Advertentie | |
|
![]() |
|
Ehmm...
* van vroeger-vroeger. Woonden bij me in de straat toen ik heel klein was * van de middelbare school * van m'n hbo-opleiding * 1 vriendin is de ex van m'n broertje * stuk of wat vrienden van karate Dit zijn de echte vrienden. Als ik naar m'n kennissen kijk zijn het ex-huisgenootjes en ex-collega's etc.
|
![]() |
Voornamelijk school, tijdens het uitgaan, werk en internet.
Ik heb een klas overgeslagen, waardoor ik op school vrijwel altijd met oudere mensen ben omgegaan. Nu scheelt het hoogstens een jaartje, maar het verschil tussen mensen van mijn eigen leeftijd en mensen die net even ouder zijn, merk ik wel goed. Tijdens het uitgaan is het verschil wat groter, de meeste mensen zijn daar 19 of 20 en ik ben natuurlijk nog maar 17. Niet dat ik veel merk van het verschil, alleen dat zij natuurlijk al een vervolgopleiding doen en ik nog op de middelbare school zit. Ik begon met werken op m'n 15e, waardoor iedereen automatisch ouder was, en de meeste mensen werken daar nog steeds, dusja, ik ben meegegroeid. Er zijn wel een aantal jongere mensen, maar die zijn allemaal nog zo nieuw en daar ga/ging ik niet echt mee om. En via internet gaat het eigenlijk altijd vanzelf, de meesten zijn net een paar maanden ouder, sommigen wel meer dan 2 jaar. Mensen van m'n eigen leeftijd kom ik dus ook meestal niet echt tegen in mijn vriendenkringen. |
![]() |
|
Studie, studentenvereniging, theatersportvereniging, middelbare school, (vroegere) huisgenoten, buitenlandse reis met een bijvak (dat heeft iig voor beter contact gezorgd en daarna ging het vanzelf) en ook van het forum, hoewel dat een beetje verwaterd is. Ik maak meestal makkelijk contact met mensen die iets jonger zijn dan ikzelf ben als ik zo in een groep mensen wordt gezet, maar over het algemeen zijn mijn vrienden wel redelijk van dezelfde leeftijd als ik ben. Ik heb wel kennissen die wat ouder zijn, maar echte vrienden zijn toch meer jonger of rond dezelfde leeftijd.
|
Verwijderd
|
Middelbare school, MBO-opleiding, vrienden van mijn zus, Jong Nederland, uitgaan, via via... Eigenlijk van alles wel wat, geloof ik
![]() WB vrienden van mijn eigen leeftijd, dat heb ik ook heel lang niet gehad. Pas sinds een jaar of wat heb ik ook vriendinnen die even oud zijn als ik. De rest is eigenlijk allemaal minimaal 4 jaar ouder... |
![]() |
|
M'n vrienden ken ik eigenlijk van de middelbare school en m'n werk. De rest van mijn sociale netwerk bestaat uit collega's, HBO-genoten, andere middelbare school figuren en sport. Van uitgaan ken ik ook nog wel mensen, maar ik ga tegenwoordig vrij weinig uit, dus verder dan 'hey hoe ist' kom ik met hen niet
![]()
||
Citaat:
|
Basisschool (later weer contact gekregen), middelbare school, studentenvereniging, studie, buitenland..
Wel ongeveer dezelfde leeftijdscategorie; een paar vriendinnen zijn iéts jonger, de meeste ouder, veel zijn 26/27 dus net een levensfase hoger (op het moment ![]()
|
Op school en werk ontmoet ik uiteraard mensen maar het is niet zo dat ik even "gezellig" met m'n collega's een biertje ga doen na het werk ofzo. Daar zit ik niet echt op te wachten. Verder heb ik een hele groep mensen via s.com leren kennen en heb ik nog wat vrienden van de middelbare school aangevuld met vrienden van vrienden van vrienden enzo. Verder nog wat mensen die ik alleen in de kroeg spreek.
|
van vroeger basisschool, van vroeger allebei de middelbare scholen waarop ik heb gezeten, van mijn studie, van mijn studentenvereniging, van uitgaan hier, van uitgaan daar, van mijn werk, mensen met wie je hebt samengewoond, sommige mensen van vakantie, heel erg veel mensen via via... een vriendin van de tramhalte...
er zijn zoveel manieren waarop je mensen tegenkomt. maar maar weinig mensen blijven echt eindeloos lang in je cirkel 'hangen' ik denk uit elke periode spreek ik tenminste nog 2 mensen regelmatig, de periodes die dichter in het verleden liggen meer mensen. ik heb vrienden van een jaar of 18 tot in de 30, maar het overgrote deel zit toch wel rond mijn eigen leeftijd.
|
Middelbare school/ studies/uitgaan/coffeeshop/krakerswereldje/werk/vrienden van vrienden/bushaltes/treinstations
Dit zijn vooral mannelijke contacten variërend van een paar jaar jonger tot een paar decennia ouder dan ik. Ik heb ook wel wat vriendinnen maar vrouwen zijn zo moeilijk... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Persoonlijk ga ik ook veel beter om met mannen dan met vrouwen, want vrouwen maken overal een probleem van. Mannen zijn veel eerlijker, soms misschien te eerlijk in de ogen van veel mensen, maar daar houd ik wel van. Geen achterbaks gedoe. En mannen hebben doorgaans in mijn ogen veel meer humor. Ik heb overigens wel 2 vrouwelijke vrienden en dat zijn dan ook meteen mijn beste vrienden. Raar. ![]() |
![]() |
|
Ik haal ze echt overal vandaan.
- internet (wat regelmatig uitgroeit tot irl ontmoetingen) - (dam)vereniging, trainingen en officiële bijeenkomsten (omdat ik me ook bezig ga houden met bestuur) - werk - oude school (zowel middelbare als basisschool) Met veel spreek ik zo nu en dan eens af, ik heb wel een klein vast groepje, maar daar spreek ik nauwelijks 1 keer per week mee af. We slaan ook regelmatig een week over.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu weet ik ook heus wel dat je de mensen uitkiest bij wie je past, maar het lijkt me toch sterk dat ik altijd zulke meiden tegenkom en jullie nooit? Overigens vind ik contact met jongens ook gemakkelijker en leuker in het begin (hoewel ik altijd met vriendinnen eindig en niet met vrienden), maar dat is denk ik meer omdat ik zelf nogal jongensachtig uit de hoek kan komen. Of flirterig. ![]() |
![]() |
|
Basisschool
Middelbare school Vorige studie Huidige studie Werk Uitgaan Daar ken ik al m'n vrienden van, ik ken nog een paar mensen via vrienden van 1 van die opties. Reizen en sport horen er ook nog bij, maar die zijn niet echt relevant voor het dagelijks/wekelijks contact.
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Mijn twee beste vriendinnen. 2. Een aardig grote groep hele goede vrienden (dus geen meisjes) 3. Een ook grote groep goede kennissen, waar dan wel weer meisjes tussen zitten. Maar met die laatste groep is het contact natuurlijk een stuk oppervlakkiger, dus die kan ik niet echt tot vrienden rekenen. Ik doe het natuurlijk ook niet expres, maar op één of andere manier kom ik maar geen meisjes tegen die het tot die tweede groep schijnen te maken.. Niet bewust, maar.. Tja, ik weet ook niet.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is inderdaad wel waar wat je zegt, ik doe het ook niet met opzet, somehow liggen mannen me gewoon beter. Je weet wat je aan ze hebt, bij vrouwen kun je je daar makkelijker in vergissen, naar mijn idee. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Forumregels - fetisjes fizzle-fluffy | 467 | 26-11-2015 21:14 | |
Beleidszaken |