Oud 12-05-2009, 22:25
Verwijderd
en, wie heeft er gewonnen!? laat ons niet langer in spanning!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2009, 22:34
Verwijderd
Nou, zie mijn quote: de niet-rode landen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 08:04
Verwijderd
De eerste volgorde van finalisten zaterdag 16 mei:
02. Israël: Noa en Mira Awad - There must be another way
03. Frankrijk: Patricia Kaas - Et s'il fallait le faire
04. Zweden: Malena Ernman - La Voix
06. Portugal: Flor-de-Lis - Todas as Ruas do Amor
07. IJsland: Yohanna - Is it true
09. Armenië: Inga & Anush - Jan jan
10. Rusland: Anastasia Pridhodko - Mamo
12. Bosnië-Herzegovina: Regina - Bistra Voda
14. Malta: Chiara – What if we
17. Duitsland: Alex Swings Oscar Sings
18. Turkije: Hadise - Düm Tek Tek
22. Roemenië: Elena Gheorghe - The Balkan girls
23. Verenigd Koninkrijk: Jade - It's My Time
24. Finland: Waldo's People - Lose Control
25. Spanje: Soraya - La noche es para mí
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 08:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
België komt vanavond met een persiflage op Elvis Presley.
Bij een internationale poll staat België voorlaatste in deze halve finale-poule.
Weinig kans dat onze zuiderburen doorgaan, helaas.
Ja, ik wist dat ze zoiets gingen doen en ik vermoedde al dat ze daardoor kansloos waren, maar mijn vermoeden is bevestigd. Ik heb het gisteren op de Belgische televisie gekeken en het was heel grappig, want ze eigenden zich Turkije en Malta ook toe en die landen zijn wel door, dus ik denk dat ze niet al te verdrietig zijn.

En ik luister nooit de liedjes van tevoren, dat vind ik nep, ik laat me verrassen Zweden, IJsland, Bosnië-Herzegovina en Armenië vond ik gisteren de beste.
Oud 13-05-2009, 08:39
Verwijderd
Haha, ik vroeger ook niet, maar ik (de)waardeer nummers meestal pas na een tijd, dus dat vind ik beter. De eerste keer vond ik Zweden verschrikkelijk zelfs.
Ik heb een paar repetities gezien ook.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 08:44
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja maar, ik vind dus dat de kunst van een songfestivalliedje moet zijn dat je het na één keer al meteen geweldig vindt
Oud 13-05-2009, 08:50
Verwijderd
Haha, mja, zo dacht ik ook vroeger dus. Maar de meeste nummers hoor ik like 1 keer ofzo, dus ik herinner me het merendeel zo 1 2 3 niet.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 09:05
Tink*
Tink* is offline
Ik ben zeker tevreden met wat doorging gisteren.
Oud 13-05-2009, 09:45
Verwijderd
Leuk weetje (viel mij op). Alle landen die gisteren door zijn gegaan waren vorig jaar ook door, m.u.v. Malta, die bleef steken vorig jaar. En alle landen die níet door zijn, waren vorig jaar ook niet door.

Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 11:00
Tink*
Tink* is offline
Die vrouw van Malta herkende ik nog van een aantal jaar geleden, volgens mij heeft ze toen ook meegedaan.
Oud 13-05-2009, 11:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Volgens mij deed ze zelfs al voor de derde keer mee... Zoveel mensen zijn er natuurlijk ook niet op Malta Ik vond het trouwens schokkend dat zij door waren.
Oud 13-05-2009, 11:40
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Ik zat goed dichtbij.
Knap hoor! Welke landen uit de volgende halve finale gaan door?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 12:30
Verwijderd
Mooie halve finale gister.

Mijn top 10:

1. Turkey
2. Romania
3. Iceland
4. Portugal
5. Malta
6. Armenia
7. Finland
8. Israel
9. Andorra
10. Bosnia and Herzegovina
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 12:31
Verwijderd

Roemenië
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 14:02
cenerentola
cenerentola is offline
roemenië
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 14:29
anil20
anil20 is offline
Ik vond dat Montenegro ook verdiende door te gaan
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Knap hoor! Welke landen uit de volgende halve finale gaan door?
Na alle optredens zal ik weer mijn top+reserves posten. Tenminste als ik het live zie.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 15:13
anil20
anil20 is offline
mijn top 10

1)Turkije
2)Noorwegen
3)Griekenland
4)Roemenie
5)Bosnie
6)Zweden
7)Rusland
8)Finland
9)Oekraine
10) Ijsland

Bijzonderheden

- Rusland heb ik in de top 10 omdat bijna alle oost europeanen hun de meeste punten geven
-Roemenie is gewoon een mooi lied
- Griekenland heeft een bekende zanger

Ik denk dat de rest wel duidelijk is.

Reacties Graag
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 15:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
mijn top 10

1)Turkije
2)Noorwegen
3)Griekenland
4)Roemenie
5)Bosnie
6)Zweden
7)Rusland
8)Finland
9)Oekraine
10) Ijsland

Bijzonderheden

- Rusland heb ik in de top 10 omdat bijna alle oost europeanen hun de meeste punten geven
-Roemenie is gewoon een mooi lied
- Griekenland heeft een bekende zanger

Ik denk dat de rest wel duidelijk is.

Reacties Graag
Vind je dit nou zelf of dénk je dat dit de uitslag zal worden? Hoe kun je nou weten wat je van Rusland vindt, die heb je nog niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 15:26
anil20
anil20 is offline
Denk is na vriend bijna al die oostelijke landen waren vroeger toch een (sovjet unie) die zijn pas ik schat 20 jaar uit elkaar.tuurlijk geven ze die punten aan rusland ook al is het liedje zo vreselijk.en kijk is naar die punten die rusland de laatste jaren haalde.logisch nadenken
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 18:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik heb de Noorse inzending vandaag een paar honderd keer beluisterd. Nog even, en ik kan hem dromen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 21:15
anil20
anil20 is offline
Wat vonden jullie van Turkije hebben ze een kans

Reacties AUB
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 23:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Reacties AUB
Wat een wanhoop, eenzaamheid en opgekropte woede straalt dit uit. Zo'n beetje het tegenovergestelde van de zelfverzekerde, vrijelijk dartelende en alom begeerde Hadise.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 23:42
Noddy
Noddy is offline
Cirque du Soleil geeft een optreden bij het Songfestival zaterdag... lijkt me een stuk leuker dan die liedjes.
Oud 14-05-2009, 12:46
Verwijderd
Ik heb tussen het zappen door twee landen gezien. Zweden was volgens mij vroeger een kerel met een slecht Engels accent om maar over dat Frans te zwijgen. En de Roemeense meisjes, saai doch geil .
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 14:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wat vonden jullie van Turkije hebben ze een kans

Reacties AUB
Je hoeft niet steeds 'reacties AUB' te posten hoor. Als we willen reageren doen we dat heus wel.

Van kansen op het songfestival heb ik weinig verstand. Wat betreft mijn eigen mening: ik vond Turkije leuk, wel aardig. Een van de weinige acts die nog enigszins serieus over kwamen. Maar tegelijkertijd ook wel echt een 13 in dozijn liedje. Zeker de intro was enorm onorigineel.
Oud 14-05-2009, 16:55
Verwijderd
Vanavond Nederland!

Het nummer van Estland (het optreden voor Nederland) is ook erg mooi.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 17:33
Verwijderd
Noorwegen is mijn favoriet vanavond. Servie is ook leuk.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 18:15
Verwijderd
Gaan ze nou in de finale precies dezelfde nummers zingen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 20:45
Balance
Balance is offline
Ja
Oud 14-05-2009, 22:11
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
POTVERDORIE!?

Echt zwaar onterecht dat ze niet door zijn!!
Noorwegen ok, Azerbedjan ok...maar die Alicia Keys kloon van Litouwen en die Barbie-ik-kan-niet-op-hakken-lopen-dus-ik-blijf-maar-staan-met-mijn-blue-man-group-meneer-die-te-heet-gewassen-is zijn echt ONTERECHT door!!

De Toppers deden t TOP!

ohja en /care voor al die mensen die nu weer gaan mekkeren over 'waarom doen we nog mee dan?' Krijg de HIK, ga maar zeuren op ONZIN ofzo

Pfff... hehe dat lucht op, ik moest t echt ff kwijt!

