Oud 22-11-2002, 17:28
Mutsjuh
Mutsjuh is offline
Ik heb sinds 2 weken zachte lenzen en heb dus wat probleemjes met me lenzen... Als ik ze in doe lijkt het net of er een luchtbelletje onder zit als ik dan een paar keer knipper is het luchtbelletje weer weg (heb ik sinds 2 dagen) is die erg en hoe kan ik het voorkomen? Ik heb ze net even 2 uur uit gehad en net weer ingedaan maar ik heb het idee dat helemaal niet scherp zie had ik vanochtend ook al wat last van.. weet iemand hoe dat komt? Verkeerd er in gedaan ofzo?

Bedankt in iedergeval
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Mutsjuh schreef:
Ik heb sinds 2 weken zachte lenzen en heb dus wat probleemjes met me lenzen... Als ik ze in doe lijkt het net of er een luchtbelletje onder zit als ik dan een paar keer knipper is het luchtbelletje weer weg (heb ik sinds 2 dagen) is die erg en hoe kan ik het voorkomen? Ik heb ze net even 2 uur uit gehad en net weer ingedaan maar ik heb het idee dat helemaal niet scherp zie had ik vanochtend ook al wat last van.. weet iemand hoe dat komt? Verkeerd er in gedaan ofzo?

Bedankt in iedergeval
Heb je ze misschien verkeerd om ingedaan (rechts in links, links in rechts?)
Anders moet je ze goed vochtig maken met vloeistof voor je ze indoet, traan je even van, maar zit d'r iig geen lucht tussen oog en lens... succes
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:59
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Heb je ze misschien verkeerd om ingedaan (rechts in links, links in rechts?)
Anders moet je ze goed vochtig maken met vloeistof voor je ze indoet, traan je even van, maar zit d'r iig geen lucht tussen oog en lens... succes
dat maakt toch nix uit??? .. anyway.. ogen dicht en met je vingers cirkels over je oogleden wrijven(zachtjes).. sluit je lens waarschijnlijk wat beter aan, voor de rest heb ik geen idee
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Marshall_Mathers schreef:
dat maakt toch nix uit??? .. anyway.. ogen dicht en met je vingers cirkels over je oogleden wrijven(zachtjes).. sluit je lens waarschijnlijk wat beter aan, voor de rest heb ik geen idee
Als je er genoeg vloeistof op doet, sluiten ze ook beter en sneller aan, dan 'zuigen' ze zich meteen vast...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:30
undefined
undefined is offline
zachte cirkelbewegingen maken over je ooglid(als oog icht is natuurlijk) doet de lucht weggaan ja, ik heb het regelmatig en heb al een jaar zachte lenzen
en dat je niet scherp ziet, kan zijn doordat je ze te lang in hebt gehad ofzo en dat je ogen uitgedroogd raken(heb ik ook nog als ik ze echt te lang inhoud) in het begin mag je ze nooit lang indoen(mar dat wist je zeker al?)
dus hou de lenzen goed vochtig, er bestaan druppeltjes voor die je in je oog kan druppelen als je ogen echt snel uitdrogen..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:40
Mutsjuh
Mutsjuh is offline
Ik had dus met rechter lens in me linker oog gedaan.. Dom Dom Dom want ik zie nu weer goed scherp dus ... Ik heb me lenzen in het begin telkens iets van 8 uur in gehad dus dat is wel redelijk want ik had er helemaal geen last ofzo van.... Ik heb ze net toen ik de lenzen heb verwisseld ze wat vochtigere gemaakt met het lenzenvloeistof het ging nu wel wat beter er was tenminste minder 'lucht' onder me lens.. Ik moet van de week weer even terug omdat ik de lenzen nog maar net heb en dan zou ik wel even vragen wat het beste helpt tegen dat 'lucht'

In iedergeval iedereen bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 22:53
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
dat maakt toch nix uit???
ehm best wel, want je ogen hebben een verschillende sterkte (meestal dan), als je een bril hebt zijn de glazen ook niet allebei van dezelfde sterkte.. alleen is het met lenzen makkelijker om in te vergissen (aangezien ik mezelf nog niet zo snel mn bril op zn kop zie doen)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:33
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Kan iemand me het beste zeggen, wat de beste manier is om lenzen in te krijgen.
Ik ben namelijk van plan om Lenzen aan te schaffen ben er namelijk al een keer voor geweest maar ik kreeg ze toen niet in.

Nu wil ik weten wat de beste manier is om lenzen in te doen??
Ik heb ze nog niet maar wil ze wel graag hebben en moet dus eerst oefenen bij de hans anders.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:41
Verwijderd
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Kan iemand me het beste zeggen, wat de beste manier is om lenzen in te krijgen.
Ik ben namelijk van plan om Lenzen aan te schaffen ben er namelijk al een keer voor geweest maar ik kreeg ze toen niet in.

Nu wil ik weten wat de beste manier is om lenzen in te doen??
Ik heb ze nog niet maar wil ze wel graag hebben en moet dus eerst oefenen bij de hans anders.
Hmm, ik heb geleerd dat je een lens op je vingertopje legt (linker lens op je rechterwijsvingertopje (christ!) en rechter lens op je linkerwijsvingertopje) met je andere hand hou je je oog open (duim aan de onder kan, wijsvinger een de bovenkant) zodat het opppervlakte wat groter is. Je moet je lens goed bevochtigd hebben met vloeistof, dan pakt hij mooi vast.
Je brengt de lens naar je oog en vlak voor de lens je oog raakt, raakt de vloeistof je oog al en floept de lens vanzelf tegen je oog.
Even knipperen, even tranen (de vloeistof he) en klaar is B@RTOLI
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:49
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ja zo hebben mij verschillende technieken laten zien maar het lukt op allerlei manieren van geen meter.
Misschien ben ik zo onhandig met die dingen, en krijg ik ze nooit in.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Ja zo hebben mij verschillende technieken laten zien maar het lukt op allerlei manieren van geen meter.
Misschien ben ik zo onhandig met die dingen, en krijg ik ze nooit in.
Blijven proberen, als het een keertje niet lukt, gewoon even wachten. In het begin is het best onwennig, na een paar keer proberen lukt het wel
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 12:54
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ok, bedankt voor het advies

Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:09
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
heavinly schreef:
ehm best wel, want je ogen hebben een verschillende sterkte (meestal dan), als je een bril hebt zijn de glazen ook niet allebei van dezelfde sterkte.. alleen is het met lenzen makkelijker om in te vergissen (aangezien ik mezelf nog niet zo snel mn bril op zn kop zie doen)
ok my bad.. mijn lenzen zijn nl. allebei dezelfde sterkte pretty kortzichtig ..x
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Hmm, ik heb geleerd dat je een lens op je vingertopje legt (linker lens op je rechterwijsvingertopje (christ!) en rechter lens op je linkerwijsvingertopje) met je andere hand hou je je oog open (duim aan de onder kan, wijsvinger een de bovenkant) zodat het opppervlakte wat groter is. Je moet je lens goed bevochtigd hebben met vloeistof, dan pakt hij mooi vast.
Je brengt de lens naar je oog en vlak voor de lens je oog raakt, raakt de vloeistof je oog al en floept de lens vanzelf tegen je oog.
Even knipperen, even tranen (de vloeistof he) en klaar is B@RTOLI
Ik doe ze allebei met links hoor, kan ook prima. Je houdt met de vingers van je linkerhand je onderste oogleden naar beneden (behalve de wijsvinger dus want daar ligt de lens op) en met je rechterhand trek je je rechterooglid iets op... en de lens moet vast zitten voor je knippert, anders knipper je hem er weer uit.

Tis even oefenen... ik had zelf eerder vooral moeite met eruit doen, de eerste week ofzo... vond ik doodeng, gewoon in je oog vissen. Maar das eigenlijk best wel gemakkelijk dus
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt mij een HEEL fout idee. Hij moet vanzelf aansluiten (door de vloeistof eronder) en je moet NOOIT in je ogen wrijven als je lenzen in hebt, dat is echt heel slecht.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:37
Verwijderd
Zitten de belletjes er eigenlijk al op als je de vloeistof erin druppelt voor je ze erin doet? Want dat moet natuurlijk niet. Als ze er later in komen, tja, geen idee... bij mij komt het nooit voor.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 13:42
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
ja het is in mijn ogen allemaal ingewikkeld, ben al 2x keer geweest voor lenzen en kreeg ze met oefenen nooit in dus kreeg ik ze niet mee.
Toen zag ik het eigenlijk niet meer zitten maar nu ik er nog eens over nagedacht heb wil ik het best nog eens proberen.

Anders zal het wel niks meer worden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 15:45
sterre
sterre is offline
is normaal, dat je paar keer moet knipperen met je ogen. is meestal omdat je ogen niet goed vochtig zijn of. oplossing: lens goed vochtig maken voor je ze in brengt als je niet scherp ziet, kan het ook zijn dat je lenzen binnenstebuiten zitten... dan doe je ze uit en draai je ze terug om en voila: probleem opgelost! succes!
Oud 23-11-2002, 15:48
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:02
Verwijderd
Citaat:
sterre schreef:
is normaal, dat je paar keer moet knipperen met je ogen. is meestal omdat je ogen niet goed vochtig zijn of. oplossing: lens goed vochtig maken voor je ze in brengt als je niet scherp ziet, kan het ook zijn dat je lenzen binnenstebuiten zitten... dan doe je ze uit en draai je ze terug om en voila: probleem opgelost! succes!
Bij mij doen ze dan gewoon zeer, als ik ze binnenstebuiten in heb... rotgevoel.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:33
SpiritX
SpiritX is offline
Bij het inbrengen even met je oog in het rond kijken (boven, onder, rechts, links ) scheelt ook veel geklooi met uitvallende lenzen . Dat was mij d'r niet bij verteld...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:56
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ja de lenzen reageren niet bij iedereen hetzelfde.
De ene krijgt ze gemakkelijk in, de andere niet.
De ene is er allergisch voor, de andere weer niet en zo kun je er nog een aantal opnoemen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 01:05
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
ja het is in mijn ogen allemaal ingewikkeld, ben al 2x keer geweest voor lenzen en kreeg ze met oefenen nooit in dus kreeg ik ze niet mee.
Toen zag ik het eigenlijk niet meer zitten maar nu ik er nog eens over nagedacht heb wil ik het best nog eens proberen.

Anders zal het wel niks meer worden.
't Ging bij mij ook moeizaam, dat oefenen daar. Ik heb ze de laatste keer echter gewoon mn oog ingeramd zeg maar. (wel gentle natuurlijk ) zodat ie er in zat en ik ze mee kon krijgen. Verder thuis lukte 't me ook telkens niet, elke keer als ik bijna mn oog raakte deed ik uit reflex mn oog dicht. Maar het is echt een kwestie van wennen. Ik kan nu bijv. gewoon mn vinger op mn oog zetten zonder iets te voelen, als ik mn lens niet in heb.. wel wicked.
Oud 24-11-2002, 09:19
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Dat lijkt mij een HEEL fout idee. Hij moet vanzelf aansluiten (door de vloeistof eronder) en je moet NOOIT in je ogen wrijven als je lenzen in hebt, dat is echt heel slecht.
tja, als er onzuiverheden op t oppervlak van lens zit is t heel slecht ja maar dat voel je waarschijnlijk meteen.. maar bij droge lenzen of ogen wil het wel eens helpen zonder dat t schadelijk is..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 12:27
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Het kan ook zijn dat je te droge ogen hebt. Had ik namelijk ook: dan deed ik mijn lenzen in, en dan leek het alsof er lucht onderzat, dat ging dan na een paar keer knipperen weer weg. Maar daarna had ik elke keer zoiets van: ik zie alleen maar waziger door die lenzen. Net alsof er een waas voor je ogen zit zeg maar.

Bij mij was het geval dat ik te droge ogen heb, waardoor de lenzen niet helemaal perfect meer aansluiten, en dan krijg je dat.

Kan ook zijn dat het bij jou aan iets totaal anders licht, maar misschien kan dit het ook zijn.
Oud 24-11-2002, 13:24
Verwijderd
Mensen die hun lenzen niet inkrijgen, een TIP: Oefen thuis met een waterdruppel als lens. Heb ik ook gedaan en het hielp Nu zitten ze er zo in, easy
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 17:12
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ok my bad.. mijn lenzen zijn nl. allebei dezelfde sterkte pretty kortzichtig ..x
Nietus! Ik heb al 3 jaar lenzen (zachte) en mijn linkerlens is voor min2 en rechter voor min3. Dus zelfs lenzen zijn niet gelijke sterkte. Dus je had wel gelijk met dat ze misschien verkeerdom zaten. Wat ook nog probleem kan zijn, is dat ze binnenstebuiten zitten. Kan je ook zien, als je em op ooghoogte op vingertop houdt, moet het komvormig flubberding zijn, steekt er een randje naar buiten, dan zit ie verkeerd om.

En wat kan helpen om ze beter in te krijgen, is ze niet recht op je oog zetten, maar beetje schuin, dan hoef je niet met vinger in oog te komen, als de rand van de lens je oog dan raakt, zuigt de rest zich vanzelf vast aan je oog.
Makkelijk niet?

Liefs, Angel.
Oud 24-11-2002, 18:47
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Nietus! Ik heb al 3 jaar lenzen (zachte) en mijn linkerlens is voor min2 en rechter voor min3. Dus zelfs lenzen zijn niet gelijke sterkte. Dus je had wel gelijk met dat ze misschien verkeerdom zaten. Wat ook nog probleem kan zijn, is dat ze binnenstebuiten zitten. Kan je ook zien, als je em op ooghoogte op vingertop houdt, moet het komvormig flubberding zijn, steekt er een randje naar buiten, dan zit ie verkeerd om.

En wat kan helpen om ze beter in te krijgen, is ze niet recht op je oog zetten, maar beetje schuin, dan hoef je niet met vinger in oog te komen, als de rand van de lens je oog dan raakt, zuigt de rest zich vanzelf vast aan je oog.
Makkelijk niet?

Liefs, Angel.
je geeft me ook nooit gelijk
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 19:26
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
AngelLena schreef:

Liefs, Angel.
Volgens mij heb je het topic nogal verkeerd doorgelezen Hij heeft lenzen van dezelfde sterkte, dus dacht hij dat het verwisselen niet uitmaakte.. Lees het nog eens door en kijk wie wat heeft gezegd

Maarruh als de lens binnenste buiten zit, dan is het zicht normaal gesproken precies hetzelfde (heb ik mij door m'n opticien laten wijsmaken), alleen het zit niet lekker, je voelt ze dan..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 22:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Volgens mij heb je het topic nogal verkeerd doorgelezen Hij heeft lenzen van dezelfde sterkte, dus dacht hij dat het verwisselen niet uitmaakte.. Lees het nog eens door en kijk wie wat heeft gezegd

Sorry hoor...

Maarruh als de lens binnenste buiten zit, dan is het zicht normaal gesproken precies hetzelfde (heb ik mij door m'n opticien laten wijsmaken), alleen het zit niet lekker, je voelt ze dan..
Zicht wordt wel degelijk minder. En het lijkt ook steeds dat als je knippert dat dat je lens een stukje mee omhoog komt...EN je ziet erg waterig...
Oud 25-11-2002, 07:20
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Zicht wordt wel degelijk minder. En het lijkt ook steeds dat als je knippert dat dat je lens een stukje mee omhoog komt...EN je ziet erg waterig...
Heb ik ook last van . . . maar dat merk je toch direct als je ze in hebt . . . of ligt dat nou aan mij ??

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten