Advertentie | |
|
![]() |
|
De tijd is om. Maar 3 hebben gereageerd (+ Laisve, maar die was gediskwalificeerd
![]() De juiste combinaties: ![]() Fridgemania (Keizer Coolkast) Geraden door: Niemand ![]() Kazetonië (Kan Kazet & Kana Pip) Geraden door: Niemand ![]() Boertent (Kalief Biertank) Geraden door: Niemand ![]() Wingez (Sultana Flyaway) Geraden door: Kazet ![]() Eröpsia (Emir Röps) Geraden door: Niemand ![]() De Verenigde Vrije Landen (Sha Laisve) Geraden door: Gediswkalificeerd [IMG]x[/IMG] x (Koning Kopmuntkip) Geraden door: Gediskwalificeerd Verdiend Biertank: - Coolkast: - Flyaway: 0 goed = 0 euro Kazet: 1 goed = 50 euro Kopmuntkip: - Laisve: - Röps: 0 goed = 0 euro Vlaggen afgekeurd van: Biertank; gebruik van letters + gebruik van een verkeerde verhouding. Kopmuntkip; geen vlag. Laisve; geen gebruik van alle figuren/vormen. Röps; gebruik van letters. 50 Euro - 200 euro = -150 euro De pot komt op 4100 euro. Fly en Röps krijgen een stem als mooiste vlag. Röps heeft gestemd voor mooiste vlag dus hij wint het voordeel. Kopmuntkip heeft geen vlag en wint een nadeel!
Laatst gewijzigd op 10-03-2009 om 20:20. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
@ flyaway, jij hebt niet gestemd op een mooiste vlag?
|
Opdracht 10: Texas Hold 'em
Beste spelers, In de vorige opdracht hebben jullie allemaal een vlag en naam moeten bedenken voor een eigen staat. Bij deze staten horen ook titels (Emir van Eröpsia; Kalief van Boertent; Kan van Kazetonië; Keizer van Fridgemania; Koning van Niemandsland; Sha van de Verenigde Vrije Landen; Sultan van Wingez). Jullie gaan spelen voor deze titels. Zoals de opdracht al aangeeft, is het spel dat jullie gaan spelen poker. In plaats van geld zetten jullie aandelen in van je eigen staat. Bedoeling van het spel. Ieder van jullie krijgt twee speelkaarten toegestuurd per pm. Tegelijkertijd post de mollerator drie speelkaarten (de flop) in het topic. Nu krijgen jullie de kans aandelen (in procenten van 20) in te zetten. Na de deadline volgen in het topic een vierde (turn) en een vijfde (river) kaart. Degene die de hoogste combinatie van vijf kaarten kan maken, wint de ronde en de pot. We spelen vier rondes. Inzetten. Iedereen mag nadat de kaarten uitgedeeld zijn en de flop bekend is, één keer een actie uitvoeren. De volgorde maakt niet uit, als iedereen maar voor de deadline heeft gereageerd. De mogelijke acties zijn: als eerste inzetten (betten); meegaan met je voorganger en dus evenveel inleggen (callen); meegaan met je voorganger en een extra inleg doen, ofwel de inleg verhogen (raisen); niets inzetten/spelen, ofwel passen (folden). Betten: de eerste inleg mag 20% of 40% zijn. Callen: je moet evenveel inleggen als je voorganger. Raisen: je kan alleen verhogen met 20%. Folden: passen kost je 10% (de blind); de blinds komen in een aparte pot en worden aan het eind van het spel verdeeld. Per land gaan de blinds naar de speler(s) met de meeste aandelen van dat land in zijn (haar/hun) bezit. Je blinds gaan niet naar jezelf. Passen kan op elk moment. All in gaan: heb je niet genoeg aandelen om te spelen, dan moet je alles wat je hebt in zetten. Eerder mag je niet all in gaan. Om te betten/callen/raisen/folden, moet je in het topic duidelijk aangeven wat je doet. Dubbelzinnigheid wordt bestrafd. Een eenmaal gedane actie is definitief. Iedereen mag per ronde maar één keer een actie uitvoeren. Je hebt tot de deadline van een ronde om aan te geven wat je doet. Reageer je niet, dan ga je automatisch mee met de laatste inzet. Als iedereen gereageerd heeft, post de mollerator kort vóór de deadline de kaarten van de spelers die aandelen hebben ingezet (de showdown). Je mag alleen aandelen van je eigen (start)land inzetten. Handel Hoewel je gewonnen aandelen van andere landen niet mag inzetten bij het pokeren, mag je deze wel verhandelen. Om een aandeel te ruilen, moeten beide partijen een pm sturen naar de mollerator met daarin de naam van degene