Goededag,
Mijn broer heeft gisteren een nieuwe laptop gekocht met vista home premium en hij wil er mee draadloos kunnen internetten. Ik dacht dus dat is zo gedaan om die draadloos aan te sluiten, maar niet dus. Ik heb het voor elkaar gekregen om het bedraad werkend te krijgen (ip6 uitgezet en een statisch ip-aders ingevoerd in ip4, hierna in het netwerkcentrum een particulier netwerk van gemaakt). Maar het draadloos krijg ik niet voor elkaar. Daar heb ik ook ip6 uitgezet en een statisch ip-adres in ip4 ingevoerd. Ik heb de sleutel voor draadloos internet ook ingevoerd in de router en laptop en volgens vista heb ik nu een verbinding met ons netwerk, maar niet met internet. Als ik probeer mijn router te ping krijg ik "doelhost niet bereikbaar" en ik kan ook geen andere pc's in het netwerk pingen. Ik heb al een hoop op internet gezocht en geprobeerd, maar ik kom meer mensen met dezelfde fout tegen dan met een oplossing en de oplossingen die ik tegen ben gekomen hebben nog niet geholpen. Nu heb ik zelf ook een laptop die ik naast mijn pc gebruik en waar windows op staat. Daar kom ik meteen mee op internet, dus ik verwacht dat het een probleem is wat in vista zit of wat ik over het hoofd zie. Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!
Frank
O ja, ik heb op de router geen mac filter ingesteld en door de firewall van de router wordt ook niets geblokkeerd. De firewall van vista staat ook uit en alles wat het enigzins zou kunnen tegen houden ook.
|