Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik 's avonds laat thuis kom van het werk (doe tegenwoordig alleen nog avonddiensten) dan zit m'n vriend meestal nog op en die zit dan achter zijn laptop. Dan kletsen we even bij, maar hij gaat dan al heel snel slapen omdat ie vroeg weer op moet staan. Er zijn dagen dat ie al eerder naar bed gaat dan ik thuis ben en ik vind dat heel ongezellig thuiskomen.
Als ik vrij ben dan ben ik de hele dag alleen en komt m'n vriend om 17.20 uur thuis, dan gaan we bespreken wat we gaan eten. |
![]() |
|
Bij mijn ouders thuis is het meestal gewoon gezellig met een glaasje wijn enzo. Ze vragen vaak of ik bepaalde dingen al gedaan heb en drukken me artikelen onder de neus die ik moet lezen.
|
Verwijderd
|
Als ik thuiskom dan doe ik het licht aan en denk 'hm wat is het hier toch een teringbende'. Vervolgens ga ik tot 5 uur 's nachts achter de pc hangen in plaats van op te ruimen.
Als ik thuiskom in het huis van m'n vriend dan moet ik eerst een hoge trap beklimmen. Vaak zit hij dan op de overloop, want hij weet door de bel natuurlijk dat ik eraan kom. Vanaf die overloop kijkt hij naar mijn trapklimtocht en zegt hij dingen als 'ah, daar is ze'. Of hij maakt rare geluiden. Of hij heeft iets lekkers vast en probeert me ermee de trap op te lokken. Als ik thuiskom in het ouderlijk huis dan doet m'n moeder open. Ze is heel blij. De kat staat meestal ook al in de gang, want die komt ook op het geluid van de bel af. Ze weet ook dat ik het ben, want dat hoort ze aan dingen zoals voetstappen enzo. Als derde komt met veel kabaal m'n broertje naar beneden rennen. Ik begroet iedereen en loop de woonkamer in, waar m'n vader me tegemoet komt lopen. De reden dat 'ie niet gelijk in de gang staat, zoals iedereen, is omdat hij net als ik een forumnerd is. Wel op een ander forum, hoor ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn man is meestal niet thuis, maar de vier poezen uiteraard wel. Soms als ik aan kom fietsen ziet Tom de rode kater me en dan galoppeert hij de laatste vijftig meter heel hard achter me aan <3 Maar meestal liggen ze ergens te chillen met zn allen en dan doe ik met ze mee als ik thuiskom
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als ik thuiskom roep ik 'hoi!' en is meestal mijn moeder in haar werkkamer en dan loop ik daarheen met mijn jas nog aan en alles en dan vraagt ze, hoe was het op school en dan zeg ik 'saai'. Dan kletsen we misschien even terwijl ik nog met mijn jas aan in haar werkkamer sta, vervolgens zeg ik, 'Maar ja.' en ga ik naar boven om mijn email te lezen/huiswerk te maken/forummen.
|
Als ik (wekelijks) thuiskom bij m'n ouders, nadat ik 'n paar dagen in m'n studentenkamer ben geweest, komt m'n vader me ophalen van 't treinstation en vervolgens praat m'n moeder me bij over dingen die er zijn gebeurd tijdens mijn afwezigheid thuis
![]()
|
Als ik thuiskom ben ik vaak alleen. Dan loop ik naar de keuken voor een nom, loop ik naar mijn kamer boven om mijn tas weg te zetten, eet ik mijn nom op en ga pianospelen. Als mijn papa thuis is loop ik eerst naar hem toe om gezellig te kletsen en te vertellen hoe mijn dag was en te vragen hoe zijn dag was en dan gaan we samen wat eten. Als mijn stiefmoeder thuis is dan komt ze metee n naar mij toe om te 'vragen' of ik de trap/hal/keuken wil opruimen/schoonmaken. Als dat allemaal niet hoeft te gebeuren blijft ze op haar kamer zitten en doe ik het ritueel dat ik doe als ik alleen thuiskom maar dan zonder het pianospelen, want dat mag niet als ze thuis is.
|
![]() |
|
Als ik thuiskom en moeders is thuis, dan drink ik thee of Optimel en dan kletsen we wat. Dan ga ik meestal naar boven om te forumen/huiswerk te maken en dan roept mijn moeder me meestal terug als ik één voet op de traptrede heb omdat ik wat moet doen of omdat ze me ongezellig vindt.
Als moeders niet thuis is, word ik keihard begroet door de honden en katten die vinden dat ze al veel te lang geen aandacht hebben gehad. Dan blijf ik meestal beneden zitten en thee drinken en lezen en met de dieren knuffelen en spelen. Als mijn hond 20 minuten na mijn binnenkomst nog geen koekje heeft gehad, gaat ze blaffen uit protest.
|
Ik heb 14 huisgenoten, dus ik kom vrij regelmatig iemand tegen die ik begroet. Met sommige blijf ik dan even praten, maar er zijn ook een paar waarmee ik geen woord wil wisselen. Dan ga ik naar m'n kamer en meestal tref ik daar een stilte aan, want ik woon alleen. En als m'n lovah er is dan zie ik hem weer en geef hem een kusje en praten we even hoe het was op school/werk/ergens en moet ik meestal meteen weer weg.
Als ik naar m'n ouders ga zit mijn moeder altijd klaar met thee en praten we heeeeeeeel veel bij.
|
Als ik thuiskom en ik ben alleen is er niets of niemand die mij begroet, er was voorheen het konijn die dan altijd in zijn kooi rondjes ging rennen want die associeerde mij met eten krijgen. Maargoed, die is nu dood dus, maar ik kijk nog steeds onwillekeurig naar de hoek van de keuken waar z'n kooi stond.
Als mijn ex thuis is zeggen we meestal goedendag en wat ditjes en datjes, maargoed, dat is ook niet bijzonder interessant en meer beleefdheid omdat we elkaar ook een beetje uit de weg willen gaan. Als ik "thuiskom" bij mijn moeder en ze is thuis dan praten we even en ga ik daarna doen wat ik moet/wil gaan doen, hoewel het de laatste tijd meer voorkomt dat ik al thuis ben of de hele dag thuis was.
|
De laatste tijd is mijn vriend vaak eerder thuis (terwijl ik ook eerder weg ga, druk druk druk) en staat hij al te koken of heeft al dingen voorbereid voor het eten. Heel lief. En dan gaan we samen eten, nadat hij me verteld heeft dat ik nog even op de bank moet gaan zitten totdat het eten klaar is, wat ik meestal niet doe want er moet meestal nog veel gebeuren in huis. Na het eten roken we een sigaret en dan gaan we of tv kijken, of dingen in het huishouden doen. En weer bijtijds naar bed, want de volgende morgen weer vroeg op.
Gelukkig zijn de weekenden relaxter. ![]()
|
's ochtends zie ik niemand, papa is iets eerder weg en m'n zusje meestal later naar school dan dat ik ga werken. Alleen op vrijdag zie ik mama omdat ze dan ook vroeg gaat werken, net als op zaterdag maar dan lig ik nog in bed. Ik kom meestal tegelijk thuis met papa en 1 van ons 2 begint dan met eten koken. Mama haat koken dus die doet andere dingen in het huishouden. We zijn niet zo'n gezellig samen thee met koekjes mensen maar we eten wel altijd samen en aan tafel om even bij te praten. 's avonds zit mijn zusje meestal boven en de rest beneden voor de tv of pc.
|
Verwijderd
|
als ik thuiskom van mijn werk dan zitten er 2 nieuwsgierige ratten te kijken en te snuffelen en te knipogen: kaas is altijd welkom, kaas is altijd welkom! ff kroelen en wat lekkers geven.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik thuiskom en iedereen is thuis, begint iedereen te roepen en te schreeuwen: Ze is er! Ze is er! Mijn vader rent op me af, vraagt of ik een leuke dag heb gehad. Vervolgens word ik volgegoten met thee, iets wat mijn hele familie aan één stuk door schijnt te drinken. Meestal heb ik honger, dus ik sop wat appel in mijn thee. Ja echt. Mijn vader grijpt naar de Mens-erger-je-niet-doos en dat doen we dan een halfuur. Mijn moeder maakt wat opmerkingen over neergegooide tassen, schoenen en jassen. Mijn zusje maakt huiswerk en laat overal boeken slingeren. Mijn broertje zit achter de computer ingewikkelde informatica-dingen te doen. Soms pielt mijn vader met het aquarium en speelt mijn moeder accordeon of piano. Zachter!! zegt mijn vader soms.
Als er familie thuis is, is het het leukste. Dan kust iedereen iedereen en iedereen laat al zijn/haar woordenstroom los. Mijn familie is nogal praterig, dus het hele huis is één dreinende massa buren en familieleden. Als er echt veel mensen zijn hebben we taart of cake. Soms is er niemand thuis. Dan is het gewoon saai. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Psychologie |
Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160 JustADreamer | 480 | 18-01-2011 12:21 | |
Lifestyle |
je vatti & mutti Susanne | 30 | 08-04-2004 17:59 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Seksualiteit |
Verklaar mij graag alle vormen van seksueel gedrag, dus ook pedo-homo-necro-filie. Isa | 19 | 21-02-2003 13:36 | |
ARTistiek |
Vuur (verhaal) | 4 | 09-07-2001 16:34 |