Dank u
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 22:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
....
Oud 14-05-2009, 22:15
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Citaat:
....
vechten?????
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 22:42
Verwijderd
Ik geniet nu al van de deuk in Gordon's shiny ego.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 22:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
vechten?????
Ik zou niet durven!

(Bovendien sla ik uit principe geen pannenkoeken )
Oud 14-05-2009, 22:58
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
POTVERDORIE!?

Echt zwaar onterecht dat ze niet door zijn!!
Noorwegen ok, Azerbedjan ok...maar die Alicia Keys kloon van Litouwen en die Barbie-ik-kan-niet-op-hakken-lopen-dus-ik-blijf-maar-staan-met-mijn-blue-man-group-meneer-die-te-heet-gewassen-is zijn echt ONTERECHT door!!

De Toppers deden t TOP!

ohja en /care voor al die mensen die nu weer gaan mekkeren over 'waarom doen we nog mee dan?' Krijg de HIK, ga maar zeuren op ONZIN ofzo

Pfff... hehe dat lucht op, ik moest t echt ff kwijt!

Dank u
Ehm.. nou, waarom zouden we nog meedoen dan? Griekenland heeft de mazzel dat het in het oosten ligt en Denemarken en Noorwegen waren van tevoren vreselijk gehypt. Als de Toppers het al niet kunnen (vond de meeste acts vals zingen trouwens , NL gelukkig niet) zie ik geen hoop meer en laten we het verder lekker skippen.

O ja, Turkije bij de EU op lange termijn ok. Maar wat in godsnaam doet Azerbijan op een Eurovisie songfestival?!
Oud 14-05-2009, 23:23
Signy
Signy is offline
Citaat:
Ik geniet nu al van de deuk in Gordon's shiny ego.
ik zag hem anders net op het nieuws en hij was verdomd positief gestemd .. net als die andere toppers. Vond ik wel goed van ze.
Oud 15-05-2009, 01:23
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Ehm.. nou, waarom zouden we nog meedoen dan? Griekenland heeft de mazzel dat het in het oosten ligt en Denemarken en Noorwegen waren van tevoren vreselijk gehypt. Als de Toppers het al niet kunnen (vond de meeste acts vals zingen trouwens , NL gelukkig niet) zie ik geen hoop meer en laten we het verder lekker skippen.

O ja, Turkije bij de EU op lange termijn ok. Maar wat in godsnaam doet Azerbijan op een Eurovisie songfestival?!
Wat een onzinnige post

Turkije doet al sinds 1975 mee. Dat Azerbeidjan meedoet aan het esf is vanzelfsprekend, alle andere voormalige Sovjetlanden doen immers ook mee.

Het liedje van de Toppers is in vergelijking tot de andere inzendingen totaal niet origineel. Een liedje zoals Shine had vijftien jaar gelden een goede kans om hoog te eindigen, maar de Nederlandse inzendingen zijn oubollig. Nederland bewandelt ieder jaar weer hetzelfde pad. De liedjes zijn goed, maar niet van deze tijd. Volkomen terecht dat de inzendingen van voormalige Sovjetlanden zijn doorgegaan, van onder andere oekraïne, estland en Azerbeidjan.

En dat de inzending van Noorwegen door is, komt niet door de aandacht uit de media, maar door kwaliteit van het liedje zelf. Dat kun je niet ontkennen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 03:29
Verwijderd
Citaat:
Het liedje van de Toppers is in vergelijking tot de andere inzendingen totaal niet origineel. Een liedje zoals Shine had vijftien jaar gelden een goede kans om hoog te eindigen, maar de Nederlandse inzendingen zijn oubollig. Nederland bewandelt ieder jaar weer hetzelfde pad. De liedjes zijn goed, maar niet van deze tijd.
Nou, ten eerste, "Shine" is niet mooi, niet goed geschreven en niet catchy. Oubollig wel.

Ten tweede, Nederland week nu eens van het pad af, had ik het idee. Nederland heeft al jaren kwijlnummers ingestuurd die nooit spetterden of 'lekker gek' waren (zoals Guildo (oid? rare Duitser iig)...of Lordi).
Nu proberen ze het juist eens wel te laten spetteren met veel glitter en glamour (wat hopeloos faalt met drie obese homo's in te krappe pakjes), maar tegenwoordig zijn melodieuze kwijlnummers weer de trend.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 08:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik las laatst, vlak voor de uitzending, dat iemand zei: 'We maken geen shine van kans'. Vond het wel een mooie

Ik was toch wel een beetje teleurgesteld. Niet dat ik het lied nu zo geweldig vond (die ene vrouw, wat deed ze daar En het klonk wat ielig of zo), maar ik blijf toch voor Nederland en het was leuk om Gordon zo enthousiast op dat podium te zien. Waar ik vooral teleurgesteld over was, was dat eigenlijk heel veel landen die ik écht slecht vond nu de finale in zijn. Ik vond Azerbeijan echt helemaal niets, maar blijkbaar sta ik daar alleen in? Ik vond Cyprus eigenlijk heel leuk, met dat elfenmeisje<3 Tot ze vals ging zingen Estland vond ik gaaf, die zijn gelukkig wél door, maar Ierland vond ik ook erg goed en die zijn niet door...
Oud 15-05-2009, 09:41
Balance
Balance is offline
Citaat:

Je kan moeilijk zeggen dat het nummer van de Toppers niet gehypt is

Ik denk dat het een samenwerking van 3 dingen is:
- De meest actieve landen wat stemmen betreft zijn volgens mij toch de oost-europese landen. Zij stemmen liever op een buurland, net zoals wij liever België, Frankrijk of Spanje zien doorgaan dan Estland, Oekraïne en Polen.
- Naast dat zij liever een buurland zien doorgaan, vinden ze de liedjes van de buurlanden ook stukken beter dan die van de west-europeanen. Zij houden niet van onze muziek, wij niet van die van hen. Je stemt op wat je goed vindt en zij vinden dat gejengel van die andere landen goed
- Zij snappen er niks van dat er 3 mannen van middelbare leeftijd in apenpakjes Shine staan te zingen en vinden het waarschijnlijk maar dom.

Compleet begrijpelijk dat de Toppers dan niet door zijn. Het systeem waarbij 2 delen van Europa met een compleet andere cultuur, samen één leukste liedje proberen te vinden, is gewoon achterhaald.
Oud 15-05-2009, 10:30
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Haha ja hoor. "We hebben wel het oranje-gevoel in Nederland teruggebracht waar het na Apeldoorn zo hard aan toe was", aldus Gordon. Heeft hij er toch weer een mooie spin aan weten te geven. Noorwegen vond ik trouwens drie keer niets, snap niet waarom dat de topfavoriet is.
Oud 15-05-2009, 11:11
Verwijderd
Jammer dat Shine niet door is, maar ik had het wel verwacht. Bij de bookmakers deden ze het erg slecht.

Noorwegen, Griekenland en Moldavie vind ik erg goed!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 11:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
Haha ja hoor. "We hebben wel het oranje-gevoel in Nederland teruggebracht waar het na Apeldoorn zo hard aan toe was", aldus Gordon. Heeft hij er toch weer een mooie spin aan weten te geven. Noorwegen vond ik trouwens drie keer niets, snap niet waarom dat de topfavoriet is.
Ik vind het ook zo'n rare uitspraak dat de toppers het Songfestival weer op de kaart hebben gezet. Elk jaar is er toch gewoon aandacht voor het songfestival? Elk jaar denken we toch weer een ietsjepietsje kans te maken en zijn we boos als we er uit liggen? Dat is nu niet veel anders. Met Edsilia en Glennis Grace dacht iedereen ook 'de toppers' in huis te hebben.
Oud 15-05-2009, 12:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Jammer dat Shine niet door is, maar ik had het wel verwacht. Bij de bookmakers deden ze het erg slecht.

Noorwegen, Griekenland en Moldavie vind ik erg goed!
Griekenland: zies iez de night En die kerel danste zo gek. Maar de gadgets waren leuk.

Ik vond dat gedoe met die violen ook leuk, welk land was dat ook alweer...?
Oud 15-05-2009, 13:39
Verwijderd
Noorwegen?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 14:06
Tink*
Tink* is offline
De violen waren bij meer acts wel hip dit jaar, maar vast Noorwegen. Ik had het gisteren gekeken met de studievereniging van Scandinavistiek, nou dan weet je het wel. Er hing zelfs een Noorse vlag uit het raam. Maar ik ben ook voor Noorwegen, misschien kan ik dan ook heen volgend jaar!
Oud 15-05-2009, 15:14
Verwijderd
Denemarken is echt kut, dat die door is. Griekenland zuigt ook, maar ja, wat doe je dr aan.
Dat valszingende kreng zag er wel heel nerveus en onzeker uit. Ze kon zeker het internationale gebash niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Gaan ze nou in de finale precies dezelfde nummers zingen?
Sommige artiesten passen hun outfit en kapsel aan.

Citaat:

Hoezo raar? Er zitten wel meer landen bij de EBU die niet Europa zijn.
* Algerije: ENTV (Entreprise Nationale de Télévision), ENRS (Entreprise nationale de Radiodiffusion sonore), TDA (Télédiffusion d'Algérie)
* Armenië: APTV (Public Television & Radio Company of Armenia)
* Azerbeidzjan: AzTV (Azerbaidjan TV)
* Egypte: ERTU (Egyptian Radio and Television Union)
* Georgië: GTVR (Georgian TV & Radio Broadcasting)
* Israël: IBA (Israel Broadcasting Authority)
* Jordanië: JRTV (Jordan Radio and Television Corporation)
* Libanon: TL (Télé-Liban)
* Libië: LJB (Libya Jamahiriya Broadcasting)
* Marokko: SNRT (La Société Nationale de Radiodiffusion et de Télévision Marocaine)
* Tunesië: ERTT (Etablissement de la Radiodiffusion-Télévision Tunisienne)

Citaat:
Nou, ten eerste, "Shine" is niet mooi, niet goed geschreven en niet catchy. Oubollig wel.

Ten tweede, Nederland week nu eens van het pad af, had ik het idee. Nederland heeft al jaren kwijlnummers ingestuurd die nooit spetterden of 'lekker gek' waren (zoals Guildo (oid? rare Duitser iig)...of Lordi).
Nu proberen ze het juist eens wel te laten spetteren met veel glitter en glamour (wat hopeloos faalt met drie obese homo's in te krappe pakjes), maar tegenwoordig zijn melodieuze kwijlnummers weer de trend.
Pfft, zo geweldig was Nl nou ook echt weer niet. Beter dan de meesten gisteren, maar gisteren was sowieso een stomme semi. En spetteren deden ze ook niet helemaal.

Citaat:
Ik las laatst, vlak voor de uitzending, dat iemand zei: 'We maken geen shine van kans'. Vond het wel een mooie

Ik was toch wel een beetje teleurgesteld. Niet dat ik het lied nu zo geweldig vond (die ene vrouw, wat deed ze daar En het klonk wat ielig of zo), maar ik blijf toch voor Nederland en het was leuk om Gordon zo enthousiast op dat podium te zien. Waar ik vooral teleurgesteld over was, was dat eigenlijk heel veel landen die ik écht slecht vond nu de finale in zijn. Ik vond Azerbeijan echt helemaal niets, maar blijkbaar sta ik daar alleen in? Ik vond Cyprus eigenlijk heel leuk, met dat elfenmeisje<3 Tot ze vals ging zingen Estland vond ik gaaf, die zijn gelukkig wél door, maar Ierland vond ik ook erg goed en die zijn niet door...
Haha, ze zong slecht vanaf de eerste noot.

Citaat:
Ik vind het ook zo'n rare uitspraak dat de toppers het Songfestival weer op de kaart hebben gezet. Elk jaar is er toch gewoon aandacht voor het songfestival? Elk jaar denken we toch weer een ietsjepietsje kans te maken en zijn we boos als we er uit liggen? Dat is nu niet veel anders. Met Edsilia en Glennis Grace dacht iedereen ook 'de toppers' in huis te hebben.
Ik niet hoor.

Als ik het nummer zou mogen kiezen, zouden we in de finale komen, dat weet ik zeker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten