Advertentie | |
|
![]() |
|
mijn top 10
__________________________________________________ 1)Turkije 2)Noorwegen 3)Griekenland 4)Roemenie 5)Bosnie 6)Zweden 7)Rusland 8)Finland 9)Oekraine 10) Ijsland Bijzonderheden ____________________________________ - Rusland heb ik in de top 10 omdat bijna alle oost europeanen hun de meeste punten geven -Roemenie is gewoon een mooi lied - Griekenland heeft een bekende zanger Ik denk dat de rest wel duidelijk is. Reacties Graag |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Van kansen op het songfestival heb ik weinig verstand. Wat betreft mijn eigen mening: ik vond Turkije leuk, wel aardig. Een van de weinige acts die nog enigszins serieus over kwamen. Maar tegelijkertijd ook wel echt een 13 in dozijn liedje. Zeker de intro was enorm onorigineel.
|
![]() |
POTVERDORIE!?
Echt zwaar onterecht dat ze niet door zijn!! Noorwegen ok, Azerbedjan ok...maar die Alicia Keys kloon van Litouwen en die Barbie-ik-kan-niet-op-hakken-lopen-dus-ik-blijf-maar-staan-met-mijn-blue-man-group-meneer-die-te-heet-gewassen-is zijn echt ONTERECHT door!! De Toppers deden t TOP! ![]() ohja en /care voor al die mensen die nu weer gaan mekkeren over 'waarom doen we nog mee dan?' Krijg de HIK, ga maar zeuren op ONZIN ofzo ![]() Pfff... hehe dat lucht op, ik moest t echt ff kwijt! Dank u ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() O ja, Turkije bij de EU op lange termijn ok. Maar wat in godsnaam doet Azerbijan op een Eurovisie songfestival?!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Turkije doet al sinds 1975 mee. Dat Azerbeidjan meedoet aan het esf is vanzelfsprekend, alle andere voormalige Sovjetlanden doen immers ook mee. Het liedje van de Toppers is in vergelijking tot de andere inzendingen totaal niet origineel. Een liedje zoals Shine had vijftien jaar gelden een goede kans om hoog te eindigen, maar de Nederlandse inzendingen zijn oubollig. Nederland bewandelt ieder jaar weer hetzelfde pad. De liedjes zijn goed, maar niet van deze tijd. Volkomen terecht dat de inzendingen van voormalige Sovjetlanden zijn doorgegaan, van onder andere oekraïne, estland en Azerbeidjan. En dat de inzending van Noorwegen door is, komt niet door de aandacht uit de media, maar door kwaliteit van het liedje zelf. Dat kun je niet ontkennen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede, Nederland week nu eens van het pad af, had ik het idee. Nederland heeft al jaren kwijlnummers ingestuurd die nooit spetterden of 'lekker gek' waren (zoals Guildo (oid? rare Duitser iig)...of Lordi). Nu proberen ze het juist eens wel te laten spetteren met veel glitter en glamour (wat hopeloos faalt met drie obese homo's in te krappe pakjes), maar tegenwoordig zijn melodieuze kwijlnummers weer de trend. |
![]() |
|
Ik las laatst, vlak voor de uitzending, dat iemand zei: 'We maken geen shine van kans'. Vond het wel een mooie
![]() Ik was toch wel een beetje teleurgesteld. Niet dat ik het lied nu zo geweldig vond (die ene vrouw, wat deed ze daar ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik denk dat het een samenwerking van 3 dingen is: - De meest actieve landen wat stemmen betreft zijn volgens mij toch de oost-europese landen. Zij stemmen liever op een buurland, net zoals wij liever België, Frankrijk of Spanje zien doorgaan dan Estland, Oekraïne en Polen. - Naast dat zij liever een buurland zien doorgaan, vinden ze de liedjes van de buurlanden ook stukken beter dan die van de west-europeanen. Zij houden niet van onze muziek, wij niet van die van hen. Je stemt op wat je goed vindt en zij vinden dat gejengel van die andere landen goed ![]() - Zij snappen er niks van dat er 3 mannen van middelbare leeftijd in apenpakjes Shine staan te zingen en vinden het waarschijnlijk maar dom. Compleet begrijpelijk dat de Toppers dan niet door zijn. Het systeem waarbij 2 delen van Europa met een compleet andere cultuur, samen één leukste liedje proberen te vinden, is gewoon achterhaald.
|
Haha ja hoor. "We hebben wel het oranje-gevoel in Nederland teruggebracht waar het na Apeldoorn zo hard aan toe was", aldus Gordon. Heeft hij er toch weer een mooie spin aan weten te geven. Noorwegen vond ik trouwens drie keer niets, snap niet waarom dat de topfavoriet is.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik vond dat gedoe met die violen ook leuk, welk land was dat ook alweer...?
|
De violen waren bij meer acts wel hip dit jaar, maar vast Noorwegen. Ik had het gisteren gekeken met de studievereniging van Scandinavistiek, nou dan weet je het wel.
![]() ![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
* Algerije: ENTV (Entreprise Nationale de Télévision), ENRS (Entreprise nationale de Radiodiffusion sonore), TDA (Télédiffusion d'Algérie) * Armenië: APTV (Public Television & Radio Company of Armenia) * Azerbeidzjan: AzTV (Azerbaidjan TV) * Egypte: ERTU (Egyptian Radio and Television Union) * Georgië: GTVR (Georgian TV & Radio Broadcasting) * Israël: IBA (Israel Broadcasting Authority) * Jordanië: JRTV (Jordan Radio and Television Corporation) * Libanon: TL (Télé-Liban) * Libië: LJB (Libya Jamahiriya Broadcasting) * Marokko: SNRT (La Société Nationale de Radiodiffusion et de Télévision Marocaine) * Tunesië: ERTT (Etablissement de la Radiodiffusion-Télévision Tunisienne) Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Als ik het nummer zou mogen kiezen, zouden we in de finale komen, dat weet ik zeker. ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Meettopic Go back in time Le Soleil. | 120 | 21-05-2011 14:13 | |
De Kantine |