Oud 12-08-2009, 11:39
juno
juno is offline
Ik persoonlijk, ik voor mij dus, maar dat is slechts mijn bescheiden mening, zou het liefst zien dat er op kwaliteit werd geselecteerd. Maar dat is just my 2 cents.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2009, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Ik persoonlijk, ik voor mij dus, maar dat is slechts mijn bescheiden mening, zou het liefst zien dat er op kwaliteit werd geselecteerd. Maar dat is just my 2 cents.
Ja ik ook, daarom ben ik een tegenstander van positieve discriminatie. Maar ik geloof best dat heel wat vrouwen, allochtonen etc betere kwaliteiten bezitten dan de blanke (autochtone) mannen (die oververtegenwoordigd zijn) die nu deze topfuncties bezetten. Dat er in het bedrijfsleven aan vriendjespolitiek wordt gedaan bij deze benoemingen, het zij zo, maar ik vind het bij publieke functies wat ongepast (alhoewel je ontkomt er niet aan, jammer genoeg). Als er ergens een weg zou zijn, om nieuw talent binnen te halen, dan zouden deze oude mannen eens wat minder xenofoob zijn, en er uiteindelijk ook open voor staan. Maar de grote vraag is: hoe doe je dat?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 12:18
juno
juno is offline
Langzaam maar zeker. De huidige generatie afgestudeerden zal de weg moeten bereiden voor alle volgenden. Als nieuwkomers hebben zij het moeilijker, ze zullen er wat harder hun best voor moeten doen, en zich steeds weer moeten bewijzen, maar onmogelijk is het niet. Kwaliteit wordt heus wel opgemerkt. Het probleem met de generatie die nu de arbeidsmarkt opkomt, is dat ze geen kruiwagen hebben. Het gaat er namelijk niet alleen om wat je bent, maar ook wie je kent.

Vriendjespolitiek is van alle landen en alle tijden. Het is menselijk om bekenden om je heen te verzamelen. Want bekend is vertrouwd. Onbekend maakt onbemind, zo luidt het spreekwoord niet voor niets.

De eerste generatie goed opgeleide allochtonen zal dat vertrouwen toch moeten wekken, steeds weer. Respect moet je namelijk verdienen, dat krijg je niet op voorhand. Respect hangt samen met je kwaliteiten, niet met het feit dat je ook een mens bent. Daarvoor zijn er teveel waardeloze mensen. Maar als ze gewoon goed werken, en niet het conflictmodel zoeken of de slachtofferrol inkruipen, dan zullen zij zich ook bewijzen als goed volk. En dan kunnen zij voor de volgende lichting weer als kruiwagen gaan fungeren.

Het is sneu, maar deze tweede generatie heeft het het moeilijkst. Dat is de tragiek van de tweede generatie. En toch hebben ze het nu al beter dan ze in het land van hun ouders ooit gehad zouden hebben, want daarvoor zijn die ouders ooit hier naartoe gekomen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 12:25
hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar ik geloof best dat heel wat vrouwen, allochtonen etc betere kwaliteiten bezitten dan de blanke (autochtone) mannen (die oververtegenwoordigd zijn) die nu deze topfuncties bezetten.
Da's nogal een gedurfde uitspraak;
Ten eerste omdat allochtonen nog steeds in de grote minderheid zijn. De kans dat een (willekeurige) allochtoon het beter zou doen op een bepaalde functie dan een (willekeurige)autochtoon is dus al 1:15.
En, wat is beter: Minder fouten? Minder gedurfde beslissingen maken? Zuiniger omspringen met belastinggeld?
V.w.b. vrouwen; ander verhaal, daar hebben we al eens een topic over gehad.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Da's nogal een gedurfde uitspraak;
Ten eerste omdat allochtonen nog steeds in de grote minderheid zijn. De kans dat een (willekeurige) allochtoon het beter zou doen op een bepaalde functie dan een (willekeurige)autochtoon is dus al 1:15.
En, wat is beter: Minder fouten? Minder gedurfde beslissingen maken? Zuiniger omspringen met belastinggeld?
V.w.b. vrouwen; ander verhaal, daar hebben we al eens een topic over gehad.
Ehh nee, los van verschillen door sociaal-economische omstandigheden, is die kans exact 50%.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Ja, nou noem je ook echt de fine fleur van de samenleving! *proest*
Ze zitten anders wel bij de hockey- en polowedstrijden op zondagmiddag.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:20
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Nee, ook geen huizen kraken.
Probeer eens een andere leus en misschien neemt iemand je dan wel serieus. (ryhme unintended)
Hee, ik wist geen eens meer dat ik dat als leus had. Het is trouwens niet hardcore serieus bedoeld maar ik vond het toevallig op internet en ik vond het wel een grappige woordspeling. Dat jij meteen alles op basis van vooroordeel van een intelligent, welbespraakt persoon niet serieus neemt zegt meer over jou dan over mij...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:07
TheSpaceKraken
TheSpaceKraken is offline
Citaat:
Ehh nee, los van verschillen door sociaal-economische omstandigheden, is die kans exact 50%.
Wat is dat nou weer voor onzinnige bewering
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Wat is dat nou weer voor onzinnige bewering
Los van de sociaal-economische omstandigheden, zal een allochtoon gemiddeld gesproken een even goede manager zijn als een autochtoon. Dus is de kans dat een willekeurige allochtoon beter is dan een willekeurige autochtoon exact 50%.

Wat hookee bedoelt te zeggen is dat omdat er meer autochtonen dan allochtonen zijn, er dus meer zeer goede autochtone managers zullen zijn dan allochtone. Daarbij gaat hij er echter wel onterecht vanuit dat de beste managers ook de hoogste managementsposities krijgen, wat natuurlijk niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:17
TheSpaceKraken
Citaat:
Los van de sociaal-economische omstandigheden, zal een allochtoon gemiddeld gesproken een even goede manager zijn als een autochtoon. Dus is de kans dat een willekeurige allochtoon beter is dan een willekeurige autochtoon exact 50%.
Ja dat is natuurlijk wel waar, maar daarom niet minder onzinnig. Wat je eigenlijk zegt is dat allochtonen die al goede baan hebben net zoveel kans hebben het goed te doen op positie x als autochtonen met diezelfde goed baan. Meest nutteloze statement ooit lijkt me
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Langzaam maar zeker. De huidige generatie afgestudeerden zal de weg moeten bereiden voor alle volgenden. Als nieuwkomers hebben zij het moeilijker, ze zullen er wat harder hun best voor moeten doen, en zich steeds weer moeten bewijzen, maar onmogelijk is het niet. Kwaliteit wordt heus wel opgemerkt. Het probleem met de generatie die nu de arbeidsmarkt opkomt, is dat ze geen kruiwagen hebben. Het gaat er namelijk niet alleen om wat je bent, maar ook wie je kent.

Vriendjespolitiek is van alle landen en alle tijden. Het is menselijk om bekenden om je heen te verzamelen. Want bekend is vertrouwd. Onbekend maakt onbemind, zo luidt het spreekwoord niet voor niets.

De eerste generatie goed opgeleide allochtonen zal dat vertrouwen toch moeten wekken, steeds weer. Respect moet je namelijk verdienen, dat krijg je niet op voorhand. Respect hangt samen met je kwaliteiten, niet met het feit dat je ook een mens bent. Daarvoor zijn er teveel waardeloze mensen. Maar als ze gewoon goed werken, en niet het conflictmodel zoeken of de slachtofferrol inkruipen, dan zullen zij zich ook bewijzen als goed volk. En dan kunnen zij voor de volgende lichting weer als kruiwagen gaan fungeren.

Het is sneu, maar deze tweede generatie heeft het het moeilijkst. Dat is de tragiek van de tweede generatie. En toch hebben ze het nu al beter dan ze in het land van hun ouders ooit gehad zouden hebben, want daarvoor zijn die ouders ooit hier naartoe gekomen.
En vrouwen dan?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als er ergens een weg zou zijn, om nieuw talent binnen te halen, dan zouden deze oude mannen eens wat minder xenofoob zijn, en er uiteindelijk ook open voor staan. Maar de grote vraag is: hoe doe je dat?
Zo, er lijdt hier iemand aan sterke vooroordelen over bestuurders geloof ik.
Oud 12-08-2009, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Zo, er lijdt hier iemand aan sterke vooroordelen over bestuurders geloof ik.
Nee het is slechts toevallig dat de meeste top-functies bekleed worden door blanke mannen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee het is slechts toevallig dat de meeste top-functies bekleed worden door blanke mannen.
Da's iets anders dan waar jij het over hebt. Jij doet een sterk generaliserende bewering waar geen bewijs voor is.

Da's best grof tegenover alle bestuurders die prima werk leveren. Je uitspraak is in feite precies hetzelfde als iemand die zou beweren dat alle Marokkanen crimineel zijn.
Oud 12-08-2009, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Da's iets anders dan waar jij het over hebt. Jij doet een sterk generaliserende bewering waar geen bewijs voor is.

Da's best grof tegenover alle bestuurders die prima werk leveren. Je uitspraak is in feite precies hetzelfde als iemand die zou beweren dat alle Marokkanen crimineel zijn.
Kun je een andere verklaring geven waarom blanke mannen over het algemeen elkaar graag de goede baantjes geven? Ik kan ze er niet op afrekenen dat ze xenofoob zijn (immers dat zijn we allemaal in meer of mindere mate), maar het zou ons als maatschappij goed doen om na te denken over de emancipatie van vrouwen en allochtonen en factoren die dat tegenwerken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kun je een andere verklaring geven waarom blanke mannen over het algemeen elkaar graag de goede baantjes geven? Ik kan ze er niet op afrekenen dat ze xenofoob zijn (immers dat zijn we allemaal in meer of mindere mate), maar het zou ons als maatschappij goed doen om na te denken over de emancipatie van vrouwen en allochtonen en factoren die dat tegenwerken.
Volgens mij heb je dat stukje over eerst bewijzen dat er ook maar iets van waar is in mijn vorige post gemist als je dit vraagt.

Je kunt natuurlijk niet de ene fictie met de andere fictie onderbouwen.
Oud 12-08-2009, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heb je dat stukje over eerst bewijzen dat er ook maar iets van waar is in mijn vorige post gemist als je dit vraagt.

Je kunt natuurlijk niet de ene fictie met de andere fictie onderbouwen.
Nouja xenofobisch zijn is gewoon een menselijke eigenschap. En het is een feit dat de meeste top functies door autochtone/blanke mannen worden bekleed. Dus dan is een conclusie snel gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nouja xenofobisch zijn is gewoon een menselijke eigenschap. En het is een feit dat de meeste top functies door autochtone/blanke mannen worden bekleed. Dus dan is een conclusie snel gemaakt.
Een vooroordeel is nu eenmaal geen conclusie.

Of zijn alle Marokkanen crimineel omdat we een paar krantenkoppen met hen erin hebben gelezen? Wederom precies jouw argumentatie, maar dan in een ander jasje.
Oud 12-08-2009, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Een vooroordeel is nu eenmaal geen conclusie.

Of zijn alle Marokkanen crimineel omdat we een paar krantenkoppen met hen erin hebben gelezen? Wederom precies jouw argumentatie, maar dan in een ander jasje.
Als blijkt dat bijna alle Marokkanen crimineel zijn, dan ben ik de beroerste niet om dat te geloven en er bepaalde conclusies aan te verbinden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als blijkt dat bijna alle Marokkanen crimineel zijn, dan ben ik de beroerste niet om dat te geloven en er bepaalde conclusies aan te verbinden.
Voila, dus als blijkt dat bijna alle autochtone mannelijke bestuurders xenofoob zijn en slechts hun eigen 'soort' selecteren, kan ik dat best geloven.

Aan jou nu dus de bewijslast.
Oud 12-08-2009, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Voila, dus als blijkt dat bijna alle autochtone mannelijke bestuurders xenofoob zijn en slechts hun eigen 'soort' selecteren, kan ik dat best geloven.

Aan jou nu dus de bewijslast.
Dat we allemaal in meer of mindere mate xenofoob zijn, lijkt me bewezen, gezien het een menselijke eigenschap is. Het is ook een feit dat de meeste top-functies door autochtone mannen worden bekleed. Er is zoals juno dat ookal zei een "Old Boys Network", waarin alleen "ons soort mensen" in aanmerking komen voor bepaalde functies. Maw, mensen die wij niet kennen nemen wij niet aan (xenofobisch gedrag). In Nederland is dat vaak iedereen die geen blanke (autochtone) man is. We kunnen deze mensen er niet op afrekenen, maar dat neemt niet weg dat we naar manieren moeten zoeken om onze allochtonen en vrouwen meer te laten emanciperen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Ja dat is natuurlijk wel waar, maar daarom niet minder onzinnig. Wat je eigenlijk zegt is dat allochtonen die al goede baan hebben net zoveel kans hebben het goed te doen op positie x als autochtonen met diezelfde goed baan. Meest nutteloze statement ooit lijkt me
Nee, dat zeg ik niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:19
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mogelijk

