| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ze had het in bed net op een krijsen gezet, waarop ik haar er natuurlijk uit haalde (ja, ze heeft ons al goed geconditioneerd
), kan dus best dat ze zo iets dacht. ![]() De donkere haren èn de donkere ogen heeft ze van mijn man. Ben benieuwd of haar haren zo donker blijven. Veel baby's worden namelijk geboren met donker haar, maar worden daarna lichter. Dit geldt ook voor de ogen; veel baby's worden met blauwe ogen geboren en die verkleuren daarna. Jinthe scheen eerst ook blauwe ogen te hebben (volgens de vk ) en die zijn bruin geworden.
|
|
|
|
Verwijderd
|
Wow, ik ben een tijdje weggeweest en wat is er veel veranderd! Wat een mooie baby Leonoor, gefeliciteerd!
Het kriebelt bij mij ook al een tijdje, maar ik wil niet nú een kindje. Vriend en ik zijn nog lekker druk aan het studeren en nog heel jong vind ik. We zijn nu aan het nadenken over samenwonen . Ik heb al wel een heel plan uitgestippeld, waarin dan ook kindjes zitten, maar de kindjes zijn voor over een jaartje of 5 . Toch gek om te bedenken, want eigenlijk is dat al heel snel als je denkt aan wat je 5 jaar geleden deed *-). @ Leonoor: het schijnt dat alle kinderen bij de geboorte blauwe ogen hebben. Geen idee waarom, maar het schijnt normaal te zijn. Jeetje, 4,5 kilo is wel veel hoor, maar ze heeft het natuurlijk ook lang in jouw buik uitgehouden. Ik weet dat je als volgt kan rekenen: bij 28 weken is het 1200 gram, daarna komt er elke week 200 gram bij, dus reken maar uit (neem aan dat het bij jou 42 weken was: dus dan zou het 4000 gram zijn). |
|
|
|
Verwijderd
|
Dank je.
![]() Ik dacht dat de meeste (blanke) baby's bij de geboorte blauwe ogen hadden, maar niet allemaal. Wat ik ergens las mbt de oorzaak, is: "Het pigmentatieproces in de iris zal pas voltooid zijn als de ogen van je baby na de geboorte een paar weken lang worden blootgesteld aan licht. De uiteindelijke oogkleur kan nog jarenlang onduidelijk zijn." Volgens de vk zouden de ogen snel verkleuren als ze niet blauw zouden blijven. (Inmiddels zijn ze dus bruin. ) 'k vind het wel een grappig iets. Nu nog afwachten wat haar haarkleur doet. ![]() En aan het eind van de zwangerschap komt een baby volgens mij niet zo heel veel meer aan? Dat is iig wat ik altijd overal gelezen heb. Maar het is inderdaad wel logisch dat ze wat zwaarder is dan gemiddeld. (Behalve zwaarder was/is ze trouwens ook langer dan gemiddeld...terwijl mijn man en ik echt niet mega lang of groot zijn oid.)
|
|
|
|
|
Ook vind ik 1200 gram bij 28 weken wel erg zwaar hoor. Kindje van m'n collega werd na 27 weken geboren en woog 745 gram. Haarkleur kan volgens mij nog heel lang wijzigen. Toen ik klein was, was ik echt witblond, inmiddels donkerblond.
|
|
||
|
Citaat:
.
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
Geen idee of het iets uitmaakt of de ouders lang zijn of niet...mijn gevoel zegt van wel, maar het is verder niet echt ergens op gebaseerd.
![]() Mbt lengte en zwangerschapsduur: volgens de vk en gyn was ze behoorlijk groot "zeker voor een meisje". Ik ga er maar vanuit dat zij weten waar ze het over hebben.
|
|
|
|
Verwijderd
|
ik was 2 weken te laat en nog te klein..
![]() anyways.. zit nu echt in zoon fase: wel of niet (voor over 3 kwart jaar) In dat soort beslissingen doe ik altijd maar wat.. omdat ik weet dat ik er toch nooit uitkom. Bijv een tattoo zet ik dan gewoon omdat k het absoluut wil, alleen constant aan de maarren loop te denken. Met dit dus ook.. Geen goed idee voor n baby denk ik.. maar vraag me anders af of ik ooit wel 100%^ja zeg en zeker ben.. |
|
|
|
|
Xentric, bedoel je nu dat je erover nadenkt of je over 3/4 jaar zwanger zou willen worden? Want dat kun je dan toch eigenlijk pas tegen die tijd beslissen en het is ook niet dat als je dan zegt: nee, nog niet, dat het dan helemaal nooit zal gebeuren? Je bent pas 21!
@Ave:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
en niet echt beslissen, maar meer heel goed over nadenken omdat het reëel is dat de tijd er dan voor is.En over wel of niet; bij mij is het bijna met alles: wel en dan meteen, of helemaal niet. Snap je nog?
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Gisteren om 6.52 uur is onze dochter Sarah geboren!
http://twitpic.com/76ko9 (daar staan ook nog meer foto's).
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|