Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar via andere dingen krijg ik er dus wel iets van binnen. maar ik vind het beide vies.Ik laat het ook altijd eraf halen op een broodje gezond op CS ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Research on risk factors associated with osteoporosis, on two samples of patients investigated using ultrasonic osteo-densitometry, Bejan V, Azoicăi D, Saviuc E, Olteanu S, Miu S, Ivan A., Rev Med Chir Soc Med Nat Iasi. 2007 Jul-Sep
De tijdschriftnamen worden steeds vager. Ik heb hier ook alleen een abstract van. Methode: groep A: 364 Roemeense personen kregen een echografische botdichtheidsmeting en een vragenlijst over de levensstijl. groep B: 144 Roemeense personen kregen hetzelfde. Er staat niet in het abstract wat het verschil tussen de groepen is. Het Engels van degene die het abstract heeft geschreven is ook niet zo goed ![]() Resultaat: groep A: personen met osteoporose hebben significant vaak een lage zuivelconsumptie, een hoge koffieconsumptie, een hoge acoholconsumptie, een zittend leven en een hoge tabaksconsumptie. Groep B: personen met osteoporose hebben significant vaak een lage koffieconsumptie, een hoge tabaksconsumptie, een hoge alcoholconsumptie en een lage zuivelconsumptie. nog één! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Nou generalisatie is dat 1 situatie zo is en je aanneemt allerlei andere dingen met een gelijk kenmerk dan ook zo zijn.
Met missy's voorbeeld zou het zo kunnen zij ndat ze zegt nou ik ben blank en ik ben een mens, alle mensen zijn blank. Citaat:
![]() Maar goed, missy doet toch communicatie. :') |
![]() |
|
Verwijderd
|
Effects of dietary calcium intake on body weight and prevalence of osteoporosis in early postmenopausal women, Varenna M, Binelli L, Casari S, Zucchi F, Sinigaglia L., Am J Clin Nutr. 2007 Sep
Methode: 1771 in Italië wonende vrouwen die minder dan vijf jaar postmenopauzaal waren, vulden een vragenlijst in waarmee hun zuivelconsumptie per week werd vastgesteld. Hun botdichtheid werd radiologisch gemeten en er werd gevraagd of ze botbreuken hadden gehad. Resultaten: de 50 % vrouwen met de laagste zuivelconsumptie hadden een hogere kans op osteoporose en osteopenie. De kans op botbreuken was het grootst bij de 25% vrouwen met de laagste zuivelconsumptie; het laagst bij de 25% vrouwen met de op-een-na-hoogste zuivelconsumptie (dus de 25% met de hoogste zuivelconsumptie had weer een iets grotere kans op botbreuken). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Dus de artikelen zeggen:
1: weinig melk -> meer kans op osteoporose 2: minder jaar melk -> meer kans op osteoporose 3: weinig melk -> geen invloed op de kans op osteoporose 4: weinig calcium -> meer kans op osteoporose 5: weinig melk -> meer kans op osteoporose 6: weinig melk -> meer kans op osteoporose; maar extreem veel melk -> meer botbreuken Het is geen verantwoorde review maar ik vind dit toch niet lijken op 50/50 ![]() Overigens zijn het wel allemaal niet-Nederlandse artikelen. Wat in Nederland een gemiddelde zuivelconsumptie is, wordt in Korea, Roemenië en Italië waarschijnlijk als een erg hoge zuivelconsumptie gezien. En ik heb het hier niet genoemd maar uit enkele artikelen bleek ook een verband tussen zuivelconsumptie en BMI, dus ik zou nou niet meteen liters melk gaan drinken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|