Oud 09-07-2009, 09:26
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik keur het op zich ook niet af bij anderen, zolang ik er geen last van heb. Maar ik vind het maar niks om zelf te doen.
Hoewel het natuurlijk altijd een keer kan gebeuren en het dan misschien helemaal niet eng blijkt te zijn, maar de gedachte staat me nu gewoon niet aan.
een scheutje GHB in je cola is dus een beter alternatief?
Advertentie
Oud 09-07-2009, 17:16
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
een scheutje GHB in je cola is dus een beter alternatief?
Ik dacht het niet!
Oud 11-07-2009, 13:19
Dice94
Dice94 is offline
Ik was 14.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 14:57
'MLAMILA
'MLAMILA is offline
13 (A)
mag ik ook lol hebben?!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 11:37
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Nee.. je haalt de achterstand maar in als je hersenen uitontwikkeld zijn
Oud 22-07-2009, 19:02
x-anne..
x-anne.. is offline
vanaf 13 jaar af en toe een glas.
nu ben ik 14 jaar en drink ik nog steeds met mate.
Één keer dronken geweest tot nu toe, niet zulke hele slimme dingen gedaan toen!(a)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 09:51
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
jaartje of 15
Oud 29-07-2009, 01:53
Lychee
Lychee is offline
14, 15 jaar.
Drink nog steeds niet veel though. (hoeft van mij ook niet. Liever zo min mogelijk zelfs )
Als we naar t café gaan drink ik wel eens wat (ook niet veel).
Ik drink eigenlijk alleen veel als ik naar disco's en shit ga.
En ik ben nog nooit dronken geworden. (Lijkt heel moeilijk bij mij te gaan ofzo? xD)
Da's ook alles dan, ik rook niet (hoeveel mijn vrienden me overhalen om nou eens een sigaretje te roken en dat het niet zo erg is etc), en i don't do drugs.
Oud 29-07-2009, 23:02
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Ik was 15 toen ik echt ben gaan drinken. Begonnen met mixdrankjes, daarna ook bier, wijn, enzovoorts. Mijn ouders vonden het op die leeftijd ook goed. Beter dan als je 16 bent meteen helemaal los, zonder ooit 1 druppel alcohol binnen te hebben gehad..
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 21:16
GroeneDag
GroeneDag is offline
Enkele weken geleden voor het eerst een slokje bier geproefd. Direct mond gespoeld
Bah, dat mensen dat lekker vinden
Naja, misschien verandert die mening nog. Als je 15 bent veranderen je smakpapillen nogal eens. ( Offtopic: zo heb ik ooit eens iets lekker gevonden, dan een jaar niet meer en dan plots weer wel xD)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 21:31
janosch
janosch is offline
Toen ik 11/12 was. Ik vond de bier en wijn (en champagne) van mijn vader altijd ranzig, nu weet ik dat hij gewoon een andere smaak heeft dan ik! Ik hou van bier! en wijn ook wel. En champagne als je de goede vind ook echt superlekker! (ik weet niet meer welke dat was maargoed)
Ik ben één of twee keer iets te ver gegaan toen ik 14 was, ik weet niet waarom, ik was ook sowieso een raar kind dus wel goed voorgelicht enz, maar ik ben soms een beetje te extreem met dingen
Had dat liever niet willen meemaken, en het grootste gedeelte is ook een zwart gat, ik herinner me niet alles. Het leek wel alsof ik even dood was ofzo Daarna ben ik een paar jaar nooit meer dronken geweest en later ben ik weer langzaam aan normaal gaan drinken. De laatste keer dat ik dronken werd, kwam ik erachter dat het nog steeds niet zo goed uitpakt voor mij, ik word er nogal emotioneel en depressief van heel irritant. Ik moet het tot een paar drankjes houden en dan overgaan op spa blauw of iets anders. Ik begrijp nog steeds niet waarom dat is maar ik ben niet van plan om nog dronken te worden.
Ik zou niet weten wat de geschikte leeftijd is, voor mij was het in ieder geval geen 14 maar ik denk dat het er ook aan ligt hoe je zelf bent en het doel moet natuurlijk niet zijn om dronken te worden.
Het is misschien ook wel goed om het jong mee te maken, daar leer je ook van. Maar het blijft wel een beetje gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Enkele weken geleden voor het eerst een slokje bier geproefd. Direct mond gespoeld
Naja, misschien verandert die mening nog. Als je 15 bent veranderen je smakpapillen nogal eens. ( Offtopic: zo heb ik ooit eens iets lekker gevonden, dan een jaar niet meer en dan plots weer wel xD)
hehe dat zal voor jou als vijftienjarige jongen nog wel veranderen, komt wel goed hoor
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 23:42
Dreadful
Dreadful is offline
Ik was 14 ofzo toen ik serieus begon te zuipen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 00:59
metalheadje
metalheadje is offline
12-13 jaar (ondertussen nu 15 )
maar goed ik drink zelden en dan is t echt nie veel maar goed sinds kort heb ik lichte rosé geprobeert en da beviel goed maarjah alcohol is prima vind ik maar niet te veel ik hou op na een glaasje of 2 hooguit 3
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 08:47
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
hehe dat zal voor jou als vijftienjarige jongen nog wel veranderen, komt wel goed hoor
Ik ken genoeg mensen die het niet lekker vinden en het tog drinken om ''dronken'' te worden stomste reden ooit maarja ik drink het omdat ik het (koud) gewoon ontzettend lekker vind en het is volgens mij ook een drankje dat je moet leren drinken....
Oud 11-08-2009, 18:04
Verwijderd
De enige alcohol die ik tot nu toe gedronken heb zijn een slok rode, en een slok witte wijn. Ze zijn me niet goed bevallen. Hopelijk komt het nog, want hoe hypocriet het mag klinken, wijn en abdijbier zijn sterke punten van mijn kerk.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 21:44
Verwijderd
M'n ouders hebben altijd een kroeg gehad, en ik mocht al vrij jong bier proeven van mijn vader (denk dat ik 5 was) en ik vond het verrukkelijk.
Ik begon wat vaker te drinken op m'n 14e, toen mocht ik ook weleens mee naar de kroeg als er een feestje was (want verder mochten we niet vaak de kroeg in als ie open was toen we klein waren) en m'n ouders stelden geen limiet aan wat ik mocht drinken, heb daar ook geen misbruik van gemaakt. Ik dronk vooral shotjes meloen en appellikeur. Ze zeiden altijd dat ze liever hadden dat ik zou drinken dan roken. Ben vanaf die tijd tot m'n 18e hooguit 4 keer dronken geweest, daarna niet meer. Wij hadden een enorme drankvoorraad thuis maar ik heb nooit de verleiding gehad om die leeg te drinken.
Nu neem ik heel af en toe eens een glaasje baileys of martini cola (krijg altijd een vieze blik van de barman als ik dat bestel).
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 19:59
theladyroos
theladyroos is offline
ik was 12 toen ik begon ,
laatst was ik bij een feestje en toen werd ik voor het eerst dronken ...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 00:53
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:

Citaat:
en het is volgens mij ook een drankje dat je moet leren drinken....
Dat dus Mijn eerste slok bier vond ik ook niks, nu valt een koud biertje op een warme dag gewoon niet kapot te krijgen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 18:03
Verwijderd
volgens mij was ik 14 ofzo.
maar toen dronk ik heeeeel af en toe, en dan nooit te veel ofzo.
nu drink ik ongeveer elk weekend.
en af en toe te veel.. ik kan mezelf niet zo goed onder contole houden daarmee..
ik drink van alles eigenlijk: bier, wijn, mix drankjes, etc..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 02:07
zwalibabs
zwalibabs is offline
ik was 13 toen ik wel eens op een verjaardag een breezer mocht en toen ik 14 was ben ik in de vakantie aardig wat gaan drinken maar ik drinknu niet gigantisch veel meer, ja ik ga wel eens te ver maar ik let er tegenwoordig meer op
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 21:43
Silo
Silo is offline
Citaat:
en het is volgens mij ook een drankje dat je moet leren drinken....
Mee eens, ik vond het eerst ook heel ranzig, maar nu vind ik het prima te drinken..

Ik begon met proeven op mijn 14e, pas op mijn 16e begon ik serieus te zuipen (nja.. zuipen.. ik drink echt met mate), nog maar één keer dronken geweest en heb toen nogal wat vreemde dingen gedaan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:06
{*just me*}
{*just me*} is offline
.

Laatst gewijzigd op 12-06-2010 om 19:32.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 12:30
aron-player
aron-player is offline
ik vind dat die mensen van de supermarkt wel bier aan 14 jarigen mogen verkopen
alleen niet meer dan 5 per persoon ofzo.
ik was zelf egonnen met 14 maar nu 15 en ik ben nooit egt dronken geweest.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 13:33
Verwijderd
Citaat:
ik vind dat die mensen van de supermarkt wel bier aan 14 jarigen mogen verkopen
alleen niet meer dan 5 per persoon ofzo.
ik was zelf egonnen met 14 maar nu 15 en ik ben nooit egt dronken geweest.
Waarom vind je dat ze dat wel mogen?

En waarom vind je het dat je nog nooit dronken bent geweest?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 20:42
Vice
Vice is offline
Tijdens de kerstlunch van de examengroepen. Iedereen kreeg toen van school een glaasje rode wijn en een paar docenten waren in de middag al beetje aangeschoten. Achteraf gezien was het ook best wel vreemd dat de school aan 15-jarige leerlingen alcohol ging uitdelen. Ik vond de wijn zelf niet bepaald lekker en veel minder boeiend dan een beetje blowen.

Tegenwoordig drink ik (bijna) geen alcohol, maar ik ben er ook niet mee opgegroeid. Mijn ouders drinken namelijk ook geen alcoholische drankjes en ik ben zelf ook nooit in de verleiding gekomen om me helemaal klem te zuipen.

edit: Op mijn 17e ben ik nog wel één keer aangeschoten geweest. Tenminste, dat denk ik, want ik had zo'n 8 alcoholische drankjes op. Vond er trouwens maar niks aan. Lichamelijk merkte ik wat de alcohol met mijn evenwicht deed en geestelijk was ik steeds bezig mezelf te analyseren dat ik niet te bezopen overkwam. Sindsdien drink ik op feestjes het liefst alleen fris en maximaal één biertje, omdat ik me dan toch echt beter kan ontspannen dan wanneer er veel alcohol in mijn lichaam zit.

Laatst gewijzigd op 29-08-2009 om 21:01.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 20:45
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
Ik was bijna 14 toen in voor het eerst breezer dronk nou ja had het wel eens eerder van m'n zus geproeft maar dat stelde niet veel voor. Die eerste keer was leuk ik was lichtelijk aangeschoten en had samen met mijn beste vriendin de groodste lol. Mijn vader vond het oké en hij was er bij (Was bij een buurt BBQ) Ik vind dat je rond je 13/14 best kennis kan maken met drank maar het is misschien wel beter dat je ouders of andere mensen daar bij zijn zo dat ze een oogje in het zeil kunnen houden. Maar ik zelf drink niet echt veel zo af en toe op een feestje 2 á 3 (Misschien iets meer) glaasjes/flessjes nou en dat is dus zo'n 3 of 4 keer per jaar. Dat vind ik best kunnen maar ik ben niet iemand die hele flessen wisky achterelkaar leeg dringt.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 16:05
voquelife2
voquelife2 is offline
13 ,
gewoon smirnof voor de lekkerheid
want het is net limonade
maar daarna werd het wel wat meer
:$
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 01:37
Madness212
Madness212 is offline
15de
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 19:54
Verwijderd
Vanaf 16 nam ik wel eens een Breezer, daarvoor heb ik 1 of 2 keer een slokje bier genomen. Kwam tot de ontdekking dat ik zowat geen alcohol lust behalve Breezers. Je moet leren drinken zeggen ze dan. Ja m'n neus.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 15:29
jewait
jewait is offline
12 eerst drinken , 13 voor t eerst dronken
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 20:46
Vero-naa
Vero-naa is offline
toen ik ruim 14 was begon ik te drinken.. eind 14 voor het eerst zeer aangeschoten geweest.
nu 15, maar nog nooit echt zeer dronken o.i.d. geweest. weet altijd alles nog de volgende dag!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 20:48
Vero-naa
Vero-naa is offline
Citaat:
13 ,
gewoon smirnof voor de lekkerheid
want het is net limonade
maar daarna werd het wel wat meer
:$
haha klopt! je drinkt het weg als limonade.. heb ook al wel eens toen we met zn 3en smirrnoff dronken, 3 flessen naar binnen gewerkt op een avond. en nog volkomen nuchter ! (A) haha
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 19:50
Verwijderd
Citaat:
ik was 13 toen ik voor het eerst dronken was
In een ander topic zeg je dat je 10 bent en een string draagt.
Als je dan zo graag een UC wil zijn, doe dan een beetje beter je best.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 20:51
WouterSchong
WouterSchong is offline
op mn 14/15e wel wat biertjes gedornken, maar me wel goed in weten te houden, op mn 16e pas echt begonnen met drinken zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 03:27
Jothich09
Jothich09 is offline
De laatste dag van het jaar breekt bijna aan, hoe ga jij oud en nieuw vieren ?
Ik ga het vieren in bescheiden familie kring, het is toch altijd weer een bijzonder moment als je met zijn allen weer een nieuw jaar in mag gaan. Zeker als je een dierbare in het jaar hebt achtergelaten.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 10:44
donnatjuh95
donnatjuh95 is offline
9 :$ een beetje
12 wat mee...
xxx
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 17:03
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik was zelf 15 toen ik begon met drinken. Ik wou het proberen en m'n moeder vond het prima.

Ik vind het prima als ouders hun kind op zo'n manier kennis laten maken met alcohol. Je kunt ze op die manier duidelijk uitleggen waar de grens ligt wat betreft de hoeveelheid en dat verkleint de kans dat je kind later te vaak te veel gaat drinken.
hier ben ik het helemaal mee eens.

maar toen kwam het leuke.

ik ben nu 15 (nog iets minder dan een half jaar en dan ben ik 16)

en als ik alleen maar begin over alcohol heb ik al zo'n moeder die zegt 'Alcohol is slecht voor je blablablabla' en 'je hebt een fobie over alcohol zo vaak heb je het er over' terwijl ik het er bijna nooit over heb. maargoed mijn moeder voelt zich al bezopen na 2 wijntjes. heeft iemand hier ook ervaring mee (en hoe heeft hij/zij dit opgelost). want er komt toch echt een moment dat ik 16 ben en het zelfs zelf zou kunnen halen. iemand tips/ervaringen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 13:17
Verwijderd
Citaat:
heeft iemand hier ook ervaring mee (en hoe heeft hij/zij dit opgelost). want er komt toch echt een moment dat ik 16 ben en het zelfs zelf zou kunnen halen. iemand tips/ervaringen?
ja daar heb ik wel een beetje (veel misschien) ervaring mee. ging wel over harddrugs maar komt op hetzelfde neer. Lees dit topic eens door, en dan eigenlijk vanaf deze post. misschien typ ik er nog wel eens wat meer over maar ik ben nu echt te lauw om iets te kunnen verzinnen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 20:54
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
op mijn 15e misschien 1x een glaasje wijn gedronken als afscheid van een collega op werk. maar verder braaf op 16e, en alsnog nauwelijks eigenlijk... glaasje cola doet het ook goed bij mij ; )
Oud 20-01-2010, 16:26
RaamxKozijn
RaamxKozijn is offline
ik begon op mijn 11e..
Ja, zoiets.
Het is natuurlijk niet goed en het was ook niet extreem veel, maar toch.
Ik denk dat 15/16 een goede leeftijd is om te beginnen met drinken..
Natuurlijk ook weer niet zo erg dat je niet meer kunt lopen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 20:02
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Ik had voor het eerste wat gedronken toen ik denk ik 13 jaar was. Ik vond het meteen wel lekker, maar ik heb nooit veel gedronken. Ik ben ook nog nooit dronken geweest; hooguit heel licht aangeschoten. Ik wil geen controle verliezen over mijn eigen doen en laten. Ik ben nu 17 jaar en ik drink echt amper nog iets. Ik vind op z'n tijd een wijntje nog wel lekker, maar voor de rest ben ik niet echt meer geïnteresseerd erin.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 17:58
Batave
Batave is offline
Citaat:
op mijn 15e misschien 1x een glaasje wijn gedronken als afscheid van een collega op werk. maar verder braaf op 16e, en alsnog nauwelijks eigenlijk... glaasje cola doet het ook goed bij mij ; )
mmmmmmmmmmmhm

Ik begon eind 16/begin 17. In de kroeg
Oud 24-01-2010, 21:40
Toneless
Toneless is offline
Toen ik 13 was, was ik voor het eerst een beetje aangeschoten en vond het nogal vage shit.

Eerste keer goed dronken kan ik me niet herrineren, maar zal wel op mijn 15e jaar geweest zijn. Verder vind ik bier eigenlijk niet te zuipen. Bacardi Razz
Oud 04-02-2010, 16:56
pro---
pro--- is offline
gewoon niet
nee.. ik denk wat echt goèd is vanaf 18
en wat de meesten doen 14..
tsjah.. de jeugd van tegenwoordig..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 21:30
rugrat91
rugrat91 is offline
15
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 19:19
silentbob
silentbob is offline
eerste slokje bier 8 ofzo, pas weer geprobeerd op mn 13e of 14e, vanaf 14e denk ik af en toe, eerste keer aangeschoten was ik al 15 geloof ik(toen op mn 8e vond ik het heel goor, maar toen ik het weer een keer probeerde vond ik het lang niet zo erg, en nu vind ik bier juist wel lekker, net als koffie)
maar drink uiteindelijk niet zoveel, hoogstens 1 keer per week en dan vaak maar 1 of 2 biertjes voor de smaak, alleen op feesten/speciale gelegenheden meer
maar ik vind wiet toch wel iets chiller(alhoewel alcoholeffect op zn tijd ook wel lkkr is), maar ben nu pas 2 keer echt wat aangeschoten geweest, en de 2e keer was met wiet(en daardoor dus al na 4-5 ipv na 8-9 biertjes aangeschoten)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 20:33
Rise
Rise is offline
Eerste keer aangeschoten toen ik 15 was, verder heb ik het nog nooit laten komen.
'T was op een feest van een vriend, ik had plus minus 8 bier op, ik kan best wat hebben.
Eerste keer dronken toen ik 17 was, toen was het wel wat meer...
Eerste keer High/Stoned was ik op m'n 14e.

15/16 vind ik een prima leeftijd;
Je ziet namelijk ook vaak dat iemand tot z'n 16e niks mag, op z'n verjaardag huren ze een tap en dan zuipt hij/zij zich laveloos, ik zie dat nou niet bepaald als een prima oplossing.
Verder denk ik ook dat het aan de persoon zelf ligt, als iemand alcohol wilt komt hij/zij er sowieso wel aan...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 15:20
Papercut Doctor
Papercut Doctor is offline
Ik ben 17 en ik ben niet begonnen. Heb er ook niet zo'n behoefte aan. Wel eens wat geproefd, maar ben nog niets tegengekomen dat ik lekker vind.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 18:06
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
Citaat:
Ik was op mn 15e voor het eerst dronken na 5 biertjes ofzo =O Dat was op een schoolfeest en ik wilde het wel proberen..
Daarvoor dronk ik af en toe wel een breezer, maar nooit om aangeschoten of dronken van te worden, smaakte gewoon naar limonade
slechte school?
ik ben nu ook 15 en heb binnekort school feest als je alcohol wilt moet je een hele lijst invullen en toestemming vragen aan je ouders. zelfs als je eerder weg wilt moet je toestemmings brief aanvragen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten