Oud 13-08-2009, 19:16
SMY
SMY is offline
Beste mensen,

Allereerst mijn excuses als er al meerdere topics over dit onderwerp zijn. Ik ben geen bekende bij scholieren.com, maar vond een aantal trefwoorden in discussies bij jullie via Google. Ik word graag doorverwezen naar al eerdere topics over mijn vraag.

Mijn vraag luidt namelijk: Kennen jullie leuke, sympatieke studentenverenigingen die ietwat alto zijn (dus anticorps, antikoor en antibal).

Ik ga bijna beginnen met een opleiding informatica aan de UvA en zit er overna te denken bij een vereniging te gaan, maar ik ben absoluut geen kakker en hou ook niet zo van die scene (ontgroenen etc.), maar het lijkt me wel nice om leuke mensen te leren kennen.

Ik hoop heel erg dat jullie me verder kunnen helpen, want ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Groetjes,

Sammy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2009, 22:11
Verwijderd
Ik zou vooral tijdens de introductie van de uni (Intree is dat aan de UvA) de verschillende verenigingen goed bekijken! Er zijn vast verenigingen die in je straatje passen, en er langsgaan is de beste manier om de vereniging eens te zien en met mensen te praten.

edit: ik moest bij je omschrijving denken aan Biton in Utrecht. Ze hebben een zusterverband met Cyclades in Amsterdam. http://www.sv-cyclades.nl
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 10:18
Isiyanka
Isiyanka is offline
Inderdaad werkt het het beste om gewoon tijdens de Intree wat rond te kijken, maar de (iig in mijn omgeving) bekendste 'alto' vereniging in Amsterdam is Liber (www.svliber.nl). Ze zijn vrij klein maar zover ik kan beoordelen (ik ken een paar mensen) gezellig, alternatief en anti-corps.
Oud 14-08-2009, 15:12
Smit
Smit is offline
Hoi,

Ik ga ook dit schooljaar beginnen met een studie in Amsterdam, maar ik vroeg me juist af of er vooral WO studenten lid zijn van de verenigingen? Ik ga zelf namelijk naar de HBO en mischien dat ik dan buiten de boot val o.i.d. Of zijn er apparte HBO studenten verenigingen?

En zijn er veel mensen lid vad zo'n vereniging die niet in de stad zelf wonen?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 13:10
T_ID
T_ID is offline
Alto en anti-corps? Ja, dan denkt ik ook aan Biton eigenlijk.

Overigens Smit, je valt helemaal niet buiten de boot als je nergens lid bent, maar je krijgt geen verplicht sociaal netwerk cadeau omdat je mee moet doen aan allerlei activiteiten. Maar als je niet anti-sociaal aangelegd of extreem introvert bent is dat geen probleem, dan komt het vanzelf via je studie, sport, omgeving enz.

En zelfs als, dan moet je je nog afvragen of je geassocieerd wilt worden met het takkevolk dat veel van de meer elitaire verenigingen bevolkt.
Corpsballen zijn enkele uitzonderingen daargelaten vooral leuk om mee te matten, met name als ze strak staan van de coke en zo dronken zijn dat ze niet meer weten wat ze doen.
Oud 15-08-2009, 18:01
darktinkerbell
darktinkerbell is offline
cyclades
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 10:18
martijn1985
martijn1985 is offline
@Smit: over het algemeen zijn er ook wel HBO'ers lid bij studentenverenigingen, maar zeker bij de grote verenigingen is dat wel een minderheidsgroep.
Oud 18-08-2009, 21:53
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
@Smit: over het algemeen zijn er ook wel HBO'ers lid bij studentenverenigingen, maar zeker bij de grote verenigingen is dat wel een minderheidsgroep.
Integendeel; bij de grootste studentenverening van dit land zijn de HBO'ers ruim in de meerderheid, en ik verwacht dat dat bij andere grote verenigingen niet anders is.
Oud 19-08-2009, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Integendeel; bij de grootste studentenverening van dit land zijn de HBO'ers ruim in de meerderheid, en ik verwacht dat dat bij andere grote verenigingen niet anders is.
wat is eigenlijk de grootste vereniging van het land?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 19:43
martijn1985
martijn1985 is offline
Vindicat in Groningen, en ik meende ook dat meer dan de helft daarvan aan de RuG studeert, maar ik schijn het mis te hebben....
Oud 20-08-2009, 19:59
Manuzhai
Manuzhai is offline
Het ASC/AVSV is groter. Iets van 3500 man/vrouw sterk.
Oud 22-08-2009, 20:42
Verwijderd
Unitas Amsterdam. Middelgroot (450 man), gezellige sfeer, niet corporaal.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 03:11
Verwijderd
Citaat:
De mensen die ik ken van unitas vond ik nog best ballerig met kraagjes etc.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 10:25
Tink*
Tink* is offline
En als ze ietwat alto wil dan moet hij/ze toch echt bij Cyclades zijn.
Oud 26-08-2009, 14:51
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Hoe ironisch eigenlijk dat bij de Federatie van Unitates en Bonden nog maar een Unitas zit..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten