Oud 26-02-2009, 02:10
Verwijderd
Hoi!

Nadat mijn verstandskies uit mijn mond is gesneden heb ik een groot gat achter in mijn mond dat ik dien te spoelen met waterstofperoxide, om infectie tegen te gaan en om te zorgen dat het netjes dicht groeit. Dit is inmiddels drie en halve week geleden en het gat is al stukken kleiner.
Het spoelen doe ik met een soort injectiespuit met een tuutje erop dat ik gedeeltelijk in het gat kan doen.

Sinds een paar dagen heeft mijn tong een hele rare (smerige ) kleur. Mijn tong is donkergrijs geworden en er zitten een donkere plekken op. Sinds een dag of twee doet mijn tong ook zeer, alsof ik achterop een soort brandblaar heb zitten.
Ik heb op internet gezocht naar bijwerkingen van waterstofperoxide en wat ik kon vinden was "een vieze smaak in de mond" en "blaasje/blaren op de tong", ik heb niks over de kleur kunnen vinden. Ik gok dat het komt door de waterstofperoxide, maar 100% zeker weten doe ik het niet.

Mijn vragen zijn nu:

- Zou het ook iets anders kunnen zijn?
- Als het door de waterstofperoxide komt, kan ik nu onderhand niet eens stoppen met dat spoelen?
- Kan ik het gat misschien ook gewoon met warm water spoelen om etensresten eruit te halen? Of is er dan toch grote kans op infectie?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 02:13
MusicSmurf
MusicSmurf is offline
Een vriendin van mij moest gewoon met een zoutoplossing spoelen en ik zelf met Perio-Aid (verkrijgbaar bij de apotheek en dan NIET maintenance). Ben je ook echt al 3,5e week aan het spoelen? Want het lijkt me dat alles inmiddels toch wel eens dicht is?
Oud 26-02-2009, 02:15
Verwijderd
Aah ik heb nu nog wel wat gevonden:

Verschijnselen
Het tongoppervlak is geel, vuilbruin tot zwart verkleurd en heeft verlengde papillae filiformes (dunne draadvormige uitsteeksels) die de tong een harig uiterlijk geven.
Mogelijke oorzaken
De oorzaak is niet altijd bekend. Waarschijnlijk is het een verstoring van het bacteriële evenwicht in de mond. Er zijn uitlokkende factoren of een combinatie van factoren, zoals overmatig roken, slechte mondhygiëne, gastro-intestinale stoornissen, gebruik van antibiotica of corticosteroïden of het spoelen van de mond met chloorhexidine of waterstofperoxide.

Dat lijkt me dan duidelijk, want ik gebruik dus waterstofperoxide en ik rook, maar dan blijven mijn laatste vragen staan!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 02:16
Verwijderd
Citaat:
Een vriendin van mij moest gewoon met een zoutoplossing spoelen en ik zelf met Perio-Aid (verkrijgbaar bij de apotheek en dan NIET maintenance). Ben je ook echt al 3,5e week aan het spoelen? Want het lijkt me dat alles inmiddels toch wel eens dicht is?
In eerste instantie was het bij mij gehecht, maar dat is misgegaan waardoor het gat heel groot en pijnlijk was geworden, tot op mijn kaakbot. Pas na een paar dagen pijnlijden heb ik toch maar de kaakchirurg gebeld, dus ik ben niet meteen gaan spoelen. Het gat is al wel een stuk kleiner dan eerst, maar niet helemaal dicht. Daarom twijfel ik of ik kan stoppen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 02:20
MusicSmurf
MusicSmurf is offline
Okee, duidelijk verhaal. Rotsituatie!
Ik zou pas stoppen als het dicht is, maar misschien wel een ander spoelmiddel overwegen. Veel kaakchirurgen raden een spuitje lauwwarm water aan om etensresten mee weg te spoelen. Sommigen zweren bij een zoutoplossing (zelf zout oplossen in lauw water voldoet). En mijn kaakchirurg adviseerde dus Perio-Aid (soort van mondspoelmiddel). Je kunt morgen natuurlijk best de kaakchirurg bellen en hem vragen welke van de 3 opties hij het beste acht.

Heel veel succes ermee in ieder geval. Ik moet binnenkort de laatste 2 laten trekken en kijk er nu al tegenop
Oud 26-02-2009, 02:28
Verwijderd
Ja ik denk dat ik morgen maar bel en hopelijk volstaat spoelen met zout water ook. Dan kan ik de flessen waterstofperoxide die ik nog heb staan op marktplaats zetten

Bedankt voor je nachtelijke hulp!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 09:24
Verwijderd
+ roken vertraagd de wondgenezing!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 12:28
Verwijderd
Weet ik ik heb de eerste dagen niet gerookt en de dagen daarna ook een stuk minder, maar de kaakchirurg zei dat het na een dag of 5 niet echt meer uitmaakte.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 12:34
Verwijderd
Ik heb het ziekenhuis even gebeld en ze hebben me gezegd dat ik vanaf nu gewoon met kraanwater mag spoelen, dus dan moet het vanzelf weer overgaan
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 21:59
MusicSmurf
MusicSmurf is offline
Top goed om te horen
Veel succes er nog even mee
Oud 01-03-2009, 02:08
Lautitia
Lautitia is offline
Wat trouwens ook kan helpen is je tong borstelen met je tandenborstel.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten