Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dan telt het niet neem ik aan.
|
![]() ![]() Maar behalve dat het duidelijk is, zou iemand het nou echt fijn vinden om een zwarte lijst te gaan hanteren? Misschien hoef je dan niet meer na te gaan denken over wat je zegt, maar om nou te zeggen dat dit de lol erin houdt...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@Wammus en Ieke.
Zal ik dan maar eens uit de doeken doen hoe ik het als forumbaas opgelost had wanneer ik per se een rigide definitie van "schelden" moest hanteren? Ik had de persoon in kwestie een PM gestuurd met precies de uitleg die jij geeft, Ieke -- want nee, ik ben niet debiel en ik begrijp prima wat je bedoelt. En met de mededeling dat het géén waarschuwing is maar wel met het verzoek dit soort guitige woorden liever niet te bezigen tegen nieuwe leden om de redenen die jij geeft. Vervolgens had ik het gewraakte woord uit de post van de poster gehaald en de rest in tact gelaten. Dit lijkt me de enige juiste manier voor triviale "scheldwoorden" als dit. En wanneer "jullie" het zo hadden afgehandeld hadden jullie bij mij de indruk "stijlvol en competent" achter gelaten en had niemand er iets over gehoord. Nu moet ik me echter zorgen gaan maken om mogelijke bans voor snoezige triviaaltjes als "rekel". Voor je met het argument komt dat 't teveel werk is: had je maar geen forumbaas moeten worden. Want óf je doet het met flair en stijl, óf je doet het niet. Maar dat is mijn visie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat hij dan hulp zoekt op het forum in plaats van er gelijk aan toe te geven lijkt me eerder prijzenswaardig en daarom reden hem een opbouwend antwoord te geven in plaats van hem af te zeiken. [quote]Ik ben een groot voorstander van common sense; en ik dacht dat "snotneus" best kon. Anders gezegd; als ik wist dat het niet kon, had ik wel een ander iets gebruikt waar ik géén waarschuwing voor zou krijgen.[quote] Je hebt onlangs al een waarschuwing gehad voor het gebruik van scheldwoorden en daarom had je moeten weten dat het in principe helemaal niet toegestaan is. Ook zou je moeten weten dat het de bedoeling is om mensen te helpen in plaats van ze de grond in te boren. Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast vind ik dat ook op Onzin men wel iets respectvoller met elkaar mag omgaan. Ik heb meer dan eens verhalen gehoord van mensen die voor het eerst op Onzin komen, uitgescholden of beledigd worden, en er vervolgens niet meer terug willen of durven te komen. Zo raak je, in mijn ogen, dus juist leden kwijt. Het is logisch dat op Onzin iets meer kan en mag, maar op een dergelijke manier tegen elkaar doen - of dit nou duidelijk een grapje onderling is of niet - voegt volgens mij weinig toe en schrikt wel mensen af.
||
Citaat:
Je hoeft je vanuit mij geen zorgen te maken voor mogelijke bans voor triviaaltjes als "rekel" en mocht dit in de toekomst toch gebeuren dan kan de persoon die hier toch voor geband word dit besluit natuurlijk aanvechten. Hij of zij kan hiervoor in eerste instantie mailen naar de betreffende persoon die hem of haar geband heeft en als je er samen niet uit komt is er altijd nog de bemiddelaar. Ik wil er tot slot nog wel even op wijzen dat het al dan niet geband worden afhankelijk is van wat de persoon in kwestie in het verleden allemaal gedaan heeft. Iemand met een volle banman zal sneller geband worden dan iemand met een lege banman maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-05-2010 om 00:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Beetje vreemd dat kankerhomo zou moeten kunnen op onzin, niet dat ik van onzin ooit wat begrepen heb.
Is overigens niet de eerste keer dat je retoriek discutabel is Wammus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Het gaat er dus om dat een aantal mensen het ook in die context niet vinden kunnen. Zoals bij het voorbeeld van een groepje onderling op Onzin die het voor de lol doet, of het nou 'kankerhomo' of 'tyfusmongool' is, ik vind het persoonlijk onnodig en denk dat je er meer mensen mee wegjaagt dan mee aantrekt.
|
Verwijderd
|
In een spamtopic waarbij het woord binnen 10 minuten op een andere pagina staat lijkt me dat niet echt problematisch. Maar nogmaals ik denk dat Wammus de verkeerde beeldspraak gebruikte.
Sowieso als je je überhaupt beledigd voelt door dergelijke woorden zou ik raar vinden, maar goed, wie ben ik. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft het kankerhomo was mijn woordkeuze inderdaad niet goed. Het is uiteraard niet de bedoeling dat mensen elkaar daar massaal voor uit gaan maken maar als het bij wijze van spreken een keer zal gebeuren in een spamtopic van een clubje regulars wat toch 10 minuten later een pagina verder is heb ik er geen moeite mee als mensen wat grover tegen elkaar doen (dit doen ze namelijk in het dagelijks leven ook). De kans bestaat dat anderen dit ook lezen maar ik denk dat er heel weinig mensen zijn die die topics werkelijk doorlezen en daarom is het ook niet zo erg. Bovendien is het simpelweg onmogelijk om ze allemaal te controleren.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik snap best dat men op Onzin wat meer tegen elkaar kan zeggen. Maar op een dergelijke manier tegen elkaar doen lijkt me niet bepaald helpen bij een goede sfeer, en dingen toestaan 'omdat het toch snel volgepost wordt' lijkt me helemaal geen goede uitzondering op de regel.
|||||
Citaat:
dat het in een spamtopic niet opgemerkt wordt voor het een pagina verder staat is een ander verhaal, wammus suggereert dat als hij het tegen zou komen hij het desondanks niet zou verwijderen of bestraffen. Citaat:
Ik snap al dat context en subjectief en het is een forumbaas heel goed maar er wordt door dobermann niet zo zeer op het beleid gevit als meer geïnformeerd naar een manier waarop verderop in het protocol; bv bij onenigheid met de FB in kwestie er alsnog naar gekeken zou kunnen worden. De context was is dit geval niet zo erg, en wammus zijn redenering discutabel, ik snap dat een zwarte lijst geen goed idee is, maar ipv zeggen: dobermann mail maar lekker naar de fb in kwestie had er feitelijk een andere FB, + of bemiddelaar in actie moeten komen, via pm of mail zonder hier robbertjes te gaan vechten. Citaat:
Citaat:
Maar gebeurt dat toch dan werd er vroegah niet direct met bans gedreigd. enfin, topic is klaar lijkt me.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Het opzettelijk proberen te kwetsen en/of krenken ter provocatie.
||
Citaat:
Bovendien is het in het algemeen tegenover in dit geval resp. kankerpatienten en homo's onrespectvol. itt. oelewapper of snotneus.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Verkloot mijn quote MieX | 500 | 09-07-2004 09:10 | |
De Kantine |
Het Grote "KLAAGPAAL" Topic Maradinus | 137 | 10-12-2003 20:01 |