Advertentie | |
|
![]() |
|
De definitieve stemlijst voor deze vierde hangronde is dan als volgt:
Severus JasperJD Mr Soija Batave Sann kleinmeisje * JasperJD Sann Severus Barabas Abzg Allure Abzg Uice Uice VeGs Archont Katje Siorin Toddish Tink Biertank 52 ● Personen die niet hebben gezegd of hun voorlopige stem definitief is geworden (of dat ze naar een andere speler zijn geswitcht), op alfabetische volgorde: - Kleinmeisje ● Personen die helemáál geen stem hebben doorgegeven in het topic, op alfabetische volgorde: Niet van toepassing. ● Personen die na afloop van de hangronde pas zeiden op wie ze (werkelijk) hadden gestemd, op alfabetische volgorde: - Uice (switchte naar Abzg) ● Personen die echt he-le-maal niet gestemd hebben, op alfabetische volgorde: Dit is (nog) niet van toepassing. ● Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier! ● Uitslag eerste eetronde: Paranoide & Bretlow ● Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier! ● Uitslag tweede eetronde: niemand ● Definitieve stemlijst voor hangronde #3: klik hier! ● Uitslag derde eetronde: niemand
Laatst gewijzigd op 09-02-2010 om 21:48. Reden: Uice's switch er in gezet. En JasperJD had dus blijkbaar wel gestemd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dus of er staan meer wolven in het rijtje waar jij vandaan vlucht (indekking medewolven). Of zowel jij als JasperJD is een wolf (indekking medewolf jasper). ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
VeGs, omdat zij er helemaal van overtuigd was dat Absinthe verrader was en daar hele argumentatie bij heeft gezet en ook als eerste op haar heeft gestemd en op die manier ook het risico nam om mensen mee te trekken. Both Vegs and Archont waren vanaf het begin al aan het schreeuwen over verradersacties, en dat is de slechte equivalent van het ontmaskeren van tovenaars/zieners. Dat zouden ze niet hardop hebben gezegd als ze slecht waren. Misschien ben ik wel naïef, maar ik vind ze beiden niet verdacht. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of alternatief 2, er zijn 2 wolven en de wolven hebben nu een probleem. En zijn zowel Uice als JasperJD wolf. Ik ga het topic dadelijk even doorlezen want er vallen mij weer een aantal dingen op. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Uice zat in de verduisterde keuken. Het was half vijf ’s ochtends, maar Uice had de hele nacht niet geslapen. Hij staarde voor zich uit met een kop koffie tussen zijn handen geklemd, terwijl JasperJD binnenkwam, zich in de ogen wrijvend.
“Jij bent al vroeg op,” zei Uice. “Of is het laat nog op?” “Ik heb de hele nacht in het lab gewerkt,” zei JasperJD, terwijl hij naar zijn witte labjas wees. “Wat is jouw excuus?” “Kon niet slapen,” antwoordde Uice kortaf, en hij staarde naar zijn kop koffie. JasperJD snoof de lucht op. “Hmm, Peruaanse mix. Goede keus, alleen zul je van het caffeïnegehalte in je koffie niet sneller in slaap komen.” Hij ging naast Uice zitten en schonk zich een kop koffie in. “Weet je, de professor heeft nog ergens een uitstekende fles Merlot uit 2005 liggen. Daar zul je prima van slapen.” Uice grinnikte. “Ik waardeer het Jasper. Maar ik denk niet dat het de tijd is om me te bezatten. Waar was je eigenlijk mee bezig in het lab?” “Goed dat je het vraagt. Ik wilde nog even wachten, maar aangezien je al wakker bent kan ik je als eerste inlichten. Ik deed een inventarisatie naar de onderdelen die Biertank heeft gestolen in de legerbasis, in een poging te extrapoleren wat zijn plannen zijn.” Uice zuchtte. “Laten we eens gaan kijken wat je hebt dan…” … “Vader!” Biertank keek verstoord op. Hij was juist bezig om zijn magnetische krachten aan te wenden om op nano-niveau veranderingen in de elektrische circuits aan te brengen van de apparatuur die hij had gestolen op de legerbasis. Ondanks dat het op zo’n klein niveau plaatsvond, vereiste het opperste concentratie en putte het hem enorm uit. Hij kon een metalen container met gemak boven zijn hoofd laten zweven, maar het waren de kleine dingen, het isoleren van enkele atomen en ze zeer voorzichtig verplaatsen, en tegelijkertijd de moleculaire structuren er om heen stabiel houden, wat echt het uiterste van zijn krachten vereiste. Hij draaide zich om. Achter hem stond Severus. “Wat is er, mijn dochter. Ik ben bezig, het moet wel heel belangrijk zijn wil je mijn werk storen.” Severus haalde haar schouders op. “Je vroeg zelf om regelmatige updates vanuit de X-mannen. Toddish heeft ze een tijdje in de gaten gehouden. Ze rouwen om de dood van Absinthe en fizzle-fluffy. Verder lijken ze niks te ondernemen.” Severus ging zitten. Ze pakte een van de onderdeeltjes op en liet het veranderen in een blokje kaas met behulp van haar realiteitswijzigende krachten. Biertank greep het uit haar hand. “Als je je verveelt, dan ga je maar eens op onderzoek uit naar de Inner Circle. Ik ben benieuwd wat zij van plan zijn.” Severus zuchtte. “Wat wil je met die mensen?” “Ik wil voorkomen dat ik weer een van de X-mannen moet doden om de wereld van zijn ondergang te redden. En als ze die plannen niet hebben is hun… medewerking... wel gewenst.” Severus knikte en ging op pad. Biertank boog zich weer over zijn apparatuur, maar zijn geest dwaalde af naar Barabas. “Ah, Barabas, oude vriend, wat was het prettig om weer aan een kant te staan, al was het maar voor even… Waar is het toch misgegaan tussen ons…” dacht hij bij zichzelf, waarna hij die gedachte van zich afschudde en verder ging met zijn werk. … Barabas staarde uit het raam van zijn studeerkamer. Hij dacht aan fizzle-fluffy, Absinthe, maar ook aan Biertank. Waar was het toch fout gegaan tussen hun? Hun vriendschap was zo sterk, de band die zij deelden was onbreekbaar, en hun de grootse plannen die ze voor elkaar en de wereld hadden… Om weer samen een doel te hebben was een bijzondere ervaring… Hun scheiding was pijnlijk voor Barabas, maar in zijn hart wist hij dat hij en Biertank ooit weer samen zouden zijn. De intercom stoorde Barabas in zijn overpeinzingen. “Professor, kunt u naar de kelder komen?” zei de stem van Katje. “We denken dat we iets op het spoor zijn.” In een van de ruimtes zaten Katje en JasperJD achter een paar computerschermen. Mr Soija en VeGs stonden ernaast. “Ik ben nog een keer over de lijst met materialen gegaan die Biertank heeft gestolen,” begon Jasper uit te leggen. “Ik weet niet precies wat hij van plan is, maar ik weet wel dat de apparatuur die hij heeft gestolen specifieke aansturingsprocessors nodig heeft, die niet in de legerbasis aanwezig waren.” Katje vulde hem aan. “Ik heb hier een lijst met bedrijven die deze processors maken. Bij één daarvan is een paar dagen geleden een inbraak gemeld bij de politie. We denken dat dit ook het werk is van Biertank.” “Goed werk,” zei Barabas goedkeurend. “Het lijkt me handig als jullie een kijkje gaan nemen. Mr Soija, jij leidt het team, het lijkt me verstandig als we Uice even wat rust gunnen, hij lijkt nog niet helemaal over de klap heen. JasperJD, VeGs, Katje, jullie gaan mee. Succes.” … Het team stond aan de rand van een hek, dat hun scheidde van de loods waarin was ingebroken. “Over dat hek komen is het probleem niet echt…” zei VeGs. “JasperJD en ik springen daar makkelijk overheen, Mr Soija, jij kan er overheen vliegen, en Katje loopt er doorheen. Maar er zijn bewakers en camera’s, die zullen het bemoeilijken. “Je onderschat mij en de krachten van de atmosfeer…” glimlachte Mr Soija, wiens ogen wit werden. “Mist! Rijs omhoog en verhul onze aanwezigheid…” Mr Soija had de woorden nauwelijks gesproken, of een dikke soep zorgde ervoor dat niemand meer iets kon zien. Soija maakte een pad vrij, en de X-mannen zorgden dat ze bij de deur van de loods kwamen. Op slot, maar geen probleem voor Katje, die de groep er moeiteloos doorheen liet lopen. Eenmaal binnengekomen verspreidde de groep zich. JasperJD ging op zoek naar het kantoor, om te zoeken naar een inventaris, de andere drie gingen op zoek naar sporen. Daar aangekomen rommelde hij wat in archiefkasten en tussen papieren, totdat hij gestoord werd. “Klauwen omhoog freak!” JasperJD draaide zich om en keek in de loop van het pistool van een bewaker. “Dus jullie mutanten zijn verantwoordelijk voor de inbraken de laatste tijd! Of wat ben jij anders voor een smerig beest?” “Meneer, als u mij laat uitleggen wat ik hier kom doen…” zei Jasper, terwijl hij een stap naar voren zette. “Staan blijven, monster!” schreeuwde de bewaker, en hij vuurde twee kogels af, recht in het hart van JasperJD. “JasperJD! Nee!” schreeuwde Katje. De drie andere teamleden waren afgekomen op het rumoer. De bewaker wees zijn pistool richting Katje en schoot, maar ze maakte zichzelf net op tijd ontastbaar om de kogel te laten passeren. Mr Soija reageerde snel en bevroor het wapen, dat de bewaker van schrik liet vallen, terwijl VeGs hem tegen de grond drukte. Mr Soija en Katje bogen zich over JasperJD, maar het was duidelijk dat het geen zin meer had. JasperJD keek in de ogen van het drietal. “Vaarwel vrienden… Ik ben benieuwd wat in het hiernamaals wacht, voor een beest als mij…” zei hij zuchtend, en hij sloot zijn ogen. ![]() Tussenstand Hangronde 4 1. Mr Soija 2. Paranoide (tovenaar/geliefde) 3. Bretlow (dorpeling/geliefde) 4. Biertank 52 5. Archont 6. Katje 7. Tink* 8. Allure 9. Absinthe (verrader) 10. Freezer (dorpeling) 11. Uice 12. JasperJD (ziener) 13. Siorin 14. Abzg 15. Batave 16. Barabas 17. sann 18. fizzle-fluffy (dorpeling/cupido) 19. kleinmeisje 20. Severus 21. VeGs 22. Toddish blauw= opgehangen rood= opgegeten paars = gestorven uit liefdesverdriet Er was gelijkspel, en de wolven mochten kiezen. JasperJD is opgehangen, hij was de ziener. De dorpelingen hebben een waardevolle medestander verloren. Zouden de wolven morgen eindelijk iemand kunnen opeten? Voor 20.30 uur dient hun keuze binnen te zijn.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast; als je gelijk had, is er weinig grappigs aan. Severus heeft dat alleen niet mee genomen in haar stemlijstje... Maakt niet uit: mijn volgende stem gaat naar haar. JasperJD was heel duidelijk in zijn verdenking richting haar. Edit: overigens wijzig ik mijn mening mbt Uice. Ik denk niet dat hij wolf is, maar evilziener. Hij kan prima zijn zogenaamde stemwijziging gelogen hebben, om het over te doen komen alsof er minimaal twee wolven meer onder hem moeten staan als onder JasperJD. En als laatste: ik gok nog steeds op Katje als wolf in het Uice-rijtje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Severus en Uice eruit dan maar?
Even de redenen, ik ben al JasperJD's post nagegaan en heb ze even voor jullie op een rijtje gezet. Hij kon 3 verdachten opvragen en hier zijn ze: Na eetronde 1 JasperJD geeft minimaal 3x aan dat Severus slecht is en zijn verdachte. Dus wolf of evilziener Severus! http://forum.scholieren.com/showthre...2#post30163732 http://forum.scholieren.com/showthre...1#post30163911 http://forum.scholieren.com/showthre...1#post30163911 Na eetronde 2: Weer Severus http://forum.scholieren.com/showthre...4#post30167064 En ook Abzg: http://forum.scholieren.com/showthre...4#post30167274 Jammer dat hij niet heeft kunnen antwoorden na hangronde 3 ![]() Deze reden geeft hij: Citaat:
Dus hoofdverdachte Severus. Dan Uice en Abzg. Waarom Uice, hij heeft zijn stem nog veranderd ![]() ![]() En dan nog abzg want die is de 2e hoofdverdachte van JasperJD. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Samen even afgesproken en hopen dat wij dat niet zien? Helaas speel je nu met iets ervarenere mensen die dit wel nagaan. edit: Thx VeGs jij zag het ook ![]() Severus volgende hangronde eruit. Dan Uice. Dan Abzg, hier was JasperJD iets minder duidelijk in maar het is toch een kans waard. |
![]() |
||
Citaat:
Ik moet nog even gaan bepalen of hij aangeeft haar echt verdacht te vinden, of 'alleen maar' irritant. Daarbij blijf ik er bij dat Absinthe dan erg vreemd gespeeld heeft als verrader. Edit: kleine toevoeging: als Severus én Abzg wolf zijn, is deze ronde wel erg moeilijk te verklaren... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die ene post die ik gequote leek geen zienerspost. Maar Severus is duidelijk een wolf (of evilziener met een beetje pech) en is ook een speler die je snel zou opvragen. Grote kans dat hij in de andere rondes andere ervaren en actieve spelers heeft opgevraagd. En 2x daar dus niks over gezegd heeft omdat ze goed waren. Mijn hoofdverdachten zijn nu gewoon: Severus en Uice. Dan, abzg maar met minder overtuiging als de eerste 2. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En wil je nu eens ophouden ongefundeerde verdachtmakingen richting mij uit de lucht te grijpen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, ik vertrouwde het zaakje Abzg al niet. Wat een **** zeg. Dat verklaart dat Jasper haar niet vertrouwde. Waarschijnlijk heeft die haar ook opgevraagd. Jasper, ik had niet verwacht dat je ziener zou zijn, anders had ik niet op je gestemd. ![]() ![]() Volgende ronde ga ik weer (dit keer echt, als het zinvol is tenminste) voor Severus. ![]() ![]() Dan Abzg ja. En Katje, Barabas blijven in mn lijssie. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...4#post30167064 Hij kon ook niet meer stemmen dus heeft hij vóór de eetronde van de wolven deze stem al doorgegeven. Toevallig niet gezien zeker ![]() Beste Severus, Je hangt. Groeten, Archont |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nogmaals deze post. En ik geloof er niks van dat jij die niet gelezen hebt ![]() Je mede-slechterik Severus gaat eruit en daarna jij. Die uitleg slaat nergens op natuurlijk he, misschien op een medewolf te beschermen? Soijja en ik hebben er al op gereageerd. En nee, ook al vraag je het nog zo lief, je blijft naast Severus hoofdverdachte en moet er gewoon samen uit. 2 wolven achter elkaar zou goed uitkomen ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Edit: hoewel... Een evilziener die onder Uice staat en zo gelijkspel probeert te creëren zou een hoop verklaren. Ik kom er op terug. Uice kan nog steeds prima wolf zijn. Severus sowieso... Abzg is mogelijk, maar dan moet de tweede onder Uice staan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vanaf nu negeer ik Severus, anders voed ik posts van 2 en ene halve meter met nonsens erin. En mag ik daar weer op gaan reageren. Nope. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij deze bevestig ik die dan ook vast.
||
Citaat:
Hier heb je wat nieuws: ik heb wel meer aan mijn hoofd dan het weerwolfspel, dus ik vergeet dat soort dingen weleens. Zeker van een op zich niet opvallende speler als Jasper. En ik nam aan dat Severus' lijstje wel betrouwbaar zou zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar dan nog zijn we 2 hangrondes en 1 eetronde verder. Dus: Severus dan Uice. 2 wolven verder ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|