![]() |
|
Ik wil graag een website maken en online zetten. Omdat ik hier totaal geen verstand van heb, hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Zoals ik heb begrepen moet ik voor een .nl domeinnaam een aanvraag doen bij www.isdn.nl. Maar dit kan pas als ik een webhost heb gekozen. Ik weet helemaal niets van webhosts. Wat doen/kunnen ze behalve een domeinnaam voor je registreren? En hebben jullie een aanrader?
|
Advertentie | |
|
![]() |
|
ik gebruik zelf one.com en helderhosting.nl. je moet er rekening mee houden dat je naast een domeinnaam inderdaad ook webhosting hebt (dus alshetware een harde schijf waar je al je bestanden op slaat). webhosts heb je in vele prijs verschillen met elk weer andere functies en opties.
als je een webhost hebt dan kun je via een ftp programma (smart ftp, filezilla etc.) contact maken met je webhost door in het programma je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren die je van je webhost hebt gekregen. vervolgens kun je bestanden slepen in het programma waarna ze worden geupload naar je webhost. elk bestand wat je upload krijgt een eigen url (link) dus bijvoorbeeld je upload 10 plaatjes en je website heet www.ikhebeenforum.org en je foto's heten foto1, foto2, foto3 etc. dan ziet het er alsvolgt uit: www.ikhebeenforum.org/foto1.jpg www.ikhebeenforum.org/foto2.jpg www.ikhebeenforum.org/foto3.jpg www.ikhebeenforum.org/foto4.jpg etc. als je een mapje aanmaakt op je webhost bv. vakantie dan is het: www.ikhebeenforum.org/vakantie/foto1.jpg www.ikhebeenforum.org/vakantie/foto2.jpg www.ikhebeenforum.org/vakantie/foto3.jpg uit eigen ervaring raad ik je one.com aan omdat je daar onbeperkt verkeer naar je website mag trekken (badnbreedte) en 1gig standaard opslag ruimte hebt en de website werkt erg gebruiksvriendelijk. dan zit je op zo'n 40euro schat ik voor een jaar maar er zijn ook goedkopere als je minder hoge eisen hebt.. maar dat ben ik... |
![]() |
|
Als je er weinig verstand van hebt, zou ik je vooral eens aanraden om na te denken of je wel degelijk een domeinnaam nodig hebt. Er zijn heel wat gratis hosts waarbij je een klein beetje ruimte krijgt zonder veel speciale features (geen mogelijkheid voor een forum, PHP, databases e.d.), wat voor een persoonlijke website meer dan genoeg is vaak.
Waar je in dat geval best heen kijkt is gewoon naar je ISP (je internetprovider), die bieden in heel wat gevallen een 50 megabyte ruimte aan, of naar je universiteit/hogeschool/... waar je soms ook een beetje ruimte krijgt. Je site is dan beschikbaar onder een URL van http://student.vub.ac.be/~egeerard, dus niet helemaal een domeinnaam voor jezelf, maar in het ergste geval kan je natuurlijk wel hier of daar aan doorverwijsdomeinnamen komen (.tk-domeinen staan daarvoor gekend, al zou ik die niet aanraden voor de reclame). Als je bovendien in België zou wonen en die site nodig hebt voor jeugdwerking, kan je steeds bij http://www.jeugdwerknet.be/hosting aankloppen voor hosting. Als je een bedrijf hebt, is het natuurlijk wel onontbeerlijk om een domeinnaam te hebben. Maar om echt gerichte tips te kunnen geven
|
of jek unt enkel een domeinnaam kopen en die laten doorverwijzen naar je gratis webhosting zodat je wel op www.ditismijnsite.com bereikbaar bent maar de site op staat geslagen op je gratis hostign zoals ILUsion al zei van bijvoorbeeld je provider ind.
|
![]() |
|
Ik heb zelf goede ervaringen met PC Extreme, daar kun je voor een paar euro per maand webruimte en een domeinnaam nemen en dat werkt verder prima. Zelf een domein aanvragen bij de SIDN kan volgens mij niet eens, en bovendien zou je daar inderdaad ook niets aan hebben.
Op je werk wordt ongetwijfeld gebruik gemaakt van een CMS (Content Management Systeem), zolang je webhost PHP en MySQL ondersteunt zou jij dat ook gewoon kunnen doen (verreweg de meeste CMS'en maken daar gebruik van). Maar alleen al het kiezen van zo'n CMS is eigenlijk alweer een topic op zich.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik weet dat ik eerst een webhost moet hebben om bij isdn een aanvraag te kunnen doen (zie openingspost). En ik heb eigenlijk niets aan adviezen dat ik maar een gratis url moet nemen of wat dan ook, omdat ik er nog te weinig van af weet. Ik weet wel wat af van het maken van websites, en ben ervan overtuigd dat ik behoorlijk ver zal komen, maar van webhosting etc weet ik gewoon helemaal niets.
Ik had het trouwens nog even nagevraagd op mijn werk, en ze hebben wel een ftpprogramma nodig om de website online te zetten, maar dat hebben ze geintegreerd in dreamweaver zodat als je het daar opslaat, het ook gelijk online staat. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dreamweaver heeft inderdaad gewoon de functionaliteit dat je vanuit het programma zelf kan FTP'en (er zijn ook heel wat andere programma's die dat bieden of waar je dat wel werkend kan krijgen). Als ik aan dreamweaver denk, is het trouwens heel erg denkbaar dat het allemaal zonder CMS loopt en kan je dus zelf aan de slag met gewoon webspace (maar dat zijn dingen die je natuurlijk wel op je werk kan navragen wat ze exact gebruiken of niet).
||
Citaat:
Ze bestellen een domeinnaam en het werkt, meer hoeven ze niet te weten. Website erop, downloaden wat bestanden plaats ze online via ftp (zie manual) en installeren gaat gewoon met klikken. Dat internet alleen nog voor nerds is is allang voorbij
|
![]() |
www.123hostingservice is een goede hosting.
betrouwbaar,,snel bij problemen en altijd goed bereikbaar |
![]() |
|
Een CMS (Content Management System) kan je zien als een hap-klaar site, die je op een host kan plaatsen en daarna zeer snel en eenvoudig aan kan passen. Hierdoor raakt Dreamweaver overbodig.
Ik neem aan dat iedere webwinkel uit een cms bestaat.
||
Citaat:
CMS heeft verder niets met FTP te zien, ook met een CMS kan je nog bestanden online zetten via FTP (normaal dan; eigenlijk moet je in het begin ook je CMS via FTP uploaden). Wat je niet meer moet doen, of enkel bij het maken van je allereerste ontwerp, is HTML-bestanden zitten uploaden, het CMS regelt het moeilijkere werk voor je en vaak krijg je een WYSIWYG-editor om je inhoud aan te passen, toe te voegen, etc. Een CMS heeft als voordeel dat heel wat dingen voor je gedaan worden, maar als nadeel dat je hem wel aan de praat moet krijgen en ook niet altijd de allergoedkoopste hosting kan nemen (vereisten zijn PHP en MySQL in de meeste gevallen, maar dat kan ook lichtjes anders zijn afhankelijk van welke CMS je gebruikt: PHP zonder MySQL zal ook wel te vinden zijn (of zelf te maken)).
|
Verwijderd
|
www.000webhost.com/ is wel goed, en gratis, en je kan volgens mij alles.
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Domeinnaam]"Kwijtraken" domein bij overstap webhost, hoe zit dat? Verwijderd | 13 | 31-10-2007 12:40 | |
Software & Hardware |
Goedkope webhosting gezocht Spammie | 9 | 12-07-2007 11:10 | |
Software & Hardware |
[Web] Gratis Webhosting Yurgentje | 3 | 29-06-2005 11:12 | |
Software & Hardware |
Webhosting advies Kawoutertje | 28 | 27-09-2004 10:54 | |
Software & Hardware |
Goede Webhosting?? Tiger_Wolf | 3 | 04-01-2002 15:28 | |
Software & Hardware |
?? Free Webhosting ?? waar Energy! | 9 | 07-12-2001 06:45 |