchtig" gesprek als dat ze echt gerichte vragen hebben. Ze gaan in op dingen uit je aanmelding bij mij vroegen ze bijvoorbeeld waarom ik Chinese studies wilde volgen, omdat ze dat wel bijzonder vonden.. Maar ze gaan ook in op passages uit je personal statement of essay, het is echt maar net wat hun opvalt in je aanmelding.
Ik moet wel zeggen dat ik het interview erg leuk vond, aardig panel en leuke locatie (die library is echt super mooi!).
Het belangrijkst is gewoon dat je goed Engels spreekt en een beetje uit je woorden komt dan komt het wel goed denk ik

Ik wil Health & well-being gaan doen (bio & scheikunde fan ) En jij?

xo

Laatst gewijzigd op 12-03-2009 om 14:27.
Oud 12-03-2009, 13:59
Alyssia
Alyssia is offline
Nou, heb dus vanmiddag een afwijzing gekregen voor UCU.
Blijkbaar lag het aan mijn achtergrond die niet in het profiel van de student waar ze naar zoeken past. Het is dus dat ik niet internationaal genoeg aangelegd ben, want ik ben zeker wél breed geďnteresseerd/geörienteerd.
Ik vind het gvd zó niet eerlijk, ik heb hier anderhalf jaar lang naar toe gewerkt en ik krijg niet eens de kans om mezelf te presenteren in persoon.

Nu is RA mijn laatste hoop, een gewone studie wil ik gewoon echt niet doen. Ik heb echt het idee dat ik me dan ontzéttend ga vervelen.
Oud 12-03-2009, 16:26
joram
joram is offline
Citaat:
Nou, heb dus vanmiddag een afwijzing gekregen voor UCU.
Blijkbaar lag het aan mijn achtergrond die niet in het profiel van de student waar ze naar zoeken past. Het is dus dat ik niet internationaal genoeg aangelegd ben, want ik ben zeker wél breed geďnteresseerd/geörienteerd.
Ik vind het gvd zó niet eerlijk, ik heb hier anderhalf jaar lang naar toe gewerkt en ik krijg niet eens de kans om mezelf te presenteren in persoon.

Nu is RA mijn laatste hoop, een gewone studie wil ik gewoon echt niet doen. Ik heb echt het idee dat ik me dan ontzéttend ga vervelen.

Ooh dat is echt balen zeg! Zeker vervelend dat je niet eens de kans krijgt..

Als je op RA verteld dat je dit echt heel graag wilt dan weet ik zeker dat je toegelaten zal worden. Internationale orientatie is wel belangrijk, maar ik neem aan dat je toch wel redelijk internationaal georienteerd bent als je naar een engelstalige school wilt.

Ik studeer sinds september in middelburg en geen moment spijt gehad

Dus mocht je tips willen voor je motivatiebrief of wat dan ook, laat het maar horen
Oud 12-03-2009, 16:33
Alyssia
Alyssia is offline
Nuja, ik heb alles al, alleen krijg ik nog een recommendation van mijn mentor, als het goed is maandag. Ik heb mijn motivatiebrief herschreven, want die voor UCU heb ik in de zomer geschreven en inmiddels ben ik al weer een half jaar verder enzo. Ik heb er nu wel wat meer vertrouwen in, nu ik weet wat mijn 'zwakke punt' is. Ik heb dat ook iets duidelijker aangegeven in deze motivatiebrief.
Hopelijk krijg ik bij RA iig wél een kans...

En anders probeer ik het volgend jaar gewoon weer.
Oud 12-03-2009, 18:19
Jannekus
Jannekus is offline
Belachelijk Alyssia, jij was juist zo zeker van je zaak! Wat stom zeg, je was gewoon één van de allereersten die zich heeft opgegeven.
En wat een stomme reden ook! Ik had zelf helemaal geen internationale achtergrond (als in: nooit buiten Europa geweest, op vakantie naar Frankrijk etc.), maar je moet deze mensen toch ook een kans geven om wel international georienteerd te worden!

Maar goed, je komt uiteindelijk toch wel terecht waar je thuishoort. Is liberal arts & sciences niets voor jou anders?
Oud 12-03-2009, 19:29
Sander Tordoir
Citaat:
Hee, ik volg dit topic al een tijdje & dacht nu eens zal me maar registreren.
Ik heb me aangemeld voor AUC, early application & ben aangenomen!
Hey Les. Interessant dat je vroege aanmelding voor Amsterdam University College had gedaan. Ik neem aan dat je naar UCU hebt gekeken. Waarom AUC boven UCU?

Ik heb me zelf bij allebei aangemeld en ik vind het een pittige keuze. Ik zei altijd tegen mijn moeder dat als ze een University College in Amsterdam zouden beginnen dat het perfect voor mij zou zijn. Ik ben namelijk heel erg gehecht aan Amsterdam maar ik wilde ook naar een brede en internationale school. Een combinatie daarvan is perfect voor mij

Maarja nu ik zo vlak voor de keuze sta zit ik me heel erg af te vragen of ik wel in de eerste lichting wil zitten. De kinderziektes zullen behoorlijk vervelend zijn. Het zal ook moeilijker zijn om bij internationale masters opleidingen te worden aangenomen als je van zo een nieuwe school komt. Bovendien woon je behoorlijk buiten de campus, op het Science Park. Nou zit dat wel weer dichtibj de Indische Buurt wat in rap tempo een hele leuke multiculturele studentenbuurt aan het worden is. Maarja toch wat minder. Bovendien zit je de eerste 3 jaar in een tijdelijk gebouw en pas daarna word het nieuwe gebouw afgemaakt (wel door een beroemd architectenburea). Mooi is dan wel weer dat het tijdelijke gebouw vlakbij Artis zit, dus wel weer lekker in het centrum. Haha, zoals je kan merken zit ik dus nogal te worstelen!

Heb jij vooral voor AUC gekozen vanwege het beta zwaartepunt? Ik ben zelf meer geintresseerd in de maatschappelijke wetenschappen dus daarin zit weer een beetje een andere twijfel. Tegenover dat alles staat wel dat AUC een hele goede start heeft gemaakt, flink veel subsidies en grants heeft gekregen van de overheid. Ik denk ook de dat de locatie in Amsterdam op de lange termijn AUC een voorsprong geeft op de andere scholen (zowel in reputatie als het geluk van hun studenten!)

Sorry als ik wat negatief ben. Maar ik ben heel erg benieuwd wat jij van mijn overwegingen denkt. Ik hoor graag van je!

Ook voor alle andere mensen: als je met dezelfde keuze zit, please pitch in!

Sander

Laatst gewijzigd op 12-03-2009 om 19:35.
Oud 12-03-2009, 19:34
nickhirsch
nickhirsch is offline
@ Alyssia

Ach als ze bij het UCU zoveel aanmeldingen hebben zullen ze toch mensen ergens op moeten afwijzen, maar ik geloof niet dat de RA heel erg veel aanmeldingen heeft, want die zijn blijkbaar een stuk sneller, en de opleiding is bijna identiek, dus ik hoop dat je daar meer geluk hebt!
Oud 12-03-2009, 20:04
les
les is offline
Citaat:
Hey Les. Interessant dat je vroege aanmelding voor Amsterdam University College had gedaan. Ik neem aan dat je naar UCU hebt gekeken. Waarom AUC boven UCU? Heb jij vooral voor AUC gekozen vanwege het beta zwaartepunt?
Hee Sander,

Ik heb inderdaad voor AUC gekozen vanwege hun brede beta deel van de studie. UCU, RA en UMC konden daar voor mij echt niet aan tippen. Maar dat was natuurlijk niet mijn enige reden. In eerste instantie (ongeveer 1 jaar geleden) wilde ik helemaal voor UCU gaan. Ik was naar de open dag geweest, WOW! Het was echt alsof ik precies mijn studie had gevonden. Maar toen ben ik uiteindelijk er echt over gaan denken en de studie spreekt me echt heel erg aan bij alle University colleges, wat mij echter totaal niet aanspreekt bij UCU is dat je elke dag samen "moet" eten, tuurlijk je kunt zelf koken, maar je betaalt er toch voor. Daarnaast is hun beta gedeelte zoveel kleiner dan AUC.

En tja, toen ik eenmaal naar de open dag van AUC was geweest wist ik het gewoon zeker. Ik ben er toen ook helemaal voor gegaan en het resultaat is er ^^

Ik kan wel goed begrijpen wat je bedoelt met de kinderziektes, maar uiteindelijk was ook dat een bewuste keuze voor mij. Ik heb het altijd leuk gevonden om nieuwe dingen uit te proberen en ergens het proefkonijn van te zijn, dus waarom niet? Echter heb ik nu toch nog steeds zoiets van ai, als het maar allemaal goed komt (ergens in mijn achterhoofd).

