|
|
|
Tja..
Dit zal natuurlijk echt niemand weten, maar wie heeft hier ideeën of gedachte over?? |
|
|
|
Goh, wat heb jij nou weer??
geen leuke stemming zo te horen.. jongetjes van 12 mogen ook weleens wat vragen aan de groten hoor, of niet?? |
|
|
|
Het is meer dat het een vraag dat iedereen aan het denken zet, maar ik zou hier niet zo'n boek bij de hand hebben, ja?
|
|
|
|
Verwijderd
Hoe de aarde ontstaan is... hummz.
niet door een oerknal naar mijn weten. Aarde is gecreerd.
|
|
|
|
Drs. M schreef:
De planetoiden gordel is waarschijnlijk het resultaat van een planeet onder de kritische massa. Het zijn allemaal stukken steen die niet groot genoeg waren om zelf een planeet te worden. Door hun grootte en door de gravitatieversnelling van naburige planeten zijn ze geconcentreerd in een gordel om de zon. Mogelijk zitten hiertussen ook brokstukken van vernietigde planeten, maar dat is allerminst zeker. De materie in ons zonnenstelsel heeft sowieso een vrij homogene samenstelling. Je lijkt gelijk te hebben over de astroïdengordel. Over dat homogene: het hele heelal heeft een vrij homogene samenstelling! 98% waterstof! Maar toch is een Aardsteen goed te onderscheiden van een Maan- of Marssteen. op deze site http://pub80.ezboard.com/feverything...picID=23.topic zegt men:
The most likely source of the asteroid belt is that it is a never-was planet. Jupiter's intense gravity would both eject matter from the band and disrupt clumping into a major planet. Data collected indirectly from Earth and directly by spacecraft show that the asteroids appear never to have been melted. It is the hallmark of major planetary formation that, due to gravitational compression, radioactive decay, and debris bombardment, that a melting and differentation process occurs. The exploded planet hypothesis is much harder to support. My take on this question: From evidence collected so far, the astoroid belt consists of 3 basic type of astoroid. Metal light, metal rich, and combination of the two major types.
Depending on the model you use, you have either 3 primary planetoids that were subsuquentually torn apart by either collition or gravitational tugging during the early formation of the solar system. As there are 3 primary belts, it adds credence to the theory.
|
|
Drs. M schreef:
De maan is te groot om ingevangen te worden door de aarde. Waarschijnlijker is het dat hij uit de aarde is ontstaan toen deze nog vloeibaar was. De inslag van een of ander groot object heeft als het ware een stuk van de aarde geslagen (sommigen denken dat dit stuk uit de Grote Oceaan komt). Vaststaat dat de maan al sinds het prille begin van de aarde invloed heeft uitgeoefend op onze planeet en dat hij dus niet in een later stadium is "ingevangen" Ik heb nu geen tijd om het op te zoeken, maar hier moet veel info te vinden zijn: http://www.google.nl/search?q=%22the...TF-8&hl=nl&lr= Ja, MickeyV praat wollig, maar doet dat vast expres ![]() hebben we dan de essentie van God?
|
|
Coolkast schreef:
Ik heb pas toch echt een artikel gelezen die het '1 become 2' scenario van de hand wees en meende te hebben gefalsificeerd. Ik heb nu geen tijd om het op te zoeken, maar hier moet veel info te vinden zijn: http://www.google.nl/search?q=%22the...TF-8&hl=nl&lr= Ja, MickeyV praat wollig, maar doet dat vast expres
Dan hebben we God gedood!
|
|
|
|
damaetas schreef:
72.3% waterstof ( ) Ik vermoed dat het getal 98%, dat toch ergens in mijn hoofd zat, sloeg op waterstof en helium. Mee eens? ![]() Oh, dat van die 4999999997 jaar was een grapje
|
|
Coolkast schreef:
Mee eens? ![]()
|
|
damaetas schreef:
kan ik wel mee leven
|
|
|
|
Drs. M schreef:
Geologe, he? daarom heb ik zo graag wat ik uitlegde in vorige reply. chaos roeleert!
|
|
me 2
|
|
Mooi geschreven, Vervreemd. Ik hoop dat je gelijk hebt.
|
|
|
|
Goed, dan zou iemand anders het mooi geschreven hebben. Behalve mijn achting voor Vervreemde zou er overigens niets veranderen.
|
|
|
|
*ploef*
De aarde is er.
|
|
TheOneWhoLeft schreef:
*ploef* De aarde is er.