Oud 16-09-2009, 23:23
Verwijderd
Ja darkie begon daarmee. De smiecht.
Advertentie
Oud 16-09-2009, 23:24
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Hallo Je bent bijna klaar met je gekke rituelen he

haha snob
je bedoelt vasten niets geks aan hoor
normaal mag ik zondag feesten
Oud 16-09-2009, 23:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Niet weten wanneer het wiel is uitgevonden en dat maskeren door over de pakken te gaan neuzelen
Oh, ik ging ervan uit dat de uitvinding van het wiel ongedateerd is, omdat het op zich best logisch is dat je met rollende dingen andere dingen gemakkelijk kan vervoeren en er dus waarschijnlijk wel één of andere onbekende oermens is geweest die zulks op welke wijze dan ook heeft toegepast. In ieder geval voordat de landbouw in zo'n hoge mate ontwikkeld was als jij beschreef. Want het planten van zaadjes en actief bezig zijn met het verbouwen van graan en alles wat daarbij komt kijken, dat leek me een ingewikkelder zaak dan gewoon een dingskie laten rollen.

Maar wellicht heb ik het mis.
Oud 16-09-2009, 23:25
Verwijderd
en terecht want dat is ze op zich ook, groetjes!
Verwijderd
Citaat:
je bedoelt vasten niets geks aan hoor
normaal mag ik zondag feesten
Zondag is het suikerfeest?
Verwijderd
de herfst is een oranje hoer
Verwijderd
Citaat:
Zo is dat.
Oud 16-09-2009, 23:26
Rationeel
Rationeel is offline
en de winter is haar offspring
Oud 16-09-2009, 23:27
Rationeel
Rationeel is offline
als de wereld niet naar je lacht, lach dan toch maar terug
Verwijderd
Een mooie gelegenheid om een van mijn favoriete gedichten te delen met jullie, mijn favoriete forumers:

November

Er hangen nog twee blaren
aan mijn esdoorn. Duizend andere zijn
rood geworden, alvorens dood.
Vergeten te kijken.

Vergeten gelukkig te zijn.
Nochtans had ik een tuin
waarin een stoel, en die stoel
had mij, en ik had een hand

en die hand had een glas
en mijn mond had meningen
Alles had.
Alles had ons.
Verwijderd
dat is moeilijk terug lachen
Verwijderd
Citaat:
Maar ik denk dat mensen wel een wiel hadden voordat ze liepen te zuilen met pakken van wat dan ook op hun akkers.
Nee, akkerbouw is een stuk ouder dan het wiel. En het eerste wiel werd dus gebruikt voor pottenbakkerij, om maar weer aan te geven hoe geciviliseerd men toen was.
Verwijderd
ik ga mijn huiswerk op dop posten, zo ben ik
Oud 16-09-2009, 23:28
Verwijderd
Trouwens, Laisve, de eerste wielen die gebruikt werden voor het tillen van zware voorwerpen waren meer gewoon boomstammen. Met later een soort slee erop.

Echt niet dat je daar een akker mee op komt, kun je weer opnieuw beginnen met ploegen.
Verwijderd
Citaat:
ik ga mijn huiswerk op dop posten, zo ben ik
oke ik blufte, dat durf ik helemaal niet
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
als de wereld niet naar je lacht, lach dan toch maar terug
mooi

Citaat:
Zondag is het suikerfeest?
of maandag, hangt af van de maan (gebruikt maankalender)
Oud 16-09-2009, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Oud 16-09-2009, 23:30
Verwijderd
hihi
Oud 16-09-2009, 23:31
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
haaai panda
Oud 16-09-2009, 23:31
Verwijderd
imene !
Oud 16-09-2009, 23:32
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
alles goed?
Oud 16-09-2009, 23:33
Verwijderd
Ik denk bij suikerfeest altijd aan een winegum-party.
Verwijderd
nee, ziek goed ziek zoals de mens dat noemt
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, akkerbouw is een stuk ouder dan het wiel. En het eerste wiel werd dus gebruikt voor pottenbakkerij, om maar weer aan te geven hoe geciviliseerd men toen was.
Ja, gekkigheid. Maar toch denk ik dat Og the Clever weleens een boomstam van een berg af rolde over een konijn heen, ofzo.
Verwijderd
Mesopotamië had trouwens ook het eerste schrift, 3500 V. Chr Zo'n beetje rond de tijd van het wiel. Ze hebben ook irrigatie uitgevonden, en de ploeg. En ze hadden überdikke steden, like so:

Rationeel
Rationeel is offline
nee suikerfeest = van die overheerlijke, maar gortdroge koekjes enzo
Oud 16-09-2009, 23:34
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Trouwens, Laisve, de eerste wielen die gebruikt werden voor het tillen van zware voorwerpen waren meer gewoon boomstammen. Met later een soort slee erop.

[afbeelding]

Echt niet dat je daar een akker mee op komt, kun je weer opnieuw beginnen met ploegen.
Dat is leuk en aardig, maar ik heb me nooit uitgelaten over de evolutie van het wiel en waar of hoe die gebruikt werd, dus ik zie niet hoe je die woorden me in de mond kan leggen.

Het enige wat ik zeg is dat een man vast op een gegeven moment dacht, heuj, dit kan makkelijker als ik via een kar vervoer. En of dat nu 5000 BCE of 3500 BCE was maakt me weinig uit.
Verwijderd
pandaaaa
Verwijderd
dit kan makkelijker en dat dachten ze want ze waren luie donders, groetjes
Oud 16-09-2009, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Dat is leuk en aardig, maar ik heb me nooit uitgelaten over de evolutie van het wiel en waar of hoe die gebruikt werd, dus ik zie niet hoe je die woorden me in de mond kan leggen.

Het enige wat ik zeg is dat een man vast op een gegeven moment dacht, heuj, dit kan makkelijker als ik via een kar vervoer. En of dat nu 5000 BCE of 3500 BCE was maakt me weinig uit.
Ik ben je geen woorden in de mond aan het leggen, ik ben systematisch aan het aantonen dat je ongelijk had. Hoewel je het me nu lastig maakt, want nu zeg je opeens dat ze het wiel wél gebruikten uit gemakzucht in plaats van uit 'oh deze zakken graan verslepen kan efficiënter en dan kan ik meer ander werk doen en dan ga ik misschien minder snel dood'. Wat mijn hele punt was. Luiheid
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ik denk bij suikerfeest altijd aan een winegum-party.
??

Citaat:
nee, ziek goed ziek zoals de mens dat noemt
nog verkouden?

Citaat:
nee suikerfeest = van die overheerlijke, maar gortdroge koekjes enzo
dat zijn de traditionele koeken. Mn tante maakt ook combi van belgische bonbons met die koekjes! en je mag wel van succes spreken...ook bij onze belgische vriendjes
Uice
Uice is offline
Citaat:

En waarom geen vrouw, hè, seksist!
Verwijderd
Citaat:
dit kan makkelijker en dat dachten ze want ze waren luie donders, groetjes
Oftewel dit, ja
Oud 16-09-2009, 23:38
Verwijderd
Citaat:
En waarom geen vrouw, hè, seksist!
Ja, trouwens, de uitvinder van het wiel was een vrouw, want pottenbakken was een vrouwentaak in Mesopotamië. En nadat het wiel was uitgevonden veranderde dat langzaam in een mannentaak, want al die mannen hadden zoiets van 'o hai technisch snufje'.
Oud 16-09-2009, 23:39
Verwijderd
Citaat:
??

nog verkouden?

dat zijn de traditionele koeken. Mn tante maakt ook combi van belgische bonbons met die koekjes! en je mag wel van succes spreken...ook bij onze belgische vriendjes
+alles dicht nu en nouja ander kutcrap

ik wil shoppen en uitgaaan
Oud 16-09-2009, 23:39
Rationeel
Rationeel is offline
je zit echt keihard te wikipedia-en nu of niet?
Oud 16-09-2009, 23:40
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik ben je geen woorden in de mond aan het leggen, ik ben systematisch aan het aantonen dat je ongelijk had. Hoewel je het me nu lastig maakt, want nu zeg je opeens dat ze het wiel wél gebruikten uit gemakzucht in plaats van uit 'oh deze zakken graan verslepen kan efficiënter en dan kan ik meer ander werk doen en dan ga ik misschien minder snel dood'. Wat mijn hele punt was. Luiheid
Ik had ongelijk in wat?

En het is toch zo dat het makkelijker gaat, het hele punt van luieren is iets niet doen of anders doen met het doel om uit te rusten, dat zit echt niet allemaal in het woord makkelijker verscholen.
Oud 16-09-2009, 23:41
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

zoutoplossing snuiven, proberen binnen te houden, dan je neus dichtknijpen, op de kop (of in ieder geval met je hoofd helemaal naar beneden) gaan hangen en dan proberen te klaren
Oud 16-09-2009, 23:41
Verwijderd
volgens mij heb ik bedwantsen, wat nu?
Oud 16-09-2009, 23:42
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ja, trouwens, de uitvinder van het wiel was een vrouw, want pottenbakken was een vrouwentaak in Mesopotamië. En nadat het wiel was uitgevonden veranderde dat langzaam in een mannentaak, want al die mannen hadden zoiets van 'o hai technisch snufje'.
Non sequitur, en is er een bron voor pottenbakken-vrouwentaak?
Oud 16-09-2009, 23:42
Rationeel
Rationeel is offline
opeten
Oud 16-09-2009, 23:43
Verwijderd
Citaat:
je zit echt keihard te wikipedia-en nu of niet?
Nee, de meeste dingen wist ik al. Behalve hoe die steden eruit zagen en dat pottenbakken een vrouwentaak was, dat heb ik zojuist van een website over Mesopetamië geplukt. Interessante lectuur hoor Zo hadden ze 300 woorden voor het woord 'brood'. En hun betaalmiddel was gerst, dat was het meest waardevolle graan want daar werd bier van gemaakt
Oud 16-09-2009, 23:43
Verwijderd
oké!!!
Oud 16-09-2009, 23:44
Verwijderd
Citaat:
zoutoplossing snuiven, proberen binnen te houden, dan je neus dichtknijpen, op de kop (of in ieder geval met je hoofd helemaal naar beneden) gaan hangen en dan proberen te klaren
wat helpt dat nou met shoppen en uitgaan?
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:

beterschap!

shoppen en uitgaan?
Verwijderd
bier, en terecht!