Oud 23-03-2009, 23:55
Verwijderd
Citaat:
wat is de droomshow trouwens? dat ken ik helemaal niet?
Dat kwam vroeger altijd bij "Alles kits" met Bas Westerweel; de show werd eerst gepresenteerd door Judith de Bruijn en later misschien door iemand anders. Ik vond het griezelgedeelte van "De Droomshow" altijd leuk, waar de kinderen dan bijvoorbeeld in vieze smurrie voorwerpen moesten gaan zoeken. En de kokers vangen op het laatst (finale - hoe meer kokers je ving, hoe meer prijzen je had), dat vond ik ook altijd heel leuk. Ik wou er ook altijd aan meedoen, maar wist toen helaas al dat dat vanwege mijn handicap nooit zou kunnen.

EDIT: Ik keek net op Wikipedia, daar kun je meer informatie vinden over "De Droomshow:" http://nl.wikipedia.org/wiki/Droomshow

O ja, en kijk ook op Hyves: http://droomshow.hyves.nl

Laatst gewijzigd op 24-03-2009 om 00:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2009, 01:47
Verwijderd
Citaat:
damn. sorry. het had antwoordde moeten zijn.

wat is de droomshow trouwens? dat ken ik helemaal niet?
Oh, die spelfout was me niet opgevallen. Het ging me er om dat je vroeger lekker bijdehand was
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Oh, die spelfout was me niet opgevallen. Het ging me er om dat je vroeger lekker bijdehand was
dank u dank u. volgens mijn ouders was ik een vrij vervelend kind. als ik ook nog was gaan puberen dan hadden ze het niet overleeft.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 10:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat kwam vroeger altijd bij "Alles kits" met Bas Westerweel; de show werd eerst gepresenteerd door Judith de Bruijn en later misschien door iemand anders. Ik vond het griezelgedeelte van "De Droomshow" altijd leuk, waar de kinderen dan bijvoorbeeld in vieze smurrie voorwerpen moesten gaan zoeken. En de kokers vangen op het laatst (finale - hoe meer kokers je ving, hoe meer prijzen je had), dat vond ik ook altijd heel leuk. Ik wou er ook altijd aan meedoen, maar wist toen helaas al dat dat vanwege mijn handicap nooit zou kunnen.

EDIT: Ik keek net op Wikipedia, daar kun je meer informatie vinden over "De Droomshow:" http://nl.wikipedia.org/wiki/Droomshow

O ja, en kijk ook op Hyves: http://droomshow.hyves.nl
Ojaaa de Droomshow ik vond dat liedje altijd zo leuk!
Oud 24-03-2009, 10:37
Verwijderd
tis weer voorbij wat een droom van een show, iedereen blij en de winnaar z'n kado ♪
mooi was dat
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 10:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja

Maar ook die over de 'nog 10 seconden'
Oud 24-03-2009, 10:44
Verwijderd
De hoogste tijd de laatste ronde! nog 10 seconden! Nu nog maar een paar en dan HOHOHOHO! HO STOP HO!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 10:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
<33
Oud 24-03-2009, 10:46
Verwijderd
ben ik daar gewoon te oud voor ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 10:48
Verwijderd
en ik wilde altijd samen met mijn zus mee doen aan 'geef nooit op' en dan gaan springen op die haribo trampoliness
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 10:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Huhuhu en dan zo ineens ergens anders naartoe springen
Oud 24-03-2009, 10:51
Verwijderd
Ja dat vond ik altijd heel erg freaky.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 10:51
31337
31337 is offline
Ik had vroeger een kleine plastic pony op wielen. Vond ik vet stoer enzo En iedere keer als er op de weg een auto met paardentrailer voorbij kwam, zeiden me zussen "Er zit ook een pony in". En ik maar afvragen hoe zij zo'n klein ding van nog geen 60 cm konden zien aan de achterkant van een trailer. :')
Oud 24-03-2009, 10:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 24-03-2009, 10:53
Verwijderd
ik had trouwens altijd een plastic rood koffertje met al mijn lievelingsspeelgoed klaarstaan naast mijn bed, voor als er brand uit brak. vond ik heel handig van mezelf.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 10:58
31337
31337 is offline
Citaat:
ik had trouwens altijd een plastic rood koffertje met al mijn lievelingsspeelgoed klaarstaan naast mijn bed, voor als er brand uit brak. vond ik heel handig van mezelf.
Zouden alle kleine kinderen bang zijn voor brand thuis? Ik had zo'n raampje boven mijn kamerdeur en bleef daar altijd naar kijken als ik ging slapen. Ik dacht dat als er brand zou uitbreken ik dat dan wel zou zien. Ik bleef soms echt zo lang kijken dat ik 2 uur later nog wakker was
Oud 24-03-2009, 11:15
Nona
Nona is offline
Ik was niet zo bang voor brand, maar ik rende wel ieder jaar vlak voor Oud en Nieuw schreeuwend naar beneden, in de veronderstelling dat de knallen van rotjes schoten waren en dat er oorlog uitbrak.
Oh, en ik dacht dat Oost-Duitsland een soort Auswitz was, maar dat kwam door verwarrende nieuwsitems (nou ja, voor een vierjarige) toen de Berlijnse Muur afgebroken werd.
Oud 24-03-2009, 11:17
Verwijderd
Mijn moeder is op 31/12 jarig en had ons wijsgemaakt dat al het vuurwerk voor haar verjaardag was.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 14:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, ik was wel overtuigd fan van het kindeke Jezus, en ik vond dat het een meisje was. En ik kon al vroeg lezen, maar ik deed dat alleen als het me uitkwam. Dus ik dronk doodleuk een flesje traplakverharder leeg, terwijl er heel groot op stond !!!!! en BUITEN BEREIK VAN KINDEREN BEWAREN en COROSSIEF (nouja dat kon ik misschien niet lezen ).

En ik mocht de tuin niet uit, maar dat deed ik toch, dus toen vertelde mijn moeder me dat de grote boze wolf achter de heg woonde en dat ik niet voorbij de heg mocht omdat de wolf dan achter me aan zou komen. Dus op een dag speelde ik in de tuin en ik wilde heel graag de straat op. Ik gluurde om het heggetje en zag geen wolf, dus ik ging op straat spelen. Toen ik bij de voordeur aanbelde en mijn heel verbaasde moeder deed open, legde ik uit dat de boze wolf boodschappen aan het doen was en ik snel langs de heg had kunnen rennen om op straat te spelen!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 15:17
Verwijderd
Dieren hadden gewoon een taal maar die was niet universeel. Een Franse en een Nederlandse hond klinken voor de mensen hetzelfde maar de Franse hond spreekt echter wel een franse variant in de hondentaal.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 15:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
ben ik daar gewoon te oud voor ofzo?
Ja, toen ik het keek was ik iets van 5 of 6 geloof ik. Was jij toen 15/16?
Oud 24-03-2009, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Ja, toen ik het keek was ik iets van 5 of 6 geloof ik. Was jij toen 15/16?
't Was van 1993 tot 2001 op tv.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 15:56
Cherry Springs
Hmm, oké. Ik keek het nooit zo heel vast.
Oud 24-03-2009, 16:56
Verwijderd
Als kind had ik een Maja de Bij-aflevering gezien die ging over een dodelijke horzel. Daardoor ben ik jarenlang bang geweest in het donker, omdat ik altijd bang was om 'de dodelijke Emma' tegen te komen. De clue van de aflevering was juist dat die horzel niet gevaarlijk was, maar ik bleef er toch bang voor. Ik had ook een keer vlak voor het slapen een Donald Duck gelezen, waarin een stripje ging over een yeti. Daarna moest ik gaan slapen maar ik was heel bang geworden, omdat de deur van mijn slaapkamer steeds een beetje heen en weer bewoog door de tocht. Ik dacht dat dat kwam door de ademhaling van de yeti, die volgens mij in de deuropening stond (kon ik niet zien, want het was donker). Pff, wat was ik toen bang.
Verder dacht ik dat van die mannetjes onder de grond bij stoplichten ook, en om de een of andere reden heb ik een tijdje gedacht dat als je op een wc-bril ging zitten er dan een klomp hersenen tegen je billen aan zou drijven. Ik probeerde er dus altijd een beetje boven te hangen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 16:58
Verwijderd
En ohja, mijn oom had me dus wijs weten te maken dat vlinders slagtanden hebben waarme ze je kapot kunnen bijten. Mijn ouders wisten niet dat mijn oom me dat op de mouw had weten te spelden en toen gingen we naar de dierentuin en naar de vlindertuin en toen werd ik rende ik daar rond van 'NEE NEEE NNEEEEEEEE niet bijten ik wil niet dood AQHRGHHA GA WEG!' terwijl ik als een gek vlinders probeerde dood te meppen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 16:59
Verwijderd
Citaat:
en om de een of andere reden heb ik een tijdje gedacht dat als je op een wc-bril ging zitten er dan een klomp hersenen tegen je billen aan zou drijven. Ik probeerde er dus altijd een beetje boven te hangen.
wat
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 17:02
Verwijderd
Ik dacht dat je echt ín de wc kon vallen en dan doorgespoeld kon worden, omdat een vriendinnetje een keer zei dat ze in de wc was gevallen. Later 'viel' ik er zelf een keer in en toen vond ik het alleen maar grappig
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 17:28
Cherry Springs
Citaat:
En ohja, mijn oom had me dus wijs weten te maken dat vlinders slagtanden hebben waarme ze je kapot kunnen bijten. Mijn ouders wisten niet dat mijn oom me dat op de mouw had weten te spelden en toen gingen we naar de dierentuin en naar de vlindertuin en toen werd ik rende ik daar rond van 'NEE NEEE NNEEEEEEEE niet bijten ik wil niet dood AQHRGHHA GA WEG!' terwijl ik als een gek vlinders probeerde dood te meppen.
Oud 24-03-2009, 21:46
Verwijderd
Toen mijn zus het geheim van de Sint werd verteld, zei ze:"Ah...Dus dat van Jezus is ook niet waar?"
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 23:22
Verwijderd
Niet raar lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 00:24
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik dacht dat de aarde binnenste buiten zat en dat je dus als je omhoog keek de andere kant van de aarde moest kunnen zien, en ik begreep nooit waarom dat niet zo was. Als ik aan mensen vroeg waarom je de andere kant van de aarde niet kon zien begrepen ze me niet.
Oud 25-03-2009, 00:50
Verwijderd
Ik was ervan overtuigd dat het melicijnen was ipv medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 00:56
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
net als moneculen, ik zeg trouwens nog steeds moneculen. Ik kwam er pas op mn zeventiende ofzo achter dat het moleculen was.
Oud 25-03-2009, 05:19
Verwijderd
Oh ja, zoiets had ik ook. Ik heb heel lang gedacht dat het 'zelf' was in plaats van 'zalf'.
'Smeer even een zelfje op.'
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 09:46
Verwijderd
Ik wilde vroeger altijd een bril, want dat vond ik stoer. Dus ging ik heel veel tegen de zon inkijken. Heeft niet geholpen!
En ik bedacht altijd dat mijn knuffels snachts altijd levend werden, dus zette ik ze heel netjes op een rijtje neer, zodat, als ze op zouden staan, ze niet over elkaar zouden struikelen. Ik wilde ook altijd zo lang mogelijk wakker blijven, want dan zou ik dat misschien zien. Helaasch heb ik dat nooit mee mogen maken... En ik rende altijd weg, overal. Mijn ouders zijn me een keer kwijt geweest op een keramiek markt en toen zat ik heel gelukkig achter op het terrein in de zandbak. En op een camping, de mensen die me vonden zijn nog best vaak bij ons over de vloer geweest. Ik snapte nooit zo goed waar mijn ouders zich druk om maakte, ik was toch al groot en sterk? Als er gemene mensen zouden komen, zou ik die schoppen en weer teruggaan naar mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 12:30
flyaway
flyaway is offline
Ik zeg nog steeds 'membraam' ipv 'membraan'.
En ik dacht dat andere talen gewoon een soort geheimtaal waren, met a=b, b=c, enz. Dus ik dacht dat als je het alfabet zou kennen, je de taal zou spreken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Toen mijn zus het geheim van de Sint werd verteld, zei ze:"Ah...Dus dat van Jezus is ook niet waar?"
jaaaaa, zoiets zei ik ook: "ja, en god bestaat zeker ook niet! ik geloof jullie nooit meer!"
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 12:50
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Ik zeg nog steeds 'membraam' ipv 'membraan'.
En ik dacht dat andere talen gewoon een soort geheimtaal waren, met a=b, b=c, enz. Dus ik dacht dat als je het alfabet zou kennen, je de taal zou spreken.
waha dat dacht ik ook! Ik vroeg aan mijn broer of hij een paar woorden van een tekst in het engels wilde vertalen, en vervolgens ging ik kijken welke letters in welke letters veranderden en probeerde de andere woorden op die manier zelf te vertalen.
Oud 25-03-2009, 20:15
Miekje*
Miekje* is offline
Ik was er vroeger van overtuigd dat mijn zus een pot had met toverzalf. Als ik iets stootte en het deed pijn, dan smeerde zij er wat van op en dan was het spontaan over Het was overigens gewoon stinkende rozenrème dat bijna is uitgedroogd.
Oud 25-03-2009, 21:41
Liefst
Liefst is offline
Toen ik een jaar of vier was en al een tijdje tv zat te kijken zei mijn moeder dat ik op moest passen dat ik geen vierkante ogen zou krijgen.
Ik heb een hele tijd gedacht dat dat echt kon.

Toen ik een jaar of zes was ging ik met mijn moeder mee een nieuwe magnetron kopen. Bij het afrekenen zei de verkoper dat de magnetron steeds zwaarder zou worden. Ik dacht dat de magnetron dan op een gegeven moment overal doorheen zou zakken, zelfs door de vloer in ons huis. Elke ochtend was ik opgelucht als ik 'm nog gewoon op z'n plekje zag staan.
(voor het geval het niet duidelijk is: de verkoper maakte een grapje, omdat als je iets zwaars lang moet dragen het steeds zwaarder aanvoelt).

En ik heb mijn broertje wijsgemaakt dat hij, als hij achter de tv ging staan, zelf in beeld te zien was.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 22:19
Cherry Springs
Ik zei vroeger ook altijd limolade in plaats van limonade.

Oh, met de kinderen uit mijn buurt wilden we ook altijd heksensoep koken. Dan hadden we een emmer en dan haalden we water uit de sloot en dan ging een iemand met een tak in die emmer zitten roeren terwijl wij overal onkruid enzo vandaan haalden. We waren er van overtuigd dat we dan iets konden toveren. De hele buurt was in commotie doen er opeens een luchtbel naar boven borrelde in die emmer, omg het is echte heksensoep want het borrelt helemaal! :eek!:

Aww <3
Oud 25-03-2009, 22:22
Verwijderd
Haha wij gingen altijd zelf parfum maken en dan waren we zo enorm teleurgesteld als dat ging rotten
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Haha wij gingen altijd zelf parfum maken en dan waren we zo enorm teleurgesteld als dat ging rotten
jaaaaa, dat deden wij ook
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 10:54
Verwijderd
Boterham was Rappam en vliegtuig was Fureluur, als we het dan toch hebben over rare woorden. En ik heb heel lang de K niet uit kunnen spreken, dus ik was Tarelien en ik zei: Bij papa de haartjes pippen.

En parfum maken deden we ook!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 00:26
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
wij maakten ook parfum, brandnetelparfum meestal omdat dat zo ong. het enige was wat overal wel groeide.

Oud 27-03-2009, 09:08
Verwijderd
Oh ja, brandnetels, die plukten wij ook veel. Met een boterhamzakje om je hand Hoewel er één meisje was die 'm gewoon kon vastpakken en er alles mee kon doen, ze kreeg gewoon geen bultjes, dus zij was dan meestal een soort 'opperheks'
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 13:25
Miekje*
Miekje* is offline
Ik was vroeger bang voor brandnetels :')
Oud 27-03-2009, 19:59
DBZ
DBZ is offline
Ik dacht dat als je in de droomvlucht in de Efteling uit je karretje zou vallen, je oneindig ver naar beneden zou vallen en dood zou gaan door uitdroging. Of je zou naar China vallen.

Ik dacht ook altijd dat iedereen op heel de wereld in een complot tegen mij zat. Misschien was ik wel de enige mens op aarde en waren de andere 'mensen' gewoon robots. Misschien wilde ze mij testen, hoe ik zou reageren op een leven, zoals het leven dat ik meemaakte.
Ook dacht ik dat mensen gedachte konden lezen, dus elke keer als ik iets had gedaan wat niet mocht van mijn ouders, dacht ik er heel de dag aan, maar als mijn ouders erbij waren, probeerde ik er niet aan te denken.
Ik dacht ook nog dat ik in een andere wereld (ook) leefde. Alles wat ik op deze wereld deed, deed ik ook in die andere wereld. Als ik hier bijvoorbeeld aan het tennisen was, sloeg ik in die andere wereld iemand keihard tegen zijn kop Ook dacht ik dat ze in die andere wereld konden horen wat ik hier dacht, omdat ik het daar niet alleen dacht, maar ook zei.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Ik was vroeger bang voor brandnetels :')
Ik ben nog steeds bang voor brandnetels.

Ik dacht dat meisjes te koop waren, mijn ouders op elk moment mij dood konden laten zijn en de radiomensen speciaal voor onze radio aan het praten/zingen waren. :')

En een jongen uit m'n klas dacht tot vorig jaar dat mondiale seks seks met de mond was.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 20:38
Verwijderd
Bij de snackbar in de buurt hing een bord met 'geopend'. ik heb jaren gedacht dat het een spelfout was en er 'goepend' stond en ik dacht dat dat een gerecht was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten