Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie niet in waarom ik iets voor iemand anders zou moeten betekenen. Daarom denk ik dat we op de wereld zijn gezet om iets voor onszelf te beteken.
Zie ook: http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003472.html |
![]() |
|
Persoonlijk denk ik beide.
Ik geloof niet in de 'human hive' het mensenlijk mierennest, maar ook niet in het indiviualisme. Ik denk dat we hier zijn om de wereld voor de mensen om ons heen (niet in het minst ons nageslacht) te verbeteren. En ondertussen ons eigen bestaan leuk te laten zijn.
|
Verwijderd
|
Er is iemand die een stelsel heeft bedacht voor de manieren waarop iemand in het leven kan staan.
Deze is opgedeeld in 7 lagen. Geen van deze lagen is beter of slechter dan een andere, maar wel opgaand van primitief naar 'verlicht'. Nu is het op z'n minst opvallend te noemen dat de meeste reacties hier vallen onder de eerste twee lagen. Neem bijvoorbeeld het succesverhaal. Een perfect voorbeeld van de tweede laag, de reactieve opstelling. Hierin draait het alleen om het vinden van succes en status. Soms zit dat mee en soms zit dat tegen. En de Allah-reactie. Een voorbeeld van de eerste laag, de vechten of vluchten reactie. Hierin passen afhankelijkheid en godsvrezendheid. Je leven in handen leggen van een andere (hogere) macht. Wat mij intrigeert is hoe mensen op hun levensinstelling komen. Is dat vooral afhankelijk van omgevingsfactoren, zoals wat vrienden/ouders/geestelijken je vertellen? Of is het iets anders? Spelen er nog dingen mee als leeftijd, intelligentie en karakter? |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten Waterput | 12 | 02-01-2008 10:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
dump hier u religieuze teksten beaming eye | 116 | 05-02-2005 10:19 | |
Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus Donny must die | 117 | 24-01-2005 21:50 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Psychologie |
Zijn we op de wereld gezet om iets voor ons zelf of om iets voor anderen te betekenen Droppie-temp | 4 | 25-01-2002 21:43 |