Oud 03-06-2009, 14:58
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Vet mooie foto's!

Ik heb even een vraag. Wat vinden jullie van de nacontrole? Vindt je het prettig om de zorg zo af te sluiten? Hebben jullie eigenlijk wel een nacontrole? Zo niet, zou je dat dan graag willen?

Oftewel, waarom vinden jullie dat het wel/niet wat toevoegd aan de zorg van de verloskundige?
Advertentie
Oud 03-06-2009, 15:01
metallica
metallica is offline
ik ben verliefd <3 De drang om bevrucht te worden, wordt door dit topic alleen maar groter
Oud 03-06-2009, 15:09
Verwijderd
't is zo jammer dat de flits te fel is om foto's te maken wanneer ze wakker is en vaak is het niet licht genoeg voor een mooie foto zonder flits...

@Lauwie101: Ik weet nog niet wat ik er van vind, moet hem nog krijgen (rond de zes weken na de bevalling). Moet de afspraak ook nog maken (nadat ik in het ziekenhuis ben geweest, want ook daar hebben ze een nacontrole). Maar het lijkt me wel prettig, kun je eventueel toch nog wat dingen doorspreken ed.
Oud 03-06-2009, 15:12
Verwijderd
Wat een schatje zeg! Doet ze het verder goed ?

Verder sluit ik met bij metallica aan .
Oud 03-06-2009, 15:16
snoopy
snoopy is offline
Aaaaaaawwww... Wat een mooi meisje zeg! Aaaaaah, als ik die foto's zie wil ik 'de onze' zo graag zien!
Oud 03-06-2009, 15:18
metallica
metallica is offline
hihi, laat het m'n vriendje niet horen. Die vroeg me laatst al geshockeerd of hij nou had gedroomd dat ik binnen een jaar een kind wil, of dat ik het echt wilde
Oud 03-06-2009, 18:47
Verwijderd
oehh wat een leuke fotoos!!
Echt n schatje!
Oud 04-06-2009, 16:55
drukknoopje
drukknoopje is offline
Wow wat een gave foto's; mooi kindje hoor!
Oud 05-06-2009, 09:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik had alweer gedroomd dat ik zwanger was Maar ik kon alleen maar huilen, ik was zó bang dat het mis zou gaan.

Maar goed, leuke foto's hoor! Echt zo'n baby'tje
Oud 05-06-2009, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Wat een schatje zeg! Doet ze het verder goed ?
Tot nog toe wel. Als haar buik maar vol is, vindt ze het prima. Maar die buik vol krijgen is soms nog best een probleem (er gaat aardig wat in ). Ze zit inmiddels ook eindelijk wat boven haar geboortegewicht, dus dat is ook weer een zorg minder (al ze aan blijft komen dan tenminste). En het is een super lief kind.

@snoopy: Gelukkig hoef je niet al te lang meer te wachten (al kunnen drie weken ook erg lang duren is mijn ervaring... ).
Oud 05-06-2009, 10:49
wup
wup is offline
Leuke foto's Leonoor! Wat een schatje! En hoe is het nu met jou?
Oud 06-06-2009, 20:33
Verwijderd
Ja, gelukt! Eén met ogen open:

Oud 06-06-2009, 21:08
Verwijderd
Hihihi, ze kijkt een beetje zo van "...mam, echt, serieuuuus."

Maar die donkere haartjes, aww! Die zijn natuurlijk van je man
Oud 06-06-2009, 21:23
Verwijderd
Ze had het in bed net op een krijsen gezet, waarop ik haar er natuurlijk uit haalde (ja, ze heeft ons al goed geconditioneerd ), kan dus best dat ze zo iets dacht.

De donkere haren èn de donkere ogen heeft ze van mijn man.

Ben benieuwd of haar haren zo donker blijven. Veel baby's worden namelijk geboren met donker haar, maar worden daarna lichter. Dit geldt ook voor de ogen; veel baby's worden met blauwe ogen geboren en die verkleuren daarna. Jinthe scheen eerst ook blauwe ogen te hebben (volgens de vk ) en die zijn bruin geworden.
Oud 08-06-2009, 12:25
Verwijderd
Wow, ik ben een tijdje weggeweest en wat is er veel veranderd! Wat een mooie baby Leonoor, gefeliciteerd!
Het kriebelt bij mij ook al een tijdje, maar ik wil niet nú een kindje. Vriend en ik zijn nog lekker druk aan het studeren en nog heel jong vind ik. We zijn nu aan het nadenken over samenwonen . Ik heb al wel een heel plan uitgestippeld, waarin dan ook kindjes zitten, maar de kindjes zijn voor over een jaartje of 5 . Toch gek om te bedenken, want eigenlijk is dat al heel snel als je denkt aan wat je 5 jaar geleden deed *-).