Echter heb ik tijdens het interview ook gevraagd hoe het zat met internationale contacten (andere uni's) en toen vertelden ze dat ze zowel die van de VU als UvA gebruiken en eigen contacten aan het maken zijn.

Mja, ik ben niet zo bekend in Amsterdam dus het is wel boeiend om te lezen wat jij allemaal weet over de buurt enzo. ^^ Twee weken terug ben ik nog in Amsterdam geweest om de campus te bekijken (mooi gebouw *mond hangt open*) echt totaal anders dan UCU, RA en UMC die hebben alle drie echt oude gebouwen en AUC heeft echt zo'n splinter nieuwe campus.

Heb jij zelf al een interview gehad of moet je aanmelding nog verwerkt worden?

Groetjes!
Oud 12-03-2009, 22:04
Quruxleey
Quruxleey is offline
Citaat:
Haha, ik zal ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden
Ik ben gewoon een Nederlander niet uit het buitenland ofzo, maar aangezien ik al vroeg wist dat ik naar AUC wilde had ik alles al af voor de early deadline en heb toen gewoon ingezonden.

Hoe lang geleden is het dat je alles had opgestuurd?
Ik had het aangetekend opgestuurd waardoor ik wist dat het was aangekomen, drie dagen nadat het was aangekomen kreeg ik bericht dat ze het ook daadwerkelijk ontvangen hadden. Als het meer dan een week geleden is zou ik even bellen of mailen als ik jou was

Het gesprek is zowel een los "luchtig" gesprek als dat ze echt gerichte vragen hebben. Ze gaan in op dingen uit je aanmelding bij mij vroegen ze bijvoorbeeld waarom ik Chinese studies wilde volgen, omdat ze dat wel bijzonder vonden.. Maar ze gaan ook in op passages uit je personal statement of essay, het is echt maar net wat hun opvalt in je aanmelding.
Ik moet wel zeggen dat ik het interview erg leuk vond, aardig panel en leuke locatie (die library is echt super mooi!).
Het belangrijkst is gewoon dat je goed Engels spreekt en een beetje uit je woorden komt dan komt het wel goed denk ik

Ik wil Health & well-being gaan doen (bio & scheikunde fan ) En jij?

xo
Heey,

Ik heb het zelf daarnaartoe gebracht, en meteen die middag een mailtje gehad dat ze alles veilig hadden ontvangen, dat was ff kijken 3 weken terug. Daarna niks meer gehoord.
Ik wil ook Health & Well-being doen!!
Met wie had jij je interview, ben namelijk op de open dag geweest ergens in feb en heb toen met best veel docenten gesproken ook de dean Marijk van der Wende (echt superaardig).. en Ramon Puras Head of Science studies.
Wat betreft engels spreken zit t wel goed, dus ben echt superbenieuwd wat het gaat worden.

Misschien worden we straks nog klasgenootjes ofzo

Oud 13-03-2009, 07:03
les
les is offline
Citaat:
Heey,

Ik heb het zelf daarnaartoe gebracht, en meteen die middag een mailtje gehad dat ze alles veilig hadden ontvangen, dat was ff kijken 3 weken terug. Daarna niks meer gehoord.
Ik wil ook Health & Well-being doen!!
Met wie had jij je interview, ben namelijk op de open dag geweest ergens in feb en heb toen met best veel docenten gesproken ook de dean Marijk van der Wende (echt superaardig).. en Ramon Puras Head of Science studies.
Wat betreft engels spreken zit t wel goed, dus ben echt superbenieuwd wat het gaat worden.

Misschien worden we straks nog klasgenootjes ofzo

Hee!

Wat leuk dat je ook health & well-being wilt gaan doen!

Ik kreeg ongeveer 2,5 week nadat ze mijn aanmelding hadden ontvangen een uitnodigingsmailtje dus ik denk dat je wel snel iets zul horen! Ben benieuwd

Mijn panel bestond uit Belinda Stratton (van haar krijg je ook de mailtjes) en Joyce Goggin (head of humanities). Twee super aardige dames!
Het andere panel bestond in ieder geval uit Marijk van der Wende en ik dacht Ramon Puras, maar ik weet niet zeker of hij het was (heb daar maar een kleine glimp van opgevangen ).

Edit; Heeft een van jullie trouwens mee gedaan aan die essay competitie voor een jaar gratis studeren?

xo
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten