Oud 17-03-2009, 21:23
Hulk
Hulk is offline
Wat denken jullie van de nieuwe omroep van GS? Verrijking van het huidige bestel, of zinloze onzin tv...

Ik vind het in ieder geval wel een goede zaak, ben benieuwd hoe de andere omroepen reageren als het er daadwerkelijk is.

Voorproefje is al elke vrijdagavond op Veronica!
Oud 17-03-2009, 21:24
Hulk
Hulk is offline
Je kunt trouwens gratis lid worden door middel van een cashback tegenwoordig:

Laatst gewijzigd op 18-03-2009 om 23:15. Reden: How 'bout no.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 21:56
Verwijderd
Ach, niet heel boeiend. Een beetje zendtijd zal ook niet zo heel veel voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 22:01
Hulk
Hulk is offline
Hoe zit dat eigenlijk? 50.000 leden krijg je dus 2 uur zendtijd, en met 150.000 hoeveel uur krijg je dan?
Oud 17-03-2009, 22:06
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
hopelijk halen die draken niks maar met de verrechtsing van tegenwoordig zullen ze er net als die kankertelegraaf zooi ook wel doorkomen
Oud 17-03-2009, 22:18
Martiño
Martiño is offline
Ik denk niet dat Powned en die andere nieuwe omroepen zoals Piep en de Telegraaf een nuttige bijdrage gaan leveren. Ik verwacht bij Powned en de Telegraafomroep een hoop pulp, die al dan niet inspeelt op het onderbuikgevoel, populistisch en/of nodeloos kwetsend is en de grenzen van de smakeloosheid en fatsoen opzoekt, gewoon omdat het kan. Ik zit er niet echt op te wachten.
Oud 17-03-2009, 22:23
BendeBen
BendeBen is offline
ik ben wel een geenstijl fan, ben ook wel lid geworden voor die 5 euro maar ik verwacht er niet zo veel van. vind het een beetje flauw allemaal tot nu toe.
een beetje roepen dat je de boel op stelten gaat zetten... dat is net zoiets als een komiek die zegt dat ie grappig gaat zijn, dat werkt alleen maar averechts.

voor die 50000 leden hebben ze het niveau erg moeten verlagen en nog halen ze het niet (nog 6000 in 2 weken... erg kantje boord)
Oud 18-03-2009, 12:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
GeenStijl :')

Dat alle medewerkers vanavond nog onder een trein mogen komen.
Oud 18-03-2009, 14:18
ganralph
ganralph is offline
die site gaat met enorme stappen achteruit en een eventuele omroep zal een doodsteek zijn. niet dat ik er wakker van lig, maar dat zouden ze bij GS wel eens moeten doen.

en als het ze niet lukt om die 50.000 bij elkaar te krijgen, dan geven ze daar wel weer een draai aan alsof het hen niets boeit (de 1-april grap ligt voor de hand)

grappig wel hoe al bijna 50.000 kneuzen zo onkritisch achter een redactie aanlopen die ze zo prijzen omdat die zo kritisch is.

voor 5,72 heb ik 4 bloemkolen.
Oud 18-03-2009, 15:27
Uice
Uice is offline
GeenStijl is nou net een concept dat vooral op het internet werkt; gehele vrijheid van meningsuiting, hyperlinks om de haverklap en ongetalenteerde schrijvers die overal gelezen worden. Dat moet je juist niet op televisie willen brengen.
Oud 18-03-2009, 16:41
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
die site gaat met enorme stappen achteruit en een eventuele omroep zal een doodsteek zijn. niet dat ik er wakker van lig, maar dat zouden ze bij GS wel eens moeten doen.

en als het ze niet lukt om die 50.000 bij elkaar te krijgen, dan geven ze daar wel weer een draai aan alsof het hen niets boeit (de 1-april grap ligt voor de hand)

grappig wel hoe al bijna 50.000 kneuzen zo onkritisch achter een redactie aanlopen die ze zo prijzen omdat die zo kritisch is.

voor 5,72 heb ik 4 bloemkolen.
Anderzijds, misschien hebben ze al lang 144.000 leden en doen ze net of ze te weinig hebben

En het lidmaatschap is GRATIS via die autoblog link bovenin he
Oud 18-03-2009, 17:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is echt onbeschrijfelijk kansloos dat er mensen zijn die dat ook echt doen.
Oud 18-03-2009, 17:02
Hulk
Hulk is offline
Tsja links en rechts kunnen elkaar over een weer wel lekker kansloos gaan noemen maar dat helpt niet.

Ik vind de Publieke Omroep op het moment in ieder geval kansloos, dus baat het niet dan schaadt het niet.
Oud 18-03-2009, 17:05
Dinalfos
Dinalfos is offline
Maar hoe wordt de PO minder kansloos als GS de boel komt "verlichten"? Ik snap het geloof ik nog niet helemaal. Willen ze het laatste restje niveau ook nog wegpoetsen door met goedkope, inspiratieloze programma's te komen? Hmm.
Oud 18-03-2009, 21:59
Hulk
Hulk is offline
Omdat de publieke omroep nu alleen maar links is is het kansloos.
Oud 18-03-2009, 23:07
Verwijderd
Ik vind het zorgelijk dat GS al als afkorting wordt gebruikt kennelijk.

Maar, het programma vind ik iig prima op Veronica, dus ben benieuwd.
Ik erger me wel aan de verschillende uitspraken van de naam; dat de naam een acroniem is; en tsja sowieso een beetje kansloze naam.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 08:38
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Anderzijds, misschien hebben ze al lang 144.000 leden en doen ze net of ze te weinig hebben

En het lidmaatschap is GRATIS via die autoblog link bovenin he
dat zou ook prima kunnen
en nee, gratis doe ik er ook niet aan mee. trouwens, dat een gratis iets in Nederland niet sneller 50.000 leden heeft, zegt ook iets over het draagvlak.

Citaat:
en hoe gaat Powned dat veranderen? dat je het ergens niet mee eens bent, wil niet zeggen dat elke tegenactie een goede is, of een oplossing biedt. GS krijgt straks zendtijd dankzij jouw ongenoegen over de PO, maar ik verwacht niet dat ze iets aan je ongenoegen gaan doen. ze worden onderdeel van het systeem, en daardoor wordt hun kritische positie alleen maar zwakker.

Citaat:
Ik vind het zorgelijk dat GS al als afkorting wordt gebruikt kennelijk.
waarom? dat heet efficiëntie/luiheid. iedereen weet waar we het over hebben.
Oud 19-03-2009, 09:50
Hulk
Hulk is offline
We zullen wel zien of PowNed het gaat veranderen, nogmaals; baat het niet dan schaadt het niet
Oud 19-03-2009, 12:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Maar wat heeft PowNed dan toe te voegen? Behalve kinderachtig moddergooien dan, want daar zal het ongetwijleld op neer komen.
Oud 19-03-2009, 17:37
Hulk
Hulk is offline
Nou misschien komen ze wel met een actualiteitenprogramma of iets dergelijks, zie je het nieuws ook een keer van de andere kant.

Maar ik moet toegeven het is even afwachten. Gelukkig is de Telegraaf er ook al doorheen dus rechtser wordt het bestel sowieso al.
Oud 19-03-2009, 17:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zag mezelf altijd wel als een vrij rechts type, maar Geen Stijl heb ik altijd een abnormaal mongool iets gevonden. Allemaal blaaskaken met Rutger als hun leider.

Het controversiele van dat Powned valt trouwens vies tegen, zo gingen ze bijvoorbeeld Standpunt.NL bellen met 4 'meningen', waarvan er 3 van het niveau 'ja die tering werklozen zijn gewoon een stelletje luie flikkers' hadden en er 1 was die gewoon netjes een mening verkondigde. Nou was het natuurlijk heeeeeeeeeel raar dat alleen die laatste persoon werd teruggebeld door de redactie, 'want dan is het niet het standpunt van de Nederlander. Noem het dan Standpunt.Redactie'... BLAAT!
Het is toch logisch dat ze mensen op de radio willen die niet om de 5 seconden kanker, tering of pleuris roepen.
Rutger had lekker op TV-Rijnmond moeten blijven en door moeten gaan met 'Rutger leert stappen' en de verkeerde grapjes maken tegen een stel hoolies en keihard in mekaar gerost worden.
Oud 19-03-2009, 17:56
Hulk
Hulk is offline
D'r was maar één iemand die die felle mening over luie flikkers had, die anderen brachten hun standpunt heel normaal.
Oud 19-03-2009, 18:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar ik moet toegeven het is even afwachten. Gelukkig is de Telegraaf er ook al doorheen dus rechtser wordt het bestel sowieso al.
Het bestel zal door de Telegraafomroep in ieder geval ongenuanceerder en subjectiever worden, als ik tenminste op de andere uitgaves van de Telegraaf moet afgaan.
Daarbij, de Telegraaf heeft alleen nog de 50.000 leden. Ze moeten ook nog toestemming krijgen van het ministerie, waarbij ze wel hard moeten maken wat hun omroep nu gaat onderscheiden, en dat ze voldoende los staan van de TMG e.d., aangezien publieke omroepen niet verbonden mogen zijn aan een commercieel bedrijf. Ze zijn er dus nog niet.
Oud 19-03-2009, 18:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou ja, het is maar wat je normaal noemt. Ze vloekten mss niet zo, maar ze hadden er wel wat flink beledigende dingen voor uitgezocht.
Oud 19-03-2009, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Het bestel zal door de Telegraafomroep in ieder geval ongenuanceerder en subjectiever worden, als ik tenminste op de andere uitgaves van de Telegraaf moet afgaan.
Daarbij, de Telegraaf heeft alleen nog de 50.000 leden. Ze moeten ook nog toestemming krijgen van het ministerie, waarbij ze wel hard moeten maken wat hun omroep nu gaat onderscheiden, en dat ze voldoende los staan van de TMG e.d., aangezien publieke omroepen niet verbonden mogen zijn aan een commercieel bedrijf. Ze zijn er dus nog niet.
Nouja, de verwachting is dat de Telegraaf daar wel doorheen komt. Anders krijgt het kabinet heel rechts Nederland over zich heen, en tja, ze spreken toch een groep die niet echt vertegenwoordigt is in het publieke bestel. Zelfs het Journaal vind ik overwegend links. Nu heb ik daar niet zo'n probleem mee, maar het is wel opvallend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2009, 23:12
Verwijderd
Als ze de leden krijgen vind ik het prima, maar verder heb ik echt níets met GS en ook helemaal niets met de Telegraaf, dus ik zal de programma's die ze gaan maken waarschijnlijk niet zien.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 23:33
Verwijderd
Die Sorensen wilde toch al een Populistische Omroep? Die gaat het blijkbaar niet halen, maar Telegraaf gaat dat stokje dan vast een beetje overnemen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 10:55
ganralph
ganralph is offline
hmm, ik vermoed dat mensen denken dat "verrechtsen" en "ontlinksen" hetzelfde is.
persoonlijk ga ik liever voor kwaliteit, dus ik zie niet in hoe rechtse prutprogramma's de PO kunnen verbeteren, alleen maar omdat ze "rechts" zijn.

wat is "links" en "rechts" in deze eigenlijk?
Oud 20-03-2009, 12:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
De GS-definitie van rechts is vooral kankeren op "steuntrekkers" en roepen dat iedereen 70 uur per week moet gaan werken. Want daar worden we met z'n allen beter van.
Oud 20-03-2009, 14:45
Martiño
Martiño is offline
Dat de publieke omroep te links is vind ik echt een enorm non-argument. Het is bekend dat de Vara aan de linkerkant staat, daartegenover staat dat de meeste omroepen in het midden zitten, en bij omroepen zoals de Tros, EO en NCRV zit je al meer naar de populistische en/of rechterkant. Daarbij zie ik juist in DWDD, Pauw en Witteman en Nova (allemaal Vara) veel gasten uit alle hoeken van de samenleving, en niet alleen de linkerkant.
Natuurlijk zie je de kleur van de omroep af en toe terug in de programma's, maar zeker de actualiteiten blijven in mijn ogen objectief. Het probleem is vooral dat sommige mensen een kritische journalist vaak liever zien als een subjectieve journalist.
Oud 20-03-2009, 22:18
Verwijderd
Nog een goede reden om de TV links te laten liggen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 15:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Wakker Nederland en PowNed, want ze zijn toch allebei verbonden aan de Telegraaf (Geenstijl hoorde daar toch ook bij)? Dus ik vind het grote onzin, één zo'n hysterische 'meer rechts op de tv' omroep lijkt me meer dan genoeg. Maar ik vind het sowieso wel gek, al die omroepen die nu ineens zo panisch nieuwe leden aan het zoeken zijn, volgens mij kunnen we het prima af met de bestaande omroepen, zijn er genoeg mogelijkheden om daar nieuwe programma's te ontwikkelen die wellicht wat beter tegemoet komen aan de wens van het publiek.
Oud 21-03-2009, 15:12
Verwijderd
Het publiek van de Telegraaf verschilt nogal van dat van Geenstijl.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 15:15
Hulk
Hulk is offline
GS is eigendom van TMG, maar ze staan volgens het contract redactioneel/bestuurlijk volledig los van de Telegraaf
Oud 21-03-2009, 15:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het publiek van de Telegraaf verschilt nogal van dat van Geenstijl.
Oké, maar hoe precies dan? Misschien ben ik wereldvreemd, maar ik heb eigenlijk nog nooit de Telegraaf gelezen of op Geenstijl gekeken. Geenstijl is voor wat hoger opgeleiden of zo?
Oud 21-03-2009, 16:13
Verwijderd
Citaat:
oké, maar hoe precies dan? Misschien ben ik wereldvreemd, maar ik heb eigenlijk nog nooit de telegraaf gelezen of op geenstijl gekeken. Geenstijl is voor wat hoger opgeleiden of zo?
d:
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 16:19
Hulk
Hulk is offline
Wat lach je nou. Het is gewoon een feit dat GeenStijl met name hogeropgeleiden aantrekt...
Oud 21-03-2009, 16:24
Uice
Uice is offline
Daar wil ik dan weleens statistieken van zien.
Oud 21-03-2009, 16:37
Hulk
Hulk is offline
Onderzoeksresultaten van STIR:

http://www.stir.nl/downloads/webmeter/januari_2009.xls

Als je even naar lijn 210 scrollt zie je dat circa 75% van de bezoekers hoog opgeleid is.
Oud 21-03-2009, 17:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Onderzoeksresultaten van STIR:

http://www.stir.nl/downloads/webmeter/januari_2009.xls

Als je even naar lijn 210 scrollt zie je dat circa 75% van de bezoekers hoog opgeleid is.
Niet hoog opgeleid, hoogopgeleid. Onder hoogopgeleid valt ook HBO.

Desalniettemin verrassend.
Oud 21-03-2009, 18:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Niet hoog opgeleid, hoogopgeleid. Onder hoogopgeleid valt ook HBO.
Haha.

Ik vind het niet zo heel erg verrassend dat de bezoekers van GeenStijl hoger opgeleid zijn dan lezers van de Telegraaf (al had ik 75% niet verwacht, maar ik denk dat dit komt omdat veel GeenStijl lezers studenten zijn).
GeenStijl heeft een wat meer vrijzinnigere, ludieke en rebelse stijl en nodigt de lezer meer uit tot nadenken en het uiten van zijn mening, en brengt de berichten meer met humor, terwijl de Telegraaf als krant per definitie een geheel ander publiek heeft, daardoor sowieso al minder interactief is dan een website, en de onderwerpen op een lager niveau worden besproken in simpele bewoordingen met een subjectievere ondertoon, waardoor meer op het onderbuikgevoel wordt ingespeeld. De grootste overeenkomst van de Telegraaf en GeenStijl blijft dat ze beide irritante, schreeuwerige rechts-populistische moraalridders zijn.

Citaat:
Maar ik vind het sowieso wel gek, al die omroepen die nu ineens zo panisch nieuwe leden aan het zoeken zijn, volgens mij kunnen we het prima af met de bestaande omroepen, zijn er genoeg mogelijkheden om daar nieuwe programma's te ontwikkelen die wellicht wat beter tegemoet komen aan de wens van het publiek.
Vanuit het ministerie zijn nieuwe eisen gesteld wat betreft de zendtijd voor omroepen. Daarom is het belangrijk dat zij meer leden achter zich hebben staan, want meer leden betekent (zeker nu) meer zendtijd.
Oud 22-03-2009, 12:10
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Kijk, aan Martiño's antwoord heb ik tenminste iets

En wat dat laatste betreft, dat heb ik natuurlijk wel meegekregen dus in dat opzicht snap ik het wel, maar vind ik het gewoon onzin en ben ik van mening dat al die nieuwe omroepjes totaal niets kunnen toevoegen
Oud 22-03-2009, 21:51
Verwijderd
PN/GS: 'Jakkie!'
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 21:28
Verwijderd
Ze gaan het halen: nog maar 544 leden nodig!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 21:36
Martiño
Martiño is offline
Ja, ze hebben wel even een inhaalslag gemaakt. Maargoed, het is nog geen 1 april.
Oud 25-03-2009, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Oké, maar hoe precies dan? Misschien ben ik wereldvreemd, maar ik heb eigenlijk nog nooit de Telegraaf gelezen of op Geenstijl gekeken. Geenstijl is voor wat hoger opgeleiden of zo?
Wereldvreemd wel een beetje, maar voornamelijk verstandig

Op GeenStijl zitten vooral anonieme nerds die woorden als "deaud", "heaumeau" en "neqschot" gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 22:45
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Op GeenStijl zitten vooral anonieme nerds die woorden als "deaud", "heaumeau" en "neqschot" gebruiken.
yawn
Oud 25-03-2009, 22:48
Verwijderd
Citaat:
yawn
Geef me eens ongelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 23:35
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Geef me eens ongelijk.
www.geenstijl.nl
Oud 26-03-2009, 00:22
Verwijderd
In eerste nieuwsbericht dat ik aanklik kom ik al de woorden heaumeaux en nekschot meerdere keren tegen tussen de reacties. Maar ik had deels ongelijk; ze zijn niet anoniem. Ze hebben nicknames als "Heau even" en "wtfgebeurdhierdan" [sic]...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten