Oud 01-07-2009, 13:09
boet
boet is offline
Hallo,
ik merk de laatste tijd dat ik nogal veel zweet.
mijn kleren gaan er zo van stinken dat ik mezelf soms ruik.
kunnen jullie me helpen?
grtz. boet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 13:12
Kaa
Kaa is offline
Zweet je overal veel of onder je armen alleen?
dan kan het handig zijn om gewoon altij dn klein washandje bij je te hebben en als je merkt dat je veel zweet even dat washandje nat maken op een toilet en je oksels schoonmaken. Als er geen bacterieen op je huid zitten ruik je zweet niet/nauwelijks. Dus dat helpt en het voelt ook fris.
Daarnaast kan spuiten met deo's ook averechts werken, je klieren kunnen er geirriteerd door raken waardoor je nog sneller zweet. Beter is om gewoon goed te douchen, zonder teveel zeep. En als je dan toch deo wilt gebruiken om die niet direct in de okselklier te spuiten maar meer er omheen.
Oud 01-07-2009, 13:16
boet
boet is offline
Citaat:
Zweet je overal veel of onder je armen alleen?
dan kan het handig zijn om gewoon altij dn klein washandje bij je te hebben en als je merkt dat je veel zweet even dat washandje nat maken op een toilet en je oksels schoonmaken. Als er geen bacterieen op je huid zitten ruik je zweet niet/nauwelijks. Dus dat helpt en het voelt ook fris.
Daarnaast kan spuiten met deo's ook averechts werken, je klieren kunnen er geirriteerd door raken waardoor je nog sneller zweet. Beter is om gewoon goed te douchen, zonder teveel zeep. En als je dan toch deo wilt gebruiken om die niet direct in de okselklier te spuiten maar meer er omheen.
meestal zweet ik overal.
en ik douche gewoon een paar keer per week
en waar zit die okselklier btw?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 13:19
aardbeiitjJ
aardbeiitjJ is offline
deo, & elke dag douchen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 13:26
justhanna
justhanna is offline
Als ik douche zweet ik inderdaad minder, zeker met dit warme weer merk ik wel het verschil tussen wel en niet douchen.
Oud 01-07-2009, 14:50
Verwijderd
Citaat:
meestal zweet ik overal.
en ik douche gewoon een paar keer per week
en waar zit die okselklier btw?
in je oksel misschien?

en elke dag douchen helpt zeker met dit weer
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 15:14
Verwijderd
Veeeel water drinken! Niet dat het er door minder wordt, maar voor je lichaam is dat wel nodig!
Ben je dik? Dikke mensen lijken altijd meer te zweten..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 15:15
indigo
indigo is offline
Douchen helpt heus niet tegen het zweten op zich hoor, het helpt hoogstens tegen het kleverige gevoel en de stank.
Maar @boet: sowieso is het met dit weer niet zo heel gek dat je meer zweet. En als je idd 12 bent: het hoort ook gewoon bij de puberteit/volwassenheid om meer te zweten. Als kind zweet je niet zoveel, dus misschien is het verschil voor jou ook groot?
Wat helpt: niet te strakke shirts, luchtige dingen dragen, elke dag een schoon shirt (of om de dag, wat je nodig vindt), jezelf wassen (dat kan ook gewoon aan de wastafel), af en toe je polsen onder koud water afspoelen, zo'n mini-deobusje meenemen voor op school. Maar wees zuinig met deo, want het schijnt idd niet gezond te zijn...
Succes!
Oud 01-07-2009, 15:41
Mobius
Mobius is offline
Puberteit = zweten. Kom je wel overheen. Deo gebruiken is de sleutel.
Oud 01-07-2009, 17:24
boet
boet is offline
Citaat:
Veeeel water drinken! Niet dat het er door minder wordt, maar voor je lichaam is dat wel nodig!
Ben je dik? Dikke mensen lijken altijd meer te zweten..
ik ben de dunste van de klas...
@indigo: daar heb ik pas wat aan
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 21:42
$moky
$moky is offline
ja ik douche 3 maal per dag en ik doe ook elke keer andere kleren aan, maar wel met koud water koel je van af .
ik ruik altijd fris.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 22:08
Verwijderd
Je hebt ook van het merk deoleen een tube met een soort creme die zweet en zweetlucht verminderd. Het neutraliseert ook waardoor je geen last heb van nare luchtjes (wat ik wel had bij gewoon die spuitdeo's), dus misschien kan je daar een keer naar kijken bij de drogist.
Ik geloof dat ze ook zoiets hebben van odorex.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 22:11
Alyssia
Alyssia is offline
Persoonlijk heb ik dit probleem ook gehad, enkele jaren geleden. Het is voornamelijk puberteit. Ik merk zelf wel dat mijn deo na een tijdje ophoudt met werken of iig minder werkt, dus eens in de zoveel tijd een andere deo gebruiken, helpt misschien ook wel.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 20:52
hahaha
hahaha is offline
Inderdaad. Na een aantal maanden eens veranderen van deo heeft bij mij ook enorm geholpen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 21:44
Allochthony
Allochthony is offline
Ik zweet ook als een malle met die luchtvochtigheid hier in Nederland. Wat je vooral moet doen is rustig blijven, als je je druk gaat maken ga je meer zweten, Iedereen zweet, de een wat meer dan de andere, de een ruikt wat sterker dan de andere, vers zweet stinkt niet. Doe elke dag een schoon t-shirt aan en was de andere zo snel mogelijk.

Zo behulpzaam,
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 12:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hoort bij de leeftijd ook.

Probeer zo mogelijk deo te gebruiken. Daarmee bedoel ik niet meerdere keer per dag het opnieuw aanbrengen. Dan kun de zweetkliertjes inderdaad gaan irriteren en op een gegeven moment kun je ook overgevoelig voor deo worden. Als je aan de deo's van niveau/rexona/enz. niet voldoende hebt kun je inderdaad odorex of deoleen gebruiken. Van overgevoelig voor deo's kun je ook meer gaan zweten, daarvoor zou je deodorant van Neutral kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 20:48
Mark
Mark is offline
Ik heb dat in de pubertijd ook gehad. Veel zweten.

Bij mij werd het minder toen ik ouder werd.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 12:48
Streep
Streep is offline
Met wat deo, water & regelmatig douchen overleef je het wel
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 18:53
Whoops
Whoops is offline
pubertijd is het grote probleem. ik merk nu dat ik er steeds minder last van ga krijgen.. komt wel goed. voor de rest is de enige oplossing, zoals iedereen al zegt, gewoon goed douchen, luchtige kleding, en ALTIJD SCHONE SHIRTS AAN!

dan komt alles goed!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 10:10
hahaha
hahaha is offline
Probeer ook eens een roller deo ipv zo'n spuitbus. Heeft bij mij ook geholpen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 14:55
Verwijderd
in de pubertijd zweet je veel.
voor je oksels kan je odorex gebruiken, maar voor de rest van je lichaam is er niet veel tegen te doen.

en misschien is het handig om ph-neutrale zeep te gebruiken, alhoewel dat niets met zweten te maken heeft.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten