Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Succes! Oja, dan moet je studie dus wel een opbouw hebben in blokken of trimesters, anders werkt het niet..
|
Verwijderd
|
Inprincipe gaat het bij mijn huidige opleiding (en heel gedragswetenschappen zo)
kwartiel 1 --> herkansen in tentamenweek kwartiel 2 kwartiel 2 --> herkansen in tentamenweek kwartiel 3 kwartiel 3 --> herkansen in tentamenweek kwartiel 4 kwartiel 4 --> laatste twee weken van augustus Bij mijn oude opleiding; civiele techniek was het alsvolgt (in het 1ejaar) kwartiel 1 --> water, inleiding civiele techniek de dag na de kerstvakantie + zomer, wiskunde A in kwartiel 2 kwartiel 2 --> zomer (behalve wiskunde B, die in kwartiel 3) kwartiel 3 --> zomer kwartiel 4 --> zomer Bij ons zijn de laatste weken van augustus, dus tijdens de introductie gewoon de tentamenweken en iedereen weet dat eigenlijk wel. |
![]() |
|
Bij ons (culturele antropologie in Leiden) waren de herkansingen gewoon het hele jaar door, geen vaste periodes. Wij hadden verder ook geen vaste tentamenperiodes. In het eerste jaar waren er trouwens wel herkansingen aan het eind van de zomer, maar dat waren twee herkansingen en dat was alleen dat jaar omdat ze het programma gingen omgooien en mensen natuurlijk wel de kans moesten krijgen hun vakken te halen. Dat programma hebben ze nu trouwens nog verder omgegooid dus misschien is het inmiddels wel veranderd.
|
Zit op de HAN, wel geen uni maar toch
![]() De eerste herkansing is altijd in de toetsperiode erna, de 2e in de zomervakantie en de 3e de eerste keer dat het blok weer wordt gegeven (dus een jaar later, tenzij ze wat omgooien), 4e poging in de herkansingsperiode weer een maand later etc. Toen ik begon aan de studie waren de herkansingen altijd een half blok later tijdens de lessen, 's avonds rond 6 uur ofzo, voor 2e en volgende geld hetzelfde.
|
![]() |
Bij de RuG letteren:
eerste tentamen in januari (dan is er geen college) --> hertentamen in juni eerste tentamen in juni (dan is er geen college) --> hertentamen in augustus Ik heb zelf nog nooit een herkansing gehad, maar ik wel stom vind is dat de herkansing van januari in juni is. want 1. dan heb je ook nog andere tentamens 2. de stof is dan al super ver weggezakt. |
![]() |
|
Bij ons op de Hanzehogeschool in Grunn zijn de herkansingen meestal pas weer in het volgende blok als het vak aangeboden wordt. De herkansingen van tentamens uit het 4e blok worden 2 week na het tentamen geloof ik weer aangeboden. En daarna pas weer ergens in augustus.
|
Verwijderd
|
Bij de faculteit Geesteswetenschappen in Utrecht kiest de docent gewoon een datum uit die hij/zij leuk vindt en vindt er vervolgens een ruimte voor. Er wordt geen rekening meegehouden als je twee vakken moet herkansen op dezelfde datum/tijd. Nu is het wel zo dat de kans natuurlijk wel erg klein is dat docenten individueel dezelfde datum kiezen, maar het is wel eens voorgekomen.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Bij ons komt het ook soms wel eens voor dat twee hertentamens op hetzelfde moment voorkomen. Maar dat gebeurt alleen als je een keuzevak volgt waarvan het tentamen op hetzelfde moment is. Maar ik geloof dat je dan meestal wel iets kan regelen.
|
![]() |
Bij psychologie rug is het als volgt
blok 1: twee tentamen weken geen herkansingen blok 2: (direct na de kerstvakantie) twee week tentamens en daarna de herkansingen van blok 1 en 2 blok 3: zelfde als blok 1 blok 4: zelfde als blok 2 dus nooit tentamens in de zomervakantie, moet zeggen vind het zelf een prima systeem |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik weet niet of Hogescholen ook mogen?
Bij mij (biologie en medisch laboratoriumonderzoek) aan de Hogeschool Rotterdam was het zo dat je steeds een blok had van 8 weken les en daarna twee weken tentamens. De hertentamens van blok 1 waren in de laatste lesweek of de tentamenweken van blok 2, de hers van blok 2 dat bij blok 3, de hers van blok 3 dat bij blok 4. Blok 4 was meestal een korter blok met de tentamens in week 8 en de hertentamens dan in week 9 en 10. Hekansingen in de zomer heb ik hier nooit gehad hoewel dat in Leuven ook heel gebruikelijk was.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Oooh die herkansingen bij ons zijn ook echt belachelijk gepland qua tijdstip (ik zit op de VU).
Als je moet herkansen uit september/oktober/(november?), dan moet je herkansen in de kerstvakantie, maar dit jaar viel dat dus op 22/23/24 (dus ook de dag vóór kerst), dat vond ik vrij irritant (al had ik zelf geen herkansingen. Vanaf november?/december tot en met april moet je herkansen in de eerste twee weken van juli. Officieel is de vakantie dan geloof ik al begonnen, dus daar ben ik niet heel happy mee, maar dat is nog wel te doen an sich: gewoon na je laatste tentamen nog even heel hard knallen. De tentamens uit mei en juni echter moet je herkansen in - ik geloof - de 3e en 4e week van augustus, in ieder geval vanaf 17 augustus dacht ik (ik hoor ook weer geluiden dat het verzet is en dat het alleen de 4e week is, maar dat heb ik nog nergens gelezen). Ik heb mijn vakantie hier omheen gepland, maar dat betekende dus dat ik alleen in de laatste twee weken van juli of de eerste twee weken van augustus kon boeken, best lastig. Liever had ik ergens een periode tussen, maar wij zijn erg strak gepland qua vakken, dus ik denk dat dat niet mogelijk was. |
![]() |
|
RuG, gedrag- en maatschappijwetenschappen, sociologie: herkansingen zijn in week 27. Dat is ergens in juli. Overige herkansingen vinden aansluitend plaats na de reguliere tentamens van het volgende blok. (Dus, haal je in semester 2a een vak niet, dan volgt de herkansing direct na de tentamens van 2b). Andere faculteiten van de RuG hebben herkansingen ergens in augustus, wat op veel weerstand stuit en een lage opkomst tot gevolg heeft.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|