![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
De uitgezette missionarissen gaven leiding aan een weeshuis. Weeskinderen zijn behoeftig en makkelijk manipuleerbaar, een makkelijke prooi dus. Het is mogelijk dat de Marokkaanse wet indoctrinatie van kinderen verbiedt. Als dat het geval is sta ik er 100% achter. Volwassen mensen mogen wat mij betreft wel blootstaan aan zendingswerk, omdat zij nu eenmaal oud en wijs genoeg zijn om hun eigen leven in te richten.
Overigens is het belangrijk om de politieke component van religie te doorzien. Alle religies brengen een onderlinge groepsbinding/ cohesie met zich mee. Een Marokkaanse Christen zal zich minder loyaal opstellen t.o.v. zijn landgenoten, als deze bijvoorbeeld in oorlog treedt tegen een Christelijk land. Bekeringen kunnen zo een gevaar voor de staatsveiligheid vormen. Als dat bovendien op slinkse wijze gebeurd, zoals hier, vind ik de beslissing van de koning zeer verstandig. Dat de missionarissen zich verlagen tot hersenspoeling van weerloze kinderen, zegt natuurlijk veel over slagingspercentage bij volwassenen. |
![]() |
||
Citaat:
V.w.b. staatsveiligheid vind ik het apart dat je dat in Marokko wel als thema ziet maar in Nederland alle Wilders argumenten in de wind slaat. Maar we moeten oppassen, dit wordt langzaamaan een discussie, misschien dat de FB er een separaat topic van wil maken? |
![]() |
||
Citaat:
Ben je ook tegen vrijheid van religie?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.joshuaproject.net/ De Marokkaanse overheid snoert wel meer mensen de mond met een andere mening, maar hier kan ik écht niet om rouwen. Arrogante lui, ga zieltjes winnen in Nederland, waar 40% van de mensen agnost is. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens ben ik het met je eens dat het immoreel is om kinderen wat voor geloof dan ook op te dringen, maar dat is niet waar de Marokkaanse overheid hier tegen optreedt; het gaat ze erom dat het een niet-islamitisch geloof is, lijkt me.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2) Waarom zouden die ouders het recht moeten hebben om zelfs na hun dood te bepalen met welk geloof deze kinderen worden geindoctrineerd?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Heeft diegene met het geld het recht om te bepalen welk geloof de kinderen krijgen? Dan respecteer ik toch liever de wensen van de dode ouders. |
![]() |
||
Citaat:
2) Waarom?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Omdat het moreel verwerpelijk is. |
![]() |
||
Citaat:
2) Waarom?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Dat heb ik je al uitgelegd, het is moreel verwerpelijk kwetsbare groepen te brainwashen, puur alleen omdat je dat met je geld kan doen. Die missionarissen moeten eens mensen leren helpen, ipv hen hun geloof op te dringen. |
![]() |
||
Citaat:
2) Is het minder verwerpelijk om je kinderen te brainwashen met je ouderlijk overwicht?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Ja. |
![]() |
||
Citaat:
2) Waarom?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Omdat het hebben van geld je niet het recht geeft om je religie op te dringen aan kinderen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
2) En ouderlijk overwicht wel? Waarom?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Omdat het jouw kind is, en je in principe vrij bent de opvoeding van je kinderen te bepalen. Een weeshuis heeft dat recht niet. |
![]() |
|
Wat mij dwarszit aan dat wettelijke verbod op christelijke zendelingen is het feit dat het blijkbaar nodig is om weeskinderen op te laten vangen door mensen of instanties van buitenaf. Waarom zorgt een land als Marokko niet voor zijn eigen weeskinderen? Met de islam als staatsreligie moet dat toch geen probleem zijn? Islam zorgt toch zo goed voor de zwakkeren in de samenleving? Er hoeven toch ook geen islamitische charitateve instellingen voor de nederlandse verschoppelingetjes te zorgen?
Het is de ondankbaarheid, het feit dat ze in het gezicht spugen van iemand die komt helpen, dat ze de hand bijten die ze voedt, terwijl ze zelf tekortschieten, die voor de ergernis zorgt. Net als die engelse schooljuf die in de gevangenis werd gegooid omdat ze haar islamitische leerlingen een teddybeer Mohammed liet noemen. Gotsamme denk ik dan, het is ook nooit goed he. Ik zal nog eens proberen te helpen. |
![]() |
|||
Citaat:
Enkele voorbeelden:
Spoiler
De Marokkaanse autoriteiten zijn geen vaandeldragers van de Islam. De belangen van Marokko zijn het enige heilige, zelfs als dat ten koste van de islam moet gaan. Dat blijkt heel duidelijk uit dit artikel, dat rept over repressie jegens Sjiitische en Salafistische Islamaanhangers. Citaat:
... "When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them, we had the Bible and they had the land." ... |
![]() |
|
Het is natuurlijk op grond van de islamitische wet verboden om moslims te proberen te bekeren tot een ander geloof. Dus in zoverre is Marokko hardstikke islamitisch. Dan horen ze ok zelf voor hun wezen te zorgen.
Even een puntje ter overweging: er staat nergens in de nederlandse wet dat het verboden is om islamitische zendelingenarbeid te verrichten. Als we dat wel zouden doen, zou het huis te klein zijn, dat geef ik je op een briefje. Dan worden er weer mensen beknot in hun godsdienstvrijheid. Ik word zo moe van die vijandigheid die de islam tentoonspreid jegens andersdenkenden, terwijl ze wel eisen dat ze aan alle kanten vriendelijk bejegend worden door diezelfde andersdenkenden in het kader van de geloofsvrijheid. Kom op zeg, het moet wel van twee kanten komen. Om mevrouw Thatcher maar even aan te halen: "Op de dag dat je in Saudi Arabie kerkklokken kunt horen luiden, plaats ik persoonlijk een minaret in mijn achtertuin.". (Het is verboden om andere dan islamitische gebedshuizen op te richten of zelfs maar te repareren als ze in elkaar storten.) |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Liefdadigheid is trouwens door de vroege christenen uitgevonden. (en 6 eeuwen later overgenomen door moslims) Voor de opkomst van het christendom was iemands jammerlijke positie wegens ziekte of gebrek een straf van God of de wil van de goden, dus daar bemoeide niemand zich mee. Uit die liefdadigheid van de christenen, die zich steeds meer ging organiseren, komen ook de ziekenhuizen voort. Die had je voordien niet. |
![]() |
||
Citaat:
Alms or almsgiving is a religious rite which, in general, involves giving materially to another as an act of religious virtue. It exists in a number of religions. In Philippine Regions, alms are given as charity to benefit the poor. In Buddhism, alms are given by lay people to monks and nuns to nurture laic virtue, merit and blessings and to ensure monastic continuity. The word comes from Old English ælmesse, ælmes, from Late Latin eleemosyna, from Greek ἐλεημοσύνη eleēmosynē "pity, alms", from ἐλεήμων eleēmōn "merciful", from ἔλεος eleos "pity". http://en.wikipedia.org/wiki/Alms
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Verder wat Kenji zegt.
__________________
Welcome to your mom's house!
|
![]() |
|
Uitleg:
2000 jaar geleden, in de tijd dat Jezus langs de weg liep, werden melaatsen in het middenoosten aan hun lot overgelaten. Volgens het joodse geloof was ziekte of gebrek namelijk een straf van God voor een zondige levenswandel. Jezus trok zich het lot van die mensen wel aan, in zijn strijd tegen de formele opvatting van de wet door de heersende klassen Farizeen en Sadduceen. Dat is ook de achtergrond van het verhaal van de barmhartige Samaritaan. Samaritanen waren mensen waar de andere joden op neerkeken, dat was een minder soort mensen waar ze niet eens hun waterputten mee wilden delen. Maar dat mindere soort mens had wel medelijden met een melaatse langs de kant van de weg, en zou daarom wel een plekje krijgen in het koninkrijk der hemelen, vanwege zijn barmhartigheid die hij betoonde aan iemand die niet eens van zijn eigen groep was en die zelfs afkomstig was uit een groep die hem een minderwaardig soort mens vond. In het christendom, de volgelingen van Jezus, werd naastenliefde daarom een van de voorgeschreven deugden, die in de doctrine handen en voeten kregen door de zeven werken van barmhartigheid. Georganiseerde liefdadigheid was wel degelijk iets nieuws in die tijd. De vroege christenen kregen ook bewondering en zelfs bekeerlingen door hun liefdadigheid, die ze onder andere betoonden aan de slachtoffers van een aardbeving in een stad waarin zij woonden. Zij gaven die hulp zonder onderscheid aan christenen en niet-christenen, terwijl de niet-christelijke bevolking allesbehalve christenvriendelijk was. Vergeet niet dat tot de bekering van Constantijn in 325 nC de christenen vervolgd werden en hun geloof vak in het geheim dienden te belijden. Alle apostelen, op Johannes na, zijn een gewelddadige dood gestorven, vervolgd door de autoriteiten of doodgeslagen door de bevolking. Johannes is alleen maar verbannen. In die zin heeft het christendom de liefdadigheid "uitgevonden", al is de term wellicht niet handig gekozen. Ze hebben het weer op de kaart gezet in een tijd en een plaats op de wereld waar dit een beetje uit het oog was verloren, met name als het gaat om liefdadigheid aan mensen buiten de eigen groep. Daarin waren ze wel degelijk heel vernieuwend. En ze waren nu eenmaal 6 eeuwen eerder op het historische toneel dan Mohammed. Kan ik daar wat aan doen? |
![]() |
|
Kenjirro heeft trouwens gelijk als hij zegt dat weesjes in Marokko beter opgevoed kunen worden als moslim. Puur pragmatisch gezien dus. Net zoals weesjes in nederland beter opgevoed kunnen worden tot agnost, want dat is hier de overheersende stroming. Je kunt maar beter aangepast zijn aan de wereld om je heen, en in Marokko is die wereld volledig islamitisch en zelfs vijandig gezind richting andere geloven en stromingen. (Dat blijkt maar weer uit die wetgeving)
In nederland hebben we heel veel geloven naast elkaar dus dan is niks geloven wellicht het handigst. Iets gaan geloven op latere leeftijd staat iedereen hier vrij, dit in tegenstelling tot in een islamitisch land waar afval van het islamitisch geloof de doodstraf rechtvaardigt. En we hebben scheiding van kerk en staat, dus in een staatsweeshuis ligt het voor de hand om religieus neutraal opgevoed te worden. Jammer dat Kenjirro het niet pragmatisch maar religieus bekijkt. Hij vindt het vreselijk dat geboren moslims christelijk worden opgevoed. Blijkbaar kun je in zijn optiek beter doodgaan dan christelijk worden. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|