@ Leonoor: het schijnt dat alle kinderen bij de geboorte blauwe ogen hebben. Geen idee waarom, maar het schijnt normaal te zijn. Jeetje, 4,5 kilo is wel veel hoor, maar ze heeft het natuurlijk ook lang in jouw buik uitgehouden. Ik weet dat je als volgt kan rekenen: bij 28 weken is het 1200 gram, daarna komt er elke week 200 gram bij, dus reken maar uit (neem aan dat het bij jou 42 weken was: dus dan zou het 4000 gram zijn).
Oud 08-06-2009, 19:16
Verwijderd
Dank je.

Ik dacht dat de meeste (blanke) baby's bij de geboorte blauwe ogen hadden, maar niet allemaal. Wat ik ergens las mbt de oorzaak, is: "Het pigmentatieproces in de iris zal pas voltooid zijn als de ogen van je baby na de geboorte een paar weken lang worden blootgesteld aan licht. De uiteindelijke oogkleur kan nog jarenlang onduidelijk zijn." Volgens de vk zouden de ogen snel verkleuren als ze niet blauw zouden blijven. (Inmiddels zijn ze dus bruin.) 'k vind het wel een grappig iets. Nu nog afwachten wat haar haarkleur doet.

En aan het eind van de zwangerschap komt een baby volgens mij niet zo heel veel meer aan? Dat is iig wat ik altijd overal gelezen heb. Maar het is inderdaad wel logisch dat ze wat zwaarder is dan gemiddeld. (Behalve zwaarder was/is ze trouwens ook langer dan gemiddeld...terwijl mijn man en ik echt niet mega lang of groot zijn oid.)
Oud 08-06-2009, 20:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ook vind ik 1200 gram bij 28 weken wel erg zwaar hoor. Kindje van m'n collega werd na 27 weken geboren en woog 745 gram. Haarkleur kan volgens mij nog heel lang wijzigen. Toen ik klein was, was ik echt witblond, inmiddels donkerblond.
Oud 08-06-2009, 21:10
Breg
Breg is offline
Toen ik geboren werd had ik ook bijna zwart haar, vervolgens vielen de meeste van die haren uit en kwamen er witblonde haren voor terug. Ondertussen heb ik midden/donkerbruin haar...
Oud 08-06-2009, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Toen ik geboren werd had ik ook bijna zwart haar, vervolgens vielen de meeste van die haren uit en kwamen er witblonde haren voor terug.

Dit, maar ik heb mijn haar al zovaak geverfd dat ik niet meer weet wat mijn haarkleur nu is
Oud 09-06-2009, 07:43
Verwijderd
Ik hoor net van iemand van de zwangerschapsgym die is bevallen met 41 weken en haar dochter weegt nog geen 6 pond. Het kan dus ook anders dan 9 pond met 41,5 weken.
Oud 09-06-2009, 12:54
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Dank je.

En aan het eind van de zwangerschap komt een baby volgens mij niet zo heel veel meer aan? Dat is iig wat ik altijd overal gelezen heb. Maar het is inderdaad wel logisch dat ze wat zwaarder is dan gemiddeld. (Behalve zwaarder was/is ze trouwens ook langer dan gemiddeld...terwijl mijn man en ik echt niet mega lang of groot zijn oid.)
Zou een baby van lange ouders bij de geboorte dan al langer zijn dan een baby van korte ouders? Ontwikkeld die lengte zich niet pas in de loop van het opgroeien? Dacht namelijk dat kinderen die later geboren zijn vaak net een centimeter of wat groter waren, maar dat het per kind toch wel afhankelijk is .
Oud 09-06-2009, 16:03
Verwijderd
Geen idee of het iets uitmaakt of de ouders lang zijn of niet...mijn gevoel zegt van wel, maar het is verder niet echt ergens op gebaseerd.

Mbt lengte en zwangerschapsduur: volgens de vk en gyn was ze behoorlijk groot "zeker voor een meisje". Ik ga er maar vanuit dat zij weten waar ze het over hebben.
Oud 09-06-2009, 17:56
Verwijderd
Ik was ook best wel groot voor een meisje (ruim 9 pond) terwijl ze tegen mn moeder toch echt hadden gezegd dat ze rust moest houden want 'het zou een kleintje worden'. Ik geef mn moeder dus nog steeds de schuld dat ze teveel rust heeft gehouden en ik daarom zo groot ben
Oud 10-06-2009, 23:19
Verwijderd
ik was 2 weken te laat en nog te klein..

anyways.. zit nu echt in zoon fase: wel of niet (voor over 3 kwart jaar)
In dat soort beslissingen doe ik altijd maar wat.. omdat ik weet dat ik er toch nooit uitkom. Bijv een tattoo zet ik dan gewoon omdat k het absoluut wil, alleen constant aan de maarren loop te denken. Met dit dus ook..
Geen goed idee voor n baby denk ik.. maar vraag me anders af of ik ooit wel 100%^ja zeg en zeker ben..
Oud 11-06-2009, 09:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Xentric, bedoel je nu dat je erover nadenkt of je over 3/4 jaar zwanger zou willen worden? Want dat kun je dan toch eigenlijk pas tegen die tijd beslissen en het is ook niet dat als je dan zegt: nee, nog niet, dat het dan helemaal nooit zal gebeuren? Je bent pas 21!

@Ave:
Oud 11-06-2009, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Xentric, bedoel je nu dat je erover nadenkt of je over 3/4 jaar zwanger zou willen worden? Want dat kun je dan toch eigenlijk pas tegen die tijd beslissen en het is ook niet dat als je dan zegt: nee, nog niet, dat het dan helemaal nooit zal gebeuren? Je bent pas 21!
Euhm ja eigenlijk wel en niet echt beslissen, maar meer heel goed over nadenken omdat het reëel is dat de tijd er dan voor is.
En over wel of niet; bij mij is het bijna met alles: wel en dan meteen, of helemaal niet.
Snap je nog?
Oud 11-06-2009, 11:10
wup
wup is offline
Ik vind snoopy verdacht stil
Oud 11-06-2009, 11:17
Verwijderd
Oud 11-06-2009, 13:12
Signy
Signy is offline
Oud 11-06-2009, 13:48
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Oud 11-06-2009, 17:24
Verwijderd
Huh nu je het zegt..
Iedereen die wat weet, vanwege algemene nieuwschierigheid: spill it!!!
Oud 11-06-2009, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Ik was ook best wel groot voor een meisje (ruim 9 pond) terwijl ze tegen mn moeder toch echt hadden gezegd dat ze rust moest houden want 'het zou een kleintje worden'. Ik geef mn moeder dus nog steeds de schuld dat ze teveel rust heeft gehouden en ik daarom zo groot ben
Precies wat mijn zus te horen kreeg; het was een klein kindje. Ze wisten zelfs niet zeker of ze niet stiekem jonger was dan ze in eerste instantie dachten... Eenmaal bevallen bleek dat haar dochtertje juist heel groot was (lang vooral). Ze is nog steeds groot voor haar leeftijd (nu 2), ze is nooit echt zo'n dikke baby geweest, altijd als ze een beetje dikkig werd, schoot ze juist weer omhoog.
Oud 11-06-2009, 17:57
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Huh nu je het zegt..
Iedereen die wat weet, vanwege algemene nieuwschierigheid: spill it!!!
spannend he?
was ze niet voor overmorgen uitgerekend?
Oud 11-06-2009, 18:00
Verwijderd
Citaat:
spannend he?
was ze niet voor overmorgen uitgerekend?
De 13de, dacht ik
Oud 11-06-2009, 19:30
Verwijderd
woei!

Mijn vriend weet nu wat vernix is, gheghe, al wou hij het niet echt horen. We zagen zo'n show op tv (en hij bleef er op stil staan met de knipper O_o) van een vrouw die aan het bevallen was en daarna het pasgeboren babytje. Hij zei "ieeeuwwww de baby is vies"
Oud 11-06-2009, 20:27
Verwijderd
wat is vernix?
Oud 11-06-2009, 21:32
Verwijderd
Citaat:
wat is vernix?
Volgens mij noemen ze dat hier vooral 'huidsmeer', dat vettige witte spul wat pasgeboren baby'tjes hebben (en waarom ze meestal ook niet meteen van top tot teen worden schoongeboend in bad; het beschermt hun huidje heel goed).
Oud 11-06-2009, 21:46
Verwijderd
ohh oke.. dat spul wat net geboren baby's smerig maakt
Oud 11-06-2009, 23:31
Verwijderd
Citaat:
ohh oke.. dat spul wat net geboren baby's smerig maakt
Nouja smerig, maar dat ja! Raar goedje dat! (Maar blijkbaar handig/goed voor baby)
Oud 12-06-2009, 10:58
snoopy
snoopy is offline
Gisteren om 6.52 uur is onze dochter Sarah geboren!

http://twitpic.com/76ko9 (daar staan ook nog meer foto's).
Oud 12-06-2009, 11:00
Alyssia
Alyssia is offline
Wow gefeliciteerd! Wat heeft ze veel haar zeg! Lief!
Oud 12-06-2009, 11:08
Verwijderd
Ook hier van harte gefeliciteerd!!!

En wat een haar.

We moeten een keer een babymeet houden.
Oud 12-06-2009, 11:10
niña
niña is offline
Aww wat een meisje! <3 En Sarah met een h, prima prima prima
Oud 12-06-2009, 11:20
justhanna
justhanna is offline
Wat een mooi meisje zeg Gefeliciteerd!
Oud 12-06-2009, 11:31
N'90
N'90 is offline
Wow! Ik laat hier bijna nooit wat achter maar Snoopy, je hebt echt een heel mooi kindje!
Oud 12-06-2009, 11:51
Verwijderd
Die haartjes <3 Ook hier van harte gefeliciteerd
Oud 12-06-2009, 11:55
Dolores
Dolores is offline
Awh ja dat haar. <3

Gefeliciteerd!
Oud 12-06-2009, 12:35
metallica
metallica is offline
Gefeliciteerd Snoopy!