met wie ze ruilen en welke aandelen ze ruilen. De ruilen worden na elke deadline verwerkt. Je mag geen aandelen van je eigen (start)land verhandelen. Wincondities De winnaar is hij of zij met de meeste titels, aan het eind van het spel. Je krijgt een titel, als je minimaal 51% van een land bezit. De winnaar verdient een vrijstelling. Elk 10% aandeel van je eigen (start)land dat je overhoudt na het spel is 100 euro waard en komt erbij in de pot. Na elke ronde volgt een tussenstand. De kaartcombinaties van meest naar minst waardevol. Royal flush: Vijf opeenvolgende kaarten van dezelfde soort, met de aas als hoogste kaart. Bijvoorbeeld: A♠ K♠ Q♠ J♠ 10♠. Straight flush: Vijf opeenvolgende kaarten van dezelfde soort. Bijvoorbeeld: Q♦ J♦ 10♦ 9♦ 8♦ Four of a kind: Vier kaarten met dezelfde waarde. Bijvoorbeeld: 4♣ 4♦ 4♥ 4♠ 9♥ Full house: Drie kaarten van dezelfde waarde, gecombineerd met twee kaarten van een andere dezelfde waarde. Bijvoorbeeld: 8♣ 8♦ 8♠ K♥ K♠ Flush: Vijf willekeurige kaarten van dezelfde soort. Bijvoorbeeld: K♠ J♠ 8♠ 4♠ 3♠. Straight: Vijf in waarde opeenvolgende kaarten van willekeurige soort. (De Aas kan hier gebruikt worden als hoger dan de Heer, of als één, dus lager dan de twee) Bijvoorbeeld: 5♦ 4♥ 3♠ 2♦ A♦ Three of a kind: Drie kaarten van dezelfde waarde. Bijvoorbeeld: 7♣ 7♥ 7♠ K♦ 2♠ Two pair: Twee paar; twee kaarten van gelijke waarde, gecombineerd met een paar kaarten van een andere gelijke waarde. Bijvoorbeeld: A♣ A♦ 8♥ 8♠ Q♠. One pair: Twee kaarten van dezelfde waarde. Bijvoorbeeld: 9♥ 9♠ A♣ J♠ 4♥ High card: De hoogste kaart telt, waarbij de twee als laagste en aas als hoogste kaart geldt. Bijvoorbeeld: A♦ 10♦ 9♠ 5♣ 4♣. In dit voorbeeld bestaat de hand uit Ace high oftewel Aas hoog. Hebben twee spelers dezelfde combinatie, dan wint de speler met de hoogste kaarten, en wel als volgt: Bij one pair wint het hoogste paar, is dit gelijk, dan worden de overige drie kaarten vergeleken zoals bij high card. Bij two pair wint het hoogste paar, is dit gelijk dan wint het andere paar, is dit ook gelijk dan wint de vijfde kaart. Bij three of a kind en full house wint het hoogste drietal, is dit gelijk dan wint het paar of de hoogste vierde of vijfde kaart. Bij flush, straight en high card wint de speler met de hoogste kaart. Is deze gelijk, dan wint de op een na hoogste kaart, enzovoort. Uitzondering: de aas in de straight 5 4 3 2 A geldt als laagste kaart en verliest dus van 6 5 4 3 2. Bij four of a kind wint het hoogste viertal, is dit gelijk dan wint de vijfde kaart. Deadlines Ronde 1: 15:00 woensdagmiddag Ronde 2: 21:00 woensdagavond Ronde 3: 15:00 donderdagmiddag Ronde 4: 21:00 donderdagavond Veel succes! *De kaarten worden nu getrokken en uitgedeeld op volgorde van de deelnemerslijst.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Al kan een raise maar 20 zijn, dus dan zou y 40 inzetten. ![]()
|
10% Kopmuntkip fold
20% Biertank A♠ V♣ 20% Coolkast 7♠ H♦ 20% Röps B♥ 2♥ 10% Kazet fold 20% Flyaway 2♦ A♣ 20% Laisve 10♥ V♦ Flop 7♥ 2♣ 4♥ Turn
Spoiler
River
Spoiler
Winnaar pot
Spoiler
*Controleer zelf ook even of je geen hogere combinatie had. De volgende kaarten worden nu getrokken.
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
De tussenstand na ronde 1:
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ronde 2
20% Kopmuntkip V♣ 10♦ 20% Flyaway 6♥ 8♠ 20% Biertank A♣ 10♥ 20% Röps H♥ 6♠ 20% Kazet H♠ A♠ 40% Coolkast 10♣ 8♦ 40% Laisve 7♣ 8♣ Flop 3♠ H♣ 4♣ Turn
Spoiler
River
Spoiler
Volgorde kaartcombinaties van hoog naar laag (winnaar = vet):
Spoiler
*Controleer zelf ook even of je bovenstaande combinatie had. De tussenstand na ronde 2:
De volgende kaarten zijn reeds getrokken en worden nu verzonden.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie is de mol? #2.1 Biertank 52 | 4 | 19-04-2009 22:42 | |
De Kantine |
Wie is de mol? Verwijderd | 500 | 22-02-2009 22:33 | |
De Kantine |
[spel]Wie is de mol? Verwijderd | 122 | 30-01-2009 13:07 | |