Citaat:
Wat hookee bedoelt te zeggen is dat omdat er meer autochtonen dan allochtonen zijn, er dus meer zeer goede autochtone managers zullen zijn dan allochtone. Daarbij gaat hij er echter wel onterecht vanuit dat de beste managers ook de hoogste managementsposities krijgen, wat natuurlijk niet zo is.
Nee, dat zei ik niet, dat werd omgekeerd door Kenjirro beweerd met: ik geloof best dat heel wat vrouwen, allochtonen etc betere kwaliteiten bezitten dan de blanke (autochtone) mannen
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
We kunnen deze mensen er niet op afrekenen, maar dat neemt niet weg dat we naar manieren moeten zoeken om onze allochtonen en vrouwen meer te laten emanciperen.
Wat neerkomt op twee opties:
-Erkennen dat iedereen talenten heeft, niet ingrijpen en wachten totdat het zichzelf recht zet
-Alle ondervertegenwoordigde groepen beschouwen als mongooltjes, en hen middels racisme op dure posities planten.
Citaat:
Er is zoals juno dat ookal zei een "Old Boys Network", waarin alleen "ons soort mensen" in aanmerking komen voor bepaalde functies.
En hier nemen je vooroordelen het dus alweer over; Zo werkt het helemaal niet.

Da's dus nog steeds geen enkel bewijs voor je bewering. Misschien toch een idee om die maar aan te passen. Je kan niet zomaar een hele groep zo beledigen ten slotte.
Oud 12-08-2009, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat zei ik niet, dat werd omgekeerd door Kenjirro beweerd met: ik geloof best dat heel wat vrouwen, allochtonen etc betere kwaliteiten bezitten dan de blanke (autochtone) mannen
"dan de blanke autochtone mannen die momenteel top-functies bekleden".
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Wat neerkomt op twee opties:
-Erkennen dat iedereen talenten heeft, niet ingrijpen en wachten totdat het zichzelf recht zet
-Alle ondervertegenwoordigde groepen beschouwen als mongooltjes, en hen middels racisme op dure posities planten.
Hoe komt het dat andere landen ons al ver voorbij gestreefd zijn? Ligt het aan onze cultuur?

Citaat:
En hier nemen je vooroordelen het dus alweer over; Zo werkt het helemaal niet.

Da's dus nog steeds geen enkel bewijs voor je bewering. Misschien toch een idee om die maar aan te passen. Je kan niet zomaar een hele groep zo beledigen ten slotte.
Dan mag jij mij het fenomeen uitleggen. En dan niet zeggen dat het allemaal toeval is of dat autochtone blanke mannen betere kwaliteiten beschikken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:44
juno
juno is offline
Wat vrouwen betreft, die kiezen er vaak zelf voor om minder te gaan werken als er eenmaal nakomelingen in beeld verschijnen. Dat is aantoonbaar slecht voor hun carriere. Werkgevers zitten niet te wachten op iemand die andere prioriteiten heeft dan die topfunctie. Topfuncties hebben meestal een 70 urige werkweek. Daar passen vrouwen voor. Waar laten ze die kinderen dan?

Maar dit staat helemaal los van het feit dat allochtonen niet in topfuncties zitten. Topfuncties vergen namelijk niet alleen de juiste vriendjes, maar ook opleiding en ervaring. Dat vergt een bepaalde minimumleeftjd. Je krijgt geen topfunctie in je schoot geworpen op je vijfentwintigste. En hoe oud zijn de allochtonen nou helemaal? Dit duurt gewoon nog 20 jaar.

Laatst gewijzigd op 12-08-2009 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 09:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dan mag jij mij het fenomeen uitleggen. En dan niet zeggen dat het allemaal toeval is of dat autochtone blanke mannen betere kwaliteiten beschikken.
De allochtonen die oud genoeg zijn om een CV op te bouwen om kans te maken, zijn nog van de eerste generatie. Go figure.

De meeste vrouwen die kans maken stammen nog uit de tijd dat je samen met de felicitaties voor je huwelijk je ontslagbrief kreeg toegestuurd, of men minimaal heel raar keek als je geen ontslag nam. Dat, plus dat ze vaker besluiten dat werk op de tweede plaats komt.
Oud 13-08-2009, 13:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wat vrouwen betreft, die kiezen er vaak zelf voor om minder te gaan werken als er eenmaal nakomelingen in beeld verschijnen. Dat is aantoonbaar slecht voor hun carriere. Werkgevers zitten niet te wachten op iemand die andere prioriteiten heeft dan die topfunctie. Topfuncties hebben meestal een 70 urige werkweek. Daar passen vrouwen voor. Waar laten ze die kinderen dan?
Praktijk leert me dat de mannen in bestuurlijke functies bij het aannemen van een nieuwe bestuurslid eerder met mannen komen aanzetten als mogelijk nieuw lid, dan met vrouwen. En het is echt niet zo dat er geen geschikte vrouwen zijn.

neem nou die Tole op Religie... die gast ziet het enige recht voor de vrouw het aanrecht, zo lijkt het. Denk je echt dat dit soort mannen op zoek gaat naar vrouwelijke bestuursleden?
Oud 13-08-2009, 14:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
neem nou die Tole op Religie... die gast ziet het enige recht voor de vrouw het aanrecht, zo lijkt het. Denk je echt dat dit soort mannen op zoek gaat naar vrouwelijke bestuursleden?
Maar daar is de oorzaak dan religie, en niet zozeer zijn geslacht. Vrouwen die in dezelfde sprookjes zijn gaan geloven zien zichzelf immers ook als minderwaardige huishoudslavinnen.
Oud 13-08-2009, 15:32
juno
juno is offline
Ach, als ze daar zelf blij mee zijn, en niet in elkaar gemept worden, en gewoon naar school mogen, werk mogen doen als ze dat willen waar ze aan (huuh, eng! ) vreemde mannen wordt blootgesteld, en niet bewaakt hoeven te worden door hun broers of neven, of uitgehuwelijkt met een verre neef, of verkracht door een echtgenoot die vindt dat het binnen een huwelijk zijn recht is, dan valt het nog wel mee met die gristenfundi's. Ze zal ook niet vermoord worden als ze zich bekeert tot een ander geloof, of tegen de wil van haar ouders met iemand trouwt die niet van de kerk is. (Het veroorzaakt hooguit een forse familie ruzie met een bitter wenende moeder en een verbeten vader en geschrokken broertjes en zusjes, maar vermoord...nee, dat mogen ze niet van hun sprookjesboek.)

As far as fundi's go, they're not so bad.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 16:39
TheSpaceKraken
Citaat:
Praktijk leert me dat de mannen in bestuurlijke functies bij het aannemen van een nieuwe bestuurslid eerder met mannen komen aanzetten als mogelijk nieuw lid, dan met vrouwen.
Waar.
Citaat:
En het is echt niet zo dat er geen geschikte vrouwen zijn.
Niet waar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 17:39
Verwijderd
Citaat:

Maar dit staat helemaal los van het feit dat allochtonen niet in topfuncties zitten. Topfuncties vergen namelijk niet alleen de juiste vriendjes, maar ook opleiding en ervaring. Dat vergt een bepaalde minimumleeftjd. Je krijgt geen topfunctie in je schoot geworpen op je vijfentwintigste. En hoe oud zijn de allochtonen nou helemaal? Dit duurt gewoon nog 20 jaar.
Ik vind het toch apart, dat je de "schuld" bij de vrouwen legt. Helemaal omdat we gemiddeld maar een kind per huishouden kennen en er ook gewoon heel veel kinderloze stellen zijn. Daarnaast ken ik zat vrouwen met hoge ambities. Maar kennelijk zijn er bepaalde factoren die hen belemmeren echt hoger op te komen. Ik vraag me af waar het aan ligt.

Trouwens we hebben nu een 2de generatie allochtonen die al boven de 40 zijn, waarvan er zat lui zijn met de goede diplomas.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 17:39
Verwijderd
Citaat:
De allochtonen die oud genoeg zijn om een CV op te bouwen om kans te maken, zijn nog van de eerste generatie. Go figure.

De meeste vrouwen die kans maken stammen nog uit de tijd dat je samen met de felicitaties voor je huwelijk je ontslagbrief kreeg toegestuurd, of men minimaal heel raar keek als je geen ontslag nam. Dat, plus dat ze vaker besluiten dat werk op de tweede plaats komt.
Ook jij legt de "schuld" bij vrouwen. Zie verder bovenstaande reply.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 20:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ook jij legt de "schuld" bij vrouwen. Zie verder bovenstaande reply.
Hoe wilde je die feiten dan weerleggen met een paar losse beweringen zoals je die twee posts terug deed?
Oud 13-08-2009, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Hoe wilde je die feiten dan weerleggen met een paar losse beweringen zoals je die twee posts terug deed?
Ik vind het een lame-argument, weetje waarom? Omdat als je de schuld maar bij de ander legt, je niets aan het probleem hoeft te doen. Ja, vrouwen willen niet hogerop komen, en daarom zijn ze zwaar onvertegenwoordigd in de top-functies. Wees nou eens een beetje kritisch man.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 20:55
TheSpaceKraken
Citaat:
Nee, dat zeg ik niet.
Noem eens een voorbeeld van een gelijke sociaal-economische positie waar bij dit niet geldt dan?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vind het een lame-argument, weetje waarom? Omdat als je de schuld maar bij de ander legt, je niets aan het probleem hoeft te doen.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Je kunt best mensen aanmoedigen om hun best te doen, maar zij zullen het moeten doen. Zo werkt het voor iedereen?

Kritisch zijn is bovendien iets anders dan dingen zien die er niet zijn trouwens, zoals bijvoorbeeld fictieve discriminerende systemen.
Oud 13-08-2009, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Waar haal je dat nou weer vandaan? Je kunt best mensen aanmoedigen om hun best te doen, maar zij zullen het moeten doen. Zo werkt het voor iedereen?

Kritisch zijn is bovendien iets anders dan dingen zien die er niet zijn trouwens, zoals bijvoorbeeld fictieve discriminerende systemen.
Natuurlijk, maar blijkbaar worden zij door bepaalde factoren belemmerd, ooit daaraan gedacht? Waarom ga je er automatisch vanuit dat er geen discriminatie is in de arbeidsmarkt?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom ga je er automatisch vanuit dat er geen discriminatie is in de arbeidsmarkt?
Omdat ik een brein heb, en ik dus het model hanteer dat ik iets pas aanneem als het bewezen of waarschijnlijk is.

Daar komt bovenop dat ik tal van feiten ken die de lezing van discriminatie uitsluiten.

Laten we eens praten hoe jij bij je aannames komt terwijl je er nul argumentatie voor hebt?
Oud 13-08-2009, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik een brein heb, en ik dus het model hanteer dat ik iets pas aanneem als het bewezen of waarschijnlijk is.

Daar komt bovenop dat ik tal van feiten ken die de lezing van discriminatie uitsluiten.

Laten we eens praten hoe jij bij je aannames komt terwijl je er nul argumentatie voor hebt?
Nou kom maar op met die feiten zou ik zeggen. Bewijs maar dat de arbeidsmarkt niet discrimineert. Mijn aannames baseer ik mij op feiten die me bekend zijn. Of ze 100% waar zijn weetje natuurlijk niet, niemand (of bijna niemand) zal toegeven dat hij (of zij, maar meestal dus hij in dit geval) discrimineert.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou kom maar op met die feiten zou ik zeggen. Bewijs maar dat de arbeidsmarkt niet discrimineert.
Omgekeerde bewijslast is een drogreden. Jij beweert iets waarvoor geen enkel argument is. Aan jou de eer die positie te verdedigen dan.
Oud 13-08-2009, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Noem eens een voorbeeld van een gelijke sociaal-economische positie waar bij dit niet geldt dan?
Je vraag is niet coherent, kun je hem anders formuleren?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Omgekeerde bewijslast is een drogreden. Jij beweert iets waarvoor geen enkel argument is. Aan jou de eer die positie te verdedigen dan.
Wat dacht je van: er zijn meer dan nul xenofoben?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Nouja ik erken dat ik slechts aannames (die door feiten worden ondersteund) heb. Jij erkent echter feiten te hebben, dus laat ze maar eens zien.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Niet waar.
Waar baseer je dat op?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 13:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nouja ik erken dat ik slechts aannames (die door feiten worden ondersteund) heb.
Door feiten? Hallo, je beweerde iets, en dat 'ondersteunde' je met nog meer niet bewezen claims. Dat is cirkelredeneren, zo werkt het niet.

Je had het over discriminatie van vrouwen op de arbeidsmarkt, en vond niet dat mijn uitleg van natuurlijke factoren en eigen keuzes klopte. Welnu, bewijs dat maar.

Ik zal vast het tegendeel voorzien van nog meer argumentatie dat wijst naar eigen keuze;

Vrouw werkt liever voor mannelijke baas

AMSTERDAM - Tweederde van de vrouwen werkt het liefst onder een mannelijke baas. Dat blijkt uit een onderzoek van OnePoll, gepubliceerd in de Britse krant Telegraph.
37 procent van de ondervraagde vrouwen heeft liever een vrouwelijke baas. Het merendeel van de ondervraagde vrouwen geeft als reden dat mannen betere managers zijn.

Ze stralen meer autoriteit uit en zijn directer in communicatie. Eigenschappen die het arbeidsproces ten goede zouden komen.
[...]

http://www.nu.nl/economie/2059470/vr...ijke-baas.html
Oud 14-08-2009, 16:28
juno
juno is offline
Als bepaalde mensen hier nou eens ophouden met heel formeel op elkaar te gaan lopen inhakken om feiten en bewijslast. Sommige dingen zijn op zijn janboerenfluitjes aan te voelen als zijnde kloppend, daar hoef je niet ook nog eens bronnen en feiten en bewijzen aan te gaan lopen dragen. Het toch steeds erom vragen, en zo elkaars argumenten op formele wijze proberen te ontkrachten inplaats van erop in te gaan, beinvloedt de discussie op negatieve wijze. Het legt een discussie namelijk helemaal stil, het leidt af van de pointe. Of zijn julie aan het oefenen om poliicus te worden? In dat geval hebben julie weinig aanvullende oefening meer nodig maar kunnen jullie zo doorstomen naar het pluche. Maar doe dat effe niet hier, okee?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Door feiten? Hallo, je beweerde iets, en dat 'ondersteunde' je met nog meer niet bewezen claims. Dat is cirkelredeneren, zo werkt het niet.

Je had het over discriminatie van vrouwen op de arbeidsmarkt, en vond niet dat mijn uitleg van natuurlijke factoren en eigen keuzes klopte. Welnu, bewijs dat maar.

Ik zal vast het tegendeel voorzien van nog meer argumentatie dat wijst naar eigen keuze;

Vrouw werkt liever voor mannelijke baas

AMSTERDAM - Tweederde van de vrouwen werkt het liefst onder een mannelijke baas. Dat blijkt uit een onderzoek van OnePoll, gepubliceerd in de Britse krant Telegraph.
37 procent van de ondervraagde vrouwen heeft liever een vrouwelijke baas. Het merendeel van de ondervraagde vrouwen geeft als reden dat mannen betere managers zijn.

Ze stralen meer autoriteit uit en zijn directer in communicatie. Eigenschappen die het arbeidsproces ten goede zouden komen.
[...]

http://www.nu.nl/economie/2059470/vr...ijke-baas.html
Ten eerste dit is Engeland, ten tweede hoe representatief is deze poll? Ten derde, tsja als je alleen maar mannelijke bazen kent (en er waarschijnlijk postieve ervaringen mee hebt) hoe kun je dan zoiets stellen? Ik vind het narrow minded om de oorzaak alleen bij vrouwen aan te wijzen, omdat je niet wil stellen dat er discriminatie is op de arbeidsmarkt. Naja wel discriminatie, maar dan alleen van blanke mannen (toevallig ben jij ook een blanke man).
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 08:18
Joostje
Joostje is offline
Weet niet precies hoe ik moet inhaken in deze discussie, maar de meeste mensen vinden mensen geschikt die op henzelf lijken; het is makkelijker in te leven in hun argumenten en denken dat iemand met dezelfde eigenschappen geschikt is (dat betekent namelijk ook dat de werkgever zelf geschikt is, als een compliment met een boomerang-effect) Aangezien de meeste werkgevers man en blank zijn, vinden ze blanke mannen geschikter. Appeltje eitje.

Overigens schetst dat nu.nl artikel slechts in hoeverre de patriarchale samenleving is doorgedrongen in de gedachtenwereld.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten