Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sjeetje, wat een ontzettend nare situatie.. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen.. Echt advies heb ik niet voor je. Het zal een beetje zijn waar mijn ouders ook doorheen zijn gegaan, maar dan mn moeder die depressief was. Ze was hier echter wel eerlijk over tegen mn vader enzo, dus ms is de situatie niet echt gelijk. (mn ouders zijn nu overigens uit elkaar). Sja, eerst es even afwachten of je vader het al gaat vertellen aan je moeder enzo.. Het is toch wel erg serieus. Desnoods moet je maar stappen ondernemen waar zij het moeilijk mee zullen hebben denk ik/ Je kan toch moeilijk zitten en kijken hoe het kapot gaat tussen hen.
Misschien ze bij elkaar zetten voor een goed gesprek en bemiddelen.. Mja, ik weet niet, of dat zeg maar mogelijk is. Maar kun je er niet ook met jouw psycholoog over praten dat die ms met je vader kan praten weer of mag dat niet op die manier? Ja, ik weet het ook niet, sterkte in ieder geval!! |
![]() |
|
![]() |
inderdaad een rot situatie.
ik vind het moeilijk om hierop te reageren. ik ken namelijk je ouders niet zo goed. want het zou bijvoorbeeld kunnen dat je vader de scheiding allang ziet aankomen en daarom een verhaal tegen jullie opsteekt zodat hij zielig lijkt. misschien is hij wel helemaal niet depressief. maar gewoon lui. maar misschien is hij het ook wel. dat weet jij het beste denk ik. ook vind ik het oneerlijk dat je moeder dan niks tegen je vader zegt. zo heeft je vader niet de kans om zich te verweren en om zich te veranderen voor je moeder. dit vind ik behoorlijk vreemd en kan me dat ook nauwelijks voorstellen. gaat het al jaren slecht tussen je ouders? of alleen maar het afgelopen jaar? ik vind dat je moeder eerst met je vader moet praten voordat ze verdere beslissingen neemt. praat eens goed met dr en vraag of ze het er niet met je vader of wilt hebben. als je moeder zich echt klote voelt bij je vader en het gewoon niet meer aan kan en je vader er verder ook geen moeite meer voor wilt doen, dan zijn ze waarschijnlijk gewoon uit elkaar gegroeid o.i.d. en dan heeft het verder waarschijnlijk ook geen zin meer en is het inderdaad misschien beter dat ze uit elkaar gaan. ik begrijp dat jij en je zus uit huis zijn en daarom, als ze verder geen kinderen hebben, hoeven jullie dus geen reden te zijn om níet uit elkaar te gaan. de situatie wordt alleen anders. misschien dat ze de moeite willen nemen om in een relatietherapie te gaan. maar dat wil lang niet iedereen en dat kan ik me best wel voorstellen. vaak voelen deze mensen niet eens meer een liefde voor elkaar maar vrij alleen maar haat (op dat moment, ergens zit die liefde er nog wel, maar deze is niet te bereiken). veel succes ermee, het zal wel moeilijk worden... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar iig iedereen bedankt voor de reactie.. Vroeger ging het altijd wel goed, omdat mijn vader toen nog werkte en dus niet de hele dag thuis zat. Maar toen ondernam hij eigenlijk niets. Toen mijn zus en ik kleiner waren, was mijn moeder eigenlijk de gene die beslissingen voor ons nam, nog steeds, mijn vader kan dat niet. Ik wist eigenlijk al dat hij vroeger erg passief was, maar doordat hij ook niet boos op mijn zus en mij werd, leek mijn moeder altijd erg streng en hij erg lief.. Maar ja, hij is ook niet evil ofzo hoor... Maar goed, ze hebben besloten samen in een soort therapie te gaan, volgens mij helpt dat wel een beetje... Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties!!! |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
mijn ouders... (heel erg triets verhaal) fruitmand | 7 | 18-07-2018 20:53 | |
Drugs & Alcohol |