Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
in de /etc/network/interfaces had ik auth eth0 moeten zetten
nu werkt het ik wist het niet want de handleiding debian 2.2 had dit niet verteld -------------------------------------------- nu heb ik het probleem dat mijn windows pc zichzelf en debian kan pingen en debian ook zichzelf maar de debian kan mijn windows pc niet pingen ik heb geen firewall draaien --------------------------------------------- laat dat stuk tussen de streep maar zitten want ik kan er gewoon mee werken
Laatst gewijzigd op 07-12-2002 om 12:03. |
![]() |
|
![]() |
nu krijg ik het bericht van bad superblock
de filesystem is goed en er word gezegd dat ik e2fsck met nieuwe superblocklocatie moet draaien maar ook die mislukt [edit] Ik zal wat meer info geven hij zegt bij het mounten via fstab dat mijn filesystem geen ext2 is of mijn superblock slecht is dan raadt hij aan e2fsck te draaien met als optie -b 8193 maar dan krijg ik dezelfde melding mijn fstab lijkt me goed ik heb als mountopties auto meegegeven en all1 mijn ext2 filesystems werken niet mijn swap daarop werkt perfect (geen seektimes meer ![]() het is btw een net schone hardeschijf met fdisk behandeld en had geen probs in windows met gelezen worden maar kreeg de boot er niet doorheen [/edit] iemand een idee hierbbij (samba draait bvtw!! bleek dus toch dat het aan mijn eigen pc lag want ineens zie ik ook weer de anderen in het netwerk!!)
Laatst gewijzigd op 07-12-2002 om 14:49. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|