Oud 30-03-2009, 20:41
wii0fan
wii0fan is offline
Hallo iedereen,

Wat merk je als je slechte ogen begint te krijgen?

Want ik heb het idee dat ik slechte ogen begint te krijgen, want ik krijg sinds een maand regelmatig pijn in m'n ogen en het lijkt net alsof ik heel dik slijm in m'n ogen heb en ik zie dan ook wel regelmatig wazig.

Hoe kwam jij er achter dat je slechte ogen had?

MVG,
Wii0fan
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 20:45
bezoekster91
bezoekster91 is offline
ik wilde het mezelf niet toegeven, maar ik merkte heel erg dat ik dingen onscherp zag die ik normaal wel altijd kon zien.. en ik kon ook het schoolbord niet meer lezen.. toen was het dus wel noodzakelijk
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van wat jij hier beschrijft, maar het zou natuurlijk altijd kunnen Ga gewoon eens langs bij de opticien!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 15:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kon teksten op het schoolbord en ondertitels op de televisie niet goed lezen en ging daardoor met mijn ogen knijpen. En daar kreeg ik hoofdpijn van.
Als je wilt uitsluiten dat het niet aan je zicht ligt, kun je even bij een opticien een oogmeting laten doen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 15:12
Verwijderd
Als je het idee hebt dat je niet meer goed kan zien ofzo, dan kan je best naar de opticien gaan om je ogen te laten meten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 15:14
Giddybrain
Giddybrain is offline
Ik zelf had nergens last van, maar mensen om me heen zeiden wel dat ik mijn ogen steeds dichtkneep. je zou je gewoon moeten laten testen, want dan heb je pas echt door dat je weinig ziet.
Toen ik mijn bril had ging er een wereld voor me open. Testen kost niks btw
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 20:09
lisat
lisat is offline
ik zat altijd achter in de klas en kon op een gegeven moment de lettertjes op het bord niet meer lezen ... en ik had sneller hoofdpijn toen die tijd.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 20:15
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hallo iedereen,

Wat merk je als je slechte ogen begint te krijgen?

Want ik heb het idee dat ik slechte ogen begint te krijgen, want ik krijg sinds een maand regelmatig pijn in m'n ogen en het lijkt net alsof ik heel dik slijm in m'n ogen heb en ik zie dan ook wel regelmatig wazig.

Hoe kwam jij er achter dat je slechte ogen had?

MVG,
Wii0fan
plotseling slechter zien hoort niet bij "gewoon" slechtere ogen krijgen. Dat gaat heel geleidelijk, en als je nog jong bent word je ermee geboren, dat komt niet zomaar opzetten.
En omdat je het hebt over "dik slijm" en pijn in je ogen, zou ik eerder denken aan iets ontstekings-achtigs dan aan slechtere ogen. Heb je ook last van dingen als fel licht, en is het op bepaalde momenten erger, en als je er last van hebt, zijn je ogen dan ook rood?
Je ogen zijn heel belangrijk, dus als ik jou was zou ik er wel iemand naar laten kijken.
Oud 01-04-2009, 07:19
wii0fan
wii0fan is offline
Citaat:
plotseling slechter zien hoort niet bij "gewoon" slechtere ogen krijgen. Dat gaat heel geleidelijk, en als je nog jong bent word je ermee geboren, dat komt niet zomaar opzetten.
En omdat je het hebt over "dik slijm" en pijn in je ogen, zou ik eerder denken aan iets ontstekings-achtigs dan aan slechtere ogen. Heb je ook last van dingen als fel licht, en is het op bepaalde momenten erger, en als je er last van hebt, zijn je ogen dan ook rood? Je ogen zijn heel belangrijk, dus als ik jou was zou ik er wel iemand naar laten kijken.
Ja, met fel licht heb ik ook last, dan ga ik sinds een paar dagen m'n ogen dicht knijpen omdat het met om het zo te zeggen ''grote ogen'' pijn doet. Het is vaak even pijnlijk. Maar ik krijg het wel steeds weer wat erger!

Hoe bedoel je rode ogen? Zie ik rood of zijn ze rood?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 13:00
Alyssia
Alyssia is offline
Dat ze rood zijn, dus je oogwit is rood/rozig.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 16:13
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja, met fel licht heb ik ook last, dan ga ik sinds een paar dagen m'n ogen dicht knijpen omdat het met om het zo te zeggen ''grote ogen'' pijn doet. Het is vaak even pijnlijk. Maar ik krijg het wel steeds weer wat erger!

Hoe bedoel je rode ogen? Zie ik rood of zijn ze rood?
met rode ogen bedoel ik idd dat ze als je in de spiegel kijkt er rood uit zien, en dat kan je oogwit zijn dat rood is, of rondom je iris, of juist onder je oogleden.

Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij je huisarts om er naar te laten kijken. Ogen horen niet pijn te doen. (van normaal slechte ogen krijg je namelijk ook geen pijn in je ogen, maar hoofdpijn)
Oud 02-04-2009, 21:00
Verwijderd
Klinkt niet als slechte ogen ik zelf heb het doorgekregen doordat ik inderdaad last had met het lezen van lettertjes op het bord of ondertitelingen. Hoofdpijn komt vaak voor (vanwege het turen) en moeheid kan ook vaak optreden. maar van dik slijm heb ik nog nooit gehoord bij slechter zien
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten