@ hierboven: jullie reacties gaan over het gebruik zelf, of dat al dan niet slecht is. Ik denk dat ze bedoelt dat ze graag meningen van anderen wilt lezen over hoe zij tegenover drugsgebruik van bekenden (of mensen die je net ontmoet) staan. Niet of haar gebruik acceptabel of teveel is, maar hoe anderen tegen drugsgebruik op zich kijken. Denk ik zo
Hoe iemand tegenover drugsgebruik staat, of hij of zij erop af zou knappen als je het diegene verteld, is natuurlijk helemaal afhankelijk van die persoon. Het is maar net of hij of zij over drugs denkt. In mijn ervaring ken ik eigenlijk ongeveer net zo veel mensen die het kunnen accepteren, die er niet op af zouden knappen, als mensen die er wel een probleem van zouden maken. Vooral de wat jongere generatie kan er meestal nog wel mee leven, maar mijn ouders kunnen het totaal niet accepteren. Veel van mijn familie bv ook niet.
In mijn directe vriendenkring wordt eigenlijk aardig wat drugs gebruikt, en de mensen die niet gebruiken, weten wel dat het gebeurt en maken er geen probleem van. Dat ligt natuurlijk ook wel aan mezelf, omdat ik het leuker vind als ik tegen iemand open kan zijn over wat ik allemaal doe en wat ik ook vooral leuk vind om te doen.
Als ik je posts zo lees zou ik je gebruik inderdaad niet gek vinden en ik zou er zeker niet op afknappen. Als ik mijn vrienden zo een beetje ken geldt voor hen hetzelfde. Maar ik ken ook wel wat mensen die je daarom anders, negatiever, zouden aankijken; mensen die drugsgebruik dom en kut en onacceptabel en slecht vinden.
Wat jij denk ik het beste kunt doen is proberen per persoon te beoordelen of hij of zij het zou kunnen accepteren. Misschien merk je wel een beetje aan iemand hoe open, open minded, hij/zij is. Drugsgebruikers zijn meestal vrij openminded mensen, en openminded mensen kunnen drugsgebruik meestal ook wel accepteren. Als jij een beetje kan uitleggen dat je denkt verstandig gebruiken en zij hebben een beetje vertrouwen in je is mijn ervaring dat het meestal geen probleem is. Je kan ook altijd niet over je drugsgebruik te vertellen, als je denkt dat dat misschien beter is. Als je dat wilt tenminste. Ikzelf vertel ook niet altijd alles, meestal omdat het gewoon helemaal niet relevant is voor hoe ik met diegene om ga. Als ik een project moet doen met een groepje met mensen die ik niet goed ken ga ik niet vertellen dat ik in het weekend mdma op heb op een illegaal feestje en daarna nog getript op 2cb. Misschien vertel ik eerst eens dat ik wel af en toe blow als dat toevallig ter sprake komt en dan kijk ik hoe daar op gereageerd wordt. Misschien vinden mensen dit liegen, en dat is het eigenlijk ook wel een beetje, maar ik vind het meestal een stuk prettiger als ik gewoon goed met iemand kom kan ga als ik er niets over vertel dan wanneer het kut is en ik gewoon eerlijk ben. Ik probeer het liever wel te vermijden, moet eigenlijk zeggen dat ik niet veel mensen ken waarbij ik er bewust niets over vertel.
wow, veel geluld, weet niet of je er wat aan hebt ofzo maar